FUN-da!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:36

Nou daar heb ik echt geen last van hoor,ik kijk vooral of de ruimte's voor mij bruikbaar zijn en of ik er nog veel geld in moet steken.
Bovendien heeft iedereen een andere smaak dat merk je in dit topic al.
Ik zat laatst een huizen programma te kijken en toen riepen de kopers ooo mooi huis alleen even een ander kleurtje op de muren,terwijl ik het kleurtje prachtig vond :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:41

Ik moet zeggen dat ik huizen waarin de muren rood/zwart geverft zijn, met een groot zwart leren bankstel ervoor, de gordijnen potdicht en een koffietafel met een grote asbak en een halfvolle koffiemok ook minder aantrekkelijk vind ogen dan een huis met witte muren, een stoffenbankstel in een hip kleurtje en witte tafel met een vaas met bloemen erbij, waar een lekker zonnetje op valt.

Het punt is, mensen moeten zichzelf ergens kunnen zien wonen. De een kan wel door de troep spullen van een ander heen kijken, de ander moet zo min mogelijk personal touches zien om zich voor te kunnen stellen hoe het huis eruit gaat zien als zij er wonen. Dat mag je onzin vinden, maar ik denk wel dat er verschil zit tussen "perfect gestyled / paleisjes" en zorgen dat het huis er neutraal uitziet, waardoor mensen op de foto letten op het huis en niet op de spullen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:55

Ik was bezig met precies hetzelfde te typen als Vjestagirl. Inderdaad zo neutraal mogelijk en niet teveel dingen die afleiden.
Persoonlijk vind ik die groothoeklensfoto’s ook altijd heel erg slecht. Er wordt een grootte mee gewekt, die niet waar gemaakt wordt en dan volgt er teleurstelling bij bezichtiging.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:06

Mijn ervaring is dat veel mensen gewoon niet in staat zijn om ergens doorheen te kijken ;+
Is ook iets wat ik van makelaars (heb) (ge)hoor(d)
Mij zal het ook allemaal jeuken , ik kijk er wel door heen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:09

Ik vind het gewoon jammer dat je niet de beste versie van je huis laat zien aan de wereld, maar ik kan er wel doorheen kijken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:40

Ceetje_bokt schreef:
Ik was bezig met precies hetzelfde te typen als Vjestagirl. Inderdaad zo neutraal mogelijk en niet teveel dingen die afleiden.
Persoonlijk vind ik die groothoeklensfoto’s ook altijd heel erg slecht. Er wordt een grootte mee gewekt, die niet waar gemaakt wordt en dan volgt er teleurstelling bij bezichtiging.

Daar gebruik ik tegenwoordig de 360 graden tool voor.

Op de foto's lijkt het heel wat. Maar dan klik je op die 360 graden tool en zie je dat een normale hoekbank nog niet past.

Verder val ik toch ook wel voor een fris huisje.
Ik zag vandaag nog een huis. Beneden alle kozijnen appeltjes groen. En boven alle kozijnen, plinten en vensterbanken donker rood paars achtig. Met allemaal zwart patroon behang.
Dan denk ik al laat maar.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:23

Wij krijgen morgenochtend de makelaar langs want wij gaan ons huis verkopen, hele weekend bezig geweest met opruimen, hoop dat het goed genoeg is voor funda. Want wij hebben een niet zo standaard zeker Geen vt wonen interieur, dus denk dat het al snel rommelig oogt.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:44

Apart dat huis in Nieuwelande, heb ik ook hier geplaatst toen het net in de verkoop was
(op 12 februari) met weinig reactie en nu veel meer reacties, het is hetzelfde huis ;)
Het sprak mij wel aan door de eenvoud!

Leuk dat er een hele kudde makke schapen zijn als kunst :D

Groet Karin.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:51

Ik heb zojuist live een makelaar meegemaakt 8-) Blijft toch wel een wereld die ver van me afstaat hoor... (En met heel veel aftershave. %) Doe mij maar paard.)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:53

Ik vroeg al aan mijn ouders "als je een huis gaat bekijken, mag je dan zelf rondlopen of krijg je een rondleiding van de makelaar?"
En mijn vader antwoordde net iets te enthousiast "dan krijg je zo'n makelaar die je gaat vertellen dat het een fantastisch huis is en waarom je het moet kopen"

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:04

Ja, nogal zinloos vond ik het de vorige keer. Heb destijds keer een aantal woningen bekeken, en daar voegde een makelaar echt helemaal niets aan toe. Een paar keer had ik een makelaar die van niks wist, of die probeerde te doen alsof een totaal scheve vloer of een disfunctionerende VVE ofzo geen probleem was.
Het is iemand met een sleutel, die zorgt dat er geen rare dingen gebeuren, verder heb ik ze toen vooral zo veel mogelijk genegeerd.. := Ik ben ook een paar keer gaan kijken bij mensen die het zelf deden, en dat vond ik echt helemaal prima.
Overigens, als je gewoon je eigen gang gaat dan volgt de makelaar je wel hoor :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:43

Qimm schreef:
Ik vind het gewoon jammer dat je niet de beste versie van je huis laat zien aan de wereld, maar ik kan er wel doorheen kijken

ik vind het dubbel , zeker de huizen waar ik naar zou kijken, (karakterhuizen op leeftijd met wat werk) daar zal het me echt serieus jeuken
Daar ga ik naaar kijken on de botten van een huis te checken/zien en voelen
Niet om een sfeertje te proeven op basis van inrichting (welke naar alle waarschijnlijkheid toch niet mijn smaak zal zijn)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:56

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:04

Neem nou die foto van dat huis in Nieuwelande, die foto van het toilet met de handdoeken erboven (als simpel voorbeeld). Als iemand in plaats daarvan een klein plantje in een mooie pot en wat van die geurstokjes had neergezet dan had de foto veel meer 'luxe' uitgestraald. Daarnaast was het neutraal geweest, kan iemand zijn eigen handdoeken daar denken ipv de verwassen badhanddoeken van een ander. Hoef je het nog steeds niet mooi te vinden overigens.

Maar ik denk dat kopers vooral ruimte willen zien: m2 voor je geld. Dus alles wat daarvan afleid moet je weghalen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:31

Nou ik heb de makelaar net op bezoek gehad.
Viel mij niet tegen om eerlijk te zijn.
In 2 jaar tijd is mijn huis ruim 15% gestegen. Ik heb op het juiste moment gekocht.

Nu nog naar een financiëel adviseur om te kijken wat er mogelijk is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:15

missfalki schreef:
Apart dat huis in Nieuwelande, heb ik ook hier geplaatst toen het net in de verkoop was
(op 12 februari) met weinig reactie en nu veel meer reacties, het is hetzelfde huis ;)
Het sprak mij wel aan door de eenvoud!
.

Stond dan waarschijnlijk in zo'n hele waslijst die je dan post?
Persoonlijk klik ik je waslijsten met objecten niet meer aan, mij too much zonder commentaar verder :+
Misschien dat anderen dat ook hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:50

Het zal mij echt worst wezen hoe een huis er verder uit ziet of hoe het aangekleed is. Ik koop een plek en de ruimte. Rest maak ik toch naar eigen wens.
Als wij nu een compleet gestylde woning kopen anno 2019, gaan we het toch ook echt aanpakken, want wij houden echt niet van alle nieuwe trends altijd.

Ben nog amper een huis tegen gekomen met een recente keuken die ons aanstaat. Vind de oude keukens veel mooier.

Snap ook nooit waarom mensen alles maar groot en groter willen. Familie ging van ruime, gezellige eengezinswoning naar een villa die strak en licht werd ingericht. Grote, ruimte, geen sfeer, vreselijk.

Maar ondanks dat ik het niet mocht zeggen, lees je hier ook veel vooroordelen over plaatsen, dus het is gewoon heel persoonlijk. Gelukkig maar, anders hadden we echt een probleem, als we allemaal in zelfde huis wilden wonen.......

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 01:22

Het enige oliebol zou ik vooral vinden als er bv. van die witte marmeren tegels op de vloer liggen. Dát is een gedoe om eruit te slopen, daar zou ik dan wel bij aarzelen om een huis te kopen, want ik vínd ze toch lelijk... _O- Dus dan moeten de kosten van het eruit halen etc. te overzien zijn.

En precies, gelukkig hebben we allemaal een andere smaak! :j En dat mág, en dat moet zelfs voor de diversiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:48

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:17

Rebecca schreef:

Die is gaaf zeg!

Makelaars De ‘onze’ wist niet of de golfplaten op de schuur asbest was.... jaja, tuurlijk jongen. Wees daar gewoon eerlijk over, overigens het was asbest. Het huis dat we ervoor verkocht hebben, hebben we goed opgeruimd en de enige gekleurde muur wit gemaakt. Wat we wilden uitstralen is een lichte, ruime en frisse woning. In elk geval was het verkocht binnen twee weken en de markt was aan het einde van de crisis, dus nog niet de gestoorde toestand als nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:41

Ceetje_bokt schreef:
Rebecca schreef:

Die is gaaf zeg!

Makelaars De ‘onze’ wist niet of de golfplaten op de schuur asbest was.... jaja, tuurlijk jongen. Wees daar gewoon eerlijk over, overigens het was asbest. Het huis dat we ervoor verkocht hebben, hebben we goed opgeruimd en de enige gekleurde muur wit gemaakt. Wat we wilden uitstralen is een lichte, ruime en frisse woning. In elk geval was het verkocht binnen twee weken en de markt was aan het einde van de crisis, dus nog niet de gestoorde toestand als nu.

Soms weet je het ook echt niet. Wij laten om die reden regelmatig een labtest doen om het te weten, maar sommige verkopers willen dat niet vooraf doen. Tja, je kan ze niet dwingen.

Het is als makelaar wel grappig om hier mee te lezen trouwens :))

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:09

Ik vind het vooral irritant als makelaars van die stomme detailfoto's plaatsen, zoals bloeiende bloemen in de tuin. Die kan iedereen bij de Tuinland halen en in de tuin parkeren, daar hoef ik geen huis voor te kopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:22

Oeh, die in Harlingen is best leuk! Alleen weinig tuin.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:23

Die in Harlingen is zeker gaaf! En geloof mij maar dat het daar echt heerlijk wonen is. Goede oude tijd :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:29

Ook veel toerisme in de zomer?