Fun-da deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:32

Happinez schreef:
Nouja dan niet, ik heb net ook een woning opgebouwd ( en een nieuw bedrijfspand gezet ) maar buiten het feit dat je bij verbouw wat voordelen hebt betreft regelgeving en btw tarief kan het vaak niet uit.
Als ik het zelf overnieuw zou doen, dan zou ik de boel ook tegen de grond knallen en er iets nieuws laten zetten. ( al is bij ons ook praktische bijna alles nieuw geworden op alleen de voorgevel na :') )
Ik praat dan wel over een woning die naar de maatstaven van nu is gebouwd/ gerenoveerd
Want in renoveren en renoveren zit ook een verschil :o :Y) en wellicht als je alles zelf kan doen dan zou het wat kunnen schelen in prijs maar meestal niet in tijd...

Nieuw bouwen met oude rommel is altijd duurder dan opnieuw beginnen maar het gros van de huizen is in de basis in prima staat en dan is een serieuze verbouwing toch echt goedkoper en zeker wanneer je enige zelfwerkzaamheid aan de dag kunt leggen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:07

Cayenne schreef:
Wauw, bij een huis van ruim 1 miljoen euro had ik me toch iets anders voorgesteld! :7
https://www.funda.nl/detail/koop/haarle ... /43685647/
En ik snap dat Haarlem gewild is, maar dit vind ik echt absurd! :=

Grappig ik rijd daar een paar keer in de week over die brug, weleens over nagedacht wat woningen daar kosten, nu weet ik het veeeeeel :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 23:27

ikke schreef:
Happinez schreef:
Nouja dan niet, ik heb net ook een woning opgebouwd ( en een nieuw bedrijfspand gezet ) maar buiten het feit dat je bij verbouw wat voordelen hebt betreft regelgeving en btw tarief kan het vaak niet uit.
Als ik het zelf overnieuw zou doen, dan zou ik de boel ook tegen de grond knallen en er iets nieuws laten zetten. ( al is bij ons ook praktische bijna alles nieuw geworden op alleen de voorgevel na :') )
Ik praat dan wel over een woning die naar de maatstaven van nu is gebouwd/ gerenoveerd
Want in renoveren en renoveren zit ook een verschil :o :Y) en wellicht als je alles zelf kan doen dan zou het wat kunnen schelen in prijs maar meestal niet in tijd...

Nieuw bouwen met oude rommel is altijd duurder dan opnieuw beginnen maar het gros van de huizen is in de basis in prima staat en dan is een serieuze verbouwing toch echt goedkoper en zeker wanneer je enige zelfwerkzaamheid aan de dag kunt leggen.

O dat geloof ik zeker, als de basis goed is wel.

Echter hadden we het over de woning in Haarlem.
Als ik daar naar kijk even snel ...alleen buitenom al kozijnen , dakkapellen , voegwerk , enkelsteens muren , windveren en dan heb ik het nog niet over binnen.
Plafonds, leidingwerk , Electra , Vloeren (?) en op een aantal plekken zie je ook dat er lekkage geweest is enz nouja laat ik het zo zeggen op basis van wat ik hier op de foto's zie en weet durf ik wel te zeggen dat nieuwbouw goedkoper is.

Ibbel

Re: Fun-da deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 23:33

Werd 30 jaar geleden aan ons ook al gezegd hoor. Hebben toen ook de boel platgegooid.
Het enige dat we toen niet gedaan hebben en nu wel zouden doen, is de hele handel ook nog eens onderkelderen. Wij wisten niet dat dat niet bij de inhoud opgeteld zou worden, en we mochten niet groter dan 750 kuub. Maar hadden we dat geweten, dan had er een kelder van 9 bij 14 meter onder het hele huis gelegen.
En dat is sowieso verrekte lastig aan te brengen bij een bestaand huis :))

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 23:46

Ibbel schreef:
Werd 30 jaar geleden aan ons ook al gezegd hoor. Hebben toen ook de boel platgegooid.
Het enige dat we toen niet gedaan hebben en nu wel zouden doen, is de hele handel ook nog eens onderkelderen. Wij wisten niet dat dat niet bij de inhoud opgeteld zou worden, en we mochten niet groter dan 750 kuub. Maar hadden we dat geweten, dan had er een kelder van 9 bij 14 meter onder het hele huis gelegen.
En dat is sowieso verrekte lastig aan te brengen bij een bestaand huis :))

Grappig dat jij dat zegt, wij hebben er ook over nagedacht om te doen maar uiteindelijk niet gedaan.
Mijn broer heeft het vorig jaar wel gedaan toen hij zijn nieuwe huis ging bouwen, en hij heeft er gewoon een tweede woning bij :') Hij heeft dat gedaan om precies de reden die jij ook aanhaalt.
Je hebt ook wel prefab kelders, daar wil ik nog een prijs voor gaan opvragen voor ons nieuw te bouwen stal.

Je hebt ook kelders die je naast je bestaande woning kan laten plaatsen, dat zou nog een optie kunnen zijn misschien Ibbel ?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 05:55

Plop1997 schreef:
Je zou bijna denken dat ze een shetlander op een van de slaapkamers hebben gehouden. :+

https://www.funda.nl/detail/43633896

Ik heb me vaker afgevraagd waarom mensen zo van de regen in de drup worden geholpen. Als een huis wordt verkocht door de bank wordt zelden de moeite gedaan om er de maximale prijs uit te halen (bijvoorbeeld door een veiling die alleen maar toegankelijk is als je je zak geld al van tevoren aan kan tonen of in dit geval, door het niet even professioneel te laten reinigen). Maar de bank zou daar toch zelf ook veel meer profijt van hebben?

Zoveel vragen. Ondertussen hebben wij ons huis (wat inderdaad goedkoper was om nieuw te bouwen, ook bij nieuwbouw kun je natuurlijk zelf veel doen) ook van een projectontwikkelaar die het van een executieveiling heeft. Dus wij hebben er ook van geprofiteerd maar ons huis is ook gekocht in tijden dat er nog objecten te koop stonden onder de 1,5 ton :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 07:05

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 07:12

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:04

EllyC schreef:

"Landgoed van 11 hectare" - nee, watergoed van 11 hectare :))

Ik vind het huis op zich prachtig, zo aan het water ook mooi, maar hemeltjelief, ik zou wel wat meer vaste grond willen. Al was het maar 3000 m2 tuin. Om nou echt overal klotsend water te hebben...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:22

Hoe houd je zo'n huis koel in de zomer en stook jeje niet arm in de winter?

II vind het best mooi. Maar meer voor een restaurant of zo

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:35

zitten daar geen muggen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:49

Cer schreef:
zitten daar geen muggen?

Water dus ja.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 08:50

Het was meer een beetje retorisch :D
Altijd de ramen dicht...

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:31

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:42

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:46

En hoe keer je daar je auto zonder achteruit het water in te rijden?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:51

Britta31 schreef:
En hoe keer je daar je auto zonder achteruit het water in te rijden?

Er is een autolift naar de kelder, in de kelder keren en vooruit er weer uit :))
Het lijkt mij ook niet echt handig :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:53

Een containerschip op het water :+ :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 09:55

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:07

Wat een onhandig huis en foeilelijke bank :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:15

Daar zit echt maar een ding op; neem je verlies, sloop de boel en bouw een mooi huis. Je koopt dus in feite de grond.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:18

rien10 schreef:
Daar zit echt maar een ding op; neem je verlies, sloop de boel en bouw een mooi huis. Je koopt dus in feite de grond.

Over welk huis heb je het?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:21

Het jaren 70 honingraat huis.

Alles uit je jaren 70 mag gesloopt worden. Man man man, wat een wanstaltige architectuur!
Nou, niet alles :D Het huis van mijn ouders, gebouwd in 1973 was echt tof.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:45

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 13:33

Winged schreef:
EllyC schreef:

Een kantoorpand waar je in kan wonen :=

Ontwerp gaaf , maar inrichting vind ik kill en zou ik anders doen.

Die in apeldoorn idem, praktische ? nee maar daar valt echt wel wat leuks van te maken met voldoende budget.