[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:07

hoi,

Ik heb een vraag... mijn Iphone 5S geeft aan dat hij vol is.
dus ik al heel fanatiek foto's verwijderen, maar dat had niet veel zin.

ik heb hem toen aangesloten op ITunes en daar krijg je zo´n balk te zien met je geheugen.
er staat bij mij: 4.9 gb anderen... maar wat is anderen? foto's zijn bijv maar 912 mb apps 2.7 gb en documenten 2.2 gb

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:32

Anderen is onder meer je systeem, safari geschiedenis etc.
Wat je kunt doen om je overige/anderen le(e)g(er) te maken, is je telefoon aan iTunes hangen, een back-up op je pc maken, je telefoon terug naar fabrieksinstellingen zetten en dan je back up weer terug zetten, zoals hier staat uitgelegd:
http://www.iphoned.nl/tips/overige-data-verwijderen/

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:50

Even een vraagje,
Voor het sporten ben ik aan het kijken naar een andere mogelijkheid qua muziek, want mijn iphone 6s is toch iets te groot voor in mijn broek :+

Nu heb ik eigenlijk alleen maar Spotify met mijn muziek collectie.
Zat er aan te denken om een ipod nano of shuffle aan te schaffen maar dan kan ik waarschijnlijk niet Spotify gebruiken voor mijn muziek. Dan zou ik alle nummers apart aan moeten schaffen? Of zijn er nog meer opties voor een ipod nano/shuffle qua gebruik van Spotify?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:52

Evt kan je ook zon hardlooparmband voor je telefoon aanschaffen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:00

Nee dat vind ik niks en ik heb ook wel een Beats Wireless headphone maar die gebruik ik liever niet met sporten ivm zweten..

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:36

Zijn er bokkers met een iWatch? Zoja, wat zijn jullie ervaringen? Bevalt hij goed, makkelijk in gebruik, eventuele minpunten?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:27

Ik ben ook benieuwd naar de watch. Werkt helaas niet met mijn 4s, maar het lijkt me echt een leuke, handige gadget :D Ik gebruik siri steeds vaker en dan is zo'n watch best handig denk ik!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:17

Heb je eigenlijk spotify op je pc? Kan je daar dan niet muziek op opslaan en dan via itunes op een ipod zetten?
Ikzelf ben van een oudere generatie en heb al mijn muziek nog op cd of gekocht in itunes :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:42

Je kunt met spotify ook je eigen nummers gebruiken hoor!

Je kunt spotify op de computer installeren, en dan een map aanwijzen voor je eigen muziek de zogenaamde "lokale muziek". Vervolgens kun je die in spotify gewoon toevoegen aan verschillende afspeellijsten en dergelijken.

Als je een betaald account hebt, en je hebt op je telefoon en de computer spotify open staan en ze zitten beide op dezelfde wifi, zullen ze elkaar automatisch herkennen, je ziet dan in spotify bij apparaten je telefoon verschijnen. Als je daarop klikt, kun je zelf aanwijzen wat hij wel en niet moet synchroniseren. Als je dan je lokale muziek aanwijst om te synchroniseren dan slaat hij die muziek dus ook op in spotify op je telefoon.

Het werkt eigenlijk heel makkelijk, een beetje vergelijkbaar met itunes.

Gekochtte muziek uit itunes gaat volgens mij niet werken. En logisch ook, het zijn concurrerende diensten. Je zou dan de beveiliging van die itunes liedjes af moeten slopen volgens mij.

Maar meestal is dit trouwens ook allemaal helemaal niet nodig. De meeste muziek die je gekocht hebt, is in spotify gewoon beschikbaar en kun je gewoon offline luisteren (mits je een betaald account hebt). Ik heb echt maar 4 liedjes of zo lokaal toegevoegd en daarnaast nog een stuk of 10 eigen opnames van mijn koor om mee te kunnen oefenen.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:46

Ik maak gebruik van de betaalde Spotify dienst, deze stream ik via Spotify op mijn laptop en IPhone. Maar kan ik deze nummers ook op een IPod Nano of Shuffle zetten? Want ik kan immers geen app downloaden voor deze twee apparaten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:54

He, wat raar, is er echt geen app voor de ipod nana/shuffle. Nee dan lijkt me niet dat het kan, maar vind dat wel heel raar.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:46

Is niet raar want op de ipods zit geen wifi of internet. Daarom dacht ik dat je misschien nummers van spotify offline kan opslaan op je computer en die vervolgens in itunes te zetten, dan kan je ze op je ipod zetten.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:54

Je kan dit trouwens wel uittesten op je iphone.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:05

Nee dat gaat niet lukken. Spotify is echt een streaming dienst. Je kunt daar geen muziek van in andere programma's draaien.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 19:09

Ok dat is dan jammer. Dan zal ze muziek moeten kopen of kopieren van iemand.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 00:31

Om 19.00 nog lekker muziek geluisterd, kom ik net uit mijn werk, alle muziek van mijn IPhone verdwenen. Iemand enig idee hoe dat kan?
Het gaat om een iPhone 6s van amper drie maand oud.

Hij vraagt ook regelmatig toegang tot de camera/filmrol. BV bij twitter. En daar heb al meerdere keren toestemming voor gegeven.

Waar kan dit aan liggen? Baal er goed van, ga morgen op vakantie, dus kan nu lekker last minute weer alle muziek erop gaan knallen...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:21

Heb je ongemerkt ergens iets gewijzigd kwa synchronisatie?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 00:37

Nee, heb toen ik deze telefoon kreeg een reservekopie van mijn 5s erop gezet. En die had natuurlijk keurig alle instellingen overgenomen.

Met de 5s heb ik dit nooit gehad.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 03:51

Hoi! Ik heb een probleempje met m'n iPhone 5. Vanmiddag heb ik nieuwe Apple EarPods gekocht, zodat ik hopelijk niet elke maand nieuwe oortjes hoef te kopen. Echter komt er een totaal geen zuiver geluid uit als ik ze in mijn iPhone gebruik. In mijn laptop doen ze het prima. Het klinkt alsof de muziek in een blik zit en heel ver weg is. Ook is er een soort "ruis" te horen. Het rare is echter dat als ik se play/pause knop ingedrukt hou, ook de muziek op mijn iPhone perfect klinkt. Een side note; mijn iPhone reageerd helemaal niet op de knopjes van de EarPods.

Heeft iemand dit ook (gehad) of heeft iemand de oplossing?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:08

Marjon: als je andere oortjes gebruikt op je iPhone, heb je dan hetzelfde probleem? Misschien kun je je iPhone een reset geven mocht je dat nog niet gedaan hebben (beide knoppen inhouden tot het scherm het iPhone logo weergeeft, dan pas loslaten)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:24

Joanieke schreef:
Marjon: als je andere oortjes gebruikt op je iPhone, heb je dan hetzelfde probleem? Misschien kun je je iPhone een reset geven mocht je dat nog niet gedaan hebben (beide knoppen inhouden tot het scherm het iPhone logo weergeeft, dan pas loslaten)

Als ik andere oortjes gebruik met zo'n control ding er tussen, dan heb ik inderdaad hetzelfde probleem. Als ik oortjes van bijvoorbeeld de Hema gebruik zonder zo'n control ding, dan heb ik het probleem niet. :=

Ik zal hem eens resetten, bedankt voor de tip!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:01

MarJon schreef:
Joanieke schreef:

Als ik andere oortjes gebruik met zo'n control ding er tussen, dan heb ik inderdaad hetzelfde probleem. Als ik oortjes van bijvoorbeeld de Hema gebruik zonder zo'n control ding, dan heb ik het probleem niet. :=

Ik zal hem eens resetten, bedankt voor de tip!

Dan ligt het in ieder geval wel aan de iphone en niet aan de oortjes.. :+ Als resetten niet werkt kun je misschien alle instellingen terug zetten, maar of dat werkt..

Je iphone heeft verder geen waterschade gehad/ hard gevallen ofso?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:09

Resetten werkt helaas ook niet. Terugzetten ook al geprobeerd, maar werkte ook niet. Telefoon heeft geen waterschade voor zover ik weet, hij kan inderdaad wel een flinke opdonder hebben gehad en dit kan inderdaad de oorzaak wel eens wezen (Ik ben nogal een grote kluns soms, namelijk :)) )

Ligt inderdaad aan de iPhone. In de iPhone 4S van m'n moeder doen ze het wel perfect.. Ach, misschien is het toch tijd voor een nieuwe dan, was het plan toch al. Al baal ik wel even flink :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 03:06

MarJon schreef:
Resetten werkt helaas ook niet. Terugzetten ook al geprobeerd, maar werkte ook niet. Telefoon heeft geen waterschade voor zover ik weet, hij kan inderdaad wel een flinke opdonder hebben gehad en dit kan inderdaad de oorzaak wel eens wezen (Ik ben nogal een grote kluns soms, namelijk :)) )

Ligt inderdaad aan de iPhone. In de iPhone 4S van m'n moeder doen ze het wel perfect.. Ach, misschien is het toch tijd voor een nieuwe dan, was het plan toch al. Al baal ik wel even flink :=

Hoe lang heb je m dan? Als die nog jonger is dan 2 jaar zou je Apple kunnen bellen of je nog een 'nieuwe' kan krijgen..

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:36

Apple kan je alleen het eerste jaar bellen het tweede jaar met je via de partij regelen waar je het toestel kocht.