Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:02

Anke_Amigo schreef:
liekec schreef:

Nee, tafel komt van Voordeeltafels.nl ( :Y) ) en de stoelen van Telegraafaanbiedingen.nl ( :Y) ). Ach je moet wat in je eerste huisje, je ziet het er niet aan af :')

sorry dat ik zo kom binnen vallen, maar ik lees dagelijks mee :) met mijn klus huis doe ik veel leuke ideen hier op.

@Liekec is jouw tafel met transparante lak behandeld?

Dank voor de complimenten!

Wij hebben deze tafel https://www.voordeeltafels.nl/product/b ... lad-tafel/ en dan laten behandelen in de kleur Midden Bruin. Dit is dus geen transparante lak :)

Ryder, nu je het zegt! Het is ook een veelgemaakte combinatie, maar ik vind het echt prachtig <3

Sharon, mooi alles in een stijl! En leuk dat vachtje op de tafel met 'prullaria' (in de eerbiedige vorm).

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:06

Ryder schreef:
Heb je een grote woonwinkel in de buurt? Zoals Eijerkamp, Nijhof, zo'n zaak? Daar hebben ze vaak behang-afdelingen die je hiermee kunnen helpen. Of zoeken op Pinterest tot je uitkomt op een merknaam die je kunt bestellen?

Ik woon in omgeving Groningen, denk dat wij vergeleken met bijvoorbeeld de randstad wel wat beperkter zijn qua woonwinkels, maar er is wel een Vesta, daar kan ik vast wel advies kan inwinnen! Pinterest zie ik het patroon echt heel vaak voorbij komen, maar er staat nooit bij wat voor merk het is :(

Ondertussen ben ik nu online aan het zoeken bij Eijffinger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:07

Gruis schreef:
Ryder schreef:
Heb je een grote woonwinkel in de buurt? Zoals Eijerkamp, Nijhof, zo'n zaak? Daar hebben ze vaak behang-afdelingen die je hiermee kunnen helpen. Of zoeken op Pinterest tot je uitkomt op een merknaam die je kunt bestellen?

Ik woon in omgeving Groningen, denk dat wij vergeleken met bijvoorbeeld de randstad wel wat beperkter zijn qua woonwinkels, maar er is wel een Vesta, daar kan ik vast wel advies kan inwinnen! Pinterest zie ik het patroon echt heel vaak voorbij komen, maar er staat nooit bij wat voor merk het is :(

Ondertussen ben ik nu online aan het zoeken bij Eijffinger.

Ik zou ze die foto mailen en vragen of ze t in het assortiment hebben, of iets wat erop lijkt. Veel makkelijker :D.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:22

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:
Ik zal het verkeerd omschreven hebben, dus geen sorry ;) Alleen maar fijn dat je meedenkt! Je noemt alleen ook net twee kleuren waar ik niks mee heb haha. Ik kan het heel mooi vinden bij anderen, maar het zijn geen kleuren die mij trekken.

Dat kleed is het enige wat ik lastig vind. Ik wil eigenlijk een rustig kleed, omdat de bank al 'drukker' is, helemaal in combinatie met het hout van vloer en andere meubels. En dan ook nog laagpolig of liever geweven oid vanwege de honden. Ik heb er één gevonden die me misschien wel wat lijkt, maar zo lastig...

Ja jeetje, kleden zijn inderdaad erg lastig. Helemaal wanneer je geen groen of bruin wil :P. Misschien een donker oudroze kleur? Geeft warmte, je ziet er niet alle vlekken op en het is een warme kleur.

Ja zoiets idd of misschien een creme / beige kleed. Of een combinatie van die 2 _O-

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:24

@gruis; Is het een soort leer, dat behang?
En wil ik wel even mee zoeken, kom uit dezelfde omgeving.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:30

Ryder schreef:
Gaaf Liekec! Komt 'ie van Inhuis.nl (zo te zien aan de stoelen)? Die vond ik ook zo mooi. (Is bij ons uiteindelijk een andere tafel geworden, maar ik blijf deze mooi vinden.)

Mexx lady, mooi zeg! Mooie stoelen ook <3 is dat stof?

Fetisje, ik zie dat er ook bruin gecombineerd wordt op die foto (stoel rechtsachter). Wsl voor het warme, want veel grijs/zwart wordt toch al snel 'koud', ook gecombineerd met hout. Ik zou als ik jou was een accentkleur kiezen en let ook op je stofkeuze. Als je 'warme stoffen' toevoegt, zoals fluweel, oogt het ook al snel vriendelijker en warmer in je interieur.

Is microfiber stof/leer, gemakkelijk schoon te houden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:32

Goed rondkijken op internet en staaltjes bestellen. Eventueel wat interieurstylsten raadplegen.

http://www.kleurenkamer.nl hier ga ik vaak heen. Ik denk als je ze een foto stuurt dat ze je vast een weg kunnen wijzen.

Ik ga zaterdag weer er naartoe. Met stukje behang, vloer, foto's van bed en de zolder.
Ze gaan me helpen met de verf voor de muren en de kleur van de gordijnen en rol/plisse gordijnen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 11:44

fetisje schreef:
Heeft iemand ervaring met het combineren van zwart, grijs en hout in een interieur? Ik heb wel iets voor ogen, maar vraag mij af of het niet teveel samen gaat zijn. Ik denk aan zoiets :)

[ [url=m/ETQTQ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dat heb ik en ik raak er nooit op uitgekeken :)

Witte wanden, grijze wanden, bruingele houten meubelen en zwarte accenten.
Ik vind het rustig en natuurlijk.

Saul

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:55

Eulogy ik vind het leuk om te zien hoe je die typisch Engelse uitstraling omgetoverd hebt naar iets heel gezelligs!

Vind je kattenplank geweldig <3

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:16

Saul schreef:
Eulogy ik vind het leuk om te zien hoe je die typisch Engelse uitstraling omgetoverd hebt naar iets heel gezelligs!

Katten plank?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:19

Sting schreef:
@gruis; Is het een soort leer, dat behang?
En wil ik wel even mee zoeken, kom uit dezelfde omgeving.

Ik denk dat jij gelijk hebt, als ik google op behang leer krijg ik veel hits wat hierop lijkt :j ! Heb nu een paar zaken gevonden waar ik even een staaltje ga bestellen.

San, ik heb ze gemaild, hopelijk krijg ik snel iets terug, thanks voor de tip :D !

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 13:57

Ik lees al een tijdje mee en krijg echt zin om thuis lekker aan de slag te gaan :Y)
Nu moet ik alleen nog 3 maanden wachten tot ik weer thuis ben :')
Ondertussen ben ik lekker aan het pinteresten.
De muur in de woonkamer wil ik in een andere kleur en de slaapkamer moet een nog steeds afgemaakt worden qua decoratie.
De WC moet verbouwd worden en er moet eigenlijk ook een nieuwe keuken in :+
Nog even wachten en dan zal ik jullie waarschijnlijk wel om wat hulp vragen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:03

liekec schreef:
Saul schreef:

Katten plank?

Of zie ik daar een kattenplank in terwijl het dat niet is? Kan ook. :P

Edit ja dus. Het is een koof?

Hoe dan ook je brengt mij op ideeën haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:15

Voor wie nog een kast wil kopen.

Wij hadden het toevallig voor maandag gepland!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:21

Top! Zag ook dat er nu een nieuwe kleur bij is, donkerbruin.. :D

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:40

Relaxed schreef:

Ohh even opgezocht en wat een mooie kleur! Maar ik heb al een pax kast haha

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:52

Relaxed schreef:

O cool!! Ik ga zo eens kijken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:56

Het is blauw <3 Afbeelding

Hij is hier nog nat, maar ben er nu al heel blij mee. Het lijkt al dekkend zo en dat in 1 laagje over wit behang

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:57

Gruis schreef:
Hi all, ik lees al een hele tijd mee in dit topic, maar was altijd te verlegen om iets te posten :o .

Nu ben ik al een hele tijd op zoek naar een bepaalde stijl behang, maar ik kan het nergens vinden. Weten jullie misschien waar ik dit soort behang (zoals rondom de schouw) kan kopen? Het maakt niet zo veel uit wat het kost.
[ Afbeelding ]

Er was iemand bij hotel rules die dit gebruikte. Misschien kun je dat nog terugvinden. Meerdere afleveringen dacht ik. Zijn het geen leren behang stroken?
Edit; was al gezegd hierboven :Y)

Mooie kleur blauw op de muur <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:07

Sintara schreef:
Het is blauw <3 [ [url=m/EnAzuO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is hier nog nat, maar ben er nu al heel blij mee. Het lijkt al dekkend zo en dat in 1 laagje over wit behang

Ik vind het super tof!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:07

Dat is best knap voor zo'n donkere kleur om in één keer te dekken :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:15

Sintara schreef:
Het is blauw <3 [ [url=m/EnAzuO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh dat lijkt erg op de blauw die ik in mijn oude huisje had. Dat was de kleur charmant van de gamma. Die dekte ook in 1x

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:24

Er zullen hier best wat mensen zitten die mij kunnen helpen :)
Ik ben voor mijn slaapkamer opzoek naar een mooie fauteuil om een leeg hoekje mee op te vullen. Ook wil ik er dan een bijzettafeltje naast zetten met een leuk plantje oid erop.

De fauteuil komt voor een donkerblauwe muur te staan (kleur een beetje zoals die van Sintara)
Persoonlijk vind ik deze van de Ikea wel erg gaaf:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/strandmon- ... -90361894/

Maar die vind ik eigenlijk net wat boven budget :P Budget is +- 100,-

Hebben jullie wellicht tips wat leuk zou zijn? Het moet wel echt een fauteuil zijn, geen stoel. Want ik wil er ook wel lekker in kunnen zitten om eventueel iets in te lezen ofzo. Het type oorfauteuil is niet perse wat ik zoek, mag ook een ander model zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:32

@drico: ga eens kijken bij diverse Kringloopwinkels, daar vind je vrij veel van dat soort spul voor weinig of op Marktplaats, daar zijn ze soms zelfs gratis :)
Als je er niet heel vaak op zult zitten is het een idee om hem te verven met verdunde hobbyverf (action) of krijtverf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 09:35

Ik moet nog wat handiger worden in Marktplaats en kringloopwinkels. Als ik hoor/zie wat mensen er allemaal vandaan halen is dat echt geweldig en goede oplossing voor mij. Maar de dingen die ik zoek/wil zijn of alsnog heel duur of niet te vinden. :')