Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ChantalSmook schreef:Narya wat toevallig zeg.. maar goed afwegen.. wat zou je belangrijker vinden, een huis wat helemaal aan je wensen voldoet of een mindere wijk? Ik vind de wijk wel echt mega belangrijk omdat ik nu een gezin heb wat op gaat groeien en hier jaren wil wonen. Wil je er een poosje wonen en doorgroeien later zal het minder belangrijk zijn?
Caaroo schreef:Spannend, Renske! Wij hebben morgen en volgende week ook weer twee bezichtigingen gepland staan, van allebei ben ik in ieder geval al erg gecharmeerdEen ruim appartement en een kleine tussenwoning, moet wel zeggen dat ik vooral het appartement wel spannend vind. Heel mooi, maar wel een heel ander gevoel dan een “echt” huis. En beide weer in een nieuw gebied voor ons, dus wat te bieden is dan ook weer moeilijker inschatten.
Leuk Boemel, ik ga je topic zeker volgen
Narya schreef:Ik heb gebeld voor een bezichtiging hoor.. issie net verkocht
Narya schreef:ChantalSmook schreef:Narya wat toevallig zeg.. maar goed afwegen.. wat zou je belangrijker vinden, een huis wat helemaal aan je wensen voldoet of een mindere wijk? Ik vind de wijk wel echt mega belangrijk omdat ik nu een gezin heb wat op gaat groeien en hier jaren wil wonen. Wil je er een poosje wonen en doorgroeien later zal het minder belangrijk zijn?
Ja, klopt helemaal wat je zegt hoor. Op een eenpersoonsbudget moet je helaas geven en nemen, zo groot is de zak geld ook weer niet. Ik heb liever een huis dat aan mijn eisen voldoet op kruipafstand van het belangrijkste station van de stad dan een appartementje in een betere wijk een half uur verderop, maar mijn ouders vinden andere dingen weer belangrijk.. zij zien liever iets kleiners in die betere wijk, omdat dat een betere investering zou zijn. Daar hebben ze ook wel een punt hoor, en uiteraard zou ik ook liever in een iets betere wijk wonen.. maar aan de andere kant woon ik nu in een nog ergere probleemwijk, maar daar heb ik ook geen last van. Er is geen jarenplan of gezinsuitbreiding, dus dat is niet aan de orde.. maar kinderen zou ik ook niet persé hier laten opgroeien. Nou ja, we wachten af.. er komt vast nog wel iets anders voorbij met stoomcabine, ik heb nog minimaal een jaar de tijd
CCCCC schreef:Ik denk dat je voor jezelf moet bedenken hoe jij jouw leven ziet over 5-10 jaar. Wij wonen nu in een appartement, maar zagen onszelf hier niet lang wonen. We willen op den duur (over 3-5 jaar) wel gezinsuitbreiding en hebben hier wel rekening mee gehouden tijdens onze zoektocht. We denken ook zeker 15 jaar te kunnen blijven wonen in deze woning, misschien nog wel langer
Je zou eens een makelaar kunnen bellen om te polsen hoe de markt is? Niet allemaal zijn ze happig om dit soort info te geven, maar ik heb er zelf een paar gebeld en die konden wel aangeven welk segment populair was en welke wat minder, zo ook met wijken.
Mer1980 schreef:Ik vond het ook heel raar om zo'n PB te krijgen. Moet ik het huis maar goedkoper aanbieden omdat iemand anders het niet waard vindt? Tsja beetje omgekeerde wereld. Overigens bepaalde ik niet de prijs, dat was aan mijn vader, zijn broer en zus en de makelaar. Ik had er niets over te zeggen hoor.
ChantalSmook schreef:Renske de keuze van vragprijsof overbieden... geheel afhankelijk ook van de regio en hoe huizen daar verkocht worden. Heb je daar een beetje zicht op?
Narya wat toevallig zeg.. maar goed afwegen.. wat zou je belangrijker vinden, een huis wat helemaal aan je wensen voldoet of een mindere wijk? Ik vind de wijk wel echt mega belangrijk omdat ik nu een gezin heb wat op gaat groeien en hier jaren wil wonen. Wil je er een poosje wonen en doorgroeien later zal het minder belangrijk zijn?
Narya schreef:Ja, klopt helemaal wat je zegt hoor. Op een eenpersoonsbudget moet je helaas geven en nemen, zo groot is de zak geld ook weer niet. Ik heb liever een huis dat aan mijn eisen voldoet op kruipafstand van het belangrijkste station van de stad dan een appartementje in een betere wijk een half uur verderop, maar mijn ouders vinden andere dingen weer belangrijk.. zij zien liever iets kleiners in die betere wijk, omdat dat een betere investering zou zijn. Daar hebben ze ook wel een punt hoor, en uiteraard zou ik ook liever in een iets betere wijk wonen.. maar aan de andere kant woon ik nu in een nog ergere probleemwijk, maar daar heb ik ook geen last van. Er is geen jarenplan of gezinsuitbreiding, dus dat is niet aan de orde.. maar kinderen zou ik ook niet persé hier laten opgroeien. Nou ja, we wachten af.. er komt vast nog wel iets anders voorbij met stoomcabine, ik heb nog minimaal een jaar de tijd
Temeraire schreef:Narya schreef:Ja, klopt helemaal wat je zegt hoor. Op een eenpersoonsbudget moet je helaas geven en nemen, zo groot is de zak geld ook weer niet. Ik heb liever een huis dat aan mijn eisen voldoet op kruipafstand van het belangrijkste station van de stad dan een appartementje in een betere wijk een half uur verderop, maar mijn ouders vinden andere dingen weer belangrijk.. zij zien liever iets kleiners in die betere wijk, omdat dat een betere investering zou zijn. Daar hebben ze ook wel een punt hoor, en uiteraard zou ik ook liever in een iets betere wijk wonen.. maar aan de andere kant woon ik nu in een nog ergere probleemwijk, maar daar heb ik ook geen last van. Er is geen jarenplan of gezinsuitbreiding, dus dat is niet aan de orde.. maar kinderen zou ik ook niet persé hier laten opgroeien. Nou ja, we wachten af.. er komt vast nog wel iets anders voorbij met stoomcabine, ik heb nog minimaal een jaar de tijd
Je ouders hebben inderdaad een punt, al is je gevoel erbij ook heel belangrijk.
Jij moet er uiteindelijk wonenEn dat ervaar je zelf het beste.
In mijn zoektocht dacht ik dat ik het moeilijk zou worden in het dorp/gemeente van mijn keuze en keek ik ook verder, en bij een bezichtiging voelde ik dan aan of ik daar inderdaad zou willen wonen.
Mijn ouders vonden dat ik die andere dorpen niet eens hoefde te proberen.
Uiteindelijk hebben ze gelijk gekregen en heb ik toch een huis gevonden in het dorp naar mijn keuze![]()
Maar het was toch fijn om dit zelf ook te ervaren.