[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:52

Naar de reeds verkochte huizen kijken hoeft niets te zeggen. Het huis dat wij gekocht hebben scheelde heel veel met de huizen in die straat. Deze huizen worden nl. voor ong 45.000 a 50.000 meer verkocht dan wat wij betaald hebben.
Verder kun je beter laag beginnen, omhoog kan altijd nog!
En rust laten vallen kregen wij ook als tip, niet te snel op een tegenbod reageren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:00

Als de huizen allemaal van dezelfde eigenaar en in dezelfde staat zijn is dat natuurlijk wel anders.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:17

Dan wel idd, dat wist ik niet, dat dat bij jullie zo was.
Dan weet je dus wel gelijk waar je aantoe bent.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:26

Ja precies :j :j
Was bij ons huidige appartement ook zo. Allemaal ex-huur en in dezelfde staat. Was relatief makkelijk te peilen daardoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:33

Hmmm.. als ik kijk naar mijn appartementencomplex dan zien ze er van buiten allemaal hetzelfde uit en zijn ze van binnen ongeveer in dezelfde staat. De afwerking van binnen echter verschilt gigantisch. Zo was het appartement beneden ex-huur van een oude meneer, die is door de beheerder minimaal opgeknapt (likje verf, vloerbedekking) en toen in de verkoop gedaan voor een hoger bedrag dan mijn appartement wat een stuk beter onderhouden was. Omgekeerde wereld dus eigenlijk := maar uiterlijk wil dus niet altijd wat zeggen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:38

Hier zijn ze wel allemaal exact hetzelfde....... Er is namelijk een VVE die alles regelt voor alle appartementen tegelijk. Van binnen is er nooit wat aan gedaan door de eigenaar.
Verder zijn de kozijnen kunststof, dus daarin is weinig verschil.

Ze worden allemaal kaal opgeleverd, dus zonder vloer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:39

Nu gaat het wel scheef lopen overigens omdat je een "2e generatie-verkoop" hebt zoals die van ons die helemaal opgeknapt is. Ik doelde dus op destijds dat we het goed konden vergelijken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:42

Allemaal vanuit ex-huur en kaal in de verkoop zou wel min of meer gelijke prijzen op moeten leveren ja :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:48

Staan nu verschillende huizen in de wijk te koop en ze zijn idd min of meer gelijk. Grootte kavel verschilt iets en natuurlijk ligging/locatie. Maar dat kunnen we wel redelijk zelf inschatten.
VP is 249. Gok dat we rond de 240 kunnen eindigen met deze verkoper.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:45

Ik heb ook een ex-huurwoning gekocht. Alle huizen in de straat worden verkocht zodra de huidige huurders eruit gaan. Ze gaan allemaal voor hetzelfde bedrag weg, hoewel de staat van de woningen en het grondoppervlak nog weleens verschilt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:45

Nou morgen bieden en dan zien we het wel.........

Zaterdag hier open huis....... zo geen zin in :=

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:25

Waarom heb je er geen zin Manzano?

Wij hopen deze week te horen of de kijkers nog steeds geinteresseerd zijn. Ook hebben we besloten om toch alvast een aantal woningen te gaan bezichtigen. We hebben binnenkort vakantie en dus alle tijd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:28

Leuk!!!

Oh vind het zo'n gedoe. Is niet landelijk, dus is maar de vraag of er iemand komt ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:49

Heb geen zin om alles nog een keer te moeten typen, dus een korte samenvatting: elekticiteit in de woonkamer is allemaal vervangen, gaskachel is verwijderd, gordijnen en gordijnrails zijn eraf, muurtje boven de trap is opengebroken en levert 1,5 meter extra ruimte op. We moeten nog even nadenken over wat we daarmee gaan doen. Gaten zijn ontdaan van pluggen, enge aan elkaar geknupte snoeren zijn los en weg, etc. We zijn flink bezig geweest! Verslag met veel foto's van afgelopen weekend staat op mijn blog: http://www.ditisimre.nl :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:36

Heb even op je blog gekeken! Wat hebben jullie al een hoop gedaan zeg, super! :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:10

Zo valt weer even binnen Imre wat ziet het er al goed uit. leuk zo een blog met foto's hebben wij helaas niet echt gedaan.
sorry ga nu even de rest bijlezen :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:13

Ga vanavond even thuis kijken Imre.
Maar het klinkt iig alsof jullie al heel erg veel gedaan hebben!!

Wij hebben een eerste bod uitgebracht :=

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:16

Oe spannend manzano, een bod met spelingsruimte? of gewoon een definitief bod.
Ik zie net je huis met tuintje wat een mega stuk tuin, lekker hoor wij hebben ook een extra stuk echt heerlijk ook voor de doggies ;) bij ons wil alleen de gemeente het graag terugkopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:31

bod met speling :j

Ja wij moeten het nog kopen van de gemeente :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:33

Spannend Manzano!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:35

Waarom wil de gemeente het eigenlijk terug??

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:16

Ben benieuwd hoe lang het bij jullie duurt manzano met het terugbellen...
De ouders van de oude eigenaren hadden op dat gemeente stukje een groente tuintje, en kregen ipv een huurcontract een al getekend koopcontract opgestuurd, dus toen hadden ze het gratis :D
Gemeente wil er weer graag een gemeente stuk van maken omdat als andere nu een aanvraag doen dan kunnen ze moeilijker weigeren???volgens mij was dat de reden die de oude eigenaren kregen toen gemeente een bod deed

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:24

Hmm niks meer gehoord vandaag. Balen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:25

Zo dat is weer even geleden en hoppa alweer 10 bladzijdes...

Steffiy Vroegah, toen ik nog bij de Rabo werkte... toen kon het in 3 dagen, dus als het ze niet lukt in deze termijn, dan moeten ze zich diep schamen... Maar ja, vernieuwing is niet altijd verbetering. Wij zijn inmiddels weg daar en bankieren nu bij de ING... Die hebben alleen nog niet door dat er rivieren zijn in ons landje. Hemelsbreed is voor mij Vlijmen de dichstbijzijnde om mijn pincode te halen. Daar kom ik nóóit! Dan moet ik overzwemmen. :P

Suze: Jij hebt een mooi appartementje! Hopelijk raak je het snel kwijt. Ziet er allemaal spik en span uit! Ons huis is verkocht.

Steffi: Een bank wil natuurlijk ook alles over je schoonouders weten. Het is vaak onmogelijk om voor beide kinderen garant te staan. Wel heftig! Als je zwagertje het allemaal bestieren kan gaat ie het wel redden, maar het blijft een risico. Spannend!

Margo: Ik heb samen met mijn man dik 10 jaar geleden een huis gebouwd in een nieuwbouwproject. Was een erg leuke tijd. Wij gaan weer bouwen op korte termijn (hoop ik) Maar dan in eigen beheer.

MT mijn vriendin woonde zo op de 4e verdieping en ik vond dat echt heel vervelend. Helemaal omdat de traptreden net niet prettig waren en met een zware maxi cosi is het een flinke last! Ik zie mezelf niet snel in een flat gaan wonen. Daar word ik gillend gek.

Manzano: Best een aardig huis. Niet mijn smaak, maar ja, ik ben gewoon een plattelandsmens. Dat is een behoorlijke lap grond. Om hoeveel meters gaat het dan tzt?

Georgette: Wij hebben wel georiënteerd toen ons huis nog niet verkocht was. We wisten heel goed wat we niet wilden daarna en uiteindelijk was ons huis al verkocht, toen we spijkers met koppen gingen slaan. Sommige makelaars werden wel enorm opdringerig en we hebben een paar huizen bekeken op hun verzoek, waarvan zij wisten dat we het zelfs met afbieden niet konden betalen. Wij zijn altijd eerlijk geweest over ons budget. Ergens niet netjes naar de verkopers toe. Bij één hebben we dat aan een bakske koffie uitgebreid besproken. Die vond dat ook raar. We waren het snel eens dat we geen koper konden worden, omdat hij toch niet wilde zakken in de prijs. Hij had ook geen haast om weg te gaan. We hebben ons helemaal blindgestaard op Funda.nl en Jaap.nl.
Je hoeft niet bang te zijn dat het voor je neus wordt verkocht. Huizen staan momenteel heel lang te koop. :+ Alle huizen die wij gezien hebben, staan nog steeds te koop. Sommige huizen zijn we zelfs vorig jaar september wezen kijken. Kun je nagaan!

Destino: Mooie tegels!

Berdien: Gefeliciteerd met je diploma! ING heeft onze hypotheek nog niet mogen bekijken of ze het zouden doen. Omdat ze nogal wat regels hadden om zich aan te houden, hebben we het laten zitten. :+ Daar zit jij toch?

Pashon: Brr, brand! Dat is dichtbij. Gelukkig maar dat het snel was geblust.

Suze: Die kijkers zijn allemaal bokkers die nieuwsgierig zijn en willen weten waar je zit. ;)

Wij profiteren ook van die belasting verlaging. Wij moeten nog naar de notaris. *\o/*

Imre: Super, wat een mazzel hè? Dat scheelt toch weer behoorlijk in de centen. Ik ben wel benieuwd waar ze die centen nu weer gaan halen...
Mooi blog met mooie duidelijke foto's. Wat een hulp krijg je. En ook al naar IJsland geweest. Ik had ooit een neef met zo'n schone als zijn vriendin. Zo'n leuke meid ook!

Hier hebben we één van onze schuurtjes ingewijd als vakantiehuisje. We hebben er een bbq gegeven voor de gezellige andalusierforumschrijvers. Beregezellig! Verder is het hier nog van hetzelfde. We weten inmiddels dat we altijd kunnen bouwen op ons perceel. Als het huis niet mag, vragen we gewoon vernieuwing aan van de schuren die er stonden. In een schuur kun je ook heel mooi wonen. De gemeente had al aangegeven dat ze wel mee wilde denken. Ik hoop dat dat op korte termijn ook tot uiting komt. Momenteel is het heel erg stil in Maasdriel omtrent ons huisje... :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:36

Ben niet naar IJsland geweest hoor. :D Die foto's stonden op een nieuwssite ergens, staat ook wel bij de post op mijn blog. :) Staat nog wel op de planning om te gaan, we zouden eigenlijk deze zomer, maar ja, nu moeten we klussen. :+

Vandaag niet zo heel veel gedaan in het huis. Wel een rondje bouwmarkten gedaan en wat spulletjes gekocht. Bij het huis hebben we een deel van de schutting gesloopt, een enorme doornstruk weggehaald die in de weg stond en een boel pluggen uit de muren getrokken. Morgenavond alle gaatjes vullen zodat de woonkamer schilderklaar is.