Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:17

Yipee schreef:
Ik vind die ter overname prijzen belachelijk. Helemaal tegenwoordig. Betaald je verdorie 30-50K boven die verdomde vraagprijs gaan ze een beetje knijpkutten over 300 euro voor een stel gordijnen. Zou mij wel in het verkeerde keelgat schieten ja. Steek die gordijnen lekker ergens waar de zon niet schijnt....

Laat het gewoon hangen, er is al zat voor betaald. Gierige mensen noem je dat.

Oh echt precies dit hè. Wij laten gewoon alle gordijnen hangen, passen toch niet in het nieuwe huis. Dat vonden de kopers prima. Volgens mij laten de mensen van ons nieuwe huis ook de gordijnen hangen. Ik vind het allemaal wel prima, ziet het er tenminste een beetje bewoond uit.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:19

Yipee schreef:
Ik vind die ter overname prijzen belachelijk. Helemaal tegenwoordig. Betaald je verdorie 30-50K boven die verdomde vraagprijs gaan ze een beetje knijpkutten over 300 euro voor een stel gordijnen. Zou mij wel in het verkeerde keelgat schieten ja. Steek die gordijnen lekker ergens waar de zon niet schijnt....

Nou inderdaad helemaal zoals je het noemt in jouw voorbeeld

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:21

Wij hebben inderdaad ook flinke discussies gehad over voornamelijk een pelletkachel en gordijnen, lampen en kasten. De verkopend makelaar heeft zelfs druk gezet op de verkopers in ons voordeel, want die is was het ook beu dat zij telkens maar andere prijzen zeiden voor de spullen. Uiteindelijk tot een totaalprijs gekomen, wat wij ook zuur vonden, maar die paar honderd extra konden er ook nog wel bij. :')

little_birdy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:25

Jeetje inderdaad wij laten veel staan voor de kopers zelf
Alle ikea pax kledingkasten (2,000 euro aanschaf )
Alle gordijnen rolgordijnen jaloezieën van hout enz .
Ze hebben flink overboden dus vind dat ze het echt verdienen

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:59

little_birdy schreef:
Jeetje inderdaad wij laten veel staan voor de kopers zelf
Alle ikea pax kledingkasten (2,000 euro aanschaf )
Alle gordijnen rolgordijnen jaloezieën van hout enz .
Ze hebben flink overboden dus vind dat ze het echt verdienen

Kijk precies, het is al ruimschoots betaald. Zo moet je het zien. Mijn ouders precies hetzelfde, hebben aan de kopers van hun huis gevraagd of ze het fijn vonden als ze verschillende dingen lieten staan. Nooit over een prijs gehad.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:17

De verkopers van het huis dat wij gekocht hebben laten ook veel achter en het zit gewoon bij de prijs in. Niks geen gedoe over ter overname. Zo fijn!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:22

Hier bleef echt veel achter, dat was allemaal rommel. Maar dat was een voorwaarde van de lage koopprijs, dus dat namen we voor lief :P
Huis wat wij op het oog hadden is uiteraard al verkocht onder voorbehoud.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:29

Yipee schreef:

Wij hebben ons huis wel onder de vraagprijs gekregen. Wat dat betreft snap ik t dan wel :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:38

J0anieke schreef:
Yipee schreef:

Wij hebben ons huis wel onder de vraagprijs gekregen. Wat dat betreft snap ik t dan wel :')

Ja en nee, je kan ook te knijpkuttig zijn naar mijn mening. Ook een keer een huizenadvertentie op funda voor een huis met de gaskachel specifiek benoemd als plus punt van het huis, vervolgens staat die in de ter overname lijst. Tja kan aan mij liggen maar ik vind dat soort dingen raar.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:28

Dat ter overname, wanneer werd dat bij jullie besproken? Ons huis is verkocht en de passeerdatum is in april. We hebben op de lijst nog een loungebank en pelletkachel ter overname staan. Kan ik daar nu over beginnen of had dat bij het voorlopig koopcontract al gemoeten? :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:38

shirleyp schreef:
Dat ter overname, wanneer werd dat bij jullie besproken? Ons huis is verkocht en de passeerdatum is in april. We hebben op de lijst nog een loungebank en pelletkachel ter overname staan. Kan ik daar nu over beginnen of had dat bij het voorlopig koopcontract al gemoeten? :=

Bij ons is dat wel meteen besproken en inderdaad opgenomen in het koopcontract. Maar ik denk dat je gewoon alsnog contact op kan nemen met de kopers?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:01

Wij hebben net het 1e huis bekeken. Zijn er beide ook wel weg van.
Heb vriend nog wel gezegd dat hij goed over de afstand na moet denken met zijn werk.
Omdat het toch wat verder weg is dan we in 1e instantie zouden willen.
Zijn vandaag weer 2 huizen opgekomen die ons wel aanspreken, dus net de makelaar gebeld, die gaf aan via Funda een bezichtiging aan te vragen, dus dat net meteen gedaan. Als het goed is kunnen we daar volgende week gaan kijken, want dan starten ze daar met de bezichtigingen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:08

shirleyp schreef:

Bij ons stond bv de houtkachel en de gordijnen op de lijst. Ons bod was inclusief houtkachel en daar kunnen ze dus niet over discussiëren. De gordijnen wilden we wel, maar daar moet je, als het niet in het bod zit, zelf contact over opnemen met de (ver)koper. Wij hadden besloten om er niet zelf over te beginnen en geen interesse te tonen om de prijs te drukken, maar dat mocht niet baten.
Kan dus wel op elk moment, bij wijze van spreken ook een dag voor de sleutel overdracht, al lijkt me dat niet praktisch :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:10

Onze hypotheek is definitief rond!! Super fijn voor het nieuwe jaar nog. Heerlijk.

En als er inderdaad zoveel overboden wordt vind ik het ook schandalig wat mensen nog durven te vragen... hier niet overboden maar de vraagprijs dus in dat opzicht allang blij!

Spannend renske, ik denk dat je vooral of moet vragen of je hier jaren op een plek wilt zitten. In dat geval zou ik de werk afstand voor lief nemen, dat kan in de loop van te tijd wel veranderen? Of isnde afstand echt extreem? Ik vind de afstamd fietsbaar naar mijn werk eigenlijk te ver. Ga het met een elektrische fiets proberen. Andere zie ik wel t.z.t. voor werk in een ander dorp/star dichterbij.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 19:40

Fijn ChantalSmook, weer een stap verder!

Wij hadden bij de laatste bezichtiging/tekenen overeenkomst aan de makelaar gevraagd hoe het zat met de spullen ter overname. Wij moesten zelf contact zoeken met de verkopende partij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:52

Afstand is wel echt ver. Vriend moet dan een 35/40 minuten in de auto zitten.
Ik zit voor mijn werk ook veel in de auto, maar bij mij is reistijd = werktijd dus dat verzacht de pijn. :))
Bij mijn vriend is dat niet zo.
En wat fijn dat jullie de hypotheek rond hebben!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:54

Hmm ja dat scheelt dan wel ja.... mijn vriend reed eerst ook veel. Nu 5 minuten van huis. Echt heerlijk hoor. Echt meer vrije tijd per week.
Is wel heel luxe. Dus dat is straks niet meer helaas.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:56

J0anieke schreef:
Ja precies dat. Grappenmakers. Ik vind t ronduit asociaal dat ze aan ons €300 vragen en op marktplaats €150... Ze zegt 'dan krijg je de in betweens erbij en bij de kwantum betaal je ook meer dan €200 voor vouwgordijnen'. Kan mij die kwantum wat schelen. :+ Mn vriend zei al, stuur die advertentie naar ze door. Ik heb alleen geen zin in ruzie, dus heb maar niet meer gereageerd..

laat je een bekende €80 bieden! Als je ze graag wil hebben ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:22

Ja mn vader wilde al bieden :=
Zo graag wil ik ze trouwens niet, maar vind het gewoon asociaal.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 22:28

Wil je ze uberhaupt hebben dan? Je kan het geld ook bewaren voor iets dat je zelf uitgezocht hebt.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:17

Bedankt voor jullie reacties mbt het overnemen! De kopers komen hier nog wat inmeten, gooi dan wel even een balletje op :) Gordijnen en verlichting krijgen ze bij de prijs in, maar vind de pelletkachel en steigerhouten loungeset zou ik wel graag een schappelijke vergoeding willen. Stond ook in de lijst van zaken :j Nu nog even marktplaatsresearch doen voor een reële prijs!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:03

ChantalSmook schreef:
Onze hypotheek is definitief rond!! Super fijn voor het nieuwe jaar nog. Heerlijk.

En als er inderdaad zoveel overboden wordt vind ik het ook schandalig wat mensen nog durven te vragen... hier niet overboden maar de vraagprijs dus in dat opzicht allang blij!

Spannend renske, ik denk dat je vooral of moet vragen of je hier jaren op een plek wilt zitten. In dat geval zou ik de werk afstand voor lief nemen, dat kan in de loop van te tijd wel veranderen? Of isnde afstand echt extreem? Ik vind de afstamd fietsbaar naar mijn werk eigenlijk te ver. Ga het met een elektrische fiets proberen. Andere zie ik wel t.z.t. voor werk in een ander dorp/star dichterbij.

Fijn! Gefeliciteerd *\o/* Wanneer gaan jullie er ook alweer in?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:30

Ccccc 15 oktober! Dus dat duurt nog eventjes!

Enne steigerhout blijft best waardevast. Vraag mij alleen af of het seizoen er voor is en wat de staat is van eventueel kussens.

Hier hadden we mazzel met een lange brede bank en 2 tafeltjes voor 30 euro haha. Altijd droog gestaan maar wel zonder kussens.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:14

Hier de eerste corona-tegenslag, de timmerman heeft net afgezegd :(.

Gelukkig waren het niet veel dingen, paar nieuwe deuren, trap verstevigen etc. Was fijn geweest als het nu allemaal in 1x klaar was, maargoed is niet anders.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:50

Oh wat onhandig! Omdat hij ziek is?

Hier de acceptatie voor de hypotheek getekend en geretourneerd naar de hypotheekadviseur. En ook de huur alvast opgezegd van ons huidige huis. Wordt wel heel echt nu :))