FUN-da!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:31

Zo zie je maar dat smaken verschillen want ik vind die sneeuw echt afbreuk doen aan de woning en dan met name de tuin. 1 of 2 sneeuwplaatjes zijn leuk maar ik wil wel de kwaliteit van de tuin en het dak etc zien.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:09

nou inderdaad vind ik ook, ik wil het groen zien en wat er op de grond ligt in de tuin qua tegels etc.

Nynkster

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:50

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:27

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:31

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:41

dat zwembad is wel gaaf *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:10

Ze zijn wel dol op lampen met vreemde vormen daar. Ik zou mijn kind echt nooit zo in beeld laten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:26

Nynkster schreef:
https://www.funda.nl/koop/nieuwlande/hu ... swijk-130/

Ontzettend slechte fotograaf vind ik. Alles op zon manier fotograferen dat het nog kleiner oogt. Maar het lijkt me wel een leuk opstekje!

Volgens mij heeft de fotograaf geprobeerd alle rotzooi uit beeld te houden, want eigenaren lijken niet echt ''verkoop klaar'' te hebben opgeruimd.

Cayenne schreef:
Dit is ook apart: kinderen vol in beeld en is het een soort van party huis?
Rare indeling en sowieso een vreemde foto volgorde :P https://www.funda.nl/koop/purmerend/hui ... -8-rechts/

Lijkt wel een mini spa??

Vorig jaar zag ik een huis te koop met meer dan 20 kamers en veel badkamers en in de beschrijving vergunningen beschreven die ik niet kende.
Nieuwsgierig zitten kijken, bleek het een sex club.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:12

Die in Nieuwlande lijken mij zelfegmaakte fotos zonder de benodigde lenzen ook nog.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:00

De foto’s van het huis in Nieuwlande zijn ook van vorig voorjaar ?( te zien aan de groene bomen en de paaseitjes in huis :) ) terwijl hij vanaf deze maand te koop staat op funda.
Of hij moet opnieuw aangeboden zijn en de foto’s dateren van de vorige makelaar óf deze foto’s zijn zelfgemaakt en uit de oude doos en de makelaar neemt genoegen met deze foto’s.
Beetje jammer. Mooie foto’s zijn toch je eerste indruk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:00

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:16

Mirim, volgens mij heeft ie al eerder te koop gestaan... :j De link was namelijk door mij al geklikt en volgens mij niet deze maand?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:41

superpony schreef:
Nynkster schreef:
https://www.funda.nl/koop/nieuwlande/hu ... swijk-130/

Ontzettend slechte fotograaf vind ik. Alles op zon manier fotograferen dat het nog kleiner oogt. Maar het lijkt me wel een leuk opstekje!

Volgens mij heeft de fotograaf geprobeerd alle rotzooi uit beeld te houden, want eigenaren lijken niet echt ''verkoop klaar'' te hebben opgeruimd.
.

Is dat in nieuwlande niks voor jou Superpony? Ik vind het juist eerlijke foto's.
Wij zijn wel al eens bij huizen wezen kijken die op foto heel ruim lijken en als je komt kijken een stuk kleiner zijn,daar heb ik pas een hekel aan.

Hier in de straat staat ook een huis te koop een miljoen en op foto lijkt het heel wat ,en dan kom je aan rijden dan zie je een vrij doorsnee woning op te weinig grond.Het is ook de enige woning die al vrij lang te koop staat terwijl hier de huizen zo weg zijn normaal gezien.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 15:58

Ik zal eens kijken. We zijn met 2 andere dingen bezig. Maar zo snel gekeken, vond ik het niet zo slecht. Paardenmensen zijn niet altijd het meest opgeruimd en erger me niet zo snel aan foto's. Ik kijk vooral naar de plek, de staat en de afmetingen van huis en grond.
Ik vind zelf die huizen die op showrooms lijken weer vreselijk.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:01

Opruimen hoef je ook niet te doen natuurlijk, dat doen ze lekker zelf als ze eruit gaan. ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:05

Nummus schreef:
Opruimen hoef je ook niet te doen natuurlijk, dat doen ze lekker zelf als ze eruit gaan. ;)

Nee, maar mensen willen tegenwoordig alleen perfect gepresenteerde huizen. Ik denk echt dat de makelaar de foto's zo heeft gemaakt dat de rommel niet zo op viel. Het is niet vies of rommelig zo, maar gewoon veel en niet strak gestyled, zoals tegenwoordig iedereen maar wil.

Ons huidige huis stond al jaren te koop, omdat het was uitgewoond. Was in 2 dagen echt compleet leeg en gestript ( keuken, badkamer, wanden )

Bij een hele hoge prijsklasse snap ik het iets beter, maar bij de lagere en gemiddelde prijsklasse verwacht ik een gewoon huis, niks meer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:11

Volgens mij valt dat wel mee hoor, dat mensen dat willen. Er wordt genoeg verkocht geloof ik, ook de huizen die niet perfect zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:42

Ik houd mijn hart vast als ons huis op de foto gaat. Zo’n troep is het toch helemaal niet in Nieuwlande?
Ik heb het hier al eerder gezegd maar volgens mij wil iedereen hier de perfect gestylde en gecleande woning voor zo min mogelijk geld :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:06

Het huis in Nieuwlande vind ik wel rommelig ogen, maar misschien ben ik dan wel een zeur. Het was een kleine moeite geweest om de jassen weg te halen en als je dan toch de badhanddoeken laat hangen/liggen, zorg dan dan het netjes is.

Het ziet er naar uit dat ze wel geprobeerd hebben het netjes te maken, maar in mijn ogen is dat niet helemaal gelukt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:13

Het ligt ook aan je makelaar. We kregen er hier 2 binnen. Ene was weg van ons huis en wilde het gelijk verkopen. Vond het prima zo.

De andere, was wat kritischer, wilde zelfde vrpr, maar wel wat veranderen voor de foto's. We hadden het zelf al opgeruimd zoals wij dachten dat goed is en gaan ook niet meer aanpassen. Je koopt een huis, geen steriele OK en er wordt ook geleefd, dus geen showroom hier.

Door al die programma's worden mensen gek gemaakt en krijgen mensen een ander verwachtingspatroon. Totaal niet realistisch als je in de normale prijzen zoekt.

Veel paarden mensen zijn niet heel netjes op hun huis. Ben al zo vaak bij mensen binnen geweest en bijna flauw gevallen.......Rommelig is 1 ding, maar echt vies en stinken, is nog veel vaker aan de orde.

Het boeit me ook werkelijk niks wat mensen van onze inrichting vinden of onze spullen. Kastjes behalve de keuken kastjes, moeten ze ook gewoon dicht houden. Maar beetje zeuren over mn spullen, gaat me echt te ver.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:13

Ik ben sinds een week of 2 ook rustig aan het rondkijken op funda. Wat begon als een geintje richting mijn ouders (een nogal uitgeleefde woning en grootse verbouwingsplannen) heeft bij mij getriggered dat ik toch rustig aan eens aan het kijken ben naar een koopwoning. Ik heb een vast contract met een leuk salaris, en ik wil wat meer richting Utrecht gaan zitten, gezien mijn werkgever bezig is alle 'grote' banen daarheen te halen. Dus ik kom hier gewoon lekker meekijken en ideeën opdoen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:48

Rienn schreef:
Het ziet er naar uit dat ze wel geprobeerd hebben het netjes te maken, maar in mijn ogen is dat niet helemaal gelukt.

Ik snap alleen niet wat het ertoe doet. Je koopt het huis, maar de spullen gaan weg. Hoe iemand de badhanddoeken opstapelt heeft echt 0 invloed op het huis dat je koopt. En ik denk eerlijk gezegd dat kopers heel anders kijken dan niet-kopers. Want als niet-koper is de inrichting leuk om te bekijken, en kijk je naar het plaatje. Maar als koper kijk je volgens mij vooral naar maat en staat van onderhoud. Meubels zijn leuk om een algemeen idee te geven hoe de indeling en verhoudingen zijn, maar dat is het dan ook wel. De rest is gewoon totaal niet interessant. En nou kijkt ongetwijfeld niet iedere koper op dezelfde manier, maar ik vraag me echt af of het nou zoveel uitmaakt.

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:58

Hallo allemaal, met plezier volg ik dit topic en neus ik rond op Funda. Meestal begrijp ik wel wat er bedoelt wordt maar van onderstaande tekst even helemaal niets. Is er iemand die wat licht hierop kan schijnen?

De bouwkavels worden in erfpacht uitgegeven. De fiscaal aftrekbare canons bedragen € 8000,- per jaar. Daarnaast is per bouwkavel een eenmalig insteekrecht van € 40.000,- verschuldigd voor het bouwrijp maken van de kavels en de gemaakte plan- en architectkosten. Om de bouwkavels in de juiste prijsklasse op internet te kunnen tonen zijn de canons gekapitaliseerd tegen 4%. Dit resulteert in fictieve vraagprijzen van € 200.000,- k.k. per bouwkavel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:58

Dat is als je een beetje nadenkt zo ShadowO, maar als je naar de programma's op tv kijkt en mensen om je heen hoort, gaat het helaas niet zo.

Op de tv geven ze een slecht voorbeeld. Alles moet als toonzaal of een meneer de expert kraakt alles af.

Mensen kunnen nergens doorheen kijken en willen met het kleinste budget al een helemaal af paleis.

Toen wij dit kochten, mochten we bij de buren binnen kijken voor een indruk hoe het ook kon, maar dat vonden wij ook 10x niks en dachten alleen; plek, oppervlakte en alles strippen, klaar.....

Hier zijn ondertussen wat woningen verkocht en een aantal waren echt vanaf binnen 1 dag tot binnen 3 weken weg. Eentje stond iets langer te koop en was duurder, maar niet netjes afgewerkt en stond leeg. Mensen volop commentaar en uiteindelijk heeft vorig jaar de koper flink onder de prijs kunnen kopen. Maar die heeft ook alles gestript. Dus wat het naar beneden halen voor nut had?? Dat is puur om de prijs te drukken. Voor die 15.000 meer had hij het ook gestript.
Ja, 15.000 kan een leuke keuken en of badkamer zijn bijv, maar als ik kijk naar een splinternieuwe keuken in een ander huis, vind ik die ook 10x niks en gaat er ook uit. Je kan het alleen niet van de prijs af krijgen, omdat je het lelijk vindt.

Een goede makelaar is gewoon alles.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:30

Er zijn ook wel meer factoren dan rommel. Bv spullen van de hond / kat of assenbak geven gelijk het idee dat het ook zo ruikt binnen. Mensen knappen wel degelijk daar op af!