[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:38

Heb niet de hele blog gelezen :o Maar zo met de foto's vertelt het eigenlijk al een verhaal op zich!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:42

Daarom doe ik altijd een bijschrift onder de foto, dan krijg je de grote lijnen wel mee. :j Voor de snelle bloglezers onder ons. :) Is wel leuk hoor, om het bij te houden. Ik probeer iedereen die langskomt op de foto te zetten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:43

Ja heel leuk idee!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:48

Met bokt erbij voor mij onmogelijk, maar idd wel een superplan. Ik maak er altijd een foto album van...

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:08

idefix4: als ik het goed begrijp willen jullie dus een huis bouwen op een eigen stuk grond en als dat niet lukt een schuur ombouwen tot woonhuis?
Hoe groot is die schuur dan en mag dat uberhaupt zomaar?

Imre: nieuwschierig wat voor schutting gaan jullie dan weer neerzetten, wij zijn namelijk echt zo lang bezig geweest een betaalbare geschikte te vinden, die we dus niet hebben gevonden dus het is een tijdelijk gamma schuttingkje omdat de honden er anders door de oude zouden komen ;)
idefix wat een update bijgeschreven ik moet echt beter mijn best gaan doen om bij te blijven :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:33

Wij hebben een stukje van de poort naar het grootste deel van de tuin gesloopt, dus nog niets van de schutting zelf. Er stond een muurtje met een deur tussen de schuur en de garage om zo het zicht op de tuin te onttrekken, maar wij willen alles open hebben zodat je vanuit de woonkamer lekker de tuin in kan kijken. Dat hebben we nu weggehaald, alleen de deur zit er nog, niet het goede gereedschap bij de hand. De schutting die om de tuin heen staat moet ook nog een keer weg, die bestaat uit 5(!!) verschillende soorten platen: tuinhekje met spijlen (blijft staan), gaas, damwand, kant-en-klare tuinschutting en een hele wand donker gebeitste planken. Ziet er niet uit. :n Maar de tuin doen we pas volgend jaar. Eerst het huis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:41

Wow, die hebben creatief met materiaal gewerkt := :=

Nou wij werden vanmorgen eindelijk gebeld door de makelaar. Bleek (na terugbellen en doorvragen van vriendlief) dat ze het bod niet had voorgelegd aan de verkoper omdat zij DACHT dat ze het toch te laag zouden vinden. -:(-

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:51

Pardón?
Maak je lekkere reclame mee voor jezelf als makelaar, wat belachelijk zeg :oo
Zij hebben gewoon ten allen tijde een bod door te geven, mooi verhaal dat zij 'denken' dat de verkoper het te laag zou vinden >;) Ze moeten niet denken, maar doen.

De makelaar kan natuurlijk altijd aangeven aan jullie dat dat bod naar hun idee te laag is, maar dan neem je gewoon contact op met de verkoper lijkt mij, en ga je niet zelf beslissen door niet te bellen :n

Wij brachten toen een bod uit dat maar 1000 euro boven de vraagprijs die de verkopers zelf voor het appartement betaald hadden. Met kosten koper erbovenop was hun hypotheek dus een stuk hoger als onze eerste vraagprijs en de makelaar gaf toen wel direct aan dat ze het voor dit bod niet zouden wegdoen, maar heeft toen alsnog gebeld...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 08:55

Nou ja het is inmiddels afgewezen.

Dat is niet het grootste probleem. Ze willen ook de ontbindende voorwaarde mbt de aankoop van de grond niet opnemen. Waarom niet? Niet vanwege de voorwaarde op zich, maar omdat ze met standaardcontracten werken :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:13

:oo duss... lekkere makelaar dan manzano :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:25

Dat meen je niet! Wat zullen de mensen die de woning te koop aanbieden balen van die makelaar zeg! :oo

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:30

Nou ja dat zijn dus geen "mensen" maar een woningbouw die de hele wijk bezit. Die zijn zelf ook enorm stug.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:34

Oh ja, dat was ik even vergeten. Bij ons was er ook weinig onderhandelingsruimte. We wisten waar de andere huizen in de straat die door de woningbouw waren verkocht voor weggegaan waren en hebben dus vastgehouden aan dat bedrag. Dat was 7000 euro onder de vraagprijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:39

Ja precies. Ik zit nu te dubben over een finaal bod of om nog een iets lager bod te doen in de hoop dat ze in onderhandeling gaan....

Maar hoe dan ook vind ik dat van die voorwaarde onzin.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:41

Ja, beetje jammer dat ze zo inflexibel zijn.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:15

OPROEP

Zijn er nog bokkers die woningstartende zijn met een laag budget???

Ik heb nog diverse zaken zoals een wasmachine 1600 toeren 6 jaar oud, een bruine stoffen bank, een ecre kleurige fauteul, diverse pannen en nog veel meer spul alles in uitstekende staat dat weg mag voor een symbolisch bedrag.
Wij staan op het punt het e.e.a. richting de vuilstort te gaan brengen maar als ik er iemand blij mee kan maken voor een prikkie dan doe ik dat liever

Spullen zijn af te halen in Woerden op korte termijn

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 09:24

Jammer dat ze niet echt in zijn voor onderhandelingen Manzano.
En wat een belachelijke actie van die makelaar!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:20

Ik zou het laten zitten. Lekker rondkijken voor wat anders en me deze ergernis besparen. God weet wat voor voorwaarden er door die woningstichting nog meer aan het huis kleven. Momenteel heb je pp keuze uit gemiddeld 24 woningen stond gisteren in de krant. :D
Volgens mij staat het huis symbolisch te koop.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:20

We zijn inmiddels al weer een stuk verder.......

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:21

NoGo schreef:
idefix4: als ik het goed begrijp willen jullie dus een huis bouwen op een eigen stuk grond en als dat niet lukt een schuur ombouwen tot woonhuis?
Hoe groot is die schuur dan en mag dat uberhaupt zomaar?

Imre: nieuwschierig wat voor schutting gaan jullie dan weer neerzetten, wij zijn namelijk echt zo lang bezig geweest een betaalbare geschikte te vinden, die we dus niet hebben gevonden dus het is een tijdelijk gamma schuttingkje omdat de honden er anders door de oude zouden komen ;)
idefix wat een update bijgeschreven ik moet echt beter mijn best gaan doen om bij te blijven :o

Wij hebben een huis gekocht met op papier een heleboel opstallen. Een deel is gesloopt omdat het op omvallen stond. Daar is echter nooit vergunning voor aangevraagd. Wij kunnen dus een omgevingsvergunning aanvragen voor het vernieuwen van deze schuren. Die waren 50 meter lang en 12 meter breed. Dat is dus een flinke schuur. Regelmatig zijn er zo woningen gebouwd in onze omgeving. In die schuur komt gewoon een heel erg mooie kantine met omkleedruimte enzo. Kan je prima in wonen. Maar dan blijft de woning wel staan natuurlijk, want bij controle moet je dan kunnen aantonen dat je nog in het huis woont. Da's een bed en een tafel neerzetten en het is bewoond. De brievenbus zal ook aan de woning blijven hangen. ;)
De gemeente kent die truc hier maar al te goed en heeft al laten weten dat ze heel positief staan op ons eerste plan. Dus ik ga er wel van uit dat het 'gewoon' een huis wordt, maar in principe mogen we altijd bouwen. In principe móeten ze ons verzoek om die schuur goedkeuren. Iets wat er staat, mag je vernieuwen immers. En geloof me maar er zijn in onze omgeving een aantal heel mooie schuren zo gebouwd.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:30

Balen Manzano, dat het op deze manier moet lopen.

De kijkers van twee weken geleden hebben aan onze makelaar doorgegeven niet meer geinteresseerd te zijn. Ze hebben iets groters gevonden voor nagenoeg hetzelfde geld.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:59

Manzano: wat een rare gang van zaken daar...
Georgette: dat is altijd vervelend, hopelijk komen er snel weer nieuwe kijkers.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:07

Zijn sinds woensdag in onderhandeling. Hoop dat we maandag tot een akkoord komen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:08

Wat jammer georgette!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:05

Ja, dat vinden wij ook. Hopelijk komen er snel weer andere kijkers. Tussen kijker nummer 1 en 2 heeft zo'n 4 maanden gezeten...