Jeeetje Cayenne, wat een ramp zeg!! Ik hoop enorm dat jullie snel wat zekerheid hebben!
MarjanB
Geplaatst: 21-06-17 16:25
Het scheelt idd waar je hem afsluit, wij hebben hem bij Dela afgesloten en ben toen eerlijk geweest over mijn oedeem en daar werd de adviseur heel kriebelig van en dat we een risico liepen dat we de polis niet zouden krijgen. Had dat moeten zeggen volgens hem omdat ie dan naar een andere partij zou gaan. Vervolgens werd het gewoon in 1 keer goed gekeurd.
Waarom is een burn out zo'n enorm risico? Zijn ze bang voor depressie ofzo?
Hypotheek op 1 naam kan alleen als je ook op 1 naam koopt. Dat kan als je 'gewoon' een relatie hebt, maar op het moment dat je getrouwd bent in gemeenschap van goederen... Dan gaat in je eentje kopen niet meer op. Tegenwoordig wil de bank dat alle eigenaren schuldenaar zijn. Je kunt nog wel schuldenaar zijn/worden zonder eigenaar te zijn, maar dát is echt niet aan te raden.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 21-06-17 17:04
Wij zijn inderdaad getrouwd in gemeenschap van goederen.
MarjanB, ze vinden het een verhoogd overlijdensrisico Waarom snap ik ook niet, want ik ben absoluut niet suicidaal of iets in die richting.
Manlief en ik hebben ook allebei verzekeringen lopen bij Dela (oa begrafenis), dus mogelijk is dat nog een optie.
Ik heb ADHD en daardoor is onze premie ook verhoogd (bij deltaloyd) schijnbaar heb ik dan ook een verhoogd risico op vervroegd sterfte
Janine1990
Geplaatst: 21-06-17 17:36
M_D_H schreef:
Ik heb ADHD en daardoor is onze premie ook verhoogd (bij deltaloyd) schijnbaar heb ik dan ook een verhoogd risico op vervroegd sterfte
WTF
Maar dan vraag ik me af, hoe goed is ADHD te traceren? Is het beeld alleen klinisch of ook neurologisch (zoals sommige vormen van depressie)? Want dit slaat werkelijk toch nergens op?
En oké, een verhoogde premie wegens botontkalking, oké, maar uitsluiten van personen wegens een psychologisch dingetje wat tijdelijk is (burn out), van de zotte.
Sorry, maar hier kan ik alleen maar heel erg hard om lachen, hoe kunnen verzekeraars zichzelf zó te kakken zetten...
M_D_H
Geplaatst: 21-06-17 17:40
ADHD is wel neurologisch te traceren. ADHDers maken een bepaald stofje in de hersenen niet aan. Daardoor reageren ze anders dan 'normale' mensen.
Maar goed, ik had niet het idee dat ik eerder door zou kunnen gaan oid Zeker niet aangezien ik geen medicijnen gebruik (bij het gebruik van medicijnen zou ik het verhoogde risico namelijk wel begrijpen)
En idd ik vind ook het uitsluiten van mensen om iets wat tijdelijk is wel heel apart.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 21-06-17 17:48
Ik snap ook niet hoe ze mijn gegevens met die van mijn man kunnen verwisselen. We hebben niet eens dezelfde achternaam op de aanvraagpapieren. Ik kreeg dus ook in eerste instantie een mail waarin werd uitgelegd dat ik een verhoogd risico vorm ivm epilepsie (wtf?). Mijn man heeft epilepsie ja, ik niet Dus ik had de hoop dat daar het probleem lag. Maar na bellen en mailen bleek dat ze mij helemaal uitsluiten ivm burnout gerelateerde klachten. Beetje vreemde gang van zaken.
Ik had het nog begrepen als ik een hogere premie had moeten betalen, maar helemaal afketsen snap ik echt niet. Ik ben nog nooit suicidaal of wat dan ook geweest. Dat is ook gewoon via mijn psycholoog etc na te trekken. Ik voel me iig behoorlijk kl*te en schuldig. Morgenochtend hebben we een afspraak met onze financieel adviseur en hoop ik dat hij nog wat opties heeft.
Jeetje wat vervelend zeg Cayenne. Wat raar ook om je daar volledig op uit te sluiten. Indd zou een hogere premie nog tot daar toe zijn maar dit gaat wel ver. Hopelijk kan je elders wel terecht dan!
Is het bij jullie echt een harde eis om een verzekering te hebben of zit het vooral in de hoogte van de rente? Wij hoefden sowieso niet eens een verzekering te hebben volgens mij, maar met deze termijn is een andere hypotheek natuurlijk ook geen optie meer.
Ik ben alleen, dus wel een harde eis. Maar erg lage premie (21 euro per jaar) omdat ik gezond ben en jong. Dus mijn huis heb afbetaald voordat ik met pensioen ga.
Alleenstaand betekent niet automatisch een verplichte ORV. Aantal verstrekkers hanteert de grens van 80% (leen je meer dan dat tov de waarde van de woning ben je verplicht een ORV af te sluiten, alleen of met twee), bij NHG is de grens ook 80%. Ongeacht of je alleenstaand bent of niet.
ik heb ook een OVR met verhoogde premie. Omdat ik maagzuurremmers slik.....
Anoniem
Geplaatst: 21-06-17 18:33
Wij zijn bij de Leidsche geweest en daar deden ze niet eens moeilijk over het feit dat ik net twee maanden geleden officieel "niet meer depressief" ben verklaard. Heb helemaal gene hogere premie gehad terwijl je altijd hoort dat depressie in het verleden een hogere premie oplevert. Ook mijn andere dingen gaven geen extra risico.
beccy
Geplaatst: 21-06-17 18:44
Ik meld me hier ook even! Wijhebben net ons huis verkocht(ovv financiering) en een ander huis gekocht(ovv verkoop eigen woning)! Het is allemaal heel snel gegaan! Ons huis heeft nog geen week in de verkoop gestaan! Nu begint al het geregel! In ons nieuwe huis moeten we nog behoorlijk aan de slag dus dat is wel leuk! We gaan van een tussenwoning naar vrijstaand.
Cayenne dan moet er inderdaad een verzekering op zijn leven afgesloten worden dus snap ik in principe wel dat ze zijn epilepsie gebruiken als excuus bij jou als ontvanger.
Het ligt heel erg aan je hypotheek of het verplicht is. Bij ons was dat niet het geval. Hebben het wel gedaan, gewoon voor de zekerheid. Stel dr gebeurt iets is het toch vervelend als je op straat staat..
Ik heb een beperkte ORV afgesloten omdat ik tot 80% moest dekken voor NHG. Ik woon er in mijn eentje dus ik vond het niet nodig om mijn hele hypotheek of looptijd af te dekken. Er is nu de komende vijf jaar een aflopende ORV afgesloten voor een relatief beperkt bedrag.
Mijn man is al voor een bedrag boven de waarde van het huis verzekerd, maar die van mij was dus afgewezen en Delta Lloyd heeft als verplichting dat je een ORV hebt. Vanochtend hebben we een gesprek gehad met onze financieel adviseur en we zijn weer wat gerust gesteld. Er zijn nog meer opties en dan zou het goed moeten komen.