Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:14

Oh nog maar zo kort wachten. Ik kan het mij nog niet voorstellen.. hier nog 285 nachtjes.. dat klinkt wel echt lang :=
9.5e maand. Klinkt beter :D

Maandag gaan we even naar het dorpscentrum daar. We hebben dat nog niet eens bekeken haha maar hoor van veel mensen dat er nog best veel zit. Zie op het plaatje ook de hema zitten bijvoorbeeld.

Earth

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:43

Het wordt steeds gekker hier. Ik kijk even naar de woningen die de laatste 7 dagen zijn geplaatst. Dat waren er 7, daar zijn er alweer 2 van verkocht. Het is niet af te knipogen :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 08:53

Het is echt bizar.
Als je een huis hebt bekeken moet je ook meteen een beslissing nemen, als je er een week over na wil denken ben je te laat. :=

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:16

Hier precies nog 1 maand voor we de sleutels krijgen .
Hoop alleen zo erg dat er dan wat bouwmarkten open zijn zodat je ook effe snel wat kan halen ( al werkt bellen en afhalen ook prima )
Want voordat we erin kunnen moet toch echt alles opgefrist worden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:09

Het huis van mijn overleden opa en oma was binnen 8 dagen onder bod en binnen 14 dagen verkocht en einde van de maand passeert de akte en dan is dat tijdperk weer afgesloten. 35K overboden :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:16

Mer1980 schreef:
Het huis van mijn overleden opa en oma was binnen 8 dagen onder bod en binnen 14 dagen verkocht en einde van de maand passeert de akte en dan is dat tijdperk weer afgesloten. 35K overboden :=

Wat dat die in de bilt die flink opgeknapt moest worden ? :=

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:42

Wow, ja die locatie daar in De Bilt is ook wel echt fantastisch. Niet normaal he, die bedragen momenteel.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:56

Ik voel mij zo gezegend dat ik eindelijk wat heb. Ook al moet ik nog wel een tijd geduld hebben voordat het gebouwd is. Overbieden is alleen maar erger geworden sinds wij zijn begonnen met kijken voor een huis.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:13

Mijn zoon, die gisteren 24 jaar is geworden, heeft z'n eerste huis gekocht.
Was het plan niet maar hij was even aan het neuzen op funda. Ik heb het huis samen met gem bezichtigd en hij heeft de dag er na de vraagprijs geboden, de hele week had de makelaar nog bezichtigingen staan. De makelaar belde op de dag dat mijn zoon een bod had gedaan en gezegd dat de bewoners het bod accepteerden, mijn zoon had de gunfactor de rest van de bezichtigingen gingen dus niet door.
2 week later was ook de financiering rond!
Ik ben zo blij voor hem!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:44

ChantalSmook schreef:
Mer1980 schreef:

Wat dat die in de bilt die flink opgeknapt moest worden ? :=

:j :j :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:08

Mer1980 schreef:

Dit verbaast me niets, regio Utrecht is bizar.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:09

Yipee schreef:
Ik voel mij zo gezegend dat ik eindelijk wat heb. Ook al moet ik nog wel een tijd geduld hebben voordat het gebouwd is. Overbieden is alleen maar erger geworden sinds wij zijn begonnen met kijken voor een huis.

Is ook een hele opluchting lijkt me! Zeker na alle teleurstelling die jullie te verwerken hebben gekregen.. Gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:10

Hier is het momenteel wachten.. Hypotheek heeft finaal akkoord en is dus naar de notaris. Voor 20 januari moeten we de bankgarantie nog even overmaken maar verder kunnen we alleen maar wachten tot de overdracht :')

Wil ergens volgende week (even de persco van 12e afwachten) de huidige bewoners even bellen om een afspraak te maken om langs te komen om dingen op te meten (en het huis wat langer dan 20 minuten te zien haha). Hopelijk vinden ze dit geen probleem.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:45

Het verbaasde mij ook niet, maar kreeg wel een PB dat het een belachelijke prijs is voor een huis waar zoveel aan gedaan moest worden := tsja ik heb de prijs niet bepaald en mensen bieden zelf over dus blijkbaar is het huis dat waard in deze tijd op dit moment :=

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:49

Vond 'm ook best aan de prijs, maar blijkbaar was het het dan toch gewoon waard. Fijn dat het zo snel verkocht is!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:50

Mer1980 schreef:
Het verbaasde mij ook niet, maar kreeg wel een PB dat het een belachelijke prijs is voor een huis waar zoveel aan gedaan moest worden := tsja ik heb de prijs niet bepaald en mensen bieden zelf over dus blijkbaar is het huis dat waard in deze tijd op dit moment :=

Ja je zou gek zijn als je niet mee gaat in de huidige markt.
Ik zat nog even te kijken naar het huis, echt heel mooi. Moest wel lachen om de woonkamer en dan de keuken zo ineens bam, terug naar het jaar kruik :P := :') Wel een hele mooie vloer in de woonkamer trouwens.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:12

Alles gaat weg voor bizarre prijzen, het is wel een huis met potentie op een goede locatie. Ik zou het persoonlijk niet betalen maar ik snap het wel. En mensen bieden toch wel over, waarom dan goedkoper prijzen?
Volgens mij zijn het ook kartonnen meubels in de woonkamer? Aan de tv en ‘eettafel’ te zien.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:19

Ik vond het ook heel raar om zo'n PB te krijgen. Moet ik het huis maar goedkoper aanbieden omdat iemand anders het niet waard vindt? Tsja beetje omgekeerde wereld. Overigens bepaalde ik niet de prijs, dat was aan mijn vader, zijn broer en zus en de makelaar. Ik had er niets over te zeggen hoor.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:50

Fijn dat het snel is verkocht toch! :) Dit soort huizen zijn heel populair op het moment.. Ondanks dat er nog veel aan moet gebeuren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:43

Wij hebben vorige week de sleutel van ons huis gekregen en zijn zoveel aan t slopen geweest dat t huis een ton minder waard is :D .

O.a schoorsteen, plafonds, muren, keuken, haard, badkamer zijn er al uit.
T lijkt wel een ruïne :(

Aangezien alle balken nu bloot liggen Volgende week voor de zekerheid nog een boktor behandeling en dan kunnen we boven gaan opbouwen.

Beneden wordt t eerst nog erger. De gehele betonvloer gaat eruit en er wordt 30cm zand afgegraven.

We missen nog geen bouwmarkt. De sloophamers hadden we al binnen.
Schilderen komt op zn vroegst in Maart aan de orde.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:24

Boemel: ik ben gek op renovatie topics :D dus mocht je je geroepen voelen, schroom niet om een linkje door te geven :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:15

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:12

Mer1980 schreef:

8)7 wat een vreemde mensen lopen er toch rond. :+

Wij gaan vrijdag weer bij een huis kijken, vind het wel spannend.
Vind het vooral heel lastig wat te doen als we het huis leuk vinden.
Gaan we de vraagprijs bieden, of kunnen we dan beter wat overbieden.

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 20:25

Spannend, Renske! Wij hebben morgen en volgende week ook weer twee bezichtigingen gepland staan, van allebei ben ik in ieder geval al erg gecharmeerd :D Een ruim appartement en een kleine tussenwoning, moet wel zeggen dat ik vooral het appartement wel spannend vind. Heel mooi, maar wel een heel ander gevoel dan een “echt” huis. En beide weer in een nieuw gebied voor ons, dus wat te bieden is dan ook weer moeilijker inschatten.

Leuk Boemel, ik ga je topic zeker volgen *\o/*

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:24

Ik twijfel of ik nog een bezichtiging ga plannen... vind het huis supermooi, het is betaalbaar, maar het staat wel in een mindere wijk en het staat al enige tijd te koop.. het is pas net op Funda verschenen, maar op een andere site wassie al 2 maanden beschikbaar.. mijn ouders denken dat dit betekent dat ik er later ook lastig vanaf zal komen. Ik kwam van de week zelfs een filmpje tegen dat in mei gemaakt is, dan vraag ik mij af wat er mis is met het huis dat het maanden later nog steeds beschikbaar is :o