Vanavond nog twee uurtjes bezig geweest met randjes bijwerken en een begin gemaakt met het plafond witten. We hebben momenteel geen licht in de woonkamer, dus het was al snel te donker om nog goed te kunnen zien wat we precies aan het doen waren.
Iemand van jullie toevallig praktische ervaring met het passeren van je hypotheekakte en de koopakte bij 2 verschillende notarissen? Kan dat? Of gaat dat gedoe op leveren met de koopsom enzo?
Heel stil hier! Nee, ik heb geen idee. Waarom zou je dat willen? Wij moesten verplicht passeren bij de notaris waar de woningbouwvereniging waar wij van hebben gekocht altijd mee werkt. We hadden liever zelf eentje gekozen, maar het heeft voor ons eigenlijk heel goed uitgepakt! Erg vriendelijke en behulpzame mensen. We hebben ook meteen testament en samenlevingscontract bij hen gedaan.
We hebben hier inmiddels 21 dagen de sleutel en ondanks een fikse tegenslag met het plafond in de woonkamer, die ons twee dagen heeft gekost, gaat het lekker in ons nieuwe huis! Oude huis is al deels ingepakt. Vriendje wil komend weekend verhuizen, maar ik zie dat nog niet zitten. Aan het eind van vandaag hakken we de knoop door. Foto's en blog gister geplaatst op: http://www.thebulletreviews.com/imre/wordpress/?p=650
Nee geen ervaring mee, lijkt me ook niet heel erg praktisch..
Wij schieten echt zo hard op! Nu pas 7 weken aan het klussen, maar er is echt al veel gebeurd. Nu is het wachten op de stucadoor, die komt in de week van 8 augustus. Dan kan de keuken definitief ingemeten worden en begin september geplaatst worden. De wc is ook al een deel gedaan, inbouwreservoir staat en is afgetimmerd. Als de stuclaag droog is kunnen we de woonkamer, keuken en hal verven. En in september komt ook de vloerbedekking voor zolder, het laminaat gaat gelegd worden boven en beneden en dan is het alleen nog afwerken en meubels in elkaar zetten .
Omdat we idd ook vastzitten aan de notaris van de woningbouw......... en die zit in Den Haag Dus de rest (samenlevingscontract) regelen we bij een andere notaris in Utrecht, want heb geen tijd om naar DH te gaan. Dus is ff de vraag wat we met hypotheekakte doen.
Attitude
Geplaatst: 21-07-11 10:32
Gefeliciteerd Manzano!
Jullie gaan ook hard Imre! En ook destino! wauw!
Er is ineens enorm veel belangstelling voor ons huis. Het loopt echt storm. Wel vermoeiend zo vaak heen en weer, maar tis wel voor een goed doel iig.
avaluna
Geplaatst: 21-07-11 12:27
@Attitude: oeh, ik duim , hopelijk doet Jozef zijn werk .
@Imre: hoe gaat het met je knie? Leuk zo'n verslag en jullie hebben lekker veel hulp zo te zien. Schiet lekker op.
Heb er minder last van dan ik verwacht had. Ik heb jarenlang een blessure gehad aan die knie, dus ik was bang dat dat weer terug zou komen, maar het valt me mee. Hij is wel blauw en de schaafplekken doen goed zeer, maar goed, gaat wel weer over. Vandaag laminaat gelegd in de tweede slaapkamer en twee muren een andere kleur gegeven. We zijn op jacht geweest naar vinyl voor in de keuken, maar nog niets gekocht. We gaan over een paar jaar een andere keuken plaatsen, dus we willen nu nog niet een dure vloer leggen.
Ik had vandaag een klusdip. Niets lukte. Ben nu thuis om wat dingen in te pakken, maar ben enorm misselijk. Misschien moet ik maar even een stapje terug doen. Knie doet ook nog flink pijn.
Nee, niet dik. Wel blauw en er zit een gat precies op de punt van mijn knie (bij gebogen been) dat elke keer openschuurt als ik door mijn knieën ga. Vandaag eens een ander soort verbandje aanleggen dat hopelijk wel blijft zitten.
Morgen sta ik weer voor je deur als klushulp en mentale ondersteuning hoor
Misschien weten jullie dit wel, gezien het aantal klussers hier. Wat is de tijd waarop er op zaterdag begonnen mag worden met klussen? Mijn nieuwe onderburen begonnen namelijk om ACHT UUR al met hameren en lawaai maken. Doordeweeks vind ik dat nog wel oké, dan werk ik toch. Maar in het weekend??? Wil na vijf dagen vroeg op staan eigenlijk uit kunnen slapen op zaterdag