Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:20

Het is ook de bedoeling dat het konijn een eigen stukje gras krijgt met omheining en gaas onder het gras door en daar blijft lopen.
In de winter zetten we het hok dan onder het afdak en sluiten we dat stuk af met zeil tegen de vorst.

Ik zat zelf eerst idd te denken om een steen uit de muur van de schuur te halen en dan het hok daar achter te zetten maar dan zit dat stukje gras mij gewoon in de weg :P

Misschien is het een idee om het rechter hoekje daar voor te gebruiken en hem/haar een stuk van 2 vierkante meter gras te geven?
Is dat genoeg of moet het meer zijn?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:22

Ik heb niet zoveel verstand van konijnen, ooit komt er hier ook nog wel een koppeltje, ik vind ze wel gezellig <3

Woensdag hebben we een bezichtiging voor ons appartement! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:23

Ik kan me geen voorstelling geven , je kan hem wel ene stukje geven maar het is zo op en dan gaat ie al gauw graven. Dan kan je beter wat ingraven en zo af en toe op het gras laten lopen doe ik ook bij de konijnen

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:27

T is niet de bedoeling dat het beestje steeds moet verplaatsen.
Hij moet gewoon buiten in de tuin zitten en dan er in en uit kunnen als ie wil..

Dat het gras op raakt is niet erg, ik ben sowieso van plan behoorlijk gevarieerd bij te voeren.
Ik heb niet veel verstand van konijnen dus moet me nog even inlezen wat je ze allemaal kunt geven :P
Heb zelf jarenlang een konijn gehad en weet dus het nodige maar dat beestje zat altijd in een hokje, kwam nooit op het gras.

Dus nagels knippen etc kan ik gewoon, zat ook bij mn opleiding XD

K zit net even te denken aan mn voortuin, dat ook zon 6 x 6 meter, is het niet leuk om daar een konijnenren van te maken :P
Maar t past niet echt in de straat en kost veel gaas voor er onderdoor te leggen...

Moeilijk moeilijk..

Misschien ziet mn vriend dat ook wel helemaal niet zitten haha

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:35

Hahah ik heb 4 konijnen in een (ouderlijke tuin) ren met een extra hek voor gras en een ingegraven stuk waar ze ook graven en ondergronds kunnen , dan kan je beter gelijk ingraven wat anders ben je hem kwijt. Weet niet of je 1 of 2 houdt , voortuin zou ik niet doen mits je rustig woont mensen kunnen van alles in de ren gooien wat ze niet hebben mogen.. In de winter zitten ze hier ook buiten met extra stro :)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:43

takkie_muis schreef:
Hahah ik heb 4 konijnen in een (ouderlijke tuin) ren met een extra hek voor gras en een ingegraven stuk waar ze ook graven en ondergronds kunnen , dan kan je beter gelijk ingraven wat anders ben je hem kwijt. Weet niet of je 1 of 2 houdt , voortuin zou ik niet doen mits je rustig woont mensen kunnen van alles in de ren gooien wat ze niet hebben mogen.. In de winter zitten ze hier ook buiten met extra stro :)

Konijnen zijn voor zover ik weer solidair levende beestjes?
Ik zou ook graag 2 willen maar k weet niet of dat wel werkt.
En ik ben bang dat als ik alleen de zijkanten een eind ingraaf in de konijnen kwijt ben..
En wat als er 1 dood gaat of ziek is en hij zit onder de grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:52

branka16 schreef:
takkie_muis schreef:

Konijnen zijn voor zover ik weer solidair levende beestjes?
Ik zou ook graag 2 willen maar k weet niet of dat wel werkt.
En ik ben bang dat als ik alleen de zijkanten een eind ingraaf in de konijnen kwijt ben..
En wat als er 1 dood gaat of ziek is en hij zit onder de grond?

Nee konijnen zijn gelukkiger met zijn 2en , bij voorkeur een gecastreerde man met een vrouwtje. De konijnenopvang bij je in de buurt kan altijd helpen met koppelen :j

klopt je moet en de zijkanten en de onderkant , en als ik ziek is of vast dan graaf ik ze uit . (mijn domste konijn zat klem , zij is dikker dan het mannetje dus hij paste erdoor maar zij niet :') dus gegraven en was nog op tijd) maar in het algemeen zitten ze niet snel vast en ziek zijn ze nooit en geen ervaring mee (ok dat domme konijn had E.C een parasiet en die moest ik behandelen maar wat een drama steeds onder de grond als ik kwam met druppels)

Als ze doodgaan kan je ze laten liggen of uitgraven

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:57

Dan worden het 2 konijntjes :D
K ga nog ff kijken hoe ik dat ga oplossen.
Denk toch niet zo diep maken ze hoeven van mij niet ondergronds ik voel me daar niet goed bij.
Daar zijn vast wel alternatieven voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:59

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:24

Gefeliciteerd met je huisje Branka!
Alleen is dit een interieur topic, misschien weer terug ontopic voordat het dicht gaat :o
Er is al een linkje gegeven voor je tuin en er is vast ook een topic over het houden van konijnen :)

Mijn schoonvader gaat morgen hopelijk laatste dingetjes aan de meubels in de babykamer doen, of het gaat weer een paar dagen duren -O-
Als de boel een beetje netjes is zal ik foto's plaatsen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:06

Ben super benieuwd hoe het met meubels geworden is!!

2 van onze buren hebben nu een grote eettafel met aan de ene kant stoelen en aan de andere kant een bank. Vind het super gaaf en m'n vriend is er ook weg van.
Maar nu vraag ik me af hoe praktisch zoiets ook is?! Je kunt nooit je 'stoel' eens aan tafel aanschuiven :P
Mensen hier die dat ook hebben??

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:11

Mijn zus heeft t. Ik vind t altijd wel erg lekker zitten.
Tafel staat redelijk dicht tegen de tafel aan dus niet t gevoel aan te willen schuiven.
Maar kan ook nog redelijk normaal gaan zitten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:15

Daar zat ik inderdaad aan te twijfelen! Als je de tafel dusdanig aanschuift, dat je goed aan tafel zit, kom je er dan nog wel goed tussen :P Maar dat valt jou dus mee!?
Doordat je je tafel natuurlijk meer naar de muur zit, win je ook wel weer ruimte in de kamer :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:12

Zit er niet heel vaak natuurlijk maar heb t zeker nog niet als lastig ervaren.
Staat vooral erg leuk ja

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:22

Ik vind zo'n bank ook erg gaaf maar vraag me ook af of ik me niet zou ergeren aan het niet kunnen aanschuiven....

Kast is weer netjes gemaakt, commode is van de week klaar. Duurt langer dan ik dacht :')

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:39

Zo'n bank vind ook echt superleuk! Helemaal met een hoekje erin.

Wij hebben echt een blunder gemaakt..
Ik heb in mn eigen woning een wand blauw, is kleine muur dus vrij fel kleurtje gekozen, aquablauwachtig.
Willen in ons nieuwe huis ook een blauwe muur, maar wel rustigere tint. Dus gister op verfjacht geweest, veel kleuren vergeleken en zelfs mee naar huis genomen om ze bij daglicht te zien. Beidem dezelfde voorkeur dus wij die besteld, voor 24m2 en 2 lagen dus ook flink wat verf nodig, maar vonden het in de pot toch erg fel lijken. Dat is altijd,moet nog opdrogen enzo, maar toch even extra gecheckt... blijkt het dus PRECIES dezelfde kleur te zijn die ik nu heb. En op t kaartje leek ie zo anders :'(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:40

Oh gut lekker slim :') , dan hoort die kleur gewoon bij je :P

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 14:49

Haha always look on the bright side.. :')

Vriend van mn ouders is schilder dus die gaat kijken of het nog anders gemengd kan worden. Baal er echt enorm van, echt zo dom om het niet vantevoren even extra te checken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 16:01

Oh handig!,misschien wat wit erdoor dat het lichter wordt ? Ben benieuwd wat het wordt..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:25

Idd zoals hierboven gezegd word, misschien een beetje wit er door mengen?

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:33

We willen het donkerder. Dus gaan van de week even terug naar de bouwmarkt kijken wat ze voor ons kunnen doen :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:48

Oh dat is wel echt heel suf, Kirsten. Maar verf in de pot is zo anders als het eenmaal op de muur zat.. Hopen dat ze nog wat voor je kunnen doen!

Eind vorig jaar begonnen aan een grote verbouwing thuis. Dus nu ook een andere kamer en meteen maar alles nieuw gekocht. Als er een vloek rust op Ikea, valt wel mijn hele kamer in elkaar, maar dat kan me niks schelen. :')

Uiteraard moet er nog wat anders komen voor mijn tv, maar dat ga ik zelf maken dus duurt nog even.
Ook de plinten moeten nog bevestigd worden en het raam kozijn moet ook nog wit geschilderd worden.
Twijfel ook nog of ik nog wat op zal hangen op de witte muur (foto 2). Zat zelf te denken aan schoolbord verf of iets dergelijks. Maar als iemand anders nog een leuk idee heeft, is dat ook welkom! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en ik kreeg de foto's niet kleiner. Mijn excuus!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:54

Mooi rustig Fee!
Misschien mis ik nog wat aan de wand???

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:55

Thanks en :D :
Fee_ schreef:
Uiteraard moet er nog wat anders komen voor mijn tv, maar dat ga ik zelf maken dus duurt nog even.
Ook de plinten moeten nog bevestigd worden en het raam kozijn moet ook nog wit geschilderd worden.
Twijfel ook nog of ik nog wat op zal hangen op de witte muur (foto 2). Zat zelf te denken aan schoolbord verf of iets dergelijks. Maar als iemand anders nog een leuk idee heeft, is dat ook welkom! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:56

Ohja...sollie :')