[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:23

8nnemiek schreef:
Geen idee of er al een rtl xl app is voor apple tv, maar je kan wel gewoon je ipad/iphone/imac scherm delen.

Klaas, je kan eens proberen te resetten door de home knop en de aan/uit knop tegelijk een tijd in te houden..
Je kan de ipad ook eens aansluiten op itunes en kijken wat ie dan doet.

Dat heb ik nu net gedaan en hij is nu aan het recette en bijwerken.
Hoop dat het helpt.
Enig idee hoelang zo iets duurt?

8nnemiek

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:33

Dat duurt normaal gesproken niet enorm lang.
Bij de ipad 2 natuurlijk wat langer dan bij de Air bijvoorbeeld, maar als het goed is moet ie na het bijwerken weer goed werken :)

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 21:44

8nnemiek schreef:
Dat duurt normaal gesproken niet enorm lang.
Bij de ipad 2 natuurlijk wat langer dan bij de Air bijvoorbeeld, maar als het goed is moet ie na het bijwerken weer goed werken :)

Ik heb het net gedaan maar heeft niet geholpen. Ik hoor nu als ik swipe over het scherm hoor ik de getikjes en de verschillende talen maar het scherm licht alleen Lichtjes op.
Wat kan ik nu nog doen?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:23

Iemand enig idee hoe we weer wifi op een mini ipad kunnen krijgen? Het probleem is dat we de schuifknop niet van off naar on krijgen. Opnieuw opstarten hebben we al eens gedaan.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:29

Ik had dat altijd met mijn iPhone 4s. Dit was een vaker voorkomend probleem, las ik op internet. Maar over stakende iPad Mini's kan ik zo snel niet meer gebruikers vinden die ook dat probleem hebben.
Hier staan wel wat tips: http://www.iculture.nl/tips/problemen-w ... -oplossen/

Hopelijk helpen deze, want wat ik altijd deed was mijn iPhone föhnen als hij weer begon te staken. Dan hield hij het weer een halfjaar vol. :') Maar dat is natuurlijk niet erg goed voor je device!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:10

Mijn iPhone 4s heeft dat ook gehad.. Omdat het mij niet lukte het op te lossen contact met Apple opgenomen en die hebben mij een vervangende gestuurd.

Ik weet niet hoe oud je iPad is, maar mijn iPhone toen nog geen jaar oud. Heb toen een verzekering van 2 jaar bij Apple afgesloten (dat eerste gebruikers jaar ging er dan wel vanaf) maar heb daardoor al wel 2x een vervangende iPhone gekregen van Apple zelf..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:19

Weet iemand hier misschien een trucje voor? I pad 2 loopt met minste geringste vast. Bepaalde spelletjes kan ik al helemaal niet meer spelen, filmpjes en fb lopen regelmatig vast. Scherm gaat op zwart en kom dan gewoon op home terug.
Wat ik al gedaan heb:
Spelletjes verwijderd en opnieuw geladen
Dubbelklikken op home knop en alles schoonmaken
Internet geschiedenis verwijderd
Opnieuw opgestart
Aan-uit knop ingehouden tot hij vraagt op ie uit moet en dan home knop vasthouden (schijnt werkgeheugen op te schonen?)

Iemand een gouden tip?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:56

Bedankt voor de reacties! Helaas is het nog steeds niet gelukt om de wifi op de mini ipad aan te krijgen. Wellicht een goed idee om contact op te nemen met Apple.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:06

Hoi!

Ik wil al een tijdje een iPhone en nu kan ik een iPhone 5S overnemen voor 200 euro. Hij is 2 jaar oud en ziet er nog zo goed als nieuw uit, maar ik heb echt geen idee of dit een redelijke prijs is?

Het is trouwens een van 16gb, is dit wel voldoende geheugen? (mijn ipod/ipad hebben respectievelijk 32 en 64gb, dus dit klinkt als heel weinig vind ik)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:22

Dat is een nette prijs :) Veel goedkoper zul je ze niet vinden. Zorg wel dat je controleert of alles werkt. Bij de 5s schijnt de aan/uit knop nog wel eens te haperen.
16 GB is wel te doen. Genoeg voor een hoop apps en wat foto's, video's en mails enzo. Ga je er een hoop muziek op zetten dan gaat het wat harder.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 19:32

Ah oké! Voor muziek heb ik ook al mijn ipod :+ dus dat ga ik er in principe niet opzetten (denk ik..), maar fijn dat het in ieder geval dan wel voldoende geheugen is.

Ik ga er eens goed over nadenken :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:08

Judith, ik denk dat dat zeker een goede prijs is :) Ik heb mijn 5 voor 290 refurbished gekocht :) Ik hoor wel dat je goed moet opletten met tweedehands kopen, zeker als je geen garantie er bij krijgt.

Ik heb ook nog een vraagje; ik slaag er niet in om 3G of 4G te activeren op mijn Iphone... Ik had van mijn provider (Scarlet) een bericht gekregen dat ik bij "Mobiele Data" > APN "http://internet.bmbpartner.be" moest invullen en de telefoon herstarten. Dit heb ik gedaan, maar als ik nu probeer Safari oid te open, zeg hij: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk". Bovenaan staat wel "4G" en bij instellingen staan mobiele data aan... Vergeet ik nog iets?

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:38

Hoe zit het trouwens met de levensduur van een iphone? Hoeveel jaar gaan die gemiddeld mee? Want als het maar 3 jaar is ouzo dan vind ik 200 best duur voor een jaar..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:51

Een jaar of 5 moet wel lukken. Mijn iphone 4s is twee jaar ouder en loopt komend jaar nog op het nieuwste systeem en werkt nog prima, dus de 5s moet ook nog wel drie jaar mee kunnen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:39

Ja dat denk ij ook wel. Mijn 4 is nu 3.5 jaar oud en draait dus niet op de nieuwste iOS. Begin nu te merken dat apps toch geregeld vast lopen en dat de batterij slecht geworden is.
Vandaag wordt eindelijk mijn tel. nr overgezet en mag ik mijn 6S gaan gebruiken <3

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:46

Ik had mijn oude simkaartje gewoon in een telefoon winkel klein laten knippen zodat die in mijn 6 pastte.

Maar veel plezier met je 6S

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:59

Hallo, ik kom ook even binnen vallen met een vraag. Ik heb al veel gelezen, maar weet niet goed wat te doen.
Ik heb een iPhone 4S 8gb. Nou opent deze sinds 3 dagen geen foto's meer en de berichten ook niet(sms zeg maar waar ik de codes voor telebankieren op binnen krijg) Nu lees ik wel hier over een harde reset.. Zou dat een oplossing kunnen zijn en hoe werkt dat dan?
EDIT-->Ik heb eerst geprobeerd hem uit en weer aan te doen en dat lijkt te werken. Ik kom weer in de foto's en berichten. Tip kreeg ik via de app. *\o/*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:42

Hoi! Ik heb een vraagje voor de experts, is er en manier om het snelmenu naar email (dat je krijgt als je vanaf de rechtzijde naar links swiped) uit te zetten? Ik wordt er knettergek van! Steeds tijdens het typen komt het tevoorschijn..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:55

Je bedoelt de splitview? Dat is niet alleen email, daar kun je elke app in openen. Zal vast ergens bij de instellingen staan.. Even kijken

Edit; algemeen->mulitasking->sta meerdere apps toe

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:10

Goedemorgen! Mag ik hier een vraag stellen?
Naast mijn iPhone, iPod en iPad wil ik nu ook een MacBook. Aangezien een MacBook nieuw erg prijzig is heb ik gekeken naar een tweedehandse. Nu vroeg ik me af wat de nadelen zijn van een wat oudere os x? Is het echt onmogelijk om daar iwork op te krijgen bijvoorbeeld? Het gaat om een MacBook air uit 2008 met ssd (met os x lion).

(Sorry als ik mijn vraag hier niet neer mag zetten).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:17

8nnemiek schreef:
Je bedoelt de splitview? Dat is niet alleen email, daar kun je elke app in openen. Zal vast ergens bij de instellingen staan.. Even kijken

Edit; algemeen->mulitasking->sta meerdere apps toe

Dat is het! Ontzettend bedankt!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:38

Fiona, kun je er niet de nieuwste osx op zetten? Of draait die daar niet meer op?
Je kan sowieso oudere versies van iworks en andere programma's erop draaien. Of de nieuwe er ook op draaien weet ik niet. Maar osx lion is ook nog niet zo gek oud, toch?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:22

Ik film de paarden vaak in slowmotion met mijn 6s. Mijn zus heeft een iPhone 4 en als ik haar de filmpjes stuur via whatsapp ziet zij ze in slowmotion.

Als ik ze op mijn mobiel bewerk en helemaal op normale snelheid zet en dan doorstuur, ziet zij ze nog steeds in slowmotion. Hoe kan ik ze makkelijk doorsturen op normale snelheid?
Omdat zij een 4 heeft, zonder slowmotion functie, kan zij ze zelf niet bewerken naar normale snelheid.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:20

Dat is ook gek. Als ik slowmotionfilmpjes maak op mjn iphone 6 en ze naar mijn ipad 3 stuur, zijn ze niet meer slowmotion.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 22:41

Naar Samsung gingen ze ook altijd normale snelheid.