Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:26

Vakantiegeld-maand he :D :')

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 21:31

Dat is er al door , even zien wat het uwv doet... Afgelopen maanden was k u t := , 594 uitkering 200 toeslagen en 150 of minder of net meer bijbaan loon.. Soms had ik helemaal geen geld te makken en wijkte ik uit naar mijn ouders te eten of even wat lenen .. Hopelijk is die ellende over maar ik had ivm vakantiegeld meer geld van mijn bijbaan..

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:20

Deze maand super aan het bezuinigen op de boodschappen. De hele maand stond ik ingepland voor avond dienst dus dan eet ik op het werk. Een hele week bij mijn ouders geweest dus ook mee gegeten. En de rest van de dagen de vriezer en voorraad kast leeg gemaakt. Dus nog niet veel uitgegeven aan boodschappen:)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 08:32

Onze mega vriezer met 7 lades is laatste per ongeluk ontdooit :( Heel m'n mooie voorraad weg...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 10:03

Gelukkig hoef ik iets minder te bezuinigen nu ik een uitkering heb, maar ik let nog steeds op de centjes hoor. ;)

@saroanda: Oei, dat is een duur grapje. Geen overlast gehad van al het water dat daarbij is ontstaan hoop ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 11:00

Saroanda wat zonde :( , dat is mn grootste nachtmerrie

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 12:58

Iemand nog tips voor goede betaalbare wax melts?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 14:33

Je kunt ze bij de Action of de Xenos halen. Geen idee hoeveel ze daar kosten, maar ze zijn vast goedkoper dan de echte Sent Chips. ;)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 15:53

Ik heb nu indd de Sent. Die van de Action schijnen vies te zijn :'). Xenos ga ik kijken, thanks :D.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:35

Jaa hier ook vakantiegeld gehad, lekker!

Saroanda zo dat is flink balen! Wat zonde!

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 08:28

Rampshellie schreef:
Iemand nog tips voor goede betaalbare wax melts?

Ik bestel wel eens bij waxmelts.nl, maar ik moet zeggen dat ik het zomers veel minder gebruik.
Is een geurkaarsje voordeliger?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:34

Saroanda, jeetje wat zonde zeg! Onwijs balen van je voorraad. Denk je lekker bezig te zijn met bezuinigen, werkt de vriezer niet mee.

Ik heb laatste weken aardig bezuinigd. Veel uit de voorraad gegeten, waardoor ik als lunch veel rijst/pastasalades heb gegeten. En van mn ouders vandaan groente mee voor doordeweeks. Want die hadden dan eind weekend nog heel veel. Afgelopen vrijdag ook weer eens naar de AH geweest, was bijna €25 euro kwijt maar had veel dingen die ik maar sporadisch koop erbij zitten (mayo, ketchup en daar wil ik dan wel heinz van ipv nepmerk, chilisaus, blok kaas etc). Dat was allemaal al een poos op namelijk.

Zaterdag naar de vreemdelingenmarkt geweest. Twee bakken aardbeien voor €4. Heel veel groentekramen langs gemoeten om te zien welke mooi en goedkoopste waren. Maar scheelt aardig, want dezelfde bakjes verkochten heel veel voor €3,50-4 per stuk :+ En een groentepakket gekocht bij een kraam. Die hebben pakketten van €3,50 en €7 voor groenten en een fruitpakket van €5. Kleine groentepakket met komkommer, 2x courgette, 250gr champignons, (mega)prei en spitskool (waar ik ook 2x van kan eten zo groot) meegenomen. Dus aardige groentevoorraad voor aankomende week.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:39

Wat ontzettend zonde zeg Saroanda!

Ik heb nog een aantal Lihl bonnen over die ik niet gebruik. Heeft hier iemand daar interesse in?
Het gaat om Vibovit, Optimel yoghurt, campina yoghurt, Mr Proper allesreiniger, optimel puur, campina lactose vrij, Braun, campina melk lang houdbaar, Max Factor, Wella new wave, Vicks, Head & shoulders, Always.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:24

Hey zijn er al weer nieuwe bonnen Carola? Dan zit ik dit keer niet bij de gelukkigen denk ik zo. Ach vorige keer heb ik ze niet eens gebruikt, nu er geen actie op actie meer mag is voor mij de lol eraf :=

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:01

Nou ik probeer het wel, maar hoe minder tijd ik heb hoe minder dat lukt helaas. Net me wekelijkse boodschappen gedaan met wasmiddel en ontstopper en ontkalker etc allemaal dure dingen helaas dus daar ging 62 euro en dat is pas deel 1 van de week nog deel 2verwacht nog 40 euro. Bij mij kkan je altijd merken als me salaris er weer is, dan kan ik weer het hoognodige kopen wat vaak dus ook wat duurder is...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 22:36

Alwiene schreef:
Hey zijn er al weer nieuwe bonnen Carola? Dan zit ik dit keer niet bij de gelukkigen denk ik zo. Ach vorige keer heb ik ze niet eens gebruikt, nu er geen actie op actie meer mag is voor mij de lol eraf :=

Nee, dit zijn nog de laatste bonnen. Volgens mij komen de nieuwe bonnen rond juli dacht ik. De lol is er voor mij ook wel af aangezien er geen actie op actie mag. Gelukkig heb ik er de laatste keer wel flink mee weten te scoren bij de Etos in de stad. Pamperskorting LIHL, babyzegel korting en aanbieding winkel.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 14:07

C_arola schreef:
Wat ontzettend zonde zeg Saroanda!

Ik heb nog een aantal Lihl bonnen over die ik niet gebruik. Heeft hier iemand daar interesse in?
Het gaat om Vibovit, Optimel yoghurt, campina yoghurt, Mr Proper allesreiniger, optimel puur, campina lactose vrij, Braun, campina melk lang houdbaar, Max Factor, Wella new wave, Vicks, Head & shoulders, Always.

die waren tot 27 april geldig en heb je dus niks meer aan ;)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:04

Ik zag het inderdaad vanmorgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:03

Iemand tips wat te doen met een spitskool? Leuk zo'n groentepakket, het lijkt mij ook best eetbaar. Maar uhm wat moet ik er mee? Heb nog nooit zo'n ding op :') Ga het iig wel redden de hele week met de groente. Dus kan zaterdag weer even langs die kraam fietsen om te zien wat ze dan hebben.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:10

saroanda schreef:
Onze mega vriezer met 7 lades is laatste per ongeluk ontdooit :( Heel m'n mooie voorraad weg...

Ik begreep van mijn moeder dat je hier in sommige gevallen voor verzekerd bent. Weet niet of het ook is wanneer het apparaat in gebreken is of dat het bv alleen is door bv stroomuitval.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 06:40

Hier ga ik ook (weer) bezuinigen.
Langzaam sluipen de dure boodschappen erin, en,nu zit ik echt weer op een veel te hoog "lekker makkelijk" gehalte.

Vandaag vrij, dus zometeen eerst ff langs de markt om goedkoop groente en fruit te scoren

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 07:21

idinn schreef:
Iemand tips wat te doen met een spitskool? Leuk zo'n groentepakket, het lijkt mij ook best eetbaar. Maar uhm wat moet ik er mee? Heb nog nooit zo'n ding op :') Ga het iig wel redden de hele week met de groente. Dus kan zaterdag weer even langs die kraam fietsen om te zien wat ze dan hebben.

http://www.spitskool.com/nl/home/recepten

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:22

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:33

idinn schreef:

Zelf gebruik ik spitskool graag bij de gado gado. Verschillende soorten groenten (spitskool, sperzieboontjes, bloemkool) met een pindasausje en gekookt ei. Smullen maar. :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 12:15

gado gado :9
spitskoolstamp
pittige kool wet rijst (dan snijd je er reepjes van, lekker roerbakken, schepje sambal, kerriepoeder en extra gember er door , evt kun je eerst gehakt rullen en ene uitje fruiten voor je de kool in de pan doet)
koolsalade
spitskool is 1 van mijn favo kolen, je kunt er door de milde smaak echt alle kanten mee op.

ik gebruik hem ook bij kip in de hoed trouwens en iets als sajoer boontjes, kun ej ook doen met spitskool, door de bami erm...sja, ik kan geloof ik nog wel even door gaan :P