Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
black_kelpie schreef:Ik ga eens zo'n hanger proberen met een veelvoud van 4 draden, kijken of dat beter gaat![]()
Nog wat aardappelspamJe kunt hem bijna zien groeien, echt heel tof.
[ [url=m/7cLPvU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y1o6LY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/n9gARo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er inmiddels achter dat het niet de plant gaat worden die ik hier had geplaatst. Er staan nogal wat foutieve benamingen bij foto's op Google. Dat is wel ook een Stephania, maar dan de Stephania erecta. Die moet er dus ook nog maar bij tzt![]()
Dit gaat het worden...
[ [url=m/UFzPNe.jpg]Afbeelding[/url] ]
black_kelpie schreef:Ik ga eens zo'n hanger proberen met een veelvoud van 4 draden, kijken of dat beter gaat![]()
Ik ben er inmiddels achter dat het niet de plant gaat worden die ik hier had geplaatst. Er staan nogal wat foutieve benamingen bij foto's op Google. Dat is wel ook een Stephania, maar dan de Stephania erecta. Die moet er dus ook nog maar bij tzt![]()
Dit gaat het worden...
xIrlijn schreef:Nooit genoeg aardappelspamZe zijn zo gaaf! Ga je jouw knol ook een rekje geven Black_kelpie?
ontherun schreef:Ik heb zojuist ook siernetels meegenomenGezocht naar een hygrometer maar niks gevonden hoor
en ik heb mezelf beheerst en de syngonium pixie die mijn naam riep laten roepen.
Hoe snel groeit ie zo groot black_kelpie? Daarna wordt het weer ‘gewoon’ een aardappel toch?
Dit gaat het worden...
ontherun schreef:Ik heb zojuist ook siernetels meegenomenGezocht naar een hygrometer maar niks gevonden hoor >;) en ik heb mezelf beheerst en de syngonium pixie die mijn naam riep laten roepen.
Hoe snel groeit ie zo groot black_kelpie? Daarna wordt het weer ‘gewoon’ een aardappel toch?
Air schreef:black_kelpie schreef:Ik ga eens zo'n hanger proberen met een veelvoud van 4 draden, kijken of dat beter gaat![]()
Dit gaat het worden...
Oeh dat gaat goed!ontherun schreef:Ik heb zojuist ook siernetels meegenomenGezocht naar een hygrometer maar niks gevonden hoor >;) en ik heb mezelf beheerst en de syngonium pixie die mijn naam riep laten roepen.
Geloof er niks van, je wil gewoon een excuus om nog een keer te gaanFoto's!
Net weer aan de knoop geweest
[ [url=m/2WKyb9.jpg]Afbeelding[/url] ]
En verschil tussen vrijdag en vanochtend bij de Alocasia:
[ [url=m/YyzBWI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vind het echt indrukwekkend hoe snel zo'n groot blad zich ontwikkeld.
black_kelpie schreef:ontherun schreef:Ik heb zojuist ook siernetels meegenomenGezocht naar een hygrometer maar niks gevonden hoor
en ik heb mezelf beheerst en de syngonium pixie die mijn naam riep laten roepen.
Siernetels!Ik zag ze hier ook staan bij de Welkoop vorige week, maar toch maar niet meegenomen. Wel een lupine
![]()
Ik heb geen idee hoe snel hij zo groot zal worden. Als ik zie hoe snel hij nu gaat denk ik dat hij over een week of 6 echt al wel een serieus formaat heeft.
Wat hij daarna gaat doen is de vraag, en ik ben heel benieuwd. Er is niet veel info te vinden over deze planten, en waar je zit op deze aardkloot doet ook erg veel met een plant, elke plant. Dus waar de info vandaan komt maakt dan ook nog uit. Wat ik heb begrepen sterven deze Stephania in land van herkomst (Taiwan/Noord China) namelijk helemaal niet af. Ik vermoed dat als ik hem genoeg water/licht/luchtvochtigheid bied, hij dus gewoon plant blijft![]()
Zo niet, dan heb ik over een tijdje inderdaad weer een aardappel. Time will tell.
ontherun schreef:Ik heb mijn herkansing eindelijk gehaald. Mag ik nu een nieuwe plant kopen?
Quir schreef:Oh lupine, koop je die in NL serieus in de winkel?![]()
Het is hier in Zweden de meest drama frut plant aller tijden, ook al zijn ze prachtig, maar er is geen mm Zweden zonder.
Zo ziet Zweden er in de zomer uit:
[ [url=m/FykXUf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AhdKFG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uuqAms.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/axY2IL.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Niet mijn foto's). Wordt ook hard aangeraden ze te bestrijden, want het worden er elk jaar meer en meer. Helaas zijn ze ook nog giftig.
Maar lupine zaadjes genoeg hier in alle kleuren. Dus wie wil.
Quir schreef:Oh lupine, koop je die in NL serieus in de winkel?![]()
Het is hier in Zweden de meest drama frut plant aller tijden, ook al zijn ze prachtig, maar er is geen mm Zweden zonder.
Zo ziet Zweden er in de zomer uit:
[ [url=m/FykXUf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AhdKFG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uuqAms.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/axY2IL.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Niet mijn foto's). Wordt ook hard aangeraden ze te bestrijden, want het worden er elk jaar meer en meer. Helaas zijn ze ook nog giftig.
Maar lupine zaadjes genoeg hier in alle kleuren. Dus wie wil.