Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:27

J0anieke schreef:
Ja precies dat. Grappenmakers. Ik vind t ronduit asociaal dat ze aan ons €300 vragen en op marktplaats €150... Ze zegt 'dan krijg je de in betweens erbij en bij de kwantum betaal je ook meer dan €200 voor vouwgordijnen'. Kan mij die kwantum wat schelen. :+ Mn vriend zei al, stuur die advertentie naar ze door. Ik heb alleen geen zin in ruzie, dus heb maar niet meer gereageerd..

Nog even terugkomend hierop.. :')
Vandaag de sleuteloverdracht gehad!! *\%/* Ze hadden echter de gordijnen nog hangen, dus wij blij... Aan het einde van de bezichtiging vroeg de verkoper ineens: wilde je de gordijnen nou nog voor €300 overnemen? Dus ik 'nee, als jullie wilden dalen in prijs, dan had ik interesse.' Hij: 'ja we willen er echt €300 voor, anders haal ik ze weg.' Ik: 'Oke, ik vind €300 wel een beetje veel voor deze gordijnen en verder heeft ook nog niemand gereageerd via marktplaats op jullie advertentie.' (:+) Hij: 'we willen er echt €300 voor, ze waren heel duur (heel verhaal over stoffeerder) en we hebben geen haast.' Ik:'Wij hoeven ze niet voor €300, dus haal ze er maar af.'
Heeft hij ze dus ter plekke er nog af gehaald :')

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:33

Hahaha wat een figuur J0anieke. Hopelijk heeft ie nog veel plezier van zn op maat gemaakte, nog lang niet verkochte gordijnen!

Narya: heb je al een gesprek met financieel adviseur gehad? Die kan het allerbeste met jou bespreken wat je precies aan kan. Dan kunnen je ouders daar zeer uiteenlopende gedachten over hebben, maar de professional kan daar denk ik het beste een uitspraak over doen.

Bij de bouwtechnische keuring werd bij ons niet vermeld of dit normaal was voor een huis van deze bouwperiode. We zijn zelf niet bij de keuring aanwezig geweest, dus hebben de man verder ook niet gesproken. Alleen een uitgebreid rapport ontvangen.
Kosten eerste jaar waren dacht ik 4000 en binnen 5 jaar nog eens 4000. Daar zaten ook dingen bij als verven van een deur en het reinigen van een dak inderdaad, wat we prima zelf kunnen doen. We hopen niet op minimaal 8000 in de komende 5 jaar uit te komen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:40

Fleur_Laura schreef:
Narya: heb je al een gesprek met financieel adviseur gehad? Die kan het allerbeste met jou bespreken wat je precies aan kan. Dan kunnen je ouders daar zeer uiteenlopende gedachten over hebben, maar de professional kan daar denk ik het beste een uitspraak over doen.

Heb ik inderdaad gehad, maar tussen wat mijn vader (en de hypotheekadviseur) denkt dat kan en wat mijn moeder verstandig vind zit ongeveer twee ton :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 20:41

J0anieke schreef:
J0anieke schreef:
Ja precies dat. Grappenmakers. Ik vind t ronduit asociaal dat ze aan ons €300 vragen en op marktplaats €150... Ze zegt 'dan krijg je de in betweens erbij en bij de kwantum betaal je ook meer dan €200 voor vouwgordijnen'. Kan mij die kwantum wat schelen. :+ Mn vriend zei al, stuur die advertentie naar ze door. Ik heb alleen geen zin in ruzie, dus heb maar niet meer gereageerd..

Vandaag de sleuteloverdracht gehad!! *\%/* Ze hadden echter de gordijnen nog hangen, dus wij blij... Aan het einde van de bezichtiging vroeg de verkoper ineens: wilde je de gordijnen nou nog voor €300 overnemen? Dus ik 'nee, als jullie wilden dalen in prijs, dan had ik interesse.' Hij: 'ja we willen er echt €300 voor, anders haal ik ze weg.' Ik: 'Oke, ik vind €300 wel een beetje veel voor deze gordijnen en verder heeft ook nog niemand gereageerd via marktplaats op jullie advertentie.' (:+) Hij: 'we willen er echt €300 voor, ze waren heel duur (heel verhaal over stoffeerder) en we hebben geen haast.' Ik:'Wij hoeven ze niet voor €300, dus haal ze er maar af.'

OMG! 300 euro he, op een huis van een paar ton :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 21:10

J0anieke schreef:
J0anieke schreef:

_O- Wat een mensen. :')

Hier komt degene met interesse morgen al langs.
Dus wij gaan nu maar even gauw nog wat laatste dingetjes opruimen en poetsen. :=

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:19

J0anieke schreef:
J0anieke schreef:

het is toch niet te geloven :') ach lach er maar om haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:18

Ow heerlijk dat gordijnen verhaal, wat een figuur _O-

Narya, hou wel in het oog dat jij uiteindelijk in een huis, op een bepaalde plek, met bepaalde maandelijkse lasten moet gaan wonen. Niet je ouders. Als jij jezelf de komende jaren in een schattig knus jaren 30 huisje ziet wonen, moet je daar gewoon voor gaan. Kan je dan spijt krijgen? Tuurlijk.. maar dan kan evengoed ook gebeuren over het huis wat je ouders verstandiger vinden.

Wij konden, wel huur maar toch, toen we gingen samenwonen (zonder huisgenoten) kiezen uit energieneutrale ruime nieuwbouw, aan rand centrum, of oud, alles enkelglas, tochtig en klein in het buitengebied boven iemand z'n schuur. Iedereen stemde voor de nieuwbouw. We wonen uiteindelijk boven de schuur. En nu roept iedereen 'wat wonen jullie toch geweldig mooi' .. uhm ja niet dankzij jou advies :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:53

_O-
Ben je wel tevreden boven de tochtige schuur?

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:57

Stille meelezer hier, maar ik ben het met idinn eens dat je eigen gevoel moet volgen en ook open moet blijven om jezelf te verrassen..

Wij waren 2jr op zoek naar een gezinswoning met 3 slaapkamers en een tuin. We zijn er niet tussengekomen ondanks een aantal keren overbieden. Uiteindelijk hebben we een bovenwoning zonder buiten gekocht uit 1900 op een loopafstand van het centrum. Totaal niet wat we zochten maar we zitten hier voorlopig prima.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 01:15

Ik zag een aantal geaccepteerde biedingen voorbij komen, gefeliciteerd!

J0anieke, neeee meen je niet _O-

Wij hebben vandaag ook de sleutel gekregen! :D. Ondanks dat we er al de hele dag geklust hebben, en de buren hebben ontmoet, voelt het nogsteeds een beetje als een vakantiehuisje/van iemand anders :+ het moet nog zinken.. haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 09:28

Narya schreef:
_O-
Ben je wel tevreden boven de tochtige schuur?

Ja, het bevalt echt super goed <3 En na flink wat meters tochtstrips, waai je niet meer zo weg haha.

Veriye

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:14

Wat een figuur Joanike... Pfff. Ik snap dat als je grote dingen laat staan dat ze dan wat voor vragen.
Wij hebben voor 2tuinsets, houtkachel, twee grote spiegelkasten 1000 euro betaald. Gordijnen, rolgordijnen en ongeveer 8kuub hardhout hebben we gratis gekregen.

En wij hebben goed nieuws. Na onze klacht bij de verhuurder hebben wij net een telefoontje gehad. De nieuwe inspecteur heeft contact met de oude opgenomen die het huis toen aan ons heeft overgedragen en wij krijgen onze volledige borg terug. *\o/*
Hij zei, dat wij het huis veel netter hebben achtergelaten voor de nieuwe huurders, dat ze niet zo moeten zeuren over paar tegels die al zo waren := . Dus ze halen het eruit en wij krijgen onze borg volledig terug *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:29

Wat fijn Veriye!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:01

Super fijn!!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:11

Wat fijn veriye!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:35

idinn schreef:
Wij konden, wel huur maar toch, toen we gingen samenwonen (zonder huisgenoten) kiezen uit energieneutrale ruime nieuwbouw, aan rand centrum, of oud, alles enkelglas, tochtig en klein in het buitengebied boven iemand z'n schuur. Iedereen stemde voor de nieuwbouw. We wonen uiteindelijk boven de schuur. En nu roept iedereen 'wat wonen jullie toch geweldig mooi' .. uhm ja niet dankzij jou advies :+

Wij hadden onze jaren twintig woning in de stad helemaal opgeknapt, paar jaar gewoond en gingen toen op zoek naar een oud boerderijtje :D
Dat was altijd al onze droom, maar veel mensen begrepen dat ook niet. We waren toch immers net klaar? Waarom dan nu weer wat anders?
Nu wonen we hier 6 jaar, we zijn nog lang niet klaar, en vinden het heerlijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:19

Ik kom me hier ook melden! Wij zijn huizen aan het bezichtigen, morgen een gepland staan bij een die we op de foto super mooi vinden!
Heel lastig met bieden wel, we kunnen ivm NHG niet echt over de vraagprijs, dus mocht het super leuk zijn wordt het wel spannend..

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:08

Oh top Veriye!

Hier zit de 2de dag klussen erop. Hele onder- en bovenverdieping is al geschuurd dus de schilder kan meters gaan maken. Wit op wit geeft nog niet veel verschil, dus ben benieuwd als de kleur erop gaat.

Wel een kleine tegenslag. Hadden extra de stucloper bij Hornbach besteld toen de lockdown startte omdat de levering uiterlijk 5jan zou zijn. Nou.. nogsteeds geen stucloper en ze reageren nergens op :\. Via via vandaag nog wat bedekking kunnen regelen voor het parket wat morgen aan de beurt is. Dus voor de klussers zeker geen aanrader daar te bestellen als je met deadlines zit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:45

Telt NHG ook als je hoger bied maar het uit eigen zak betaald of lager getaxeerd wordt dan je biedprijs?
Dit jaar is de grens 325?
Spannend!

Wat balen van de stucloper. Ben anders een andere bouwmarkt. Wie weet is die ergens anders op voorraad?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:08

Bij NHG gaat het echt om de koopsom. De koopsom mag dus niet hoger zijn dan €325.000, ook al betaal je het restant uit eigen zak.

Hier ook (weer) op de huizenmarkt. Blehhh, vind het allemaal maar spannend!
Laatst bijgewerkt door Targaryen op 07-01-21 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:08

ChantalSmook schreef:
Telt NHG ook als je hoger bied maar het uit eigen zak betaald of lager getaxeerd wordt dan je biedprijs?
Dit jaar is de grens 325?
Spannend!

Wat balen van de stucloper. Ben anders een andere bouwmarkt. Wie weet is die ergens anders op voorraad?

Mijn hypotheekadviseur legde het als volgt uit: De NHG grens is 325K, dat betekend dat de taxatiewaarde niet hoger mag zijn dan 325K. Als je meer bied moet je zorgen dat het huis lager dan je bod wordt getaxeerd. Vraag dit altijd even na bij je hypotheekadviseur. Die moet 100% weten hoe het zit.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:09

Targaryen schreef:
Bij NHG gaat het echt om de koopsom. De koopsom mag dus niet hoger zijn dan €325.000, ook al betaal je het restant uit eigen zak.

Onze hypotheekadviseur vertelde dat het om de taxatiewaarde gaat. En hoogte van je hypotheek natuurlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:34

Targaryen schreef:

Het gaat om de waarde van de woning, niet wat je aan hypotheek krijgt/nodig hebt.
Ons huis is met het oversluiten hoger getaxeerd dan 325 en nu is de NHG er af.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:30

NHG stelt het volgende:

NHG.nl schreef:
Het aankoopbedrag van de woning -plus eventuele verbouwingskosten- mag in 2021 maximaal € 325.000 zijn. Voor energiebesparende voorzieningen is het mogelijk om zelfs tot € 344.500 te lenen, zolang het extra bedrag volledig wordt besteed aan die voorzieningen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:44

Brainless schreef:
Targaryen schreef:

Het gaat om de waarde van de woning, niet wat je aan hypotheek krijgt/nodig hebt.
Ons huis is met het oversluiten hoger getaxeerd dan 325 en nu is de NHG er af.

Hadden jullie ook hoger geboden dan 325?

Vandaag wezen kijken bij een huis, echt prachtig! Helaas zijn er meer mensen enthousiast en wordt het met inschrijving. We hebben het voordeel dat we nu huren, maar het nadeel dat we dus niet over de vraagprijs kunnen. Afwachten maar!