Dees schreef:Beroepsbevolking https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... sbevolking
Ja, dat geeft precies nergens antwoord op...
Of ik snap je gewoon niet, ik laat het maar gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dees schreef:Beroepsbevolking https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... sbevolking
Citaat:Er zullen altijd zwakkeren in onze samenleving zijn, maar van de hedendaagse beroepsbevolking mag je inmiddels wel verwachten dat ze met internet om kunnen gaan.
Cer schreef:Dus jij zegt dat je van iedereen tussen de 15 en de 75 jaar mag verwachten dat ze digitaal kunnen werken.
Ik denk niet dat dat helemaal klopt... Althans, ik ken er wel die in die groep vallen, die niet digitaal kunnen werken...
Cer schreef:Citaat:Er zullen altijd zwakkeren in onze samenleving zijn, maar van de hedendaagse beroepsbevolking mag je inmiddels wel verwachten dat ze met internet om kunnen gaan.
Dus jij zegt dat je van iedereen tussen de 15 en de 75 jaar mag verwachten dat ze digitaal kunnen werken.
Ik denk niet dat dat helemaal klopt... Althans, ik ken er wel die in die groep vallen, die niet digitaal kunnen werken... of ja, dat zijn dan denk die zwakkeren die jij bedoelt.. ?
Dees schreef:Ik zeg dat VERREWEG DE MEERDERHEID van iedereen tussen de 15 en 75 jaar zich inderdaad digitaal kan redden.
Citaat:De tijd dat oude opaatjes hun handgeschreven acceptgiro aan de balie van de bank konden afgeven, is echt voorgoed voorbij.
purny schreef:Maar het is ook gewoon heel lastig. Neem nou de tegemoetkoming in de energie van 1300 euro.
Aanvragen bij de gemeente.
Naast je digid moest je ook een kopie van je id bewijs meesturen.
Je digid is je id bewijs toch?
Waarom zo ingewikkeld doen.
(Nu was dat in Den haag zo, weet niet of deze wijze bij iedere gemeente zo is)
Dees schreef:Cer schreef:Dus jij zegt dat je van iedereen tussen de 15 en de 75 jaar mag verwachten dat ze digitaal kunnen werken.
Ik denk niet dat dat helemaal klopt... Althans, ik ken er wel die in die groep vallen, die niet digitaal kunnen werken...
Ik zeg dat VERREWEG DE MEERDERHEID van iedereen tussen de 15 en 75 jaar zich inderdaad digitaal kan redden.
En het mag zeer zeker wel verwacht worden. Sterker nog, de overheid en bedrijven verwachten dat inmiddels ook van hun burgers en klanten.
De tijd dat oude opaatjes hun handgeschreven acceptgiro aan de balie van de bank konden afgeven, is echt voorgoed voorbij.
Cer schreef:We gaan wel nog naar die energiecoach..![]()
Maar dat budgetmaatje, dat klinkt niet als een aanrader hoor zo![]()
Ik moet zelf een beetje meer vrijnemen om dingen uit te zoeken![]()
En hier meelezen, want er staan goede tips!
verootjoo schreef:Dees schreef:
Bij ANWB betaalt de overheid een paar cent bij per m3 (1,48 prijs ANWB minus plafond 1,45 = 3 cent (€ 0,03) per kuub).
Neem dan eens het verschil bij bijvoorbeeld Essent Variabel (2,92 prijs Essent minus plafond 1,45 = 147 cent (€ 1,47) per kuub).
Het prijsplafond bij Essent is dus veel duurder voor ons Belastingbetalers dan het prijsplafond bij ANWB.
Oh dat bedoel je. Ja dat is zeker waar. Ik begrijp ook niet waarom mensen nog 3€ de kuub blijven betalen als dat niet per se nodig is. Dat hou je alleen maar in stand door het prijsplafond, dan gaan mensen helemaal niet weg en blijven we wel met zn allen veel betalen voor het prijsplafond.
En nu wordt er idd door de overheid aan meebetaald, mi hadden ze de grote energiebedrijven niet zoveel hoeven compenseren daarvoor.
Bij Next zit ik tot nu toe in januari onder de 1,45, dus daar hoeven ze ook al niks bij te betalen.
NextEnergy groeit ook hard qua klanten trouwens. Volgens mij stappen er wel steeds meer over naar dynamisch, iig in mijn omgeving.
simongek schreef:Horsepride schreef:Dan komt toch uit waar ik al bang was met het prijsplafond. Het is eerder prijs opdrijvend dan dat het zorgt voor lagere kosten.
De miljarden die het prijsplafond kost betalen we ook uiteindelijk weer met elkaar.
Voor rest snap ik niet dat mensen zijn die zoveel energie verbruiken.
Zelf verbruik ik op jaarbasis maar 10% van het Gas plafond en 80% van het stroom plafond indien ik geen zonnepanelen had.
Het zou toch wel goed zijn als men wat milieu bewuster zouden zijn met energie.
Oh wow.
Als ik mijn kachel uit zou zetten en 2 x in de week ga douchen red ik dat misschien. Maar daar bedank ik toch hartelijk voor