Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Tja, bij ons is de vraagprijs 299.000 en de financieel adviseur adviseert ons om niet hoger dan 255.000 te openen. In de hoop om dan rond de 273.000 uit te komen ivm NHG.
Voor dat geld heb je in Noord Holland amper een hoekhuis... Knijp hem echt verschrikkelijk.
Citaat:Tot 1 juli 2014 is de maximale hypotheek voor een Nationale Hypotheek Garantie 290.000 euro. Vanaf 1 juli 2014 is de maximale hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie 265.000 euro
Sonja_vR schreef:stel een huis is in de huidige markt 150 waard, maar staat voor 2 ton te koop , moet ik dan toch maar meer voor dat huis bieden als dat het waard is zodat ik de potentiële restschuld van de verkoper af los?
want zo kun je het ook bekijken , net zo goed als dta als ik de prijs die het waard is er voor betaal , ik de veroorzaker van de restschuld zou kunnen zijn.
ergens is het te bizar voor woorden dat ik op die manier over het kopen van een huis zou moeten nadenken.
probeer ik ook niet te doen , als wij een bod doen , doen we dat op basis van wat wij vinden dat het huis waard is , voor ons dan he, baseren we op vergelijkbare huizen , met extra advies van onze bouwkundige wat meestal wel redelijk overeen komt met wat wij van plan waren/dachten, of hij adviseert lager dan wij dachten.
het is aan de verkoper om ja, nee of een tegenbod te geven , het stukje "ja maar restschuld" is niet iets waar ik wat mee zou moeten
Selka schreef:Nou het gaat je zeker wel aan, het speelt mee in hoe groot de kans is dat je bod geaccepteerd wordt. Ik zou het wel willen weten hoor!