Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snuffie123

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 19:21

Wat leuk Cindy_1993! Ziet er mooi uit. Vind je badkamer erg netjes en ruim ogen. Lekker licht ook. 12 september is al snel, moeten jullie nog erg veel zelf doen daarna?

Jouw woning wordt ook al mooi Yipee! Ik vind hem erg gezellig overkomen als je de buitenkant zo ziet. Ik hou daar wel van. Weten jullie al wanneer de oplevering is? Dat kan ook nooit lang meer duren lijkt mij.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:41

Oplevering verwachten ze ergens in kwartaal 4 dit jaar. Aangezien wij blok 6 vd 10 zijn en de oplevering tot begon Q1 2023 doorgaan zal het einde van het jaar worden gok ik. :)

Dus het is nu wel een beetje richting aftellen aan het gaan. Wordt ook wel tijd,onze voorraad kamer in ons kleine appartementje staat vol met dozen met spullen voor het nieuwe huis haha. (pannen, bestekset, behang, salontafel noh in de doos etc etc).

We hamsteren alvast wat af als iets in de aanbieding is. Denk dat we binnenkort maar eens aanbiedingen voor badhanddoeken in de gaten moeten houden.

Hebben jullie ook zoveel gehamsterd vooraf?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:49

Ohh dat schiet inderdaad al aardig op. Wij zijn het 2e blok van de 7. Daar was ik wel blij mee, aangezien ze maar 2 tot 3 woningen per week opleveren en er in totaal 45 woningen zijn.

Haha dat hamsteren snap ik wel. Wij zijn nu begonnen met de kleine dingetjes. Het is ons eerste huis, wonen nu nog bij onze ouders, dus echt alles moet nieuw. Leuke, 'kleine', en tijdloze dingen zijn we nu al aan het kopen als we het echt leuk vinden. Verder wil ik nog niet teveel aanschaffen.

Wij hebben nu een hele hoek met alle spullen (glazen, pannen, vazen, servies, bestek). Lijkt me zo leuk als je dat straks eindelijk neer kan zetten.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:36

Yipee wat fijn dat je er even in kon! Mooi. Badkamer wordt dus al vanaf de bouw meegenomen?

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:58

@paars Dat zijn inderdaad bankjes tegen de muur! Ieder huis krijgt aan de voorkant onder het keukenraam een bankje vanuit de bouw :D Het toilet in de badkamer zit inderdaad vrij dicht bij het raam.. Geen idee waarom dat zo gedaan is eigenlijk haha.

@Noeps Dankje! het komt nu echt dichtbij! Leveranciers lijken allemaal tot nu toe aardig mee te werken, de klusjesman (voor verlaagd plafond in de badkamer en de zolder indeling) lijkt gelijk aan de slag te kunnen en zodra hij klaar is kan ook gelijk de stukadoor beginnen. Vloer en keuken staat ook gepland, dus het lijkt tot nu toe allemaal mee te werken, maar wie weet wat er nog tegen gaat vallen.. Het kan nooit allemaal in 1 keer goed gaan toch? :')

@Yipee oooh dat ziet er ook al goed uit zeg! Gaat snel dan ineens he?! Fijn dat er nog andere deuren komen! Deze houden inderdaad vrij veel licht tegen nu. Heel herkenbaar trouwens ook, al die dozen met spullen voor het nieuwe huis :') Ik woon nu nog bij mijn ouders, heb mijn slaapkamer op zolder, maar daar kan ik bijna niet meer lopen door alle dozen die er staan _O-

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:31

paars schreef:
Yipee wat fijn dat je er even in kon! Mooi. Badkamer wordt dus al vanaf de bouw meegenomen?

Klopt, deze wordt vanuit de bouw meegenomen. Wonderbaarlijk genoeg was dat een goedkopere optie dan extern. Ik moet wel zeggen dat we niet de aller duurste tegels hebben gekozen.

1 wand (achter de wastafel) komen lichtblauwe visgraat tegeltjes. Op de vloer en het bad ombouw antracietkleurige tegels en de rest wordt gedaan met de standaard matte witte tegels liggend gelegd.

Ik heb weer wat gehamsterd deze week: Handdoeken. Was met flinke korting bij de Hema en had nog 2 tegoedbonnen. Dus heb nu bijpassend 2 kleuren blauwe handdoeken bij de badkamer. :P

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 16:45

Even wat frisse lucht in het topic blazen (hihi).

Hoe gaat het hier? Bij ‘mij’ vordert de bouw gestaag. Ben even benieuwd hoe het met de warmte is gesteld in de appartementen die met WKO worden verwarmd en gekoeld? Daar zit ws ook een WTW installatie bij voor de ventilatie. Was het met die hitte het een beetje koel te houden? Tips/trics om te delen; ik hou me aaanbevolen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:21

Hier gaan binnenkort voor de eerste bouwnummers de eerste '6 weken brieven' de deur uit met de weeknummers van oplevering en binnenkort volgt er een voorschouw.

Dus ein-de-lijk komen we in de buurt van aftellen.

Geen ervaring met WTW installatie. Ik woon op dit moment toevallig wel in een nieuwbouwappartement van nu max 4 jaar oud maar geen WTW installatie volgens mij. Ook nog gewoon een CV ketel en koken op gas. Zit het appartement op de bovenste verdieping? Want dat, in combinatie met een plat dak, is erg warm in de zomer kan ik je wel zeggen. De warmte kwijt raken uit een goed geïsoleerd huis is ook wel een ding.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 20:39

@paars hier ook geen ervaring met WTW dus kan je helaas niet helpen.

@yipee yeaaa eindelijk! Ik kan je uit ervaring vertellen; die laatste weken duren het langst :') Wij wachten nu al sinds 7 september 2020, en krijgen nu 12 september ein-de-lijk de sleutel! Maar jeetje wat gaan die laatste weken langzaaaaam.... |o Kunnen echt niet meer wachten!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:56

Wij hebben het koopcontract getekend januari 2020. Dus wij wachten ook al een hele tijd ja. :+
Het kan mij niet snel genoeg gaan nu. Mijn opslag kamer staat vol zooi al en ik wil eindelijk een vaatwasser kunnen gebruiken en überhaupt eindelijk ruimte hebben in de keuken. O en een werkplek ergens anders dan de eettafel.

Ben nu ook al een leuke lamp tegengekomen voor boven het bar gedeelte van onze keuken. Maar past die nog in de opslag kamer als ik hem bestel? Keuzes, keuzes... _O-

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:37

@yipee waatttt januari 2020 en dan nog steeds niet opgeleverd :wow: Jeetje hey, dat duurt echt wel heul lang... hahahaha Ja herkenbaar hoor al die spullen _O- Ik woon nu nog thuis, maar mijn zolderkamer begint ook steeds voller te raken en zelfs beneden in de woonkamer beginnen de spullen zich te verzamelen omdat ik boven geen plek meer heb :')

Ooeeh ik ben heel benieuwd naar je lamp! Ik ben ook behoorlijk pinterest aan het afstruinen op zoek naar onder andere lampen voor boven de bar... Heb een hele gave gezien maar ben bang dat we die zelf moeten gaan knutselen :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:02

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:05

Ooeeh die lamp is leuk inderdaad! Past ook wel in ons straatje haha. Ik had deze gezien op Pinterest, maar ik denk dat we zoiets zelf moeten gaan maken: https://pin.it/1Trnx9D

Wij hebben inderdaad ook voor een bar gekozen! Ben zo nieuwsgierig hoe die keuken in het echt zal worden.. Maar dat duurt ook nog zo lang :')

Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:25

Gave keuken! Zo'n soort model krijgen wij ook. Wij hebben alleen gekozen voor de kastenwand zwart met houtnerf en de overkant wordt de keuken wit. :)

De uiteindelijke keuken is iets anders (wel afzuigkap bijvoorbeeld) maar dit is ongeveer het idee bij ons:
Afbeelding
Afbeelding
Het blad
Afbeelding
Het uitzoeken van de keuken is alweer een tijdje geleden haha.

Is het niet helemaal maar deze past een beetje bij je pinterest plaatje:
https://www.lampenlicht.nl/industriele-hanglamp-zwart-met-hout-5-lichts-shelf

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:33

Ooeh ook heel gaaf inderdaad! Grappig wel, dezelfde opstelling! Zie deze opstelling bij heel veel mensen langskomen nu. Leek ons heel prettig wel, zo'n barretje. Als de één dan staat te koken, kan de ander er iig gezellig bij komen zitten ipv 11 meter verderop op de bank haha. Mijn moeder is bang dat we weinig gebruik zullen maken van de bar, maar zelf zijn we eerder bang dat we weinig gebruik zullen maken van de eettafel :')

Dit wordt onze kleurencombi, het hout bovenop wordt de vloer:
Afbeelding

Die lamp heeft er inderdaad wat van weg! Zijn er nog niet helemaal over uit, maar heel veel details/decoratie bij ons wordt hout met zwart, dus dit past zeker in ons straatje!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:42

Ook een gave combinatie! Had ik ook zo uit kunnen kiezen haha. Ik vind ook te veel dingen leuk.

Ik vind die bar ook gewoon leuk omdat het ook nog eens extra keuken ruimte geeft. Mooie plek als je aan het bakken bent om je spullen kwijt te kunnen. En inderdaad kunnen mensen er gezellig bij komen zitten.

Kwa vloer wordt het op de gehele benedenverdieping de grijze visgraat en boven dezelfde kleur maar dan dan rechte planken:

Afbeelding

Afbeelding

Neelm3r9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:42

Wat een mooie keukens komen er voorbij! Wij hebben gekozen voor een simpele parallel opstelling.

Die visgraatvloer is ook erg mooi! Wij gaan binnenkort opzoek naar de vloer voor de benedenverdieping. We denken aan visgraat pvc en dan de klik variant.
Iemand ervaring met zelf pvc plakken?
Of tips voor een mooie goeie winkel? Regio Overijssel/Gelderland.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 08:22

Wij laten het leggen (plak Pvc). Klik moet je wel een goede uitkiezen. Heb gehoord dat het anders nog weleens omhoog kan komen. Klik schijnt wel goed zelf te leggen te zijn. :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:42

Als je zelf pvc wil leggen, zou ik ook voor de click gaan. Plak moet je wel echt goed kunnen, wil je het mooi leggen. Wij laten pvc leggen incl alle plinten. Heerlijk dat we daar in ieder geval geen omkijken naar hebben.

Bij ons zijn ze eerder begonnen dan in eerste instantie de bedoeling was (eigenlijk nu pas), dus dat is al een mooi begin. Inmiddels liggen zelfs de funderingsbalken al. Ben benieuwd hoe snel de wanden komen. Dan voelt het al een stuk meer als een 'huis'.

Ze gaven wel aan dat ze geen datum van oplevering willen geven omdat dit erg onzeker is ivm leveringsproblemen. Dus dat voelt heel tegenstrijdig met hoe snel het nu al wel is gegaan. Hopelijk valt het toch mee. Hebben jullie daar al veel last van gehad?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:58

Ik hoop dat het meevalt Snuffie! Bij ons ligt de fundering nu ook. Wanneer zou jullie huis ongeveer opgeleverd moeten worden? Dat van ons ongeveer in mei, maar ik ga er eigenlijk al vanuit dat het wat langer duurt.

Mbt pvc, onze vloeren-man raadde juist aan om klik pvc zelf te leggen als je al ervaren bent met laminaat leggen. Want het scheelt een hoop geld als je het zelf kan.

We zijn momenteel op zoek naar iemand die (Q2 of 3 2023) de muren kan renovliezen en sauzen. Hebben jullie enig idee wat dat ongeveer kost? Stuken is ons door meerdere stukadoors afgeraden trouwens, dus dat gaan we over een paar jaar nog eens laten doen.

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:17

Wij hebben dit begin het jaar vastgelegd bij een bedrijf uit bergen op zoom (gaan we ook wonen). Wij zijn voor 3 verdiepingen. Renovlies, verven en afkitten ongeveer 5000,- kwijt. Dit was echter begin het jaar. Ben bang dat inmiddels de prijs hoger zal uitvallen. Daarom hebben wij het ook gelijk toen maar vast gelegd.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:34

Hier hebben wij gisteren officieel getekend voor het huis! :D
Nadeel is wel dat veel nog onbekend is, en we niet op alles, iig lastig, antwoord krijgen. Zo wachten wij nog steeds op een bouwgesprek, eerst 2 keer een mail hierover gestuurd naar de makelaar, en nu werden we doorgestuurd naar de aannemer zelf. Ook andere vragen worden soms gewoon overgeslagen..
Daar ook al 2 emails naar gestuurd, maar we hebben nog steeds geen reactie. En volgende maand beginnen ze al met bouwen, dus het lijkt mij dat dat wel bekend moet zijn?
Zo weten wij dus de exacte afmetingen niet, en staat er op de ene foto de keukenraam in het midden, en bij de ander tegen de muur aan. Nadeel hiervan is dat wij de keuken bijvoorbeeld nog niet kunnen ´bestellen´.
Hebben anderen hier ook last van (gehad) of hebben wij gewoon pech? :')

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:51

Heb je ook al gebeld ipv alleen gemaild? Snap dat je e.e.a. zwart op wit wil heb maar onze ervaring is toch dat bellen vaak makkelijk werkt. Kun je altijd nog een mail sturen waarin de afspraken die gemaakt zijn bevestigd worden.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:57

We gaan idd als er geen reactie komt op de 2e mail bellen :j

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:41

anitas1994 schreef:
Wij hebben dit begin het jaar vastgelegd bij een bedrijf uit bergen op zoom (gaan we ook wonen). Wij zijn voor 3 verdiepingen. Renovlies, verven en afkitten ongeveer 5000,- kwijt. Dit was echter begin het jaar. Ben bang dat inmiddels de prijs hoger zal uitvallen. Daarom hebben wij het ook gelijk toen maar vast gelegd.

Thanks! Weet je hoeveel m2 jullie huis is? Even voor de inschatting en vergelijking. Ik reken zelf op zo'n 10k dus dat zal dan wel ongeveer... en daarna nog raambekleding, en de tuin... zucht :P