Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:20

Tessyke, ik had de app Foto Editor, van Alan Cushway. Werkt relatief eenvoudig maar wel vrij veel reclame erin.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 11:26

Met een kar vol mag ik thuis niet meer binnen vrees ik :')
Pfew ik kan je niet helpen met je vetplant Bubblewrap, ik ben er net zelf mee aan het experimenteren qua soorten bladstekken.

Ik zou het blad eraf knippen en op aarde leggen.
Waar hij gebroken is kan je hem eventueel ook knippen en miss doet hij ook nog iets.
Er zijn bladeren die je in vierkantjes kan snijden en zo kan stekken maar ik weet niet vanbuiten welke. :j

Puera, ik ga hem eens checken! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:16

xDeena_ schreef:
Ik heb vanaf pagina 200 teruggelezen, maar ga natuurlijk niet overal op reageren. Wel leuk om zo jullie en je plantjes alvast een beetje te leren kennen. Denk dat ik nog veel van iedereens kennis hier kan leren.

Gezellig! Ik zal jullie binnenkort wel even uitgebreid voorstellen aan mijn collectie. Het begon van de winter met een monstera en een pannekoekplantje, dat is langzaam wat uitgebreid tot ook ik (en mijn moeder) de kneusjesbox ontdekten. Daarna nog wat losse plantjes gehaald en nu heb ik er 19 staan hahaha. Oeps! Zie hier alle plantjes die graag een hoge luchtvochtigheid hebben in het bad staan voor de wekelijkse sproeibeurt (ik heb nog geen humidifier dus dit is even tijdelijk de oplossing) hahaha. Ik heb ook nog een Yucca en wat cactusjes/vetplantjes die het natuurlijk prima doen met droge lucht, dus die hoeven gelukkig niet :D

[ [url=m/fnht72.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke plantjes! Gaan vast nog wel meer volgen :D

Mijn ene Tineke stek blijft toch blaadjes doorontwikkelen op het water - maar er komen nog geen wortels :')
Kijkt dit miniscule blad <3
Afbeelding

magda_90

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:32

Een uur later en alles is bijgelezen. Wat wordt ik enthousiast van al jullie foto's en verhalen. Onwijs leuk. :+:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:42

Van de winter had ik onderstaande Senecio stekken ontvangen maar ze wilden niet lekker aan de wortel. Het leuke aan het maken van veel foto's, is dat je dan vergelijkingsmateriaal hebt en dan blijken ook zij nu fijn te groeien. :+:
Afbeelding

Verder heb ik de Hoya Australis ontvangen met een ruil:
Afbeelding

Helemaal verliefd op de Hoya Sunrise
Afbeelding

Hoya Bella bloeit prachtig
Afbeelding

Voor de liefhebber, de Philondendron Birkin staat te koop
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:45

Waarom heb ik geen plek voor die Birkin _-:(

Wat een super cute blaadjes Air! Vind wel dat ze een vreemde volgorde heeft hoor, eerst blaadjes en dan wortels :')

Mijn Thea perst er ff drie nieuwe uit alsof het niks is. En alles doet het wel goed eigenlijk op het moment, behalve mijn erwt natuurlijk _O- als ie dood is koop ik er geen meer, we zijn geen vriendjes.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:47

Zo zit ik ook met de Birkin, ik vind hem onwijs mooi maar nu staat hij een beetje zielig op de kast vanwege ruimtegebrek. :o

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:49

Was dat het ficusstekje Air?

Zoveel Hoya's hierboven!
Mijn Hoya bella staat ook helemaal in bloei :+:
en ik wil ook een erwt (en zoveel meer O:) )

Heeft jou Thea ook al een bloem geperst?
Hier is het een race tussen een groot blad en een bloem :')

Ik moet zometeen eens wat gaan snoeien want er zijn een paar planten lelijk aan het doen...
Stekjes dus :):)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:51

Wat een mooie planten hierboven! :)

Stekjes maken is altijd leuk <3
Ik ga zo wat plantjes schuiven in huis.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 12:53

Thea weet goed hoe ze bladeren moet maken maar bloemen kan ze (nog) niet :=

Ja dat wil ik dus ook niet magda. Ik heb wel genoeg plaats voor planten die graag donker staan _O- Iets met een vrij donker huis/weinig plaats in het licht

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:14

magda_90 schreef:
Van de winter had ik onderstaande Senecio stekken ontvangen maar ze wilden niet lekker aan de wortel. Het leuke aan het maken van veel foto's, is dat je dan vergelijkingsmateriaal hebt en dan blijken ook zij nu fijn te groeien. :+:
[ [url=m/wEyNg2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Z8l0b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrmcnt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yr2BGI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nAJ3Er.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die sunrise heeft echt hele mooie kleuren!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:00

Bubblewrap schreef:
Mag ik jullie iets vragen?
Mijn mooie grote vetplant is gisteravond na een valpartij een kneusje geworden %) -O-

Bladeren zijn denk ik alleen te stekken als je ze bij de basis los haalt?
Ik ben benieuwd of het een kans van slagen heeft als ik het doorbroken stuk compleet lossnij en ga stekken.
[ [url=m/TJCAxd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik weet van vetplanten is dat je daar het hele blad meestal als moederstek moet gebruiken... Waar de plan aan de stam was aangehecht komen dan nieuwe wortels. Vrees daarom dat je met het geknakte blad niet veel kan. Ik zou het geknakte deel eraf halen en hopen dat het blad mooi dichtgroeit. En anders kun je hem er altijd nog in z'n geheel afhalen. Zonde wel! Hij ziet er zo mooi uit.

Puera, die app ga ik ook eens bekijken!

Air, wat lief dat stekje <3

Magda_90, ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je alles hebt bijgelezen :D Ik vind van die kleine plantjes in terracotta potjes zo leuk <3 Wat zien jouw planten er allemaal goed uit! Potverdorie die Philondendron Birkin :+: Ik heb er geen plaats voor, maar práchtig.

Ontherun: wat leuk dat je Thea zo happy is! Gewoon je erwt negeren, wie weet doet ie dan nog wat :=

Tessyke: maak je foto's van je stekjes? :D

Waarschuwing: begin nooit aan schattige kleine goudpalmen. Naast vermoedelijk wolluis op exemplaar 1 lijken mijn beide exemplaren nu ook een andere luis onder de leden te hebben _-:( Kleine spikkeltjes op alle stammetjes doorlopend tot aan het blad. Grrr.
Afbeelding

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:10

xIrlijn schreef:
Bubblewrap schreef:
Mag ik jullie iets vragen?
Mijn mooie grote vetplant is gisteravond na een valpartij een kneusje geworden %) -O-

Bladeren zijn denk ik alleen te stekken als je ze bij de basis los haalt?
Ik ben benieuwd of het een kans van slagen heeft als ik het doorbroken stuk compleet lossnij en ga stekken.
[ [url=m/TJCAxd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik weet van vetplanten is dat je daar het hele blad meestal als moederstek moet gebruiken... Waar de plan aan de stam was aangehecht komen dan nieuwe wortels. Vrees daarom dat je met het geknakte blad niet veel kan. Ik zou het geknakte deel eraf halen en hopen dat het blad mooi dichtgroeit. En anders kun je hem er altijd nog in z'n geheel afhalen. Zonde wel! Hij ziet er zo mooi uit.

Puera, die app ga ik ook eens bekijken!

Air, wat lief dat stekje <3

Magda_90, ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je alles hebt bijgelezen :D Ik vind van die kleine plantjes in terracotta potjes zo leuk <3 Wat zien jouw planten er allemaal goed uit! Potverdorie die Philondendron Birkin :+: Ik heb er geen plaats voor, maar práchtig.

Ontherun: wat leuk dat je Thea zo happy is! Gewoon je erwt negeren, wie weet doet ie dan nog wat :=

Tessyke: maak je foto's van je stekjes? :D

Waarschuwing: begin nooit aan schattige kleine goudpalmen. Naast vermoedelijk wolluis op exemplaar 1 lijken mijn beide exemplaren nu ook een andere luis onder de leden te hebben _-:( Kleine spikkeltjes op alle stammetjes doorlopend tot aan het blad. Grrr.
[ [url=m/whBd4M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat is wel balen ! Hoe lang heb je de palm nu? Ik heb er dus toevallig van de week 1 gekocht :')

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:20

Oh jee, daar ga je :') Ik heb ze nu drie weken, dus geef me graag een update begin juni over jouw palm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:21

Dan neem ik het risico niet :) #vetplant

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:24

Ik heb mijn palm net weggegeven omdat ik er niet meer op kon zien _O-

Helaas niet kunnen snoeien maar dat is voor morgen!
Ik wil gerust een foto van mijn huidige stekken maken, dat zijn er ook genoeg :D

Mijn aanwinsten van vandaag **\O/**

Maar 1tje voor in huis, knap van mezelf!
Ik had wel bijna de stekelige variant van de mierenplant bij maar ik ben echt braaf geweest.
Uiteraard een begonia! :')

Afbeelding

En planten voor buiten

Afbeelding

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:08

@tessyke

Mooi <3

@xIrlijn

Net even gecheckt maar nog niks te zien gelukkig, hopelijk dat het zo blijft _O-

Ook maar even wat foto's van m'n plantjes gemaakt, ik heb vooral kleine plantjes eigenlijk en woon nog thuis, maar je kan niet vroeg genoeg beginnen _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:11

magda_90 schreef:
[ [url=m/wEyNg2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Z8l0b.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrmcnt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yr2BGI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nAJ3Er.jpg]Afbeelding[/url] ]

He, ik heb ook net zo'n erwtjesplant gekocht :D

Die onderste plant is ook mooi zeg, heb alleen niet meer ruimte :'(

Wat leuk tessyke al die buitenplantjes <3

Die post hierboven ook hele mooie planten zeg! Die pannenkoek doet het goed <3 En wat een leuke hangplanten!

Ik was vandaag ook in het tuincentrum, zo leuk altijd <3

Afbeelding

Voor buiten een aardbeienplantje en peperplantje gekocht (en bovenop staat een aardappelplant, zelf laten groeien met oude aardappelen :D )
Afbeelding

En voor binnen dus deze:

Afbeelding

Verder groeit de baby peperomia lekker door :D (naast mama plant)

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:33

Xirlijn ik kom er dus door jouw berichtje achter dat dát is wat mijn areca zo slecht laat worden...
Ik lees op internet spiritus, moet je dat er dan op sprayen?
Afbeelding

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:47

Dat is inderdaad precies hoe de mijne er ook uitzien Liekec!!

Ik heb de plant flink ingesprayed met een mengsel met de verhouding 20ml spiritus en 20ml groene zeep op 1L water. Tot op heden (6 dagen later en gister herhaald) helaas nog zonder resultaat. Heb jij het op meerdere planten of alleen die? Ik word er helemaal paranoia van, zie nu ook witte dingen op mijn monstera, maar misschien is dat gewoon kalk van het water :+

Wat een zelfbeheersing Tessyke! Mooie aanwinst voor in huis, en heerlijk al die fleurige bloemen voor in de tuin :D

xJennifx: hahaha gelukkig! Wat een flinke verzameling heb je al! Mooi vol ook :)

IsaCalixa: het lijkt zowaar rustig in jouw tuincentrum? Komen er nou ook aardappelen uit je zelfgegroeide aardappelplant? :)) Ik hoop dat je over een poosje verse aardbeien uit eigen tuin kunt eten!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:50

Nee dat is het bij mij wel! Hij staat ook niet in contact met andere planten.. ik denk dat ik hem eerst met een harde straal ga douchen en daarna spiritus vernevel..

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:59

Klinkt als een goed plan! Laat je weten of het effect heeft?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:05

Mooie planten komen er weer voorbij!

@xjennifx, welke soort is de plant op de tweede en derde foto? Die is erg gaaf!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:27

Wat een gave planten komen er weer voorbij hierboven! :) Zo leuk om te zien dat andere mensen ook zo blij worden van planten!

Ik heb vanmiddag wel even gelachen :')
Ik heb gewoon bij de Intratuin net advies staan geven. Er stond een mevrouw naast mij te kijken naar een enorme epipremnum. Niet een hele volle, alleen met lange slierten. Ze kon het prijskaartje niet vinden en die lag op de grond. Ik raakte hem op. De plant kostte €50 :o

Zegt ze zo: "Wat een gave plant, maar jammer dat hij zo duur is".
Ik heb haar verwezen naar de kleinere epipremnums.
Deze waren ook al flink groot voor €3.50,-. Ik vertelde haar dat met een beetje geduld en liefde, deze plant met een jaar misschien ook wel zo groot zou zijn.
Ze was zo blij! Zo leuk . Ze vroeg bij welk tuincentrum ik werkte. Hahaha. Mijn reactie: "Geen, het is gewoon een uit de hand gelopen hobby".

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:48

xDeena_ schreef:
Hoooi!

Dit is een soort kamerplanten topic toch? Het werd me niet helemaal duidelijk uit de eerste post en heb even geen tijd om alle 220 pagina's door te scrollen :P Ik zou namelijk graag gezellig mee willen kletsen. *\o/*

Dit is zeker een kamerplantentopic :Y) Welkom! Mooie plantjes zie ik al! Ik wil niet weten hoeveel kneusjesboxen er onderhand zijn verkocht, echt bizar veel denk ik.

capopjekop, berg je maar, die graslelies maken belachelijk veel wortels :') Over een paar weken ziet het er weer zo uit.

Ik wil graag een varen in de douche, maar hij komt dan in de vensterbank van een raam die vrijwel altijd open staat en ik ben bang dat dat te koud is in de winter (ook al zit hij dan dicht/op ventilatiestand). Komende periode gaat dat vast wel goed, is een raam op het noorden, maar daarna...

idylle, leuk die potjes met stekjes zo! Ik kijk naar elk klein glazen flesje als potentieel stekjesvaasje, het wordt bijna irritant :')

Air, schattig die blaadjes aan de Tineke <3

Mooie Hoya's Magda! Die sunrise is schitterend! De australis heb ik ook, die gaat hier als een malle. Ik heb hem vorig jaar bij Ikea gekocht, 1 lange sliert, en hem thuis gelijk verdeeld in meerdere stekken. De langste scheuten zijn inmiddel zowat een meter lang denk ik. Hij vindt het nodig om het hele kozijn door te klimmen :')

Wel grappig van die Birkins. Mijne staat ook een beetje weggemoffeld, stom want het is echt een mooie plant.

Mooie aanwinsten weer Tessy, netjes ingehouden :D

Leuke collectie al zo xJennifx! Toen ik nog thuis woonde had ik 1 cactus en die ging dood _O-

Hahaha Coconut, je verhaal komt me heel bekend voor. Ik heb ook wel eens vragen gehad van random mensen, en me ook wel eens lekker bemoeid met een werknemer die verkeerd advies gaf _O-
Of dat mensen een vraag stellen waar ze een bepaalde plant kunnen vinden, en dat de werknemer het niet weet, maar ik wel. Ik kom echt te vaak in het TC...

Ik heb gezegd nooit meer een Thea te willen, maar ik ben toch wel zo verliefd op de orbifolia dat ik het sterk aan het overwegen ben. Voor degenen met een Orbi; hoe ervaren jullie de verzorging?

Oh, en natuurlijk een aardappel-update!

Afbeelding