Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:06

Spannend allemaal!

Wij hebben vandaag de koop en aanneemovereenkomst van het nieuwbouwhuis getekend. Nu mag de hypotheekadviseur los gaan! We hebben vandaag ook nog even door de nieuwe wijk gefietst en het stuk modder gezien wat we hebben gekocht. :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:16

Haha het stuk modder! Heerlijk.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:24

Haha stuk modder geweldig.

CCCCC oh dat wordt wel echt nu!

@Kimmel Balen nu. Is inderdaad wel fijn dat het in 1 x kan.

@ Renske gaan jullie ook een bod doen of wacht je nog even af?

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:37

CCCCC, gelukkig niet ziek maar is een risicogroep dus wilt voorlopig het huis niet meer uit (is een kennis van ons).

Yipee, was het wel een mooi stuk modder? :P

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:57

Wij gaan geen bod doen.
Wel echt mooi huis, maar afstand voor mijn vriend naar werk is dan te ver.
Zal in het begin wel te doen zijn, maar op een gegeven moment gaat dat toch tegen staan.
8 en 11 januari heb ik weer 2 huizen op de planning staan voor bezichtiging. :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:08

Gefeliciteerd yipee! Stukje modder haha :+

Reistijd is inderdaad belangrijk Renske. Vooral als je het 5keer per week moet doen. In het begin is het inderdaad vaak goed te doen. Maar op een gegeven moment ben je er klaar mee.
Heb het zelf een jaar of twee meegemaakt.

Vriendlief is net bij de oplevering van ons huurwoning. Dan zijn wij er ook vanaf. Ben benieuwd wat ze alles vinden wat niet goed is.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:03

Nou, ze hebben ons weer mooi genaaid.
Wij draaien nu op voor tegels in badkamer met boorgat van de vorige bewoners. Dus dag dag borg. Stelletjes oplichters. Ben echt woedend! Wij hebben het huis in verschrikkelijke staat gekregen toen, nu heel netjes afgeleverd en nu dit. Ik word er helemaal niet goed van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:04

Daar heb je ze dan toch zeker ook wel op gewezen? Daar zou ik dus echt niet mee akkoord gaan.. die borg zou ik terug krijgen ook. Zeker omdat het een paar boorgaatjes zijn, dat is gewoon normaal gebruik. Smeer ze evt dicht en niet zeuren. Je hebt niet de halve badkamermuur eruit gehakt..

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:06

Meelezer... @Veriye, hebben jullie niet een rapport oid van de staat van het huis toen jullie gingen huren? Wij hadden namelijk een soortgelijk akkefietje (“slecht schilderwerk” dus weg borg). Maar we hadden ook nog een opnamerapport van toen we de woning betrokken en daar stond ook al “slecht schilderwerk” in. Ergo: we hebben flink bezwaar gemaakt en de verhuurder is teruggekrabbeld. Dit was ons niet aan te rekenen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:10

Jeetje, Veriye, wat rot! Gaat het om een groot bedrag?
Ik zou het er niet bij laten zitten geloof ik.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:22

Gaat om tussen 800-1000 eueo schat ik.

Gaten zijn dicht gemaakt. Het licht was erg slecht in de badkamer toen wij het hebben overgnomen, dus bij overname heb ik het niet gezien en hun hebben het niet op het rapport gezet. Dus ja. Foutje ook van onze kant.
Wij hebben ze inderdaad op gewezen, maar hij trok de schouders omhoog en zei: tja, wij hebben toen geen aantekening van de gaten gemaakt dus helaas pindakaas jullie draaien ervoor op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:23

Idd jammer dat het niet op het overname rapport staat. Wijze les voor de volgende keer!
Maar zo'n groot bedrag is echt absurd. Als ze dan de kosten in verhouding maken tot de kosten voor het dichtmaken van de gaten, dan was het nog redelijk van ze geweest.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:28

Veriye schreef:
Gaat om tussen 800-1000 eueo schat ik.

Gaten zijn dicht gemaakt. Het licht was erg slecht in de badkamer toen wij het hebben overgnomen, dus bij overname heb ik het niet gezien en hun hebben het niet op het rapport gezet. Dus ja. Foutje ook van onze kant.
Wij hebben ze inderdaad op gewezen, maar hij trok de schouders omhoog en zei: tja, wij hebben toen geen aantekening van de gaten gemaakt dus helaas pindakaas jullie draaien ervoor op.

Meelezer komt even posten:
Als zij niet kunnen bewijzen dat het gat er niet zat, mogen ze jullie borg niet inhouden. Heb zelf een keer in een soortgelijk schuitje gezeten en kreeg mijn gelijk. Ik zou het er niet bij laten zitten.. Bij ons ging het om een lekkageplek welke we niet gemeld hadden omdat hij niet opgevallen was.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:36

Cayenne schreef:
Idd jammer dat het niet op het overname rapport staat. Wijze les voor de volgende keer!
Maar zo'n groot bedrag is echt absurd. Als ze dan de kosten in verhouding maken tot de kosten voor het dichtmaken van de gaten, dan was het nog redelijk van ze geweest.

De gaten zijn dicht gemaakt door de vorige bewoners al. Dus daarom dacht ik naderhand ook dat het wel ok zou zijn. Maar goed. De tegels moeten dus worden vervangen volgens hun en wij betalen dat. Wij horen in het nieuwe jaar hoe hoog de rekening gaat uitvallen. Maar die gast zei al dat wij de borg niet terug krijgen en afhankelijk van hoe hoog de kosten uiteindelijk zijn wij nog wat extra moeten betalen.

Ik stuur je even een pb animal.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:03

Oh wat zuur Veriye! -O-

Ons appartement is ook niet bijzonder netjes opgeleverd, op een plek mist wat stucwerk en er zit een koffievlek op de muur. Dit hebben we wel direct op de foto gezet toen we in het huis kwamen, mochten ze erover zeuren. Wel heeft de kat zich een beetje uitgeleefd op het kleine stukje behang wat er in huis zit, dus dat moeten we even aanpakken voor we gaan. Wij hebben overigens geen borg betaald.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:00

Heb je rechts bijstand??
Belachelijk. Zeker als he het in nette staat verder aflevert.

Hier ook fotos van mijn bonte flat toen ik het kreeg. Alles is nu netjes. Huurde je particulier?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:20

Ik las hier laatst ook een artikel over dat je vaak kan fluiten naar je borg omdat ze altijd wel wat vinden. Het beste is inderdaad om alles op de foto te zetten wat je ziet en wat er al zat maar goed daar heb je nu ook niks meer aan. Ik vind het bedrag alleen wel heel erg hoog hoor voor een paar tegels vervangen?

Dan zal het hier ook wel niet best zijn. Je leeft toch in een huis. Wij hebben een tegelvloer ik heb eens een bord laten vallen ja dan zit er direct een deuk in. Vindt het maar waardeloos zo'n vloer. Ik zie het wel hij houdt de borg anders maar lekker 8)7

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:11

Belachelijk Veriye!
Zou het er niet bij laten zitten.

Kwam toevallig dit topic tegen :) Zelf hebben wij geen biedingsoorlog gehad. De makelaar kwam met een ideale woning voor ons die nog niet eens op funda stond. Goed bod gedaan en dat is dezelfde dag nog geaccepteerd :)

Wij laten twee woningen achter (dezelfde alleen is bij mij het e.a wat meer van deze tijd). Onze woningen vallen in de prijsklasse waar je normaal een appartement voor hebt in deze tijd.
We hebben met mijn vriends huis wel gemerkt hoeveel interesse er was, hebben uiteindelijk een prima bod geaccepteerd en was een jong stel die al meer dan een jaar opzoek waren :)

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:28

Hoi, bedankt iedereen!
Wij hebben een klacht/bezwaar ingediend. En dan zien wij wel verder. Wij hebben een rechtsbijstand verzekering die wij zouden kunnen inschakelen als het nodig is.
Wij huurden inderdaad particulier.
Het gaat mij ook minder om het geld, meer om het principe dat ze ons nu op laten draaien voor iets van de huurder voor ons, waar ze het wel zo hebben overgenomen.

Maar wij zullen zien. Het rare is: de vorige woning hebben wij ook via hun gehuurd en toen hadden wij in de voegen geboord om een handdoekrek op te hangen, wat volgens mjj niet meer dan normaal is. En daar zaten ook gaten in de tegels van de voroge bewoners en hier hadden ze toen niks over gezegd. Volgens mij wou die inderdaad gewoon iets vinden om de borg te houden.

Fijn Lieszje, dat het bij jullie snel en makkelijk ging. Dat is niet vanzelfsprekend in deze tijd :)

Ik ben nu wel erg blij om niet meer te hoeven huren!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:20

Veriye schreef:
Hoi, bedankt iedereen!
Wij hebben een klacht/bezwaar ingediend. En dan zien wij wel verder. Wij hebben een rechtsbijstand verzekering die wij zouden kunnen inschakelen als het nodig is.
Wij huurden inderdaad particulier.
Het gaat mij ook minder om het geld, meer om het principe dat ze ons nu op laten draaien voor iets van de huurder voor ons, waar ze het wel zo hebben overgenomen.

Maar wij zullen zien. Het rare is: de vorige woning hebben wij ook via hun gehuurd en toen hadden wij in de voegen geboord om een handdoekrek op te hangen, wat volgens mjj niet meer dan normaal is. En daar zaten ook gaten in de tegels van de voroge bewoners en hier hadden ze toen niks over gezegd. Volgens mij wou die inderdaad gewoon iets vinden om de borg te houden.

Fijn Lieszje, dat het bij jullie snel en makkelijk ging. Dat is niet vanzelfsprekend in deze tijd :)

Ik ben nu wel erg blij om niet meer te hoeven huren!

Vervelend einde van je huurperiode! Ook wel jammer dat ze daar over gaan zeuren. Het kan echt wel erger hoe sommige mensen het achterlaten.

Woon je nu al helemaal definitief op je nieuwe stekkie? Kan mij voorstellen dat je blij bent van het huren af te zijn. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:28

Wat vervelend veriye.
Klinkt haast alsof ze de badkamer op jullie kosten willen opknappen voor nieuwe huurders. :=

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 00:00

Yipee: jaa, wij zijn al helemaal thuis nu in ons nieuwe stekkie.
Moet nog wel wat gebeuren, maar dat schuiven we op tot na de lockdown.

Ik probeer het beetje los te laten nu. Wil gewoon van ons mooi huisje genieten en niet over dat huuehuis piekeren. :)

Iedereen hier een gelukkig en gezond 2021 gewenst!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:45

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Met hopelijk mooie nieuwe huizen voor degenen die op zoek zijn, en snelle overdrachten voor degenen die hun droomstekje al gevonden hebben *\o/*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:13

Gelukkig 2021 allemaal! **\O/**

Nog 'maar' 3 maanden tot de overdracht *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 19:43

Ik geef je groot gelijk Veriye!
Lekker genieten van jullie nieuwe huis <3 Hoop dat er nog wat aan te doen is maar zou de focus op je nieuwe woning houden.

Gelukkig nieuwjaar Narya! En de rest natuurlijk :D

Hoop dat de drie maanden voorbij vliegen CCCCC!
Bij ons duurde het nog langer, maar ging ergens nog best vlot.

Net nog even langs onze nieuwe woning gereden.
Wij moeten nog 12 dagen wachten, ben echt aan het aftellen nu :')
Wij kunnen ook niet meer wachten nu :+