Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karijn

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 10:48

Ruilen tegen twee flessen wijn…

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 10:08

Iemand hier elektrische duettes top-down bottem-up (liefst met wifi)? Hoor graag je ervaring! Heb veel ramen en wordt nl ‘gek’ van de touwtjes van de handbediende…

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:11

Misschien een beetje gek, maar inmiddels zit onze verbouwing er op en kunnen alle sampletjes en staaltjes weg.

Deze staaltjes hebben geld gekocht en misschien kan iemand ze nog gebruiken. Het is wel een specifieke stijl, maar weggooien kan ik altijd nog doen.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:13

Leuk voor iemand die poppenhuizen maakt :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:52

Zeker leuk voor een poppenhuis.
Anders op een groot vel plakken als een kunstwerk en inlijsten? Een papieren quilt zeg maar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:57

eenitraM schreef:
Misschien een beetje gek, maar inmiddels zit onze verbouwing er op en kunnen alle sampletjes en staaltjes weg.

Deze staaltjes hebben geld gekocht en misschien kan iemand ze nog gebruiken. Het is wel een specifieke stijl, maar weggooien kan ik altijd nog doen.

[ Afbeelding ]

Wat is het bovenste bloemenbehang?

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:48

Ik had de zoekfunctie gebruikt maar vind vooral info over vloerbedekking op de trap.
Ik ben op zoek naar ervaringen met vloerbedekking/tapijt in de slaapkamer.

We hebben nu laminaat boven maar dat is aan vervanging toe. We overwegen laagpolige vloerbedekking in de slaapkamers voor het comfortabele gevoel aan de voeten, en met kinderen die op de koude grond spelen. Nu liggen er kleden, maar door de grootte van de kamers is dit eigenlijk niet ideaal en oogt het gauw rommelig.
Iemand ideeën hierover? +:)+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:52

Als je de voordelen van inziet: waarom niet? Vroegâh was het heel normaal om vloerbedekking neer te leggen. Je idee om laagpolig te nemen lijkt me een juiste gedachte.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:49

Ik heb de laatste pagina’s een beetje doorgelezen, superleuke ideeen en interieurs zien komen!

Wij zijn onze woning aan het verbouwen, hebben bijna alles eruit gehad en weer opgebouwd. Nieuwe vloer, overal voorzetwanden voor en de verdiepingsvloer vernieuwd. Volgende week komt de stukadoor, dat zal alweer een heel ander beeld geven. Dus nu echt serieus gaan nadenken over kleur en kan daar wel wat ideeen bij gebruiken!

Even voor het idee wat de ruimte is:

Rechts komt de keuken met kookeiland met een soort bar er aan vast. Achterin de hoek komt de eettafel
Afbeelding

Vanuit de hoek waar de zithoek komt
Afbeelding

In deze hoek komt de eettafel, de deuren erachter gaan naar de bijkeuken en slaapkamer. Achter die “inbouwkast” zit de badkamer
Afbeelding

Dit wordt de keuken, greeploos, de frontjes worden fjord blauw met zwarte greeplijsten
Afbeelding

En deze vloer hebben we gezien, brede plank die recht gelegd wordt. Maar is nog niet definitief.
Afbeelding

Verder nog niets bedacht, beetje natuurlijke, warme tinten vind ik mooi. Al wel een paar keer gekeken bij kleuren maar er is zoveel keus! Ideeen zijn van harte welkom! :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:19

Daenerys schreef:
Ik had de zoekfunctie gebruikt maar vind vooral info over vloerbedekking op de trap.
Ik ben op zoek naar ervaringen met vloerbedekking/tapijt in de slaapkamer.

We hebben nu laminaat boven maar dat is aan vervanging toe. We overwegen laagpolige vloerbedekking in de slaapkamers voor het comfortabele gevoel aan de voeten, en met kinderen die op de koude grond spelen. Nu liggen er kleden, maar door de grootte van de kamers is dit eigenlijk niet ideaal en oogt het gauw rommelig.
Iemand ideeën hierover? +:)+

Wij wonen nu 5 maanden in dit huis en hebben via kwantum op de bovenverdieping vloerbedekking laten leggen. Heerlijk zacht en warm aan de voetjes <3 we hebben roomwit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 16:13

Ik heb geen tapijt meer boven, beste keuze ooit :).

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 19:58

Bedankt voor jullie reacties!
San87 waarom dan?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:02

_San87_ schreef:
Ik heb geen tapijt meer boven, beste keuze ooit :).

Ik ook niet.

Veel te veel stof.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 20:05

Daenerys schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
San87 waarom dan?

Tapijt wordt enorm stoffig, je krijgt t niet fatsoenlijk schoon, alles blijft erin zitten.

Ook heb je in no time de afdruk van meubels erin staan, als je een keer wil schuiven met meubels, heb je afdrukken waar je tegenaan kijkt. Ook zie je een soortement looppad erin slijten.

Wij hebben een vloerkleed, die hang ik iedere maand over de reling en klop ik uit. Bizar wat een zooi eruit komt nog :=.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 21:14

Wij ook niet. Ook dezelfde reden. Teveel stof.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:33

En hier ook. Vloerbedekking was fijn aan de voeten maar voor het schoonmaken ben ik overgegaan op laminaat met een tapijt erop :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:45

Toen ik hier kwam wonen was de trap ook nog met vloerbedekking.
Elke week ging ik die stofzuigen en met een borsteltje de kattenharen verwijderen.
Als ik dan bovenaan was waren mijn vingers zwart van de viezigheid. :r

Na 2 maand àlles proberen om het schoon te krijgen hebben wij alles eruit getrokken.

Nooit meer vloerbedekking voor mij.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:01

Wij hebben ook ooit vloerbedekking gehad boven. Wat een drama..
We hebben er toen laminaat overheen laten leggen.
Nu hebben we een soort vinyl boven, is zacht aan de voeten, voelt minder koud en dempt beter het geluid dan laminaat.
De kinderen slapen boven, zij hebben nog een lekker kleed op de vloer. Die trek ik er een paar x per jaar uit en wordt buiten flink uitgeklopt.
Wij slapen beneden en hebben over de hele benedenverdieping een gietvloer (PU) dus ook in de slaapkamer, heerlijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 08:39

Ceetje_bokt schreef:
Als je de voordelen van inziet: waarom niet? Vroegâh was het heel normaal om vloerbedekking neer te leggen. Je idee om laagpolig te nemen lijkt me een juiste gedachte.

Ik heb het overal uit getrokken juist. Veel te veel stof, haren die erin blijven zitten. Ook bij mijn ouders thuis vonden ze het vreselijk. Je kan het niet goed schoon houden. Zowel bij hen thuis als bij mijn huis ben ik blij met een harde vloer op de slaapkamers.
En wat al gezegd wordt, de afdrukken van meubels en het looppad.

Veel liever gewoon een vloerkleed, maar eerlijk gezegd heb ik niks meer boven en dat bevalt echt heel goed.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 10:51

Majabeestje schreef:
Wij hebben ook ooit vloerbedekking gehad boven. Wat een drama..
We hebben er toen laminaat overheen laten leggen.
Nu hebben we een soort vinyl boven, is zacht aan de voeten, voelt minder koud en dempt beter het geluid dan laminaat.
De kinderen slapen boven, zij hebben nog een lekker kleed op de vloer. Die trek ik er een paar x per jaar uit en wordt buiten flink uitgeklopt.
Wij slapen beneden en hebben over de hele benedenverdieping een gietvloer (PU) dus ook in de slaapkamer, heerlijk.

Vinyl ken ik eigenlijk niet, ik ga eens googlen :j

Bedankt iedereen voor de reacties, geeft wel stof tot nadenken!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 11:50

Hier ligt vloerbedekking op de master slaapkamer, de rest is (moderne) kurk. Geen last van stof of sporen, maar heb ook geen intentie om meubels te verschuiven. Alleen de fauteuils, maar dat gebeurt dan weer zovaak dat dat ook geen last geeft. Vlekgevoeligheid vind ik dan weer het grootste nadeel, ik ben altijd bang dat ik make-up mors of dat de plant een keer gek doet en vlekken geeft of zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:11

Wij hebben salontafeltjes := . Ik wilde het nooit omdat de hond alles van tafel kwispelde, maar nu hij oud en wijs is, gaat het goed.

Afbeelding
Blij mee, zo.

Afbeelding
Dit tafeltje hoort er ook nog bij, maar ik vind hem zo als klein bijzettafeltje leuker.

Afbeelding
En de eethoek, grote plant erbij rechts <3.

Zit te denken om volgend jaar een andere kleur op de muur te doen eventueel :=.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:22

Leuke tafeltjes. Met onze volwassen honden zou ik ze nog steeds niet aandurven. :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 22:43

Wij hebben exact dezelfde salontafeltjes :'). Met 3 grote honden nooit misgegaan, en nu met de pup lijkt het ook goed te gaan. Die ligt vooral ook heel graag in de voet van het kleinste tafeltje, past precies! _O-

Ik was op zoek naar een nieuwe salontafel, wacht ik maar even mee tot in ieder geval de tandjes gewisseld zijn...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 22:50

Thanks! Ik wilde dat al heel lang. Als er visite kwam zette ik een groot dienblad op de hocker. En dat is ook prima.

Maar iets permanents word ik toch wel blij van.

Volgend jaar gaan we een deur verplaatsen en dan wordt de zithoek nog wat logischer met ook wat meer ruimte.