AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:29

Ja ze staan in de bijgeleverde potjes binnen op een warme plaats buiten direct zonlicht.. Heb er de ballen verstand van dus zou wel wat voor mij zijn..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:46

Watermeloen is zinnig, heeft heel veel warmte nodig (buiten ontkiemen heeft al geen zin) en ook eisen aan de grond. Zonder kas is het geen doen. Ik laat die ook, kan die plant niets bieden nu dus wacht wel tot volgend jaar

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:05

Ik heb vorig jaar watermeloen in de vensterbank ontkiemd en gewoon van geoogst in de blote buitenlucht.
Zeker de kleine soorten zoals die de ah nu heeft gebruikr hebben wel een kans op oogsten buiten.
Ik ga dit jaar wel een klein tunneltje over 1 van de planten heen zetten om te kijken wat het dan doet qua verschil .

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:11

Ach joh, ik doe maar wat. Ik merk dat ik het meeste leer van trial & error, dus ik doe maar wat met die plantjes _O- Tot nu toe werkt dat aardig.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:32

Die augurk s nog best een werk eer je het kan eten.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:45

Lotte_Wessel schreef:
Plantjes zoals tuinkers en natuurlijk de kruiden (basilicum en peterselie) moet elk steeltje van deze planten over worden gepot naar eigen potjes? Ik dacht dat die allemaal samen konden blijven.

Zelf gisteren mijn courgette over gepot en tevens mijn radijsjes en komkommers. Ben begonnen met de broccoli plantjes en heb daar (vanuit 4 zaadmatjes) nu 35 plantjes!! Weet niet precies wat ik ga doen met al die plantjes maar goed. Misschien begin ik wel een groente markt haha :p

Ik heb ook echt idioot veel broccoli plantjes! Echt niet gewoon wat daar uit komt. Zet ze allemaal in aparte potjes..

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:53

MaartJ schreef:
Lotte_Wessel schreef:
Plantjes zoals tuinkers en natuurlijk de kruiden (basilicum en peterselie) moet elk steeltje van deze planten over worden gepot naar eigen potjes? Ik dacht dat die allemaal samen konden blijven.

Zelf gisteren mijn courgette over gepot en tevens mijn radijsjes en komkommers. Ben begonnen met de broccoli plantjes en heb daar (vanuit 4 zaadmatjes) nu 35 plantjes!! Weet niet precies wat ik ga doen met al die plantjes maar goed. Misschien begin ik wel een groente markt haha :p

Ik heb ook echt idioot veel broccoli plantjes! Echt niet gewoon wat daar uit komt. Zet ze allemaal in aparte potjes..

Haha ben blij dat ik niet de enige ben! Heb er op het moment al 21 gepot elk in aparte potjes. Moet er nog 14 doen. Dat wordt veel broccoli eten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:00

Is wachten wat ze buiten doen :P , dan gaan er vast wel wat dood her en der

Ik heb wel meloen , die gaan lekker hard. Staan in de vensterbank op mijn slaapkamer , kat vind hem lekker :')

De tomaten gaan hard hier , en verder de wortels ook wel

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:10

Broccoli kan je ook prima invriezen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:20

Ik had ook een hele zooi broccoli plantjes heb de 8 grootste verpot. Mams brengt morge wat lege potjes mee, want ben er al doorheen. Komkommer, augurk en courgette moeten nodig op kamers.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:24

Mijn ervaring met vorig jaar is dat het nog best lastig is om een broccoli te krijgen van je plant. Ze schieten vrij snel door. Ik had vorig jaar 5 plantjes en uiteindelijk 1 kleine broccoli (en wat was ik trots :)) ). Was wel een heel gedoe om die schoon te krijgen, want er had een of andere rups allemaal spinsel ingedaan :roll:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:38

Oke, bij mij blijft alles zielig hangen. Ze staan weer in het licht, staat als er zon is, zon op en ze krijgen voldoende water. Hoe doen jullie dat toch? :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:48

SpeechLess schreef:
Mijn ervaring met vorig jaar is dat het nog best lastig is om een broccoli te krijgen van je plant. Ze schieten vrij snel door. Ik had vorig jaar 5 plantjes en uiteindelijk 1 kleine broccoli (en wat was ik trots :)) ). Was wel een heel gedoe om die schoon te krijgen, want er had een of andere rups allemaal spinsel ingedaan :roll:

Dat had ik met mijn andijvie, vaak gespoeld en zat zelfs onder een net maar toch.... Eenmaal in de pan, water begon te koken en beestjes dreven naar boven %) wij hebben toen patat gehaald haha

Heb ook mega veel andijvie stekjes! Ik kweek ze nu voor de dieren, ik hoef geen gratis vlees meer te vinden in de groente brrrr

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:53

haha gatver!
Ik moet me echt eens gaan inlezen in wanneer je alles moet oogsten. Ik heb er vrij weinig verstand van :o Maar mn plantjes groeien echt super, dus ik ben een trotse mama :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:02

Hier gaat de andijvie ook naar de beesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:56

Alles bijna hier :) , bunny paradise de tuin

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:02

Ah bah vuurneon, ik snap dat je dan geen trek meer hebt in je andijvie :n

Bij mij was de rest van m'n broccoli ook 'voor de beesten'; de bladeren waren erg populair bij de koolwit-rupsen :Y) De hele planten zaten er helemaal vol mee.. Helaas nooit vlinders uit zien komen, sommige rupsen bleken dan ook geparasiteerd door sluipwespen.

De andijvie en wortel kweek ik hier ook voor de konijnen/kippen :j
Laatst bijgewerkt door SpeechLess op 15-04-16 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:03

Mijn zaadmatje gaat opstijgen! hij staat nu echt verticaal :') en ik zie schimmel op de potjes. Yay :P

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 06:59

Mijn watermeloen is ontkiemd :D Alleen blijft er zo'n zwart 'hoesje' om de blaadjes zitten (die zitten nog aan elkaar), hadden jullie dit ook?

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:28

Dat is van de pit :j
Bij mijn courgette bleef bij 2 van de 3 de hele pit er aan hangen, die heb ik er heel voorzichtig afgehaald. Het zwarte velletje heb ik daarna wel laten zitten omdat ik bang was de plant kapot te maken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:37

Mijn oogst van 4 zaadjes veldsla. :D :')
Afbeelding
Zo lekker op brood. Is t gelijk op

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:38

Veldsla is van vorig jaar toch? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:41

Die zit in de slamix denk ik :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:46

Deze s nog van vorig jaar idd

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:51

Lous schreef:
Die zit in de slamix denk ik :)

Slamix is gewoon echt een en al mix, ze zegt echt veldsla dus dacht idd vorig jaar. :)

Ik zie echt overal schimmel groeien. XD
En dacht gele opkomende dingen te zien, dus ik plannen om voeding te halen worden ze groen en binnen 2 uur zijn ze al weer ietwat verder opgekomen. mwihi.