Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
emilie schreef:Hebben jullie al succesvol monstera's gestekt? De monstera die ik kreeg heeft niet zo'n mooie vorm en mega lange luchtwortels en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet... Vind het wel een toffe plant.
emilie schreef:Hebben jullie al succesvol monstera's gestekt? De monstera die ik kreeg heeft niet zo'n mooie vorm en mega lange luchtwortels en ik weet niet zo goed wat ik er mee moet... Vind het wel een toffe plant.
xIrlijn schreef:Ik voel me echt een digibeet, maar hoe maken jullie van die overzichtsfoto's?
Puera, Wat ontzettend leuk die monstera in een vaas! Snap wel dat je vriend hem in zijn vorige staat weg wilde gooienHoe lang staat hij nou zo? Zou gaaf zijn als je straks een grote monstera plant op water hebt staan.
idylle schreef:Wat een hoop mooie plantjes komen er weer voorbij!
Volgens mij gaan je pannenkoekjes goed zo hoor!
Ik heb gisteren bij de action 2 keukenkastjes gekocht en über leuke snoezige mini snoeppotjes gekocht om plantjes in te stekken![]()
En de bordjes die er achter staan komen er ook vandaan
[ [url=m/WfFu2t.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaat om de linket potjes
Mossel schreef:Hoe staat ie?
Varens houden van licht vochtige grond en een half schaduw plek
idinn schreef:Mijn varen staat in de badkamer met paar uur middagzon. En om de 2 dagen krijgt ie 2 glazen water. Maar het vochtige badkamer klimaat vinden ze wel heel fijn.
Dus later moet ik een badkamer met raam voor de varens
_San87_ schreef:Mijn varen staat in indirect licht en krijgt geen direct zonlicht, ik sproei hem dagelijks en zorg dat de grond vochtig blijft, hij vindt het fijn op zijn plekje.
Ik denk dat je daar wat mee kunt, varens houden niet van direct zonlicht en vooral de middagzon is warm en fel, dus wellicht verplaatsen naar een plek met indirect licht?
Puera schreef:xIrlijn schreef:Ik voel me echt een digibeet, maar hoe maken jullie van die overzichtsfoto's?
Puera, Wat ontzettend leuk die monstera in een vaas! Snap wel dat je vriend hem in zijn vorige staat weg wilde gooienHoe lang staat hij nou zo? Zou gaaf zijn als je straks een grote monstera plant op water hebt staan.
Mooie nieuwe bladeren aan je plant!
Varens kunnen lastig zijn. De enige die het bij mij goed doet, zit in een ecosysteemdingespot.Wij hebben vloerverwarming en mechanische ventilatie dus een vrij lage luchtvochtigheid. Varens worden. Niet blij van ons huis.
Die overzichtfoto heb ik met een applicatie gemaakt, anders had ik een veel te grote post.
De Monsterastekken staan nu zo’n drie maanden in die vaas. Ben er nog niet uit wat ik ermee ga doen. Misschien dat ik nog wel zo’n kunststof pot op ga snorren, en dan een aantal stekken bij elkaar erin. Misschien kan ik nog anderen er blij mee maken alleen zijn ze niet zo heel speciaal.