Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:Maar eigenlijk klopt het helemaal van geen kant. Jullie bod is geaccepteerd en dus is het aan jullie verkocht. Dan kan het toch niet naar een ander gaan. Ik zou gewoon rechtstreeks naar de verkoper gaan en de situatie uitleggen, dat die makelaar jullie vergeten is dus. Raar verhaal en die makelaar kon van mij de boom in.
_San87_ schreef:pillow schreef:Maar eigenlijk klopt het helemaal van geen kant. Jullie bod is geaccepteerd en dus is het aan jullie verkocht. Dan kan het toch niet naar een ander gaan. Ik zou gewoon rechtstreeks naar de verkoper gaan en de situatie uitleggen, dat die makelaar jullie vergeten is dus. Raar verhaal en die makelaar kon van mij de boom in.
Als er niks getekend is, is er niks waar je op terug kunt vallen?
Hutcherson schreef:_San87_ schreef:
Als er niks getekend is, is er niks waar je op terug kunt vallen?
Ja mondeling verkocht. Maar denk dat dat niet echt juridisch geldig is.
Je kunt inderdaad de verkopers vragen of zij het jullie gunnen als jullie zonder voorwaarden kopen.
Enige wat je dan 'even' moet regelen is dat je het huis snel verkoopt zodat je financiering rond komt. Is retespannend maar bij ons is zo'n constuctie gelukt en zij wij gekozen boven mensen zonder voorwaarden. Was wel iets andere situatie hoor maar alsnog. We dachten geen kans t hebben.
_San87_ schreef:Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgedige overeenkomst. Maar bewijs die maar eens.
pillow schreef:Als je vandaag een paard verkoopt met handjeklap kun je hem morgen niet aan iemand anders verkopen. Ook al geeft die 1000 euro meer.
dalena schreef:We zijn bij verkopers geweest en zij vonden het ook jammer dat we niks hadden gehoord. Daarom gaven ze ons nog een kans tot woensdag. (Zaterdag geweest). Na woensdag zouden ze namelijk eventueel tekenen met andere koper.
Wij hebben niks getekend en kunnen dus verder niks
Achterom schreef:dalena schreef:We zijn bij verkopers geweest en zij vonden het ook jammer dat we niks hadden gehoord. Daarom gaven ze ons nog een kans tot woensdag. (Zaterdag geweest). Na woensdag zouden ze namelijk eventueel tekenen met andere koper.
Wij hebben niks getekend en kunnen dus verder niks
Jawel, de makelaar in gebreke stellen voor jullie geleden schade.
En stop alsjeblieft om die prutser een super makelaar te noemen. Hij is de oorzaak van jullie probleem door nalatigheid. Zowel het feit dat er geen contract is, als dat er "ineens" een andere koper is.
ynskek schreef:Ik zou denk ik naar een ander gaan. Een makelaar die mij vergeet wekt bij mij de indruk dat hij het niet belangrijk genoeg vind om mij als klant te hebben.
ynskek schreef:Ik zou denk ik naar een ander gaan. Een makelaar die mij vergeet wekt bij mij de indruk dat hij het niet belangrijk genoeg vind om mij als klant te hebben.
_San87_ schreef:ynskek schreef:Ik zou denk ik naar een ander gaan. Een makelaar die mij vergeet wekt bij mij de indruk dat hij het niet belangrijk genoeg vind om mij als klant te hebben.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Iets vergeten door te geven door drukte, kan gebeuren. Maar een klant compleet vergeten is wel een ander uiterste.
dalena schreef:Hij heeft het ontzettend druk dus dat verklaart het. Dat we er niet blij mee zijn is zacht uitgedrukt maar hij is verder echt wel goed. Ook met aankoop huidige huis