Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:56

Ik vind de groei van de knol zo gaaf he :+: :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:03

black_kelpie schreef:
Ik ga eens zo'n hanger proberen met een veelvoud van 4 draden, kijken of dat beter gaat :j

Nog wat aardappelspam :o Je kunt hem bijna zien groeien, echt heel tof.

[ [url=m/7cLPvU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/y1o6LY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/n9gARo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben er inmiddels achter dat het niet de plant gaat worden die ik hier had geplaatst. Er staan nogal wat foutieve benamingen bij foto's op Google. Dat is wel ook een Stephania, maar dan de Stephania erecta. Die moet er dus ook nog maar bij tzt :j

Dit gaat het worden...

[ [url=m/UFzPNe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat tof! <3

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:10

black_kelpie schreef:
Ik ga eens zo'n hanger proberen met een veelvoud van 4 draden, kijken of dat beter gaat :j

Ik ben er inmiddels achter dat het niet de plant gaat worden die ik hier had geplaatst. Er staan nogal wat foutieve benamingen bij foto's op Google. Dat is wel ook een Stephania, maar dan de Stephania erecta. Die moet er dus ook nog maar bij tzt :j

Dit gaat het worden...

Echt heel leuk!! Ben benieuwd hoe lang het duurt om Op groot te laten groeien.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:17

Leuk, zoveel aardappelfans! *\o/*

xIrlijn schreef:
Nooit genoeg aardappelspam *\o/* Ze zijn zo gaaf! Ga je jouw knol ook een rekje geven Black_kelpie?

Ja, ik ben er al voor aan het kijken :j Planten die graag klimmen zijn geneigd mooier blad te ontwikkelen wanneer ze ook daadwerkelijk kunnen klimmen. Hangend/kruipend blijft het blad vaak kleiner. Daarbij is een kruipende plant nogal onhandig op de salontafel :+

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:37

Je kan geen genoeg foto's plaatsen van je aardappel!! :+:

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:02

Ik heb zojuist ook siernetels meegenomen := Gezocht naar een hygrometer maar niks gevonden hoor >;) en ik heb mezelf beheerst en de syngonium pixie die mijn naam riep laten roepen.

Hoe snel groeit ie zo groot black_kelpie? Daarna wordt het weer ‘gewoon’ een aardappel toch?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:35

ontherun schreef:
Ik heb zojuist ook siernetels meegenomen := Gezocht naar een hygrometer maar niks gevonden hoor >;) en ik heb mezelf beheerst en de syngonium pixie die mijn naam riep laten roepen.

Hoe snel groeit ie zo groot black_kelpie? Daarna wordt het weer ‘gewoon’ een aardappel toch?

Siernetels! *\o/* Ik zag ze hier ook staan bij de Welkoop vorige week, maar toch maar niet meegenomen. Wel een lupine <3

Ik heb geen idee hoe snel hij zo groot zal worden. Als ik zie hoe snel hij nu gaat denk ik dat hij over een week of 6 echt al wel een serieus formaat heeft.

Wat hij daarna gaat doen is de vraag, en ik ben heel benieuwd. Er is niet veel info te vinden over deze planten, en waar je zit op deze aardkloot doet ook erg veel met een plant, elke plant. Dus waar de info vandaan komt maakt dan ook nog uit. Wat ik heb begrepen sterven deze Stephania in land van herkomst (Taiwan/Noord China) namelijk helemaal niet af. Ik vermoed dat als ik hem genoeg water/licht/luchtvochtigheid bied, hij dus gewoon plant blijft :j

Zo niet, dan heb ik over een tijdje inderdaad weer een aardappel. Time will tell.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:32

black_kelpie schreef:

Dit gaat het worden...

Oeh dat gaat goed!

ontherun schreef:

Geloof er niks van, je wil gewoon een excuus om nog een keer te gaan :)) Foto's!

Net weer aan de knoop geweest :)
Afbeelding

En verschil tussen vrijdag en vanochtend bij de Alocasia:
Afbeelding
Vind het echt indrukwekkend hoe snel zo'n groot blad zich ontwikkeld.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:07

_O- betrapt Air. Maar ik heb wel serieus gezocht naar dat ding, bij de boerenbond ook maar ook daar niks >;) Heb nog een hoya kerrii meegenomen := De syngonium heb ik echt laten staan, maar ik moet deze week nog naar de Ikea, nieuwe spoelbak voor de keuken, dus kan niet beloven dat ik dan niet iets meeneem.
Mijn aglaonema van Mossel komt hopelijk snel binnen *\o/*

Dat blad <3 Mijn monster doet er ook zo zijn best op, hij heeft gewoon alweer een nieuwe :oo En Thea heeft 3! nieuwe.

Ben heel benieuwd dan black_kelpie! Zou wel leuk zijn als hij gewoon plant blijft. Hoewel telkens nieuwe plant zien groeien is ook erg leuk :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:08

Bij mij staat de plantengroei stil ;(. Snap er niks van.

Op de graslelie en maranta na. Diefje perst nog wat blaadjes, maar die zijn kleiner.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:54

Jeetje Air die alocasia, die doet een partij z'n best zeg!

San87, ze kunnen helaas niet de hele tijd pieken haha. Wie weet over een paar weken weer nieuwe scheuten! Of kijken je planten ook echt treurig?

Echt leuk dat er onderling planten worden uitgewisseld in dit topic. Foto als hij er is hè ontherun! :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:57

Nee, ze zijn totaal niet treurig. Gelukkig niet.

Ficus moet nog gestekt worden. Ik stel t steeds uit :').

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:14

Air schreef:
black_kelpie schreef:

Dit gaat het worden...

Oeh dat gaat goed!

ontherun schreef:

Geloof er niks van, je wil gewoon een excuus om nog een keer te gaan :)) Foto's!

Net weer aan de knoop geweest :)
[ [url=m/2WKyb9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En verschil tussen vrijdag en vanochtend bij de Alocasia:
[ [url=m/YyzBWI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind het echt indrukwekkend hoe snel zo'n groot blad zich ontwikkeld.

Oh wauw die Alocasia! Groeit echt heel snel! Ik had twee kleintjes daarvan maar helaas beiden overleden. :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:26

Ik heb mijn herkansing eindelijk gehaald. Mag ik nu een nieuwe plant kopen? O:)

Hoe is het met je ficusblaadje san? Issie al uitgerold?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:28

ontherun schreef:

Hoe is het met je ficusblaadje san? Issie al uitgerold?

Ja joh. Betere reden is er haast niet :D.

Ficusblaadje is helemaal uitgerold en heel mooi van kleur <3.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:36

Perfecte tijd om te stekken dus wel :))

Vind ik ook. Bij de Ikea mag ik heb ik nu dus besloten _O- Iemand hier trouwens tips om handige/leuke vaasjes/glaasjes te kopen om op water te kunnen stekken? Ik ben ondertussen door mijn kleine vaasjes en glaasjes heen := Maar ik wil meer. Babywortels zien groeien is serieus verslavend.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:49

Hele goede reden ontherun! Bij de ikea hebben ze ook wel vaasjes gok ik zo :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 06:21

Of de kringloopwinkel :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:04

black_kelpie schreef:
ontherun schreef:

Siernetels! *\o/* Ik zag ze hier ook staan bij de Welkoop vorige week, maar toch maar niet meegenomen. Wel een lupine <3

Ik heb geen idee hoe snel hij zo groot zal worden. Als ik zie hoe snel hij nu gaat denk ik dat hij over een week of 6 echt al wel een serieus formaat heeft.

Wat hij daarna gaat doen is de vraag, en ik ben heel benieuwd. Er is niet veel info te vinden over deze planten, en waar je zit op deze aardkloot doet ook erg veel met een plant, elke plant. Dus waar de info vandaan komt maakt dan ook nog uit. Wat ik heb begrepen sterven deze Stephania in land van herkomst (Taiwan/Noord China) namelijk helemaal niet af. Ik vermoed dat als ik hem genoeg water/licht/luchtvochtigheid bied, hij dus gewoon plant blijft :j

Zo niet, dan heb ik over een tijdje inderdaad weer een aardappel. Time will tell.

Oh lupine, koop je die in NL serieus in de winkel? :+

Het is hier in Zweden de meest drama frut plant aller tijden, ook al zijn ze prachtig, maar er is geen mm Zweden zonder.

Zo ziet Zweden er in de zomer uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Niet mijn foto's). Wordt ook hard aangeraden ze te bestrijden, want het worden er elk jaar meer en meer. Helaas zijn ze ook nog giftig.

Maar lupine zaadjes genoeg hier in alle kleuren. Dus wie wil. :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:13

ontherun schreef:

:j :D

Quir schreef:

Het is hier in Zweden de meest drama frut plant aller tijden, ook al zijn ze prachtig, maar er is geen mm Zweden zonder.

[ [url=m/FykXUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AhdKFG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uuqAms.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/axY2IL.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Niet mijn foto's). Wordt ook hard aangeraden ze te bestrijden, want het worden er elk jaar meer en meer. Helaas zijn ze ook nog giftig.

Hahaha, ik weet het :') Ik ben bijna elke zomer in Zweden. Misschien daarom ook mijn voorliefde voor die dingen. Onkruid of niet, ik vind ze schitterend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:16

Wat een hoop Lupines zeg :wow:

Ik wil voor in mn tuin de Acanthus planten, die zijn ook zo mooi :+:

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:28

Ik vind die lupines ook heel mooi, wil ze ook in de tuin hebben := mooier dan alles vol met onkruid :=

xCODA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:11

Iemand van jullie thuis in de ficussen? Of eventueel lid van Ficus Planet op facebook (facebook groep gericht op ficussen).

Ik heb een ficus moonshine, waar blijkbaar heel lastig aan te komen is. Nu zou ik hem misschien (voor een goed bod of leuke ruil) willen stekken, echter wil ik dan wel weten wat de overlevingskans van een kans is van een stek.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:25

Quir schreef:

[ [url=m/FykXUf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AhdKFG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uuqAms.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/axY2IL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje wat een velden! Ik vind het prachtig.

Ontherun: gehaalde herkansingen moeten absoluut gevierd worden met een nieuwe plant (of twee)! :)) Ik vind zelf lange, smalle waterglazen fijn op stekjes in te zetten, waarbij de blaadjes op de rand van het glas kunnen rusten. Ikea heeft vast genoeg keuze!

Waar kopen jullie je plantenpotten? :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:24

xIrlijn schreef:
Waar kopen jullie je plantenpotten? :)

Intratuin, kringloop (van die vintage potten, ik heb regelmatig geluk *\o/* ), af en toe via Marktplaats of Catawiki (60's/70's Duits aardewerk). En de grote kweekpotten zet ik in manden van zeegras of iets dergelijks, die haal ik bij de Action.