Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDeena_ schreef:Ik heb vanaf pagina 200 teruggelezen, maar ga natuurlijk niet overal op reageren. Wel leuk om zo jullie en je plantjes alvast een beetje te leren kennen. Denk dat ik nog veel van iedereens kennis hier kan leren.
Gezellig! Ik zal jullie binnenkort wel even uitgebreid voorstellen aan mijn collectie. Het begon van de winter met een monstera en een pannekoekplantje, dat is langzaam wat uitgebreid tot ook ik (en mijn moeder) de kneusjesbox ontdekten. Daarna nog wat losse plantjes gehaald en nu heb ik er 19 staan hahaha. Oeps! Zie hier alle plantjes die graag een hoge luchtvochtigheid hebben in het bad staan voor de wekelijkse sproeibeurt (ik heb nog geen humidifier dus dit is even tijdelijk de oplossing) hahaha. Ik heb ook nog een Yucca en wat cactusjes/vetplantjes die het natuurlijk prima doen met droge lucht, dus die hoeven gelukkig niet
[ [url=m/fnht72.jpg]Afbeelding[/url] ]
magda_90 schreef:Van de winter had ik onderstaande Senecio stekken ontvangen maar ze wilden niet lekker aan de wortel. Het leuke aan het maken van veel foto's, is dat je dan vergelijkingsmateriaal hebt en dan blijken ook zij nu fijn te groeien.
[ [url=m/wEyNg2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder heb ik de Hoya Australis ontvangen met een ruil:
[ [url=m/8Z8l0b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helemaal verliefd op de Hoya Sunrise
[ [url=m/lrmcnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoya Bella bloeit prachtig
[ [url=m/Yr2BGI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de liefhebber, de Philondendron Birkin staat te koop
[ [url=m/nAJ3Er.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bubblewrap schreef:Mag ik jullie iets vragen?
Mijn mooie grote vetplant is gisteravond na een valpartij een kneusje geworden![]()
![]()
Bladeren zijn denk ik alleen te stekken als je ze bij de basis los haalt?
Ik ben benieuwd of het een kans van slagen heeft als ik het doorbroken stuk compleet lossnij en ga stekken.
[ [url=m/TJCAxd.jpg]Afbeelding[/url] ]
xIrlijn schreef:Bubblewrap schreef:Mag ik jullie iets vragen?
Mijn mooie grote vetplant is gisteravond na een valpartij een kneusje geworden![]()
![]()
Bladeren zijn denk ik alleen te stekken als je ze bij de basis los haalt?
Ik ben benieuwd of het een kans van slagen heeft als ik het doorbroken stuk compleet lossnij en ga stekken.
[ [url=m/TJCAxd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat ik weet van vetplanten is dat je daar het hele blad meestal als moederstek moet gebruiken... Waar de plan aan de stam was aangehecht komen dan nieuwe wortels. Vrees daarom dat je met het geknakte blad niet veel kan. Ik zou het geknakte deel eraf halen en hopen dat het blad mooi dichtgroeit. En anders kun je hem er altijd nog in z'n geheel afhalen. Zonde wel! Hij ziet er zo mooi uit.
Puera, die app ga ik ook eens bekijken!
Air, wat lief dat stekje![]()
Magda_90, ik wil toch even zeggen dat ik het knap vind dat je alles hebt bijgelezenIk vind van die kleine plantjes in terracotta potjes zo leuk
Wat zien jouw planten er allemaal goed uit! Potverdorie die Philondendron Birkin
Ik heb er geen plaats voor, maar práchtig.
Ontherun: wat leuk dat je Thea zo happy is! Gewoon je erwt negeren, wie weet doet ie dan nog wat![]()
Tessyke: maak je foto's van je stekjes?
Waarschuwing: begin nooit aan schattige kleine goudpalmen. Naast vermoedelijk wolluis op exemplaar 1 lijken mijn beide exemplaren nu ook een andere luis onder de leden te hebbenKleine spikkeltjes op alle stammetjes doorlopend tot aan het blad. Grrr.
[ [url=m/whBd4M.jpg]Afbeelding[/url] ]
magda_90 schreef:Van de winter had ik onderstaande Senecio stekken ontvangen maar ze wilden niet lekker aan de wortel. Het leuke aan het maken van veel foto's, is dat je dan vergelijkingsmateriaal hebt en dan blijken ook zij nu fijn te groeien.
[ [url=m/wEyNg2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder heb ik de Hoya Australis ontvangen met een ruil:
[ [url=m/8Z8l0b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helemaal verliefd op de Hoya Sunrise
[ [url=m/lrmcnt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoya Bella bloeit prachtig
[ [url=m/Yr2BGI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de liefhebber, de Philondendron Birkin staat te koop
[ [url=m/nAJ3Er.jpg]Afbeelding[/url] ]
xDeena_ schreef:Hoooi!
Dit is een soort kamerplanten topic toch? Het werd me niet helemaal duidelijk uit de eerste post en heb even geen tijd om alle 220 pagina's door te scrollenIk zou namelijk graag gezellig mee willen kletsen.