Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:59

Wij moeten voor ons huis minimaal 2 ton krijgen anders kunnen wij van de bank de hypotheek niet rond krijgen.

Makelaar gaf aan dat dat makkelijk gaat lukken. Dus het zag er allemaal heel goed uit.

We balen zo enorm nu

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:01

Maar dat ondervang je toch als je een voorbehoud van financiering hebt?

Ik vrees alleen dat je achter het net vist omdat je nog niks op papier hebt

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:07

Voorbehoud financiering en verkoop eigen huis. Dus heel slechte voorwaardes maar verkopers gunden het ons. Alleen zijn ze bang dat het te lang gaat duren dus toen er een andere koper kwam die het zo geregeld heeft, kozen ze daarvoor. Verkopers gaan emigreren en willen zekerheid

Maar als we dit wisten hadden we eerder foto's laten maken en al. Dan stond het huis nu al op funda. Begin mei kregen we te horen dat bod was geaccepteerd en week later zaten we met de makelaar om de tafel voor alles te bespreken. Wij wilden zelf nog het in en ander doen in huis en makelaar vond dat een goed idee, maar als hij had gezegd dat er meer kapers op de kust waren dan hadden we natuurlijk eerder dingen gedaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:08

Ja, dat je baalt snap ik... Leermoment voor het volgende huis. De makelaar gigantisch achter de broek aan zitten en alles z.s.m. op papier.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:15

Maar eigenlijk klopt het helemaal van geen kant. Jullie bod is geaccepteerd en dus is het aan jullie verkocht. Dan kan het toch niet naar een ander gaan. Ik zou gewoon rechtstreeks naar de verkoper gaan en de situatie uitleggen, dat die makelaar jullie vergeten is dus. Raar verhaal en die makelaar kon van mij de boom in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:17

pillow schreef:
Maar eigenlijk klopt het helemaal van geen kant. Jullie bod is geaccepteerd en dus is het aan jullie verkocht. Dan kan het toch niet naar een ander gaan. Ik zou gewoon rechtstreeks naar de verkoper gaan en de situatie uitleggen, dat die makelaar jullie vergeten is dus. Raar verhaal en die makelaar kon van mij de boom in.

Als er niks getekend is, is er niks waar je op terug kunt vallen?

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:27

We zijn bij verkopers geweest en zij vonden het ook jammer dat we niks hadden gehoord. Daarom gaven ze ons nog een kans tot woensdag. (Zaterdag geweest). Na woensdag zouden ze namelijk eventueel tekenen met andere koper.

Wij hebben niks getekend en kunnen dus verder niks

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:30

Dus de keus is eigenlijk tekenen zonder voorbehoud of niks?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:34

_San87_ schreef:
pillow schreef:

Ja mondeling verkocht. Maar denk dat dat niet echt juridisch geldig is.

Je kunt inderdaad de verkopers vragen of zij het jullie gunnen als jullie zonder voorwaarden kopen.
Enige wat je dan 'even' moet regelen is dat je het huis snel verkoopt zodat je financiering rond komt. Is retespannend maar bij ons is zo'n constuctie gelukt en zij wij gekozen boven mensen zonder voorwaarden. Was wel iets andere situatie hoor maar alsnog. We dachten geen kans t hebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:36

In principe natuurlijk wel, maar zie je gelijk ook maar eens te krijgen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 20:38

Hutcherson schreef:
_San87_ schreef:

Ja mondeling verkocht. Maar denk dat dat niet echt juridisch geldig is.

Je kunt inderdaad de verkopers vragen of zij het jullie gunnen als jullie zonder voorwaarden kopen.
Enige wat je dan 'even' moet regelen is dat je het huis snel verkoopt zodat je financiering rond komt. Is retespannend maar bij ons is zo'n constuctie gelukt en zij wij gekozen boven mensen zonder voorwaarden. Was wel iets andere situatie hoor maar alsnog. We dachten geen kans t hebben.

Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgedige overeenkomst. Maar bewijs die maar eens.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:16

Als je vandaag een paard verkoopt met handjeklap kun je hem morgen niet aan iemand anders verkopen. Ook al geeft die 1000 euro meer.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:18

Maar wel als je dat in je voorwaarden al aangeeft…

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:42

_San87_ schreef:
Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgedige overeenkomst. Maar bewijs die maar eens.

Met een particuliere verkoper telt de handtekening op papier en mag iedere partij zich op ieder moment terugtrekken en een ander bod accepteren of het huis zelfs van de markt afhalen.
Als je koopt van een bedrijf is mondeling wel bindend.
Even gegoogled: Wat als je bod geaccepteerd is, maar de verkoper trekt zich opeens terug? Het kan zijn dat je al kosten gemaakt hebt. Helaas is het meestal niet mogelijk om een schadevergoeding hiervoor te krijgen, als de verkoper een particulier is. Is de verkopende partij een bedrijf, dan is een mondelinge afspraak wel bindend.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 21:43

pillow schreef:
Als je vandaag een paard verkoopt met handjeklap kun je hem morgen niet aan iemand anders verkopen. Ook al geeft die 1000 euro meer.

Heb jij nooit gehad dat je via marktplaats ofzo een deal met iemand had. En je hebt er helemaal zin in om op te gaan halen...en ineens krijg je bericht: sorry hij is verkocht... Iemand anders bood meer. Of erger nog: die kon hem vandaag nog ophalen....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:14

dalena schreef:
We zijn bij verkopers geweest en zij vonden het ook jammer dat we niks hadden gehoord. Daarom gaven ze ons nog een kans tot woensdag. (Zaterdag geweest). Na woensdag zouden ze namelijk eventueel tekenen met andere koper.

Jawel, de makelaar in gebreke stellen voor jullie geleden schade.
En stop alsjeblieft om die prutser een super makelaar te noemen. Hij is de oorzaak van jullie probleem door nalatigheid. Zowel het feit dat er geen contract is, als dat er "ineens" een andere koper is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:28

Achterom schreef:
dalena schreef:

Jawel, de makelaar in gebreke stellen voor jullie geleden schade.
En stop alsjeblieft om die prutser een super makelaar te noemen. Hij is de oorzaak van jullie probleem door nalatigheid. Zowel het feit dat er geen contract is, als dat er "ineens" een andere koper is.

Een voorwaarde van acceptatie was binnen acht weken huis verkocht, tenzij er een koper komt die meteen het bedrag neer kan leggen, dan krijgt die het huis. Hoe banketstaaf ook, maar dan ben je toch gewoon klaar?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 22:43

_San87_ schreef:

Dit idd :\ Ik denk dat dit een hele zure les gaat worden.. -O-
En die makelaar zou ik zeker niet "super" meer noemen. Wat enorm vervelend zeg.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 23:17

Hij heeft het ontzettend druk dus dat verklaart het. Dat we er niet blij mee zijn is zacht uitgedrukt maar hij is verder echt wel goed. Ook met aankoop huidige huis

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 06:45

Ik zou denk ik naar een ander gaan. Een makelaar die mij vergeet wekt bij mij de indruk dat hij het niet belangrijk genoeg vind om mij als klant te hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:24

ynskek schreef:
Ik zou denk ik naar een ander gaan. Een makelaar die mij vergeet wekt bij mij de indruk dat hij het niet belangrijk genoeg vind om mij als klant te hebben.

Dit exact. Te druk is een slap excuus, het is geen broodje kopen, je neemt een makelaar aan met een reden.

Hier nog een klein maandje tot de sleutel *\o/*
Veel van de kosten betaald al gelukkig.
En vooral bezig met (marktplaats) shoppen voor de benodigdheden :))

Hutcherson; gefeliciteerd! Fijn dat dat rond is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 09:52

ynskek schreef:

Daar ben ik het dan wel weer mee eens :D. Iets vergeten door te geven door drukte, kan gebeuren. Maar een klant compleet vergeten is wel een ander uiterste.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 10:50

_San87_ schreef:
ynskek schreef:

Daar ben ik het dan wel weer mee eens :D. Iets vergeten door te geven door drukte, kan gebeuren. Maar een klant compleet vergeten is wel een ander uiterste.

Dit inderdaad. Ik probeer zelf altijd berichten die doorgegeven moeten worden gelijk door te geven. Dan kan ik ze in ieder geval niet vergeten in de hectiek

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 14:42

Ik volg ook altijd nog. We hadden gereageerd op 2 woningen om te kijken (op 2u rijden, dus liefst op 1 dag, 2 verschillende makelaars) Maar ons meest favoriete huis was al vol gepland en de andere was alleen nog op een onmogelijk tijd. Dus eigenlijk had ik bedacht het maar te laten, flink wat te gaan sparen komende jaren en dan weer eens opnieuw te gaan kijken.

Maar, we werden gebeld omdat we op de reserve lijst staan en er was ineens toch een plek om onze favo woning te bezichtigen, en nu hebben we kunnen regelen dat het andere huis ook op die dag kan.

Ben benieuwd of het zo leuk is als we nu verwachten. Het is in dit segment nog steeds bizar qua bieden, nog even spannend dus.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 19:18

dalena schreef:
Hij heeft het ontzettend druk dus dat verklaart het. Dat we er niet blij mee zijn is zacht uitgedrukt maar hij is verder echt wel goed. Ook met aankoop huidige huis

Dat is inderdaad een slap excuus zeg. Echt mega balen en slechte zaak van de makelaar. Je zou kunnen proberen de makelaar te bellen, nogmaals zeggen van ons bod was geaccepteerd op deze datum, we wachten op aankoop contract en vervolgens als we 2 weken later bellen krijgen we te horen dat het aan iemand anders is verkocht, en het gesprek opnemen. Mogelijk dat je dan wel schade of iets kan krijgen en hem aansprakelijk kan stellen als je het hebt opgenomen. Hoe dan ook, echt heel erg zuur. Zou toch overwegen om elders je huis te verkopen als hij zo laconiek met alles is oh even koop contracr vergeten en vergeten je huis te koop te zetten.

Hier gaan we 2 huizen bekijken komend weekend, en ook met 2 weken eentje (eigenaren op moment met vakantie). Ben benieuwd, de 2 deze week beide wel nette prijs, al wel geïsoleerd enzo, en 1000m2+ tuin dus ook wel netjes. Ben benieuwd.

Marit was een gelukje dat je toch dat ene huis kunt bekijken. Hopelijk wordt het toch echt wat!