Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:30

Nou, wij hebben vandaag intakegesprek gehad met aansluitend bezichtiging van de eengezinswoning die wij kunnen krijgen := Van buiten keurig verder, maar meine güte wat kunnen mensen een kleurkeuzes maken.. Appeltjesgroen in de woonkamer en 2 slaapkamers, zonnegeel in de slaapkamers, oranje wc, zalmroze in de keuken, bruine schrootjes en dan ook nog eens enorm lelijk geschilderd zonder aftapen dus de afdrukken van de kwast zitten aan het plafond := Als we de woning accepteren moeten we in elk geval álles aanpakken. Compleet uitgeleefd.. Sowieso even afwachten of de corporatie bereid is wat aanpassingen te doen aan de enorm kleine badkamer door bijvoorbeeld de wasmachineaansluiting te laten vervallen en te verplaatsen naar beneden in de keuken.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:37

Kim_89 schreef:
Nou, wij hebben vandaag intakegesprek gehad met aansluitend bezichtiging van de eengezinswoning die wij kunnen krijgen := Van buiten keurig verder, maar meine güte wat kunnen mensen een kleurkeuzes maken.. Appeltjesgroen in de woonkamer en 2 slaapkamers, zonnegeel in de slaapkamers, oranje wc, zalmroze in de keuken, bruine schrootjes en dan ook nog eens enorm lelijk geschilderd zonder aftapen dus de afdrukken van de kwast zitten aan het plafond := Als we de woning accepteren moeten we in elk geval álles aanpakken. Compleet uitgeleefd.. Sowieso even afwachten of de corporatie bereid is wat aanpassingen te doen aan de enorm kleine badkamer door bijvoorbeeld de wasmachineaansluiting te laten vervallen en te verplaatsen naar beneden in de keuken.

Bij ons moet je als bewonderen de muren dan neutraal verven!
Ik kreeg een voor inspectie, en daarin geven ze aan wat je moet veranderen! Nou waren mijn muren wit, maar ik had bv ook een zwarte muur en die moest naar wit.
En bij de eindinspectie wordt het dan goedgekeurd of niet ;-)

Kim_89

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:34

Deze woningbouw stelt die eisen volgens mij niet. Maar ik zal even het reglement doorlezen, dankjewel! Die vrouw van de woningbouw had wel gezegd van ja misschien kan ik wel verf voor jullie regelen vanwege die kleuren maar we moesten het dan wel zelf schilderen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:44

Oke, ja hier moet je alles terug brengen in originele staat! Dus elk schroefje en plankje uit bv de voorraadkast moet eruit!
Ik zou het zeker nakijken, want het scheelt een hoop tijd en geld!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 21:27

Ik zou inderdaad even overleggen bij de woningverhuurder. Toen wij in ons huidige huurhuis gingen kijken was het ook helemaal uitgeleefd. We zijn toen zelfstandig wezen kijken en ik heb daarna gebeld met vragen die ik had over wat zij eraan zouden gaan doen. Uiteindelijk heb ik een nieuwe keuken, badkamer en wc gekregen. De rest moesten we zelf doen, behang krabben (muren moesten daarna gestuct, dit weer door de verhuurder) alles gewit ook de plafons. Witten zou ik zelf zo ie zo doen voor het frisse wat je dan weer in huis brengt, daar knapt het altijd al zo van op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:55

hey mag ik me ook hier melden? :D Ik mag me vanaf morgen eindelijk een nestverlater noemen :') Ik heb een woning gevonden in Leiden Centrum en er moet nog een hoop aan gebeuren. Zal vrijdag foto's maken van de huidige staat. Eerst alles schoonmaken, dan muren verfen en behangen en dan de vloer er in en inboedel die ik overigens nog niet heb :P maar hoop met 2 a 3 weken wel klaar te zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:56

Ik had ook gele muren en goud en oranje etc ik moest het zelf doen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:01

Gaaf! , dubbele berging? Mijne is denk ik net wat groter , maar jij woont ergens in de randstad zeker?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:02

ik woon midden in de randstad ja haha :P dan is een woning met een tuin al top :P
Heb geloof ik maar 1 berging heb. Denk dat de andere voor de bovenwoning is :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:39

Ziet er uit als een lekkere ruimte!! En inderdaad, een woning met tuin in Leiden is al heel wat :D
Lekker dat je de onderste woning hebt! Kun je heerlijk zo de tuin in en het scheelt ook een hoop qua warmte van de zomer!

liiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:38

Gefeliciteerd met je woning Lifaya! Volgens mij mag je in Leiden in je handen klappen voor zo'n ruimte of niet? :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:00

Ik heb absoluut heel veel geluk gehad haha. Een lekker ruime tuin gericht op het oosten dus savonds zon. Ik kan niet wachten tot ik de inboedel ga kopen en er in kan zetten. Maar eerst schoonmaken, muren en vloeren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:07

Op het oosten? Dan zal het wel smorgens zon zijn? :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:08

Of weet ik veel iig savonds zon xD

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:09

Dan is het een tuin op het westen :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:10

:D Wilde net zeggen, op het oosten heb je verdomd weinig zon later op de dag :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:13

Het is nog vroeg haha.heb heel slecht geslapen xD

Zo sleuteloverdracht! Ga dan denk ik even langs het huisje om fotos te maken en daarna werken
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 20-02-14 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:13

Ik moet zeggen dat ik het wel ideaal vind hoor :j Bij heet weer heb je 's morgens de eerste stralen en is het nog lekker en als het dan heet wordt tegen de middag, krijg je al weer schaduw van je huis.
En in de wintertijd verwarmt een ochtendzonnetje onze raampartij best aardig en scheelt het in stookkosten :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:21

Wij hadden dat ook en dat is zeker zo! Het enige nadeel ervan vond ik dat je niet snel 's avonds buiten kon zitten omdat het dan te koud was :P We hebben nu een tuin op het Zuiden en dat is s' avonds nog lang aangenaam (van de zomer dan :+ )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:23

We hebben een huis met een plat dak, dus achterin de tuin vangen we nog zon tot een uur of 16:00. Maar daarna is het idd schaduwen. Maar als het gloeiend heet is, maakt dat niet uit
Ik wil een tuinhaard... <3 <3 <3

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:30

Ik vind een terrasheater veel veiliger :+ Wij zitten nu in de polder en het lijkt wel of het altijd waait.... Vind dat maar eng met al die rondvliegende stukjes :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:30

Wij hebben de voorkant van ons huis op het zuiden, de achtertuin op het noorden. Goed voor de zonnepanelen op de voorkant van het dak :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:00

Wij zitten met de tuin ook op ht zuid(westen) nooit meer :n in de zomer kom je vrijwel niet in de tuin want het is er afstervenswaardig heet.. Gordijnen altijd dicht aan de achterkant in de zomer , hond komt in de zomer ook weinig in de tuin... Vind er geen reet aan...tuin op het zuiden of zuidwesten :=

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:04

Doe mij jouw tuin!
Ik wil heel graag een tuin op een zuid(west)en!