FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:55

Rivendell schreef:
superpony schreef:
Mijn man had deze gezien; https://www.funda.nl/koop/klazienaveen/ ... ATuLsr91aA

Zag door de prijs meteen mogelijkheden voor alle wensen die we ernaast nog hebben....

Maar goed, een open dag, dus zal wel opbieden worden dan. En ik vind de ligging niet mooi. Besteed liever meer voor een huis dat we echt willen hebben.

Snap ook niet hoe de grond zo kapot kan gaan in de keuken. Had makelaar gemaild wat voor fundering het huis heeft, maar geen reactie, dan niet......

Misschien wel open dag doen. Omgeving kennen we een beetje.

Ik woon één dorp verder. Alles is hier klap zand. Dus dat klinkt in. Meeste huizen alleen op muur fundering. Dan wil de vloer wel eens zakken. Is bij ons ook

Nou bij mijn hele familie anders nog nooit gebeurd, maar het is wel besproken als mogelijkheid inderdaad. Het is nu eenmaal los zand waar je op/in staat met je fundering. :j
Wel een keer dat de kelder volliep, had ook iets met de bodem te maken. _O-

En ik blijf het grappig vinden dat Emmen een "dorp" is omdat het nooit stadsrechten gekregen heeft. Het is toch best wel groot...

Misschien ga ik over een paar jaar ook in die buurt wonen. :j
Mijn familie probeert me al over te halen hihi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 10:59

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:03

Nummus, dit is Duitsland.

Ik ken Twist ook en hebben we jaren terug al woningen bekeken, maar dit ook nog nooit gezien.

Emmen vind ik best leuk. Wij woonden op 18km van Emmen, maar onze zoon ging daar naar de middelbare en naar voetbal, dus deed er ook vaak boodschappen. Ook hebben de paarden daar lang in de buurt gestaan.
Vanaf ons dorp gingen we vaak naar Stadskanaal, maar Emmen is weer echt een hele andere wereld.

Overigens wij woonden in een 2 onder 1 kap. Aan de oprit had de buurvrouw wel altijd een natte kelder en zelfs een pomp staan. Wij zaten aan andere kant van oprit, dus niet aan haar vast, maar hadden nooit vocht in de kelder.
Maar vanaf de landerijen erachter hadden wij weer wat meer vorst op de auto ruiten. Scheelt maar een paar meter, maar is net hoe je het vangt denk ik.

Nummus

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:37

Ik reageerde vooral op Rivendell waar gewoon woonplaats Emmen onder staat, vandaar. ;)
Dat van het vocht in de kelder en de buren niet is herkenbaar inderdaad! Mijn oom en tante hadden het wel, maar de buren dus niet, terwijl hun kelder er echt direct naast lag... :=

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:18

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:01

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:06

Leuk huis wel :j krijg je de stiertjes er ook bij? :D

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:10

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:15

Hahahaha die krijg je er vast niet bij.

Ze hebben het helemaal verbouwd.
Er is binnen echt niks het zelfde. Behalve de deel.
Ik krijg ook echt weemoed als ik de deel zie.

Vroeger altijd als ik wakker werd hoefde ik alleen mijn slaapkamerdeur open te doen en dan stond ik altijd in het halletje naar de deel. Toen voerde ik de paarden altijd in pyjama.

Ik had vroeger ook altijd de wens om een luik in mijn slaapkamer naar de deel. Dan kon ik vanuit mijn bed mijn paard aaien.
Mocht nooit van mijn ouders. Hahahaha. Vond ik toen altijd heel flauw.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:37

Ik snap wel dat het een heerlijk huis was om op te groeien!

Voeren en buiten zetten in pyjama doe ik nog steeds, ook al zien alle buren het. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:43

Dat begrijp ik ook :j en ik herken het gevoel ook, het blijft toch het huis waarin je bent opgegroeid :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:58

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:58

Er is natuurlijk geen betere plek om te wonen dan in Hattem. :P

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:10

Oh ik vind dat pand in Hattem ook wel erg gaaf.
Echt een karakter huis.

Ik zit er overigens ook aan te denken om mijn appartement te verkopen.
Toen ik het 2 jaar geleden kocht stonden er hier 60 appartementen te koop. Nu 6 in deze prijsklasse.
Maar vind het wel spannend.
Ik zit nu op ongeveer de helft van mijn maximale hypotheek hoogte en ga dan wel richting max.

Gelukkig wel een steady baan bij de overheid waarin nog veel groei in zit in loon.
Ik ga volgende maand naar trede 2 van de 10.
Over 8 jaar verdien ik 1000€ bruto meer dan nu.

Maar toch benauwd het mij een beetje. Wat als er wat gebeurt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:50

Daantjuhhh: moeilijk en spannend is het sowieso. Enerzijds, er kan zoveel gebeuren en er is niet altijd tegenop te plannen. Anderzijds: wat meer ruimte, ook om bv weg te gaan bij je huidige werk als het niet bevalt of als je een relatie / andere relatie krijgt kan heel fijn zijn. Maar het hangt er denk ik ook vanaf waar je nu woont en hoe je je daar voelt, want fijn thuiskomen is ook heel fijn.
Succes met de keuze.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:14

Zijn altijd spannende keuzes. Wij hebben een tijdje terug gekeken of nieuwbouw iets zou zijn voor ons. Mooie ruime 2 onder 1 kap aan de rand van een natuurgebied. Prachtig maar niet voor ons. Idd aan de max qua lenen. Dan moet ons paard weg, of iig van stal verhuizen. En mag er niks fout gaan qua werk, ziekte oid. Dan toch maar lekker blijven waar we nu zitten. Zitten we prima. Maar ken de afweging heel goed.

Die in Hattem is gaaf!! Ik wil ook wel een cafe bij huis :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:01

Shadow0 schreef:
Daantjuhhh: moeilijk en spannend is het sowieso. Enerzijds, er kan zoveel gebeuren en er is niet altijd tegenop te plannen. Anderzijds: wat meer ruimte, ook om bv weg te gaan bij je huidige werk als het niet bevalt of als je een relatie / andere relatie krijgt kan heel fijn zijn. Maar het hangt er denk ik ook vanaf waar je nu woont en hoe je je daar voelt, want fijn thuiskomen is ook heel fijn.
Succes met de keuze.

Weggaan bij mijn werk doe ik niet zo snel. Het bevalt echt zo ontzettend goed. En naast dat er een groei in loon inzit. Zijn er ook nog doorgroei mogelijkheden in functie mogelijk. ( Met daaraan weer een hoger loon gekoppeld.) Ik ben ambtenaar. Zit in een hele gunstige situatie. ( Zelf mijn tijden kunnen indelen en thuis werken mogelijk)
Paard heb ik niet meer.
Maar met mijn appartement zou dat wel weer kunnen. Met een nieuw huis is die mogelijkheid de eerste jaren er niet.

Ik voel mij hier verder heel erg thuis. Het is een mooi ruim appartement. Alleen mis ik de tuin ontzettend. En er zijn hier de laatste jaren onwijs veel appartementen opgekocht door pandjesbazen. En zij verhuren dat echt aan alles en iedereen. Ik heb nu heel erg geluk met mijn buren. Maar in 2 jaar tijd is dit al mijn 3de buur.

Dit is bijvoorbeeld wel een huis wat ik erg leuk vind. Moet nog wel genoeg aan gebeuren. Maar dat is te overzien.
https://www.funda.nl/koop/hoogeveen/hui ... lweg-13-a/

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 20:04

Je ouderlijk huis blijft altijd speciaal ... mede door de herinneringen ... :j

Leuke foto van de shet in de grote stal ;)

Nieuw in de verkoop ...

https://www.funda.nl/koop/eexterveen/hu ... straat-43/

Huis niet echt bijzonder maar wel de locatie als ik het zo zie ...
https://www.funda.nl/koop/eext/huis-401 ... iakkers-2/

Nog 2 gevonden in het dorpje waar ik vanmiddag even was ...
dan zit je dichtbij de Lemelerberg <3

https://www.funda.nl/koop/lemele/huis-4 ... nksteeg-1/

Niet het mooiste huis maar wel ruimte voor paardjes :D
https://www.funda.nl/koop/lemele/huis-4 ... ekerweg-5/

Groet Karin.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:04

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:06

Lemele en omgeving is vét mooi Karin! Echt waar, bedankt dat je me er weer aan herinnert! <3
Ik had toen ik in Heino woonde een klasgenootje dat zo'n beetje aan de weg ernaartoe woonde, we wisten nooit zeker of ze nou wel in Heino woonde of in Lemelerveld... _O-

Kan mijn ouderlijk huis niet laten zien want het staat op dit moment niet te koop. Tijd terug wel wat in die buurt geloof ik, toen stonden er echt 3 in dezelfde straat te koop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:42

Ik heb niet echt en ouderlijk huis, we zijn heel vaak verhuisd vroeger. Vanaf mijn 17e tot ik uit huis ging wel in hetzelfde huis gewoond maar dat is inmiddels ook weer zo veranderd met toen ik thuis woonde dat het niet meer eigen voelt. Ik kom er graag hoor, maar het doet me niet aan vroeger denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:43

Mijn ouders wonen nog in het huis waar ik geboren ben :) , wonen er 35 jaar ondertussen :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 11:55

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:26

Rebecca die "luxe" hadden mijn moeder en tantes inderdaad ook, mijn oma is er pas 2 jaar geleden uit gegaan. :=

Wij zijn op mijn 10e met zijn allen Heino uit verhuisd, dus tja. En ons andere ouderlijk huis hier in Amersfoort is ook van een ander nu omdat mijn ouders gingen scheiden. _O-

Susan ook een leuk pand! Nauwe keuken wel, of lijkt dat alleen op de foto zo?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 12:35

SusanH schreef:
Dit is een huis in een van de straten waar wij vroeger gewoond hebben. Wij woonden op nr 48, een hoekwoning. Indeling is echter gelijk aan het huis waar wij woonden: https://www.funda.nl/koop/ermelo/huis-4 ... straat-32/

Ik heb daar heel dichtbij gewoond, aan de Kanariehof. :D