Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 23:27

Hier ook V naden, maar ik laat het voorlopig zo. Ik stoor mij er niet enorm aan

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 11:24

Bij ons worden ze ook opgeleverd met. Wij laten ze eerst zo wegens dat het niet aangeraden word gelijk er overheen te stucen. Het huis heeft nog wel een tijd nodig om echt door te drogen.

Bij ons gaat het ineens snel. Buitenmuren staan allemaal en is het huis ook al helemaal geïsoleerd en gemetseld.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:23

Leuk om het allemaal te lezen! Hier bouwen ze ook lekker door. De casco wanden staan, ze gaan beginnen aan het plaatsen van het dak bij ons. :)

Ondertussen denken wij vast na over de tuin en hebben contact gezocht met een hovenier. Komende zaterdag gaan wij met ons hele blok kijken bij een schutting aanbieder. Hopelijk komen we eruit. :)

Jullie nog schutting tips? Eerlijk gezegd boeit het mij namelijk niet heel veel. Wil geen zwart en het moet stevig zijn en niet zomaar omwaaien. O en de kat moet binnen blijven maar dat is al niet zo'n springer en klimmer dus dat geloof ik wel.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:26

Yipee schreef:
Leuk om het allemaal te lezen! Hier bouwen ze ook lekker door. De casco wanden staan, ze gaan beginnen aan het plaatsen van het dak bij ons. :)

Ondertussen denken wij vast na over de tuin en hebben contact gezocht met een hovenier. Komende zaterdag gaan wij met ons hele blok kijken bij een schutting aanbieder. Hopelijk komen we eruit. :)

Jullie nog schutting tips? Eerlijk gezegd boeit het mij namelijk niet heel veel. Wil geen zwart en het moet stevig zijn en niet zomaar omwaaien. O en de kat moet binnen blijven maar dat is al niet zo'n springer en klimmer dus dat geloof ik wel.

Er is ons aangeraden de schuttingpalen in beton te laten zetten, dan staan ze steviger :j. Wij hebben ook voor een soort composiet gekozen, dat was blijkbaar onderhoudsvriendelijker dan hout. Aluminium was dan weer af te raden.

Maar we stonden er hetzelfde in als jij, dus deze beslissingen zijn met name op basis van de wensen van de buren gegaan :))

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:42

We hebben over die latei nog geen contact gehad met de aannemer, we willen even afwachten hoe het eruit ziet als het plafond is "afgewerkt". We hebben geen budget meer over om een verlaagd plafond erin te zetten, dus we laten het waarschijnlijk toch wel voor wat het is. Bij ons wordt het ook opgeleverd met de v-naden met spackspuitwerk, maar wij storen ons er niet aan. Hadden ook niet de optie volgens mij om dat te laten vervallen...

@Laux dat ziet er top uit! En in mei al de oplevering! Wat fijn zeg!

@Snuffie123 Yeeaa gefeliciteerd met de goed nieuws brief en het tekenen!

@Yipee Wij hebben inderdaad met ons rijtje ook gekozen voor een schutting die in beton staat! Verder heeft een buur het geregeld, dus weet de details niet haha.

Wij hebbe even een fikse domper gehad hier gisteren... Al maanden wordt een opleverprognose bij ons doorgegeven tussen week 21-26 (23 mei-1 juli)... Gisteren wordt er, via een nieuwsbericht aan het gehele deelplan, een nieuwe prognose gedeeld... Waarbij onze prognose ineens met minstens 10(!!!!!) weken is verschoven, en het dus nu pas tussen week 36-39 (5-30 september) wordt opgeleverd :n Ontzettend balen, alles is al gepland en vastgelegd bij verschillende partijen... De buren hebben al contact gehad met de aannemer, en die kunnen er niet veel anders van maken dat het slechts prognoses waren... En dat het afhankelijk is van de bestrating en de nutsvoorzieningen... Maar de rest van het blok, die aan dezelfde bestrating vast zit, wordt wel al voor de bouwvak opgeleverd... Mega zuur.... ;(

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:24

Wat vervelend dat je ineens zoveel langer moet wachten! Wij laten het plafond ook gewoon met naden en spack spuitwerk. Hebben we nu ook en ja strak is mooier maar erger mij er nu ook niet aan.

Betreffende de schutting: beide buren willen juist zwart. We gaan eens kijken bij via andere aanbieder of we zelf niet gewoon palen in de grond kunnen zetten en daartegenaan planken in de kleur die we zelf mooi vinden.

En anders maar zwart, als beide kanten maar hetzelfde zijn. Het is toch maar een mini tuintje. :+

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:45

Bij mij ligt inmiddels de vloer er ook in. Keuken zijn ze vandaag mee begonnen en de badkamer komt ook steeds meer af!

Schuttingen waren er redelijk snel over eens met de buren. Bij het andere blok zijn ze ook begonnen met het plaatsen van de schutting. Die waren ook wel erg mooi!

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 14:43

Jemig 10 weken verschoven is een hele hoop zeg, kan me voorstellen dat je daar van schrikt.

Wij hebben ook best een tegenvaller gehad. Badkamer blijkt anders te zijn dan ik dacht. En andere tegels véél duurder dan gehoopt. Ipv 3500 zouden we nu richting de 10.000 gaan en dan is het eigenlijk nog helemaal niet naar mijn zin. Wij denken er nu dus over om badkamer en toilet casco op te laten leveren. Wij gaan binnenkort naar badkamerzaken,maar evt wil zouden we het zelf, met hulp ook kunnen doen. Alleen hulp vragen voelt zo vervelend en zelf doen geeft ook wel weer extra stres. Nog even wikken en wegen dus, al moeten we helaas wel al snel beslissen...

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 15:54

Yipee jeetje lijkt me wel vrij donker hoor, een zwarte schutting, helemaal als de tuin niet zo groot is. Misschien is het inderdaad een optie om gewoon palen in de grond te doen met planken die jullie en de buren zelf mooi vinden...

Laura_ klinkt goed, lekker bezig!

snuffie123 Oh jeetje, in hoeverre is je badkamer anders dan je dacht? Ander formaat/indeling o.i.d.? En dat is wel een heel groot verschil ja :oo De tijdsdruk werkt dan ook niet mee met besluiten... Ik weet niet hoeveel budget je hebt, maar ik kan me nog herinneren dat toen wij deze woning net toegewezen hadden gekregen en ook daarin een keus moesten maken, we bij een badkamerzaak op een bedrag rond de 15k uit kwamen om de hele badkamer + toilet beneden te laten doen. Als je daarvoor nog budget hebt en het dan volledig naar je zin kunt krijgen, zeker het overwegen waard!

Ondanks de tegenvaller dat het nu pas in september wordt opgeleverd, lijkt het toch wel aardig op te schieten nu... Binnen zijn we helaas niet meer geweest, maar wel een rondje gevlogen weer met de drone! Onze toekomstige buren zijn afgelopen week even het bouwterrein op gelopen en zeiden dat ze bezig waren met het afgraven van de achtertuin. Voor werden er kabels gelegd en binnen zijn de muren gedaan en is de wc klaar om betegeld te worden (tegels lagen al klaar). Bij de huizen voor ons werd al aarde voor de tuin gestort. Dus de bouw loopt gelukkig wel goed door! Nog meer reden dus om er niks van te snappen dat het nog zolang moet duren...

De steigers zijn ook eindelijk weg! Maar nu de steigers weg zijn, hebben we dus een fout ontdekt bij ons huis aan de hand van de dronebeelden haha. In het metselwerk boven de deur is wat reliëf te zien. Dat is bij de rechter 2 en het linker huis 11 rijen. Bij ons huis is het maar 9 rijen! Er zijn dus 2 rijen te weinig gedaan... Dit hebben we aangegeven bij de uitvoerder en gelukkig gaan ze hier uitgebreid naar kijken en pakken ze het op zodra er weer metselwerk wordt uitgevoerd.
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 20:07

Vervelend dat het zo lang nog gaat duren. Hier lijkt het nog op schema te lopen al valt en staat alles met het aansluiten van de nutsvoorzieningen. Dat duurt tegenwoordig erg lang, wie weet ook een probleem bij jullie huis?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 16:27

cindyy_1993 schreef:
snuffie123 Oh jeetje, in hoeverre is je badkamer anders dan je dacht? Ander formaat/indeling o.i.d.? En dat is wel een heel groot verschil ja :oo De tijdsdruk werkt dan ook niet mee met besluiten... Ik weet niet hoeveel budget je hebt, maar ik kan me nog herinneren dat toen wij deze woning net toegewezen hadden gekregen en ook daarin een keus moesten maken, we bij een badkamerzaak op een bedrag rond de 15k uit kwamen om de hele badkamer + toilet beneden te laten doen. Als je daarvoor nog budget hebt en het dan volledig naar je zin kunt krijgen, zeker het overwegen waard!

Ondanks de tegenvaller dat het nu pas in september wordt opgeleverd, lijkt het toch wel aardig op te schieten nu... Binnen zijn we helaas niet meer geweest, maar wel een rondje gevlogen weer met de drone! Onze toekomstige buren zijn afgelopen week even het bouwterrein op gelopen en zeiden dat ze bezig waren met het afgraven van de achtertuin. Voor werden er kabels gelegd en binnen zijn de muren gedaan en is de wc klaar om betegeld te worden (tegels lagen al klaar). Bij de huizen voor ons werd al aarde voor de tuin gestort. Dus de bouw loopt gelukkig wel goed door! Nog meer reden dus om er niks van te snappen dat het nog zolang moet duren...

De steigers zijn ook eindelijk weg! Maar nu de steigers weg zijn, hebben we dus een fout ontdekt bij ons huis aan de hand van de dronebeelden haha. In het metselwerk boven de deur is wat reliëf te zien. Dat is bij de rechter 2 en het linker huis 11 rijen. Bij ons huis is het maar 9 rijen! Er zijn dus 2 rijen te weinig gedaan... Dit hebben we aangegeven bij de uitvoerder en gelukkig gaan ze hier uitgebreid naar kijken en pakken ze het op zodra er weer metselwerk wordt uitgevoerd.
[ [url=m/PRM6g5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat balen dat het niet goed gemetseld is! Het valt inderdaad wel op als je die foto ziet. Leuk dat jullie de bouw op die manier kunnen zien en dus ook goed dat je dit gelijk bij ze kan aangeven. Hopelijk kunnen ze het netjes oplossen.

Wij willen een inloopdoiche waarbij de vloer gewoon gelijk doorloopt in de hele badkamer. Blijkbaar mag dit niet vanuit het bouwbesluit. Stopcontacten leken op de tekening netjes te zitten, maar zitten blijkbaar op verschillende hoogtes. En op tekening was iets niet meegenomen waardoor de wc uiteindelijk half voor het raam zou komen... dat vind ik niet heel praktisch :+

Eigenlijk had ik budget geraamd op 3500, maar is ook niet erg als dat iets meer zou zijn geworden. Maar van 3500 naar bijna 10.000 vind ik erg veel. Zeker voor iets dat nog steeds helemaal niet naar wens is.

Ik vind het lastig te bepalen hoeveel geld we kunnen vrijmaken voor de badkamer. We moeten namelijk onze volledige inboedel ook kopen omdat wij beiden nog bij ons ouders wonen. En ik weet echt niet goed of de schatting van de inboedel goed zit.. daarnaast wil je ook nog spaargeld overhouden. Dus hoeveel er dan is voor de badkamer is zo onwijs lastig. Ben ook echt een leek in alles. Wie weet doen we uiteindelijk toch de standaard badkamer en pakken we het over een paar jaar alsnog aan...

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 23:14

Hebben jullie al iets besloten over de badkamer Snuffie?

Cindy zo op de foto is idd ook te zien dat jullie minder rijen tegels hebben boven de voordeur idd! En baaaalen van de latere oplevering zeg.

Voor degenen die kochten en al een koophuis hadden, hoe lang van tevoren hebben jullie je woning verkocht? En hebben jullie ergens overbrugd of niet? Wij twijfelen ivm de onzekerheid op de markt. Maar onze bouw begint pas net (we gaan bijna tekenen) en met een gezin plus huisdieren wil ik ook niet meerdere keren verhuizen. Wat is wijsheid?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 23:24

Ryder schreef:

Cindy zo op de foto is idd ook te zien dat jullie minder rijen tegels hebben boven de voordeur idd! En baaaalen van de latere oplevering zeg.

Voor degenen die kochten en al een koophuis hadden, hoe lang van tevoren hebben jullie je woning verkocht? En hebben jullie ergens overbrugd of niet? Wij twijfelen ivm de onzekerheid op de markt. Maar onze bouw begint pas net (we gaan bijna tekenen) en met een gezin plus huisdieren wil ik ook niet meerdere keren verhuizen. Wat is wijsheid?

Wij hebben ons appartement in december in de verkoop gezet. Februari was de oplevering, en we gaan a.s. donderdag over en maandag is de overdracht van ons appartement :j

Wij hebben een overbruggingshypotheek gebruikt, maar ik begrijp dat dit niet altijd kan. We hebben wel meer dan een jaar dubbele lasten moeten dragen, je moet kunnen aantonen dat wel te kunnen

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 23:27

Sorry ik was niet duidelijk denk ik, ik bedoel niet de overbruggingshypotheek maar of je tijdelijk elders woonruimte hebt gezocht tot de oplevering van de nieuwe woning. Onze hypotheek (incl overbrugging) is al rond, wij moesten idd ook eigen geld aantonen.

Maar onze woning wordt pas Q2 van 2023 opgeleverd. Onze makelaar zegt verkoop NU en ga dan elders wonen. Maar ja met een gezin met schoolgaande kinderen en huisdieren (die in tijdelijke woonruimtes vaak niet welkom zijn) vind ik dat moeilijk… ik neig nu naar verkopen in sept/okt en aangeven dat we er zo laat mogelijk uit willen. Of is dat gek?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 23:41

Ooh sorry. Ja wij hebben dat dus niet gedaan, was niet zo bang dat de markt zou inkakken in dat jaar. Hoe makkelijk en betaalbaar is het iets tijdelijks te vinden?

Ik heb wel eens gehoord dat mensen hebben verkocht en ze dan een half jaar er nog in konden blijven. Dus op zich zou dat moeten kunnen.

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:37

Wij hebben vorig jaar juli verkocht, oplevering 1 maart. We wonen nu tijdelijk met kinderen, hond en cavia in een tijdelijke woning. Rond september wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd.
Het gaf mij heel veel rust dat ik wist wat de woning opleverde en ik niet hoef te stressen of de nieuwbouw wel op tijd af is. We kunnen hier tot december blijven als we dat willen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 17:03

Ryder schreef:

Wij hebben de badkamer gekocht bij een badkamerzaak. Kost uiteindelijk minder geld dan via de bouw en helemaal zoals wij het mooi vinden!

Ik begrijp wel dat je hierover twijfelt. Als je het me een jaar geleden had gevraagd had ik gezegd om lekker in je huidige woning te blijven, maar de rente stijgt op dit moment enorm. Als je tijdelijk ergens anders zou kunnen wonen, zou ik daar nu voor gekozen hebben.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:39

Wij hebben eerst verkocht en tijdens de bouw 1 jaar in vakantiehuis gewoond,dus fysiek meer werk maar gaf ook rust dat het huis verkocht was,geen standaard huis.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:00

Anja hoe kwamen jullie aan de tijdelijke woning?

Snuffie dat is inderdaad precies waarom we twijfelen. Voor nu blijf ik denken dat we wel wachten tot na deze zomer met de verkoop, is dat een logische keuze denken jullie?
Hadden we maar een glazen bol…

Edit, gelukkig wonen we in een duurzaam huis in een gewilde wijk. Er staat hier amper iets te koop (momenteel niets).

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:54

@ryder: via via. T ging eigenlijk heel makkelijk, we hadden drie opties. Het huisje waarvoor we hebben gekozen is inderdaad ook een vakantie huisje.

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 22:15

Wij hebben gelukkig al best veel appcontact met alle bewoners van de toekomstige straat waardoor we allemaal best op de hoogte zijn. Echter vanuit de bouw horen we niks wat best vervelend is. Hoe is dat bij jullie?
We hebben vandaag ook een mail gehad van bruynzeel dat ze een planning gaan maken voor inbouw keukens (dit word na oplevering gedaan) echter zou de bouw officieel nog 1 jaar moeten duren. Echter als we zien hoe ver ze al zijn lijkt ons dit wel nog erg lang. Maar zoveel onzeker over hoe en wat dat wij ook twijfelen hoe het met huis verkopen.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:27

Onze woning wordt 8 juni opgeleverd! Spannend! *\o/*

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 00:04

Wat fijn Laux!! Dat is al snel *\o/* , gefeliciteerd!

Anitas1994 heb je een kopersbegeleider die je kunt vragen? Lastig in te schatten inderdaad, maar ik denk ook dat als ze al keukens gaan plaatsen het geen jaar meer gaat duren!

@Ryder ik wacht ook…geen zin om twee keer te verhuizen. Kost ook meer geld dan overbruggingshypotheek…

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:30

Laux schreef:
Onze woning wordt 8 juni opgeleverd! Spannend! *\o/*

Gefeliciteerd! Super fijn! Lekker aan de slag in de zomer.

Wij gaan over een paar weken met een hovenier in gesprek om eens te kijken wat wij met ons mini tuin kunnen doen. :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 18:09

Help!

Ik heb een klein scheurtje in het glas ontdekt aan de buitenzijde. Huis is 8 maart opgeleverd, dus nog net binnen 3 maanden.

Ik heb melding gemaakt bij de aannemer, maar die zegt dat glasbreuken buiten de swk regeling vallen en ik contact moet opnemen met de verzekering.

Nu vraag ik mij af of dat wel de jusite weg is, aangezien de swk nog niet is ingegaan? Maar ik kan er weinig over vinden wat er wel binnen die 3 maanden valt.