Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ryder schreef:Ik hoop dat het meevalt Snuffie! Bij ons ligt de fundering nu ook. Wanneer zou jullie huis ongeveer opgeleverd moeten worden? Dat van ons ongeveer in mei, maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het wat langer duurt.
Mbt pvc, onze vloeren-man raadde juist aan om klik pvc zelf te leggen als je al ervaren bent met laminaat leggen. Want het scheelt een hoop geld als je het zelf kan.
We zijn momenteel op zoek naar iemand die (Q2 of 3 2023) de muren kan renovliezen en sauzen. Hebben jullie enig idee wat dat ongeveer kost? Stuken is ons door meerdere stukadoors afgeraden trouwens, dus dat gaan we over een paar jaar nog eens laten doen.
TheNovelist schreef:Hier hebben wij gisteren officieel getekend voor het huis!![]()
Nadeel is wel dat veel nog onbekend is, en we niet op alles, iig lastig, antwoord krijgen. Zo wachten wij nog steeds op een bouwgesprek, eerst 2 keer een mail hierover gestuurd naar de makelaar, en nu werden we doorgestuurd naar de aannemer zelf. Ook andere vragen worden soms gewoon overgeslagen..
Daar ook al 2 emails naar gestuurd, maar we hebben nog steeds geen reactie. En volgende maand beginnen ze al met bouwen, dus het lijkt mij dat dat wel bekend moet zijn?
Zo weten wij dus de exacte afmetingen niet, en staat er op de ene foto de keukenraam in het midden, en bij de ander tegen de muur aan. Nadeel hiervan is dat wij de keuken bijvoorbeeld nog niet kunnen ´bestellen´.
Hebben anderen hier ook last van (gehad) of hebben wij gewoon pech?
snuffie123 schreef:Gefeliciteerd! En wat gaan ze al snel bouwen. Wij moesten nog een half jaar wachten. Lijkt me fijn, maar misschien ook wel wat extra stres.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met 'bouwgesprek', dat hebben wij nooit gehad. Maar vragen kunnen wij altijd mailen. Vaak krijgen we dezelfde dag en anders de dag erna antwoord. Bellen kunnen wij juist niet (geen telefoonnummer bekend). Wat bij ons heel er fijn was, is dat wij al heel veel informatie hebben gekregen. Met onder andere plattegronden van de woning met belangrijkste afmetingen erin.
Heb je ook geen technische omschrijving ed gehad? Misschien krijg je die informatie incl. plattegronden allemaal nog? Wel heel vervelend dat ze zo slecht reageren op de mails. Ik zou zeker even bellen.
paars schreef:Hier begin November de eerste kijkmoment. Had ik niet verwacht dus echt blij mee. Centimeter mee!
Ben ook even benieuwd hoe het gaat met de pas verhuisden en hun energieverbruik. De meeste nieuwbouw is nu echt wel energiezuinig. Valt het jullie mee/tegen?
TheNovelist schreef:Ze beginnen inderdaad snel met bouwen! In juni hoorden wij dat we het huis hadden, en ze beginnen in oktober al met bouwen
Onze hypotheekadviseur zei dat het heel normaal is om met nieuwbouw een bouwgesprek te hebben.
Wij hebben wel al plattegronden, omschrijvingen etc gehad, maar niet alle afmetingen staan er op en verschilt het per tekening waar het raam zit. Ook steekt de meterkast uit in de keuken, en daardoor krijgt het een aparte vorm wat het lastiger maakt. Hierdoor moeten we wel echt weten wat de juiste afmetingen zijn omdat wij zelf de keuken ontwerpen.
Maar vandaag hebben we gebeld naar het aannemersbedrijf en die zou het oppakken, ook hebben wij nu gelukkig een vast contactpersoon gekregen dus hopelijk krijgen wij binnenkort informatie!Vind het alleen vervelend dat wij erachter aan moeten ipv dat er duidelijk gecommuniceerd word
_xManadisx_ schreef:Mij valt het tegen. Heb er maar 3 zonnepanelen op liggen, en speel bijna gelijk. Wel maar een 1 persoonshuishouden
lukka63 schreef:Hier valt het mee,altijd behaaglijk qua temperatuur,en met 16 zonnepanelen denk ik dat we quitte spelen(vrijstaande woning).
snuffie123 schreef:Fijn Cindy_1993 dat die latei uiteindelijk dus heel erg meevalt! Is inmiddels alles gestuct?
TheNovelist, heb je inmiddels wel een reactie ontvangen? Balen dat je er zo achteraan moet.
Ik ben erg benieuwd hoeveel zonnepanelen wij standaard krijgen en wat dit oplevert. Ze geven aan dat de woning bijna energie neutraal is. Maar ik vraag me echt af wat dat doet voor de energierekening.. de woningen die ze nu verkopen, krijgem 8 zonnepanelen meer en zijn daarmee energieneutral of bijna energieneutraal. Ik zou dat ook graag willen, maar de panelen kosten voor zover we nu weten bijna 1500 per stuk. Ze blijven er helaas nog erg vaag over.
De bouw gaat wel gestaag verder en binnenkort hebben we onze eerste kijkdag. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor het dak erop gaat.
Hoe gaat het bij de rest?