Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:04

fransje23 schreef:
Mijn huidige abonnement loopt in juni af, is bij T mobile.

Tip - verleng NIET bij T-mobile zelf!

Heb net namelijk verlengd en bij Mediamarkt (=Phonehouse) konden ze me een veel beter aanbod doen bij de T-mobile winkel. Bij Mediamarkt mogen ze "handelen" vertelde de verkoper en in de T-mobileshop mogen ze dat niet.

Zo kreeg ik behoorlijke korting op het bedrag wat ik moest bijbetalen op mijn Z3 compact (aanrader overigens).

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:35

maar stel, ik koop de samsung core 2, koop ik dan een miskoop ? ik hoef er toch niet super veel app's op, want mijn tablet gebruik ik ook veel.

voor mij nooit weer huawei.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:41

hielkebro schreef:
maar stel, ik koop de samsung core 2, koop ik dan een miskoop ? ik hoef er toch niet super veel app's op, want mijn tablet gebruik ik ook veel.

Waarom de Core 2 als je voor hetzelfde geld de Prime hebt..

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:43

Quad schreef:
hielkebro schreef:

omdat ik niet wil bestellen :o

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:53

Maar is net wat nieuwer en beter..
Heeft 1GB werkgeheugen tov 768MB.
Heeft een nieuwere Snapdragon 410 processor.
Frontcamera is 2MP ipv 0.3MP
Videoopname is 720P ipv 640P
Heeft support voor LTE, processor is zuiniger, heeft NFC (misschien handig voor mobiel betalen later) en is net wat compacter en 8 gram lichter.
Hij is sinds januari dit jaar op de markt, de Core 2 sinds Juli vorig jaar.

Al met al aardig wat voordelen..

Oja, interne opslag is misschien nog het grootste verschil, deze is 8GB bij de Prime en 4GB bij de Core 2. Ondanks dat je zegt dat je weinig apps wilt gebruiken is 4GB gewoon veel te weinig tegenwoordig. Facebook en Chrome gaan bij mij in cache al richting de 700MB..

hielkebro

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:01

ik stuur je ff een pb @Quad.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:14

Marie111, kan dat ook als je je contract van T mobile wilt verlengen?
Ik twijfel nogal tussen de Z3 compact en de IPhone 5s.. Maar neig nu wel naar de Z3, al vind ik het van IPhone afstappen best lastig haha.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 16:20

Loiz schreef:
Ik twijfel nogal tussen de Z3 compact en de IPhone 5s.. Maar neig nu wel naar de Z3, al vind ik het van IPhone afstappen best lastig haha.

Valt best mee hoor. Ik ging ook van iPhone naar z3 compact.de omschakeling was even wennen, maar wel een fantastische telefoon.
super snel snel, mooie camera.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 21:30

Loiz schreef:

Ik begrijp je niet helemaal. Bij mij ging het juist om verlengen, omdat contract pas over paar maanden afliep.
Hoe het zit met overstappen - wisselen van provider - weet ik niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:22

Quad schreef:
PS: Ken je shopkorting.nl? Daar kan je nog gebruik maken van cashbacks bij bijvoorbeeld Typhone, krijg je €12,50 naderhand terug. Via GSMeasy zelfs €16,25.

Kende ik niet, ik ga eens kijken :)

Je contract verlegen kan ook via een andere aanbieder als je maar niet gaat wisselen van provider. Dat kan natuurlijk ook, met nummerbehoud, maar dan betaal je wel aansluitkosten.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 23:24

hielkebro schreef:
hielkebro schreef:

omdat ik niet wil bestellen :o[/quote]
Er is niks mis mee met bestellen, doe ik zelf ook altijd. Nooit problemen mee gehad.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:05

Nou, ik heb de samsung galaxy core prime binnen, helemaal blij !

Alleen.. hoe zet ik die voorspellende tekst uit ? *ergert zich nual *

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:14

Op mijn telefoon (samsung galaxy ace2) doe je dat door op je toetsenbord naar instellingen (wieltje) te gaan. Daar kun je get uitschakelen.

Zijn hier trouwens mensen met ervaring met de htc ascend g6? En is die slechter of beter dan de motorola moto g?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:41

aeckker03 schreef:
Op mijn telefoon (samsung galaxy ace2) doe je dat door op je toetsenbord naar instellingen (wieltje) te gaan. Daar kun je get uitschakelen.

Zijn hier trouwens mensen met ervaring met de htc ascend g6? En is die slechter of beter dan de motorola moto g?

Super, bedankt :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:52

hielkebro schreef:
Nou, ik heb de samsung galaxy core prime binnen, helemaal blij !

Alleen.. hoe zet ik die voorspellende tekst uit ? *ergert zich nual *

Je zou eens kunnen kijken naar Swiftkey keyboard uit de playstore, ook tekstvoorspelling en correctie maar wel bijzonder goed!

Wel even Swiftkey Flow uitschakelen en even verdere instellingen aanpassen naar smaak.

aeckker03 schreef:

Welke versies hebben we het over? De G6 4G of G6 3G? En de Motorola Moto G 2014 of de 2015 variant?

Er vanuit gaande dat je de 4G versie van de G6 en de Motorola Moto G 2015 bedoeld, ja er zijn zeker wat verschillen.
De Motorola Moto G draait op Android Lollipop, de Ascend G6 nog op Android 4.3, welke door de software van Huawei nogal traag kan aanvoelen. De Motorola Moto G draait bijna stock Android welke weer heel erg vlot in gebruik is!

De Moto G is 5", maar wel weer een hogere resolutie, wat van pas komt bij het kijken van Youtube filmpjes, die kan je dan op 720P afspelen.

Alleen wat betreft het gewicht heeft de Ascend G6 een voordeel, die is wat lichter maar de Motorola Moto G is weer prettiger om vast te houden..

Zeker wat verschillen die wel in het voordeel van de Motorola vallen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:52

Mijn telefoon begint na anderhalf jaar wel wat kuren te krijgen, daarom kijk ik langzaamaan nu wel wat om me heen.
Wat ik zoek:
- 4g
- max 250/260 euro
- niet te groot
- goede camera
- goede batterij
- groot geheugen

Ik heb nu een HTC desire 500, en ik wil er wel op vooruit gaan. Voorkeur ligt bij Samsung, heb wel zitten kijken naar de S5 mini, ondanks dat die boven mijn budget is.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:38

Weet iemand ook hoe ik mijn LED kan activeren, die doet het geloof ik niet wanneer ik een appje of snap krijg.

en weet iemand ook een site waar je goedkope hoesjes kan krijgen ?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:44

:wave:

Ook ik mag bijna weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Heb op dit moment de Galaxy S4 met abonnement bij Hollandse Nieuwe. Deze loopt op 8 juli 2015 af en moet hem een maand van te voren opzeggen. Als ik deze nu opzeg (bijvoorbeeld vandaag) kan ik nog gewoon tot 8 juli alles ermee?

Ik ben langzaam weer wat aan het oriënteren. Wil graag een leuke smartphone met abbonnement. Het liefst bij Telfort en niet duurder dan 28,00.
Wil wel echt weer een goede smartphone, maar ben bang dat ik dan weer meer geld kwijt ben...
Laatst bijgewerkt door Xivura op 28-05-15 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:21

Voor hoesjes: miniinthebox! Ik bestel er graag! :D

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:02

Xivura schreef:
:wave:

Ook ik mag bijna weer een nieuwe telefoon uitkiezen. Heb op dit moment de Galaxy S4 met abonnement bij Hollandse Nieuwe. Deze loopt op 8 juli 2015 af en moet hem een maand van te voren opzeggen. Als ik deze nu opzeg (bijvoorbeeld vandaag) kan ik nog gewoon tot 8 juli alles ermee?

Ik ben langzaam weer wat aan het oriënteren. Wil graag een leuke smartphone met abbonnement. Het liefst bij Telfort en niet duurder dan 28,00.
Wil wel echt weer een goede smartphone, maar ben bang dat ik dan weer meer geld kwijt ben...

Opzeggen hoeft niet je kan ook kiezen bij Telfort voor nummer behoud dan zegt telfort je oude provider op en neem je je nummer mee.
T mobile heeft nu ook wat aardige aanbiedingen met die transfer weken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:15

Hallo, 2 jaar geleden hebben jullie me ook erg geholpen met een goede telefoonkeuze en nu ben ik er achter gekomen dat ik een nieuw toestel mag. Hartstikke leuk natuurlijk. Nu heb ik via GSM topdeal een leuk toestel gevonden Huawei P8 Lite, precies binnen mijn budget. Heeft iemand daar ervaring mee?

En weet iemand toevallig als er bij my Tmobile staat dat ik een nieuw abo mag afsluiten en nieuw toestel dat dit ook geldt via GSM topdeal?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:34

Wat vinden jullie van de Iphone 5c? Heb een abonnement gevonden met 150 belminuten, onbeperkt sms en 1000 mb voor 29,00 in de maand. Omdat ik bij Telfort zit met TV en internet krijgen we dan 5,00 korting per maand op dat abonnement.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:20

Weinig minuten/data voor dat geld vind ik?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:52

Ik zit ook inderdaad naar de iphone 5c te kijken. Wil je perse via Telfort?