[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:00

Wij zijn intussen druk bezig met verhuisdozen :')

Iedereen die goed nieuws moest krijgen goed nieuws gehad?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:28

Gefeliciteerd MarjanB!

Hier zijn we nog in afwachting van goed nieuws. Ik hoop volgende week meer te weten over de ORV.
Wel heb ik gisteren nog een telefoontje van Delta Lloyd gehad met welgemeende excuses voor de foutieve administratie etc. En of we dan over een jaartje een nieuwe aanvraag willen doen. Neuh, bedankt :+

Jans, wij hebben gisteren ook verhuisdozen bij de Praxis gehaald. Ik wilde er gelijk 50 meenemen, maar manlief wil beginnen met 20 dozen :')
(Eigenlijk wil ik pas beginnen met inpakken als de OVR er definitief door is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:59

_O- wij hebben ze bij de action gehaald, is iets van 10 dozen voor 8 euro ofzo :D en verder elke keer bij boodschappen doen, ookal heb ik maar 1 ding, bananen/sinaasappeldozen meenemen :')

Wij hebben er denk ik al wel meer dan 50 ingepakt _O-

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:03

Wij wachten nog op hypotheek adviseur. Maar heb wel beetje opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:04

Ik zou er morgen gewoon achteraan bellen. En dat net zo lang doen tot je antwoord hebt :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:11

Jans schreef:
_O- wij hebben ze bij de action gehaald, is iets van 10 dozen voor 8 euro ofzo :D en verder elke keer bij boodschappen doen, ookal heb ik maar 1 ding, bananen/sinaasappeldozen meenemen :')

Wij hebben er denk ik al wel meer dan 50 ingepakt _O-

:wow:
Wij betaalden bij de Praxis bijna 2.50 euro voor een doos. Binnenkort ook maar even naar de Action dan :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:12

LinsxDot, niet opgeven hoor! Dat zou zo zonde zijn.
Is hij niet toevallig vandaag te bereiken? (Ja, ik weet dat het zondag is, maar onze financieel adviseur was ook gewoon 's avonds en tijdens de weekeinden en feestdagen beschikbaar.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:18

Action is wel echt een aanrader wat dat betreft :j en zijn ook gewoon goede stevige dozen! Ik wilde ze eigenlijk van mn baas, maar die waren ook wel duur :') maar leek me zo leuk te verhuizen met dozen waar groot bol.com op staat. _O-

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 12:44

Cayenne schreef:
LinsxDot, niet opgeven hoor! Dat zou zo zonde zijn.
Is hij niet toevallig vandaag te bereiken? (Ja, ik weet dat het zondag is, maar onze financieel adviseur was ook gewoon 's avonds en tijdens de weekeinden en feestdagen beschikbaar.)

Ze werkt gewoon thuis dus ze is meestal we te bereiken ja. Alleen de gene die ons bkr geregistreerd heeft niet dus denk dat ze het maandag oppakt. Weet je wat het is wij hebben een kinderwens. En wonen nu op 4 hoog met 8 trappen met 2 grote honden. De ruimte is hier echt dikke prima maar die trappen. En ik ben nu 26 en zit dan helemaal in me hoofd te rekenen straks na bkr ben ik 31 en dan nog verhuizen huis te koop zetten hoelang duurt dat enz. Valt allemaal beetje vies tegen dan en dat was voor mij echt een hele domper.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:56

Ik he een vraag gaat de bank uit van je jaaropgaves bij de hoogte van een hypotheek of gaan ze uit van werkgevers verklaringen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:26

Dozen van de Action zijn echt een aanrader. :j Zijn ook de goedkoopste, wij hebben ook een tijd lang gezocht. De onze hebben onlangs de 3de verhuizing gehad, schoonouders zijn verhuisd en hebben ze gebruikt en vervolgens mijn zwager die weer naar het huis van mijn schoonouders verhuisde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:33

Ik heb welgeteld 3 verhuisdozen :')
Maar ik begin natuurlijk ook nog maar net!

Ik ben al lekker aan het klussen. Een fijne overdracht bij de notaris gehad, een hele fijne man (zei ook m'n moeder die mee was) en dat terwijl ik zo'n raar gesprek had aan de telefoon.

Ik denk dat ik daarom hier het topic moet gaan verlaten. Bedankt voor de gezelligheid, de hulp etc.
Ik wens iedereen heel erg veel succes met de plannen!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:49

We zijn wel benieuwd naar wat je hebt gekocht?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:54

Heb ik hier wel verteld toch ;)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:14

Geen fotos :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:49

Volgens mij heb ik er wel wat geplaatst :P
Maar goed, het is een standaard jaren 70 rijwoning en als ik nu foto's plaats is er niet zoveel aan, alles is wit omdat ik alle behang er uit heb :P

Maar ik zou zeggen, hou het interieur topic in de gaten ;)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:31

De werkgeversverklaring van mijn vriend klopte niet doordat ze de ATV uren mee hadden genomen in zijn bruto salaris, wat dus niet mag. Wat naar mijn mening de financieel adviseur had moeten weten, we hebben dit namelijk nog aangegeven.

Als we een nieuwe werkgeversverklaring voor 3 uur zouden toesturen dan zou alles nog op vrijdag rond zijn...
Niet dus, krijg ik een mailtje van de adviseur waar eigenlijk instond dat ik gek was dat ik dacht dat dat kon.

Nu hopen dat het vandaag zo vlug mogelijk rond komt anders kunnen we sowieso niet overdragen donderdag. (word überhaupt al mega krap)
Aangezien de notaris het geld op haar rekening moet hebben staan en Aegon heeft een aantal werkdagen nodig blijkbaar..

Dus we roepen al anderhalve maand dat we echt voor 30 juni moeten kunnen verhuizen en dat was volgens de makelaar en de financieel adviseur geen probleem. en als puntje bij paaltje komt hebben we door die 2 dadelijk (waarschijnlijk) niet op tijd de sleutel 8)7 |o

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:48

Oh super irritant altijd. Heb soms idee dat ze te simpel denken van oh maar dat weet je toch wel en puntje bij paaltje klopt het niet en zegge ze ja maar.... uh we verkopen en kopen niet allemaal elke dag een huis :') dus nee ik wist dat niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 07:52

Heb je na de dertigste dan ook een boete Nina? :\

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:24

Jeeeeehhhh feestje, wij hebben de hypotheek offerte binnen van de ABN AMRO!!
Dus tekenen en dan wachtwn op de overdracht 4 augustus. Ben zo blij dat het alsnog gelukt is!

Wij zitten ondertussen al in een huis vol met dozen, lekker gezellig ;-)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:33

@jans: dat gelukkig niet!

Sas gefeliciteerd!!

Hier is de hypotheek nu eindelijk rond en de stukken zijn naar de notaris. Echter de notaris is maandagmiddag niet op kantoor dus tenzij ze haar mail tussendoor checkt ziet ze het pas morgen ochtend.

Het blijft dus nog even de vraag of het financieel op tijd geregeld is voor de overdracht..

We gaan maar gewoon door met inpakken op hoop van zegen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:49

Op de valreep is ook onze hypotheek goedgekeurd! Tot 1400 in spanning gewacht en toen het verlossende telefoontje. Kon wel huilen van geluk, maar ja zat op het werk.

Zit nu thuis en ineens besef ik me dat het heel gek is. Heb vrijwel mijn hele leven in dit huis gewoond en vertrek gewoon over een maand.

Vraagje uitvoorzorg: Wij hebben via internet een aantal offertes van notarissen opgevraagd. Daar de voordeligste uitgekozen. Maar nu elke keer als we het bedrag noemen tegen andere mensen, kijken ze ons heel verbaast aan. Blijkbaar is het heel goedkoop. Zijn er dingen waar ik op moet letten? Misschien kosten die ze niet hebben meegenomen die toch wel standaard zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:03

Notaris is volgens mij een vrij beroep qua prijsbepaling. Dus elke notaris mag zijn eigen prijs bepalen. Wij moeten een kwartiertje / 20 minuten rijden voor onze notaris, maar scheelt zo'n 400 / 500 euro met de notarissen in Houten. Zijn nu 750 kwijt voor de notaris.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:23

Dat hangt enorm af van de kleine lettertjes: sommige notarissen brengen dan iedere extra handeling apart in rekening, waardoor goedkoop uiteindelijk duurkoop wordt :j Je weet dan pas echt wat het kost als je de eindafrekening hebt.
Anderen hanteren echt een all-in prijs. Wij betaalden ongeveer 850 euro, dat was echt inclusief alles, en alle extra gedoe wat ze er mee gehad hebben. Is allemaal niet in rekening gebracht, was het risico voor hen :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:30

Klopt helemaal Wendy, goedkoop is vaak duurkoop. Ook wij hebben een wat duurdere notaris gepakt maar wel met een all-in prijs, omdat de goedkopere voor ieder lettertje veranderen een bedrag er bovenop plaatsen.