[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:04

jep, checken ze ook op...bij het 1nalaatste huis waar we waren vond hij houtworm in de kap (minimaal, maar het zat er wel)

lovemyhorse1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:09

Gefeliciteerd Kikka!!!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:14

Gefeliciteerd kikka!

Boktor is dacht eerste dat het ook bokt ging :') hahaha

Onze adviseur belde vanmiddag dat de bank onze aanvraag boven op de stapel had gelegd en er morgen meteen naar gingen kijken..
Hoop dat we het nog gaan halen voor 25 maart.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:17

Nou, wij hebben besloten toch nog een keer te zakken met de prijs... Hopelijk levert het iets op.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:50

Gefeliciteerd Kikka!

Boktor zit in vrijwel alle oude boerderijen. Bij ons op zolder zat ook boktor. Daar zijn bedrijven voor die het kunnen bestrijden. Dat hebben wij ook laten doen. Hangt er wel een beetje vanaf hoever ze al door het hout heen geknaagd hebben.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:08

gefeliciteerd kikka.

helga, ik hoop dat jullie het optijd rond krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:41

Kikka Gefeliciteerd, fijn nieuws, altijd een geruststelling +:)+

Helga: wel fijn maar lijkt me heel erg krap om dat rond te krijgen...ik zou er even vanuit gaan dat dat niet gaat lukken en zorgen dat plan B klaarligt om in werking te treden zodat je er niet door in de problemen komt :(:)

Georgette: hoeveel zijn jullie nu al gezakt?

Na het behoorlijk balen van het makelaarsgedoe moet ik toegeven dat ze nu toch wel goede punten scoren :)

De melding dat we mee doen aan de Open Huizen Dag staat al op Funda en op mijn verzoek hebben ze super snel de foto's van de slaapkamers offline gehaald +:)+

Het leek me beter om geen foto's ervan online te hebben staan, dan foto's die niet meer actueel zijn en waar de verbeterde situatie nog niet op staat die men wel te zien krijgt tijdens een bezoek bij de OHD :)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:49

Bij de huidige makelaar zijn we nog niet gezakt. Staat sinds vorig jaar april bij huidige makelaar te koop voor € 149.500, we gaan nu € 10.000 zakken.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:58

Pmarena: plan B is uitstel vragen en dan kan de tegenpartij dat ook doen en kunnen we er 1 mei niet in..
Dus ik blijf nu maar even hopen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:17

Ik ben overigens erg benieuwd naar jullie mening, zouden jullie zo lief willen zijn om even wat mee te denken?

Voor die Open Huizen Dag / nieuwe foto's wil ik dus echt de puntjes op de i zetten in het huis :j
http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/hui ... -88/fotos/

Beneden hoeft er eigenlijk weinig te gebeuren naar mijn mening, maar ik heb een paar twijfelpuntjes, wat vinden jullie? (zie foto's in link hierboven)

- stoeltjes onder de trap gaan uiteraard weg
- gordijnen en vitrage helemaal open met het maken van de foto's denk ik?
- zal ik het dartbord weghalen of geeft dat juist een leuke mogelijkheid aan?
- zal ik het kleed onder de tafel weghalen of geeft dat juist een warme / huiselijke sfeer?
- zelfde vraag over de waaier e.d. op de muur. Alles weghalen staat ook erg kil en kleurloos lijkt me?
- de design-lampen aan bij het maken van de foto's, zodat die goed zichtbaar zijn als pluspuntje? Of uit?
- wat zet je op de tafels? Niks? Of een kleedje / bos bloemen / aangekleed dienblad ofzo?
- is het in de keuken leuk om wat kleur-accenten aan te brengen van oranje doekjes ofzo?

Boven gaan we dus sowieso in deze slaapkamer onder de dakrand (zitten nu een wit-bruine knieschotten) ladenkasten inbouwen zodat daar veel makkelijk toegankelijke bergruimte ontstaat. Die kasten worden in principe een soortgelijke kleur als van de vloer, dat lijkt me er het rustigst uitzien? :)

Afbeelding

Ik twijfel of we wat aan het plafond zullen doen. Die balken en latjes zitten er nu eenmaal, we gaan er geen heel nieuw plafond in gooien dus het is vooral de vraag of we dit nog zullen verven / sauzen ofzo, of is dat een beetje onzin om te gaan doen? De beige kleur past op zich wel mooi bij de vloer en alles spierwit maken staat misschien ook een beetje heftig?

Waar ik vooral nog mee zit: boven de radiator zit nu een wat beschadigd simpel beukenfineer boekenplankje als tijdelijke vensterbank, dat ziet er niet chique uit -O- :

Afbeelding

Afbeelding

Daar wil ik graag een nette vensterbank met een radiator-ombouw, dat moet er een stuk netter uitzien toch? :)

Ik wil die dan maar gewoon wit gaan maken en de nu donkerbruine lijst om het raam heen ook wit verven. (twijfel nog wel om de vensterbank zelf in een bij de vloer en ladenkasten passende houtkleur te doen? )

Maar...er zijn nog best veel verschillende types radiator-ombouw, en wat is nu het mooist :=

Ik hoop dat jullie daar een mening over willen geven misschien...? :)

Ik heb deze op het oog:

Afbeelding

Die lijkt me wel netjes staan omdat het uiterlijk van de lades onder de dakrand dan een beetje terugkomt, die geven namelijk ook brede liggende strepen zeg maar :)

En in de badkamer wil ik misschien dit onderkastje onder de wastafel plaatsen:
Afbeelding

En de verdere aankleding van bloempotten enzo ook in het witte strepen type, net als het bed in de andere slaapkamer waar ook ladenkasten onder de dakrand komen.

Zo komt datzelfde thema steeds een beetje terug en dat lijkt me wel netjes...? :)

Uiteraard worden de losse kastjes en het tafeltje ook weggehaald rond het bed.

Ik heb ook via Marktplaats perfect bij het bed passende nachtkastjes gehaald, zal er ook weer wat rustiger uitzien :)

En ik heb een mooi nieuw dekbedovertrek gekocht waar alle kleuren van de kamer (wit, beige/houtkleur, bruin) mooi in terugkomen. Hopelijk wordt alles met deze aanpassingen een mooier "af" bij elkaar passend geheel :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:50

even klein puntje, ik zou de foto van de wasmachine hoek weg laten ...
anders heb je dalijk hartstikke je best gedaan op de nieuwe finishing touches, mooie foto's waarbij je alles lekker ruimtelijk probeert weer te geven, staat er opeens een foto van een hokje tussen,
denk dat dat zo ene dingetje is dat je mensne gewoon maar in het echt moet laten bekijken , dan krijg je een veel mooier totaal beeld in de foto's en in het echt komen dergelijke ruimtes vaak veel minder klein en rommelig over als op de foto
de rest moet ik dalijk even beter naar kijken, maar dat viel me even op...

had het er bij het laatste huis ook met de makelaar over, er stond namelijk maar 1 slaapkamer tussen de foto's, maar sommige ruimte krijg je gewoon niet echt lekker op een representatieve manier op de foto... soms is weglaten dna gewoon echt de beste oplossing

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:53

Ben ik het dan weer niet mee eens. Ik vind het juist altijd prettig als op de foto's van een huis duidelijk is waar er plek is voor de wasmachine en een eventuele droger. En juist als dat in een hokje is, vind ik dat fijn. Dan weet je tenminste dat dat ding ergens achter een deur staat waar die niet lelijk in het zicht staat en hij dus niet in een keuken of badkamer oid hoeft.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:57

lol, zo heb je idd tien mensen, tien meningen...
ik zou er genoegen mee nemen als die info ergens in de omschrijving staat , dat daar een aparte ruimte voor is voorzien ,
dan weet ik dat het zo is en zie ik in het echt wel hoe dat exact geregeld is,
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-03-14 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:57

Zo heb even een stuk moeten bijlezen, maar heb weer veel geleerd van jullie inzichten over het percentage zakken in prijs. Het is inderdaad afhankelijk van alles er om heen. Ligging/omgeving/indeling enz enz.

Ons aankoop makelaar heeft namens ons het bieden gestart op het huis in siegerswoude. Ze vond wel dat de makelaar geen verstand van zaken had. Wist niet van de WOZ waarde af. Had geen lijst met goederen welke wel/ niet meegingen en had ook geen idee van de vorige koopakte. Uiteindelijk heeft onze makelaar de akte en WOZ wel gekregen. Maar het lijstje met inboedel bljkt nog niet te zijn gemaakt terwijl het huis reeds een paar maand te koop staat. Volgens ons aankoop makelaar en bouwkundige was een start od van 180.000 goed en een eind bod van 2 ton. Wij zelf hadden ook wel afgesproken niet boven de 2 ton te willen voor dit huis want dat is absoluut te hoog voor wat het huis waard is.

We werden bij de 180.000 uitgelachen (snap ik) en ons eind bod van 197.500 is afgewezen. Wij zijn er eerlijk gezegd niet rauwig om, wel laten we het bod staan mochten ze zich bedenken en inzien dat er een flinke prijs op het huis is geplaatst.

Achteraf begrijp ik nu ook wel waarom er een belachelijk hoge prijs staat op een huis (wat er af moet, wat dicht getimmerd is met houtplaten) op 5000m2 grond a 250.000... tja zelfde makelaar.

Wij gaan nu een aantal huizen uitzoeken voor de open dag. We houden moed.

Gefeliciteerd voor alle mensen die goed nieuws hebben gehad met hun (aankoop)woning!! *\o/*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:59

Pmarena, wat mij opvalt op de foto's is jullie behang en de gele radiatoren, vensterbanken zijn ook wat simpeltjes. Volgens mij hebben jullie een prachtig huis maar het komt op mij nu een beetje gedateerd over.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:01

Waar zie je gele radiatoren dan :P
De ene radiator op de foto is door de vorige eigenaren beige geverfd, net als de balken.
En daar willen we dus een ombouw omheen maken om die radiator netjes weg te werken :j

Beneden is absoluut niet gedateerd. Boven wel en daar gaan we nu dus wat aan doen :)

Balen zeg Newt... -O- Maar dan hebben jullie iig je best gedaan en op naar de volgende, hopelijk vind je iets nog veel leukers :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-03-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:02

Heb trouwens al lange tijd niet gereageerd, wij hebben inmiddels ook een huis gekocht, en het wachten is nu (binnen 6 werkdagen) op de definitieve goedkeuring van de bank.
Het enige wat zij dan hoeven te doen is de stukken naar de notaris te sturen en wij moeten nu via de notaris de splitsing van het perceel regelen (duurt 5 werkdagen) omdat het huis nu in eigendom is van de woningbouw vereniging.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:04

Even op je link geklikt, jullie keuken is wel mooi! Groot ook volgens mij.

Beneden valt mijn oog ook direct op de vensterbanken, maar dat schijn je heel makkelijk te kunnen veranderen naar wat bredere vensterbanken, voor de rest vind ik het heel ruim ogen.
Dartbord wat er hangt stoort mij dan niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:09

Hè, met de vensterbank beneden is toch niks mis...? Dat is gewoon een hele normale maat vensterbank :)

Alleen die in de ene slaapkamer op de hier geplaatste foto's is dus een prullerig boekenplankje dat we gaan vervangen :)

Beneden is echt allemaal keurig, daar hoeft echt niets aan te gebeuren, is tussen 2005 en 2007 totaal verbouwd / verruimd / anders ingedeeld / gemoderniseerd en daar is o.a. de keuken ook het gevolg van, heerlijke keuken :)

Het voelt overigens helemaal niet aan als "mijn" huis... heb er maar anderhalf jaar gewoond en het staat inmiddels al meer dan 5 jaar te koop, dus het voelt eerder aan als een rothuis waar ik niet vanaf kom, super zonde want het is echt een gaaf huis :P

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:45

Dartboard stoort mij dan wel weer.....

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:55

Pmarena: vind het er heel leuk uit zijn vooral de keuken is heeel netjes! ;)
Ik zou het kleed onder de tafel laten liggen dit vind ik altijd wel mooier eruit zien anders is alles zo effen.
Vind alleen de bank niet echt netjes meer en daardoor vind ik het een beetje gedateerd ogen.
Misschien een kleed halen?
Weet niet of dit er mooi uit ziet op foto's?
Verder vind ik de kast en de plafond balken van de eerste slaapkamer absoluut niet storend.
Misschien kun je op die tweede slaapkamer wel iets aan de vensterbank doen?
Maar dat zou voor mij niet veel meerwaarde geven

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:57

Dartbord stoort mij verder niet maar het eerste wat in me opkomt is: heel de muur zal wel vol gaten zitten.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:00

Wij gaan de financieren niet meer halen |(
Vanavond heeft onze adviseur een mail van de bank ontvangen dat ze van mijn vriend nog een jaaroverzicht moeten hebben van 2012 en 2013 en hij heeft 1 maart een vast contract gehad maar toen wij alle papieren gingen invullen had hij een werkgevers verklaring.
Dus nu willen ze ook een kopie van zijn contract.

Dus dat word om uitstel vragen en hopen dat de tegenpartij niet moeilijk gaat doen en niet ook om uitstel zal vragen..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:25

Balen helga!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:58

Wat jammer Newt! Je zoekt in dezelfde omgeving als ons. :D Maar wij zoeken in lagere prijsklasse dus kunnen niet elkaars huizen inpikken! :P