Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:46

En dan wordt er nu door de werkgever uitgesproken dat je vaker naar kantoor moet komen…. -O-
Kost verdorie geld om naar kantoor te gaan. Die 19 cent per km dekt al heel lang de kosten niet meer en nu al helemaal niet meer.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 07-03-22 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:47

Ik werk thuis met 15 graden _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:48

Fitzroy schreef:
Ik werk thuis met 15 graden _O-

Ik heb hem overdag op 19 ipv 20. En s nachts naar 16.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:49

Bizar ja die benzine prijzen.
Nu ik verhuisd ben gebruik ik m’n auto nog veel meer. Eerst kon m’n dochter op de fiets naar school, nu breng ik haar elke dag.
Ze kon van huis uit op de fiets naar stal, nu breng ik haar.
En ik werk ook bijna elke dag op kantoor, ook met de auto.
Probeer het wel vaak allemaal aaneengesloten te doen.
Dus vanochtend naar school, door naar m’n werk. Vanmiddag na werk dochter op school gehaald en door naar stal, en daarna naar huis.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 20:50

Hier staat de vloerverwarming variërend van 19 tot 21 graden in de winter. Zodra het buiten rond de 15 graden wordt dan zet ik hem uit.

8nnemiek

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:07

Onze cv staat al het hele jaar op 14 graden :') Maar zo koud is het nooit binnen. Ik zet overdag de elektrische kachel aan als het nodig is, tot pakweg 17,5 graden. En momenteel helemaal niet omdat de zon het warm genoeg maakt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:17

De zon maakt ons huis nu ook heerlijk warm. Van de zomer staan alle platanen weer in blad en die brengen dan zoveel schaduw dat die het huis weer heerlijk koel houden. Zo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:07

Afhankelijk hoe de wind zit koelt het niet af onder de 20 graden, maar zoals gisteren en vandaag heeft het wel wat invloed. We hebben altijd wel iets van ventilatie open staan en met deze wind trekt dat als koude vlaagjes door het huis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:23

Klein puntje van besparen waar ik mee bezig ben :') de vochtige schoonmaakdoekjes waren laatst op en toen ging ik met de spons het aanrecht afnemen. Het werd mooier schoon en het kost minder omdat je echt wel een tijd kan doen met een spons, misschien kan ik ook gaan voor een vaatdoek die kun je ook nog eens uitwassen. Maar op zich is de spons als je deze gelijk uitspoelt ook gelijk weer schoon.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 12:59

En zoveel beter voor het milieu _/-\o_

Gisteravond na mijn avonddienst nog getankt voor 2.15 Euro... echt bizar dat je dat dan 'goedkoop' vindt want de adviesprijs ging vandaag (NL) naar 2.45 :oo :wow:

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:21

2.30 stond ie vanmorgen :n Hoelang gaat dit zo nog door?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:23

Hier 2,34 -O- voorheen was het goedkoper om met de auto naar de stad te gaan dan met ov, nu ga ik toch maar met ov omdat parkeerkosten +benzine meer is dan ov

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:27

De verwachting is dat hij niet boven de €2,50 zou gaan hoorde ik gisteren.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:31

moonsparkle schreef:
Klein puntje van besparen waar ik mee bezig ben :') de vochtige schoonmaakdoekjes waren laatst op en toen ging ik met de spons het aanrecht afnemen. Het werd mooier schoon en het kost minder omdat je echt wel een tijd kan doen met een spons, misschien kan ik ook gaan voor een vaatdoek die kun je ook nog eens uitwassen. Maar op zich is de spons als je deze gelijk uitspoelt ook gelijk weer schoon.

En wat denk je wat die vochtige schoonmaakdoekjes voor een vreselijke meuk bevatten voor het milieu. Ook echt niet gezond om dat in aanraking te laten komen met je etenswaar.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:26

Vochtige doekjes zijn ideaal voor de toilet.
Zo hebben we hier elke dag een schoon toilet ik ga echt niet elke dag met slonsje en emmertje in de weer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:38

Ik heb ook gewoon mega veel microvezel en gewone doekjes en afdroog handdoeken en zo. Eigenlijk niets wegwerp om mee schoon te maken. Sponzen gooien we wel regelmatig weg want het is niet zo zuiver maar dat is dan maar goed voor de weerstand :D

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:53

Hier gebruiken wij die doekjes inderdaad alleen voor het toilet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:19

PSvanLot schreef:

Ik heb vandaag voor 2,5109 getankt. -O-

Ik ga serieus denken over een elektrische scooter. Even een aanschaf maar daarna voor 0,30 euro een volle accu waar ik 60 km mee rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:21

Ik heb vooral wegwerpwashandjes voor op wedstrijd, verder gebruik ik vrij weinig van die vochtige dingen. Mijn laarzen poets ik met ledercrème en een wollen doek, doe je een eeuwigheid mee. Kost je wel wat inspanning :+ maar heb je ook wel mooie, glanzende laarzen voor. De washandjes zijn handig om tussendoor even te verfrissen of na een proef in een stoffig veld, om te voorkomen dat ik eruit zie als een panda zonder zonnebril. Vaatdoeken zijn ook van die wasbare, gaan regelmatig in de machine in een stevig sopje en sponsjes vervangen we regelmatig maar niet zo vaak als wanneer je doekjes zou weggooien.
Soms "kook" ik sponsjes ook uit in heet water, laat ze buiten drogen in de lucht en gebruik ze dan nadien op stal. Bijvoorbeeld om de neus van paardemans eens proper te maken, om stof van het hoofd te soppen, dat soort dingen. Of om de buitenzijde van mijn autoramen eens snel snel proper te maken.

Die prijzen, is dat benzine? Of ook diesel? Ik heb zondag weer een aardige rit voor de boeg en hoewel ik nu zou kunnen tanken wil ik er liefst nog mee wachten tot het echt nodig is. Anders zit de kans erin dat ik deze week alsnog een 2e keer moet gaan aanschuiven. Dan liever in 1x alles aftikken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:24

Ik neem voor na een lange loop wel eens een nat washandje mee in een plastic zak.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:26

Sponsjes en vaatdoekjes kun je gewoon wassen of meedoen in de vaatwasser.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:27

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:

Ik heb vandaag voor 2,5109 getankt. -O-

Ik ga serieus denken over een elektrische scooter. Even een aanschaf maar daarna voor 0,30 euro een volle accu waar ik 60 km mee rijd.

Wij gaan ook over op een scooter. Geen elektrische want dat budget hebben we niet. We konden 2 scooters overkopen voor 350 in totaal. Ze rijden 1 op 40. Onze auto's rijden 1 op 10 dus dat is nogal een verschil.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 15:36

Dus als je nu geld wilt verdienen moet je tig-scootertjes opkopen ... die gaan straks voor mega prijzen de deur uit :j

Moest even 825 Euries aftikken voor grote beurt en APK ^) was incl airco reinigen en nieuwe remblokken maar goed. Dus moet nog maar ff doorrijden met deze auto anders kan het niet uit :+

Denk dat de benzineprijs wel degelijk door de 2,50 Euro gaat. Misschien zelfs door de 3,- Euro. Grote vraag is en blijft wanneer laten mensen (en ook bedrijven) de auto's echt staan. Het zal door via het beroepsvervoer gewoon doorberekend worden aan de consument (wij dus -O- ).

Is er hier iemand die een electrische fiets leased?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:50

Als je geen enorme afstanden fietst dan zou ik liever een tweedehands elektrische fiets zoeken als je een nieuwe niet kan betalen. De actieradius zal dan wat minder zijn dan wanneer ie nieuw was, maar voor normaal gebruik vaak nog ruim voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:52

Bij partner op het werk was een collega die een speedpedilac in lease had. Kostprijs was €67/maand. Na 2 jaar ging ze met ontslag en had de keuze: ofwel nog €2000 betalen om de fiets over te kopen (nieuwprijs was €3000) ofwel een boete van €600 betalen wegens vroegtijdig beëindigen van het leasecontract.
Die heeft voor de boete gekozen en vond het van de zotte dat ze na 2 jaar alsnog bijna de volledige nieuwprijs moest ophoesten.
Moest ik via het werk een fiets kunnen leasen, ik zou het absoluut overwegen. En met de huidige benzine- en dieselprijzen en het mooie weer in aantocht zouden dat best veel mensen wel zien zitten lijkt me.

Het is dat ik zaterdag naar Zaventem moet om mijn nieuwe loopschoenen te laten aanmeten, anders zou ik met de fiets naar stal cruisen. Ze geven 16°, kom maar op {:}