Op rijksoverheid zie ik dit:
Wij hebben een variabel contract t/m mei of juni.

Met ons elektrische kacheltje komen wij daar dan boven...Het scheelt wel gas.
Wat is wijsheid.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Menino schreef:verootjoo schreef:
Oh dat bedoel je. Ja dat is zeker waar. Ik begrijp ook niet waarom mensen nog 3€ de kuub blijven betalen als dat niet per se nodig is. Dat hou je alleen maar in stand door het prijsplafond, dan gaan mensen helemaal niet weg en blijven we wel met zn allen veel betalen voor het prijsplafond.
En nu wordt er idd door de overheid aan meebetaald, mi hadden ze de grote energiebedrijven niet zoveel hoeven compenseren daarvoor.
Bij Next zit ik tot nu toe in januari onder de 1,45, dus daar hoeven ze ook al niks bij te betalen.
NextEnergy groeit ook hard qua klanten trouwens. Volgens mij stappen er wel steeds meer over naar dynamisch, iig in mijn omgeving.
Ik heb een maandje ter overbrugging bij Frank Energie gezeten en geloof best in dynamisch. Het enige is dat ik het prijsplafond al niet snap bij een normaal contract, dus laat staan bij een dynamisch contract+ de salderingsregeling.
Is ergens nou te vinden in Jip en Janneke taal hoe dat precies werkt? Want ik heb wel een aantal keer een uitleg gelezen maar sla totaal blank.
ogidni schreef:Kom ik het volgende tegen bij Vattenfall:
In je overzicht in Mijn Vattenfall en onze Energie-app staat je contracttarief. Hierin is het prijsplafond niet verwerkt. Dit komt omdat het prijsplafond over een periode van 1 januari 2023 tot en met je jaarafrekening geldt. De berekening klopt niet als we de kosten per dag of per uur weergeven.
Dat klopt toch niet mag ik hopen????
Kelly_ann schreef:ogidni schreef:Kom ik het volgende tegen bij Vattenfall:
In je overzicht in Mijn Vattenfall en onze Energie-app staat je contracttarief. Hierin is het prijsplafond niet verwerkt. Dit komt omdat het prijsplafond over een periode van 1 januari 2023 tot en met je jaarafrekening geldt. De berekening klopt niet als we de kosten per dag of per uur weergeven.
Dat klopt toch niet mag ik hopen????
Dit heb ik ook, plus een mail waarin ze niets meetellen dat met het prijsplafond te maken heeft. Schrok me de blubber....
Ik vermoed dat ze veel werken met geautomatiseerde systemen en daarin de herberekening/aanpassingen niet kunnen of willen doen.
Eigenlijk heb je niks aan het kosten gedeelte in de app momenteel. Je zal zelf moeten rekenen.
Menino schreef:Ik heb een maandje ter overbrugging bij Frank Energie gezeten en geloof best in dynamisch. Het enige is dat ik het prijsplafond al niet snap bij een normaal contract, dus laat staan bij een dynamisch contract+ de salderingsregeling.
Is ergens nou te vinden in Jip en Janneke taal hoe dat precies werkt? Want ik heb wel een aantal keer een uitleg gelezen maar sla totaal blank.
Linnie050 schreef:Dat prijs plafond gaat dat nu per maand?
Op rijksoverheid zie ik dit:
Wij hebben een variabel contract t/m mei of juni.
[ [url=m/jbHsVn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met ons elektrische kacheltje komen wij daar dan boven...Het scheelt wel gas.
Wat is wijsheid.
[ [url=m/oMieqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NWtU9u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maureen95 schreef:Aah dankjewel. Dan is het duidelijk voor mij. Nog steeds belachelijke prijzen. Ik betaal meer dan het modelcontract wat ze nu aanbieden. Hopelijk hebben we nu de koudste tijd gehad en ik hoef ik niet mega te stoken.