[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 16:22

Over dat bieden ben ik het wel met jou eens Djeenie, het is ook maar net wat jij het huis waard vind.

pb onderweg :D de alpaca's op de foto's zijn het mooist :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:03

Hehe, ja, schattige beestjes he! Ze zien er zo knuffelbaar uit, maar ze zijn het niet altijd :Y)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:16

Volgens mij woont er al niemand meer daar want er lopen nu geen alpaca's meer.
Ik ga mijn broer even het linkje sturen en vragen wat hij voor mogelijkheden ziet. Mijn broer is handig, die heeft een klussenbedrijf en heeft zelf diverse huizen flink verbouwd dus die ziet ook mogelijkheden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:26

@Symbeami: hopelijk word je toch weer verliefd op een ander huis. Hier konden we gelukkig eerst kopen, want we hebben 6 jaar gezocht naar iets dat echt geschikt was, dus durfde het niet aan om ons huis te verkopen en dan niks anders te vinden. Nu hadden we ook geen terror-buren, zoals bij jullie :(:) . Altijd handig dat je broer d'r eens goed naar kan kijken :j .

Eerste bod dat wij kregen (gedaan door hun adviseur) vonden we veel te laag, daar heb ik dus ook geen tegenbod op gedaan, ik wist dat we een goede prijs hadden, huis stond nog niet eens officieel te koop..., uiteindelijk heb ik de mensen zelf gebeld, gezegd dat ze het binnen een week voor een bepaald bedrag konden hebben, anders ging het internet op :D en toen was het dus zo verkocht.
Mensen wilden het dus wel héél erg graag hebben en ze waren niet de enigen.

Zelf ook niet heel veel onderhandeld op de boerderij en grond, die was het gewoon waard.

Beide wel unieke objecten, ons huis was een vakwerkhuis, totaal gerenoveerd en afgewerkt met hoogwaardige materialen, de boerderij met een centrale, maar helemaal vrije ligging op meerdere hectaren grond (en we lopen desondanks zo het centrum van de stad in).

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:31

Mag ik ook een pbtje Sym? Ben wel nieuwsgierig :o

Herken je drang om een leuk plekje te vinden. Heb ik ook wel, nu ons huis verkocht is en we nog niets anders hebben. We willen ook graag voor 1 juli iets hebben, omdat dan de NHG omlaag gaat en de kans dat wij een huis kunnen kopen wat aan onze eisen voldoet, dan helemaal minimaal wordt. Maar goed, als dat niet gaat lukken, dan moeten we iets anders :)

Interessante discussie over het bieden :j Ik snap heel goed dat het voor verkopers ontzettend lastig kan zijn, met name als je met een torenhoge restschuld achterblijft. Wij hebben gewoon het geluk gehad dat mijn lief veel eigen geld in dit huis heeft gestopt en we dus een lage hypotheek hebben. Zonde van het eigen geld, maar we komen hier toch nog met overwaarde uit. Weliswaar €40.000 minder, maar dat is begrijpelijk.

Wij gaan toch misschien ook heel brutaal bieden... We gaan dinsdag voor de tweede keer bij een huis kijken wat gewoon uitgeleefd is door de huidige huurders. Er zit een mintgroene keuken in die écht niet meer van deze tijd is, vloerverwarming die sinds de bouw van het huis (dik 15 jaar geleden) niet meer is onderhouden dus waar ook naar gekeken moet worden, gaten in muren van dartpijltjes en gekke klusacties, compleet gele wanden en raambekleding (die in principe mee overgenomen worden) door al het roken, beschadigde tussendeuren... Plus de dingen die we zelf graag anders zouden willen, andere vloer, muurtje eruit in de woonkamer, t.z.t. andere badkamer... En dingen die we bij een tweede bezichtiging of uit een bouwtechnische keuring eruit komen. Maar daar heeft de verkopende partij geen boodschap aan, begrijp ik ook goed.

Het huis staat sinds 2008 te koop, begon op €389.000. In november 2012 zijn ze gezakt naar €339.000, volgens onze makelaar gaan ze zakken naar €300.000. Mensen wonen ook al lang in een ander huis. Maar wij zouden er dan nog een openingsbod van €50.000 lager tegenaan willen gooien, om uiteindelijk uit te komen op iets meer, maar sowieso niet meer dan €273.000 i.v.m. NHG. Ben me er heel goed bewust van dat dat brutaal is, vermoed dat het ons ook niet gaat lukken, maar ik denk dan, niet geschoten is sowieso mis :) Misschien zijn die mensen blij dat ze iemand hebben, huis wordt alleen maar minder waard naarmate het langer wordt verhuurd en er geen onderhoud gepleegd wordt. En misschien zijn ze beledigd, nou ja, dan gaat het feest niet door :) Er staat verder momenteel niets te koop wat ons meer aanspreekt, huizen in de omgeving zijn duurder verkocht maar we zien het wel :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:42

Groot gelijk Tamara, als het huis zo uitgewoond is dan daalt het heel hard in waarde. Als jij er niet meer voor over hebt dan houdt het daar op. Kan besten zijn dat die mensen wel blij zijn dat ze een bod hebben en dan lukt het misschien toch.
Wij zijn ook blij met ons bod, ook al is het te laag. We hebben een tegenbod gedaan en nu is het aan de kopers. Maar gaat denk ik wel goed komen.

Alpaca foto's ook naar jou gestuurd :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:59

Tamara, je kan het toch altijd proberen. veel succes!
dat huis klinkt wel als het huis dat wij in 1999 hebben gekocht (vorig jaar verkocht)... inclusief de gele muren en dartpijlsporen in de gipswanden... :) en de vloerverwarming die het nauwelijks deed (2 lagen plavuizen). Bij ons was alles in donkeroudroze geschilderd... verf was kennelijk in de aanbieding ofzo... vreselijk lelijk.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:37

Haha, nou ik ben reuze benieuwd hoe het huisje dat wij maandag gaan bezichtigen er van binnen uit ziet! Dat is nooit een goed teken als er geen foto's van binnen op staan.
Maar ondertussen... als ik een beetje aan het rekenen ga.... dan kunnen we er toch misschien wel heel wat moois van maken en dan zitten we wel voor een gunstige prijs.
Hoewel de plek van de bouwkavel ons meer trekt en dan heb je een nieuw huis, alleen zullen we daar op hogere kosten uitkomen en hebben we ook maar een halve hectare....
Ik krijg wel een beetje stress van al het gedoe om die huizen...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:58

Zo, jullie hebben een hoop gekletst vandaag, interessante discussie!

Wij zijn vanochtend bij de hypotheekadviseur geweest. Lang verhaal, zitten nu heel erg in twijfel. Of we gaan nog één keer zakken in prijs, en dat een maand aankijken of we gaan verhuren. Lastig hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:36

Zo hadden wij ook het huisje van vriendlief te koop staan, ook enorm geklust en heel leuk huisje :j
Vraagprijs een keurige iets van 155.000 ofzo, ik weet het niet precies meer, was gewoon een nette prijs maar wel nog wat ruimte.

En daar bood iemand een ton op. Ja sorry hoor, maar dat komt toch echt binnen als een belediging en dan heb je meteen al geen goed gevoel bij iemand, terwijl je bij wel een goed gevoel iemand het meer gunt. Zoals bij de mensen die het uiteindelijk gekocht hebben voor een keurige prijs :)

Maar bieden staat vrij uiteraard :j
Beter een bod dat je in overweging kan nemen, dan geen bod :P

Mensen die heel trots vertellen wat ze zelf allemaal geklust hebben... dat komt enorm vaak voor inderdaad :=

Mijn vader is een ontzettend kritisch bouwvakker (timmerman) die veel renovaties en andere klussen doet en die komt heel regelmatig bij mensen thuis die dan trots willen laten zien wat ze zelf allemaal geknutseld hebben, en mijn vader is geen slijmjurk dus die zegt dan (voor zijn doen heel voorzichtig en sociaal) iets in de trant van: "als je er zelf maar blij mee bent" :o Hihi.

Bij mijn huis is het gewoon ècht allemaal heel netjes, professioneel en met goede materialen gedaan :j
Keuken is ook geen goedkoop blokje dat er zomaar ingedonderd is zeg maar, is echt kwaliteit met een mooi hardstenen aanrechtblad, alles zit keurig netjes verwerkt en afgewerkt, super-de-luxe en ik mis deze keuken nog steeds ook al heb ik er maar anderhalf jaar gewoond :=
Alle apparatuur is van ATAG...super compleet en amper gebruikt dus moet echt nog wel een poosje mee kunnen.

Meterkast helemaal gemoderniseerd met 12 groepen en 2 aardlekschakelaars, een HR Vaillant CV-ketel uit 2005, vrijwel al het houtwerk vervangen door mooi kunststof met houtnerf en ook meteen horren in de ramen, vergrootte badkamer met ligbad, douche, wastafel en toilet i.p.v. alleen een douce-hokje, en allemaal geen goedkope rommel. Het is gewoon niet realistisch dat je hiervoor niet meer zou hoeven te betalen dan voor een huis dat geen modernisering sinds de jaren 80 heeft gezien en bovendien uitgewoond is, en daar zit de makelaar het steeds mee te vergelijken -O-

Dat van die dartbord gaten waar mensen ervaringen mee hebben is misschien wel een goede reden om het dartbord voor de nieuwe foto's weg te halen? Zodat mensen daar niet bang voor gaan zijn? Het zijn gespachtelde muren dus daar gooi je geen gaten in als je al zo lomp bent dat je niet alleen het bord maar ook de beschermrand mist...maar toch :P

Ik vind dat sowieso lastig hoor, in hoeverre je dingen als een dartbord of iets anders van de muur af moet halen, of een vloerkleed weg moet halen...dat soort dingen.

Ik snap dat het er neutraal uit moet zien, maar doods kil en kaal geeft toch ook niet echt een huiselijke uitstraling....? :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:42

Toevallig vanavond bij ons op de club iemand gesproken die pas een huis gekocht heeft en hetzelfde soort huizen als ons zocht. Hij was wezen kijken bij dat huisje waar we maandag gaan kijken, volgens hem was er maar 1 oplossing.... tegen de vlakte en nieuw bouwen. Tsja als je dan ook nog moet slopen dan weet ik het niet, dat gaat te duur worden gok ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 01:47

hopelijk valt het mee Sym, wat voor de een de sloophamer waard is, ziet een ander toch brood in ...
(ik geloof dat ik de eeuwige optimist aan het uithangen ben, maar goed, ik hoop het echt van harte dat het meevalt. )

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 11:19

ze zijn op dit moment foto's aan het maken in het huis van mn moeder. Ik ben benieuwd hoe het wordt. het weer werkt in ieder geval goed mee.

sym, toevallig dat iemand al in dat huis is geweest... ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

tja, wat dartbord gaatjes in de gipsplaten, daar kijk je als koper wel doorheen als het huis je verder aanspreekt lijkt me. een mooie complete keuken lijkt me meer van invloed.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 12:04

We gaan gewoon even onderzoeken hoever ze daar nog willen zakken met de prijs, misschien weinig of misschien wel veel. De nood is in elk geval niet hoog daar want er wonen oude mensen, die er hun hele leven al hebben gewoond, maar nu naar de stad willen.
Ik ben nu dus druk bezig met uitzoeken wat evt. nieuwbouw zou kosten en of het dan haalbaar is voor ons. Best leuk hoor al die brochures opvragen en doorneuzen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:02

Grappig :D

Mijn man en schoonvader zijn gisteren voor tweede bezichtiging geweest bij een huis. Dat was schrikken; boktor in het huis en de schuren, en ook nog asbest in het huis wat niet beschreven stond in de brochure. En verder natuurlijk ook het nodige achterstallige onderhoud, maar dat is niet echt een verrassing.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:06

Oei, boktor is echt niet fijn. Zit het overal in het huis?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:10

Het zit in ieder geval op een aantal plekken, de rest kun je niet zien (het is een boerderijtje wat boven helemaal afgetimmerd is). De schuren zijn sowieso zo aangetast dat ze (gedeeltelijk) gesloopt moeten worden.
Bij het huis is het dus maar de vraag, sowieso moeten de dakpannen er af om de balkenlaag goed te kunnen onderzoeken, wat dus ook betekent dat het asbest er af moet. Flinke kosten dus, sowieso.
Typisch genoeg is het enige waar de boktor niet in lijkt te zitten de omheining van de paardenwei :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:19

lol, goed geimpregneerd, vast niet lekker genoeg ;)

maar wat doet de constatering van de boktor (naast de andere issues) nu met jullie qua interesse?

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:56

Hier kan de vlag uit! Net gebeld door de adviseur dat de hypotheek akkoord is! *\o/* *\o/*

Boktor klinkt niet best! Gaan jullie verder met dat huis?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:58

Gefeliciteerd Kikka!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:03

Gefeliciteerd!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:06

Gefeliciteerd Kikka!

Boktor :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:10

Even een tijdje druk gehad waardoor ik niet postte :)

Gefeliciteerd Kikka!

Ik ben ook benieuwd of je verder gaat met die huis, boktor heeft ons er o.a van weerhouden om een woning te kopen.

Ik zag net op funda een woning die aan onze eisen voldoet. Makelaar en assistente die ervan af weten waren er niet dus morgenochtend ga ik gelijk bellen voor een bezichtiging. Ben erg benieuwd naar de woning.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:34

gefeliciteerd kikka

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:42

Is Boktor gewoon traceerbaar voor de gemiddelde koper? Ons droomhuis heeft ook relatief veel hout in de constructie. Checken ze daar ook op tijdens een bouwkundig onderzoek?