Net tomaat en courgette verpot. Courgette worde 2 flinke plante zeg net 3 dagen op en al uit hun bakkie gegroeit
Helaas maar 1 komkommerplantje opgekomen. En iets vond mijn net opgekomen basilucum lekker want er zitten opeens alleen nog maar steeltjes in het potje...
NiNa_14
Geplaatst: 13-04-16 18:26
lieveli schreef:
Maar courgette mag half mei pas naar buiten toch? Moet ik het dan nu al voorzaaien of kan ik beter nog even wachten?
Ik zou nog even wachten aangezien courgette best snel opkomt en hard groeit
Geryon
Geplaatst: 13-04-16 19:26
Mavelle schreef:
Verdorie, volgens mij heb ik m'n andijvie om zeep geholpen. De helft van de wortels is afgebroken bij het verpotten
Zou goed kunnen komen hoor. En als je dat echt graag wilt, kun je ze in zo'n klein kweekbakje zetten en regelmatig besproeien met water.
Wendy_Komen
Geplaatst: 14-04-16 07:43
Ze doen het goed! Gister de broccoli verspeend (zoals aangeraden in dit topic). Als ze nog iets groter worden gaan ze in een grotere bak naar buiten, maar daar vond ik het grut te klein voor. Wordt nu tijd om dit topic weer door te spitten, kijken wat ik het best met de rucola, radijs en rode biet kan doen. Want die mogen ook alweer bijna verhuizen.
Mavelle
Geplaatst: 14-04-16 11:37
Ik hoop het geryon, bedankt voor de tip! Heb ze nu maar gewoon in de grote pot gezet. (Wel binnen)
Jep. Maar, klopt het dat het zo snel groeit? bij de meeste dingen staat bij 3 weken stengeltjes een paar cm en nu is er al een halve cm. En het staat sinds zaterdag. Staan in de schaduw mara wel daglicht, dus te veel licht hebben ze niet.
Van de tuinkers weet ik dat hij snel groeit daar maak ik me geen zorgen om.
Jep, klopt. Alleen is het bij de tuinkers wel aangegeven, vaag Ben wel blij dat het lukt, ik verwachtte van mezelf geen groene vingers maar vorig jaar tomaten gingen ook goed. haha.
Anoniem
Geplaatst: 14-04-16 17:26
De meeste zaadjes zijn supersnel vergeleken wat er op die kaartjes staat. Geen paniek, je hebt hele voorbeeldige rucola haha. Behalve dan dat ze een tentje van hun matje hebben gemaakt. Gewoon keer flink water geven dat het papier goed nat is en dan beetje losscheuren om ze te helpen. Die van jou zijn een beetje verlegen denk ik
Plantjes zoals tuinkers en natuurlijk de kruiden (basilicum en peterselie) moet elk steeltje van deze planten over worden gepot naar eigen potjes? Ik dacht dat die allemaal samen konden blijven.
Zelf gisteren mijn courgette over gepot en tevens mijn radijsjes en komkommers. Ben begonnen met de broccoli plantjes en heb daar (vanuit 4 zaadmatjes) nu 35 plantjes!! Weet niet precies wat ik ga doen met al die plantjes maar goed. Misschien begin ik wel een groente markt haha :p
Als ik ga verspenen dan maak ik het potje zeiknat en is het makkelijk
ievie
Geplaatst: 15-04-16 08:59
Lotte_Wessel schreef:
Plantjes zoals tuinkers en natuurlijk de kruiden (basilicum en peterselie) moet elk steeltje van deze planten over worden gepot naar eigen potjes? Ik dacht dat die allemaal samen konden blijven.