Tieme schreef:Voor diegene die verwarmen met airco: is het een aanrader? Echt veel goedkoper dan verwarmen met gas?
Ik twijfel om airco aan te schaffen. We verwarmen alleen de woonkamer maar dat is met gas prijzig. Het is een huurhuis dus aan de ene kant zonde van het geld. Aan de andere kant, ik kan niet kopen en hoop hier nog jaren te kunnen wonen. Als ik hier weg kan dan moet of kan ik de installatie weg laten halen en meenemen.
En dan alleen gas gebruiken voor douchen en bij hele erge kou om bevroren leidingen te voorkomen, evt boven iets bij te verwarmen. (Dan moet er denk ik beneden wel een andere thermostaat knop op want beneden wordt de temperatuur bepaald. Als het daar al warm js door airco dan zal hij niet meer aanslaan...)
Ja!
Wij zijn er heel blij mee. Is ook een fijne warmte, vind ik zelf. Fijner dan CV, maar dat is wel nogal persoonlijk.
We verbruiken qua geld de helft van wat Vandebron verwacht dat we verbruiken, en als we dalijk zonnepanelen hebben is het helemaal een luxe. We gebruiken op dit moment (noodgedwongen. Verbouwing en een financiele klapper ) helemaal geen CV om te verwarmen want we hebben geen radiatoren, en ik moet wel zeggen dat hij de paar echt koude dagen dit jaar wel moeite had (toen het -5 was buiten). Dan is die warmtepomp te zwak om op te warmen. Maar wij hebben een vrij grote benedenverdieping, met weinig isolatie en ook nog een zeer verkoelende tegelvloer die kou de grond uittrekt naar binnen
,
Misschien wil je verhuurder meebetalen omdat het een investering in het huis is? Anderszijds denk ik idd dat je het mee kunt nemen. En als de verhuurder meebetaalt loop je het risico dat hij de huur mag verhogen wegens een upgrade
.