Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ik denk dat het wellicht ook gewoon heel simpel is, van het is nieuw, en de nadelen die gezien worden van de vrees van wellicht ineens enorme bedragen of geen gas geleverd kunnen krijgen omdat er geen voorraad ingekocht is?
En dat er natuurlijk ook gezegd wordt dat het wanneer je zonnepanelen hebt, niet zo voordelig zou zijn. Dat hoor je toch wel gonzen.
Cer schreef:Nou ja het kan ook zijn dat de nieuwe aanbieders zoals ANWB toch ook nog niet echt bekend/gevestigd zijn.. ik heb ook nog niet een heel goed idee hoe het kan dat zij het dynamisch aan kunnen bieden en andere leveranciers van die hoge prijzen blijven houden.. Misschien dat ze denken dat als de prijs heel hoog wordt, dat ANWB hoger wordt.. ik heb geen idee...
Next ken ik niet..
Misschien ook weer ouderen of mensen die niet zoveel inzicht hebben in hoe het werkt.
Ik kan nog even vooruit maar als dat met ANWB enzo stabiel blijft (en dat zal best wel) en ik heb langer de tijd om er beter naar te kijken, dan zal ik wellicht ook overstappen(of misschien kan het dan niet meer, net als met Groen Beleggen
)
Muronia schreef:Zo, Oxxio heeft mijn gasprijs even met 0,35 per m3 omhoog gegooid zonder dat ik daar ook maar iets van bericht van heb gehad vooraf. Ik dacht dat de gasprijzen juist lager zouden zijn op het moment? Ik zit ruim boven het plafond dus voor mij is die gasprijs wel een flink ding
Muronia schreef:Oh dat zit in de gasprijs en niet in de vaste kosten? Volgens mij waren die ook verhoogd..
MyWishMax schreef:Eens cer
Ik ben nog steeds bang voor de afrekening over een maand. Krijg geld terug, maar kennis bij dezelfde leverancier ook en die ging toch flink omhoog met termijnbedrag. Dat kan ik niet
MyWishMax schreef:Eens cer
Ik ben nog steeds bang voor de afrekening over een maand. Krijg geld terug, maar kennis bij dezelfde leverancier ook en die ging toch flink omhoog met termijnbedrag. Dat kan ik niet
Spenk schreef:MyWishMax schreef:Eens cer
Hier inderdaad ook. Betaalden 200. Kregen 800 terug en gingen naar 392 nieuw termijnbedrag.
Horsepride schreef:Voor rest snap ik niet dat mensen zijn die zoveel energie verbruiken.
Zelf verbruik ik op jaarbasis maar 10% van het Gas plafond en 80% van het stroom plafond indien ik geen zonnepanelen had.
Het zou toch wel goed zijn als men wat milieu bewuster zouden zijn met energie.
Horsepride schreef:Dan komt toch uit waar ik al bang was met het prijsplafond. Het is eerder prijs opdrijvend dan dat het zorgt voor lagere kosten.
De miljarden die het prijsplafond kost betalen we ook uiteindelijk weer met elkaar.
Voor rest snap ik niet dat mensen zijn die zoveel energie verbruiken.
Zelf verbruik ik op jaarbasis maar 10% van het Gas plafond en 80% van het stroom plafond indien ik geen zonnepanelen had.
Het zou toch wel goed zijn als men wat milieu bewuster zouden zijn met energie.