Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JessicaOlga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:29

Yvettee schreef:
Hmm wat voor een type ben je?
Opgeruimd of rommelig?
Opgeruimd kan het ook prima zonder deur
Maar als je rommelig bent zou ik voor een deur gaan
Tenminste mijn grootste zooi is altijd op de plek waar ook mijn kleren zijn
Edit: Foutje je bedoeld voor de kasten zelf. Dan maakt het niet zoveel uit. Ik zou buiten de prijs ook eerder voor zonder gaan omdat je dan mee overzicht heb waar alles hangt en snel kunt kijken wat je aan wilt doen. Tenminste dat lijkt me vooral het voordeel van een inloopkast! :D

Maar kun je niet gewoon losse (wel bij elkaar passende) kasten in die kamer zetten en dan gewoon de deur gebruiken die er nu ook al in zit?
Ik ben helemaal fan van de ikea expedit kasten, die lijken me ook ideaal voor inloopkasten. Want daar kun je ook gewoon planken uit weglaten zodat je daar een stang kunt hangen voor kleren aan op te hangen.
http://ikeahackers.net/wp-content/uploa ... 782999.jpg
http://ikeahackers.net/wp-content/uploa ... 759447.jpg
Je hebt bij de kasten ook losse lades en deurtjes die je er in kunt monteren.
En ook van die speciale schoenen bakken dacht ik! :D
En die bakken zijn ook erg handig (en als je ze te saai vind kun je ze ook altijd oppimpen! Dit heb ik bv met die van mij gedaan http://i61.tinypic.com/jfelog.jpg)

Dank voor al jullie ervaringen en tips. Ik vind het wel mooi om een echt aansluitend geheel te hebben. Die verschillende kasten bij elkaar zetten maakt het volgens mij toch onrustig. Ik heb liever een mooi rustig geheel. Vandaar ook de keuze voor schuifdeuren voor de kast. Lijkt me er wel mooi uitzien alleen het prijskaartje er aan is me best veel. Maar ik las dat het verkleuren een probleem was? Is dit niet eenvoudig op te lossen met een zonnenwering?

Fee_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:39

Ik heb ook een inloopkast met schuifdeuren. Vind het alleen echt heel vervelend. Je hebt een deel waar je niet goed bij kan omdat de deur niet verder open kan. Weet even niet hoe ik het goed uit moet leggen... Maar ik zou voor zonder deuren gaan.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:39

Ik heb zaterdag bij de woonexpress naar een kast gekeken met schuifdeuren, maar wat mij echt stoorde was de kracht die je aan het begin moet zetten om de deur open te doen. Wellicht is dat bij een andere kast niet het geval hoor, heb nog geen vergelijkingsmateriaal.

Bij de woonexpress hebben ze nu dus wel een goedkope kledingkast met schuifdeuren, en morgenavond ook nog 15% korting.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:02

Ik heb ook open PAX kasten op een kamer met een raam, ik heb grijze rolgordijnen die bijna altijd dicht zijn. Nog geen last gehad van verkleuringen van mijn kleren.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:06

@inge, bij ons kom je achteraan op de lijst en dan iedere keer als iemand een woning heeft genomen weer een stapje dichterbij.
Er is een passieve en actieve wachtrij. Als je niet direct toe bent aan een woning kun je je inschrijven en schuif je wel mee naar beneden maar er word geen woning aangeboden.
Zo stond ik op 1 en nu weer op 3 omdat er 2 van de passieve wachtlijst op de actieve zijn gekomen.

Je mag hier 3 x een woning weigeren daarna kom je weer achteraan.

Helaas heeft nummer 2 ook interesse getoond voor de woning, ik zal moeten afwachten of ze daadwerkelijk hem nemen en anders wachten op de volgende, dan sta ik weer nummer 2...

Is dat een beetje duidelijk? :D

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:16

Jeetje, volgens mij werkt elke woningcorporatie dan anders dus! Dat systeem ken ik niet. Werkt op zich wel logisch. Ik sta bij 3 corporaties ingeschreven en die zijn ook alle drie anders. De ene is op inschrijfduur voor de wensmodule en in de spoedmodule wordt geloot. De tweede werkt ook met inschrijfduur en die maakt een lijst met degene bovenaan die aan de gestelde voorwaarden van de woning voldoet en de derde loot random zodat je evenveel kans hebt ongeacht inschrijfduur.

Ik hoop dat die woning toch voor jou vrijkomt en anders binnenkort vast wel wat anders! :)

Ik mag misschien binnenkort ook weer vol aan de interieurstyling want wij zijn door een van de woningcorporaties uitgenodigd voor een gesprek over een mooie ruime 2 onder 1 kapwoning :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:49

Eindelijk mag ik me hier ook melden :D
Ik lees al enkele maanden mee, erg leuk om te zien hoe iedereen creatief bezig is om van een huis een thuis te maken.
Wij krijgen 1 april de sleutel van ons nieuwe stulpje, een hele gave oude boerderij (ruim 200 jaar oud) nu dus druk met hoe we het gaan inrichten (dat wil zeggen, ik ben er druk mee, mn vriend niet :P).
We qua vloeroppervlakte er behoorlijk op vooruit, dus ik heb ruimtes te vullen :P
De boerderij zelf is oud, wel compleet opgeknapt, maar oude details behouden (glas-in-lood, oude schouwen, opkamer).
Ik voel me echt bevoorrecht dat ik daar mag wonen :)
Maar wel wat dillema's qua inrichting, aan de ene kant mag het wat moderner, aan de andere kant wil ik het oude behouden. Zo is de eetkamer groen geschilderd (lichtgroen met donkergroen) de originele kleur, zoals het 'hoort' in zo'n boerderij. Prachtig natuurlijk, alleen vind ik de kleur echt niet mooi :o
Dus dillema, zo laten omdat het past bij de boerderij, of toch gaan verven??
Foto's volgen nog, ik krijg het nog niet voor elkaar om foto's van mn mobiel op mijnalbum.nl te zetten :P

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:00

Ah wauw klinkt echt heel erg gaaf!! Zoiets zou ik straks wanneer ik mijn opleiding heb afgerond, werk heb en een relatie heb ook wel willen! :D
Tja die muur, ik hou zelf erg veel van wit/beige. Maar als je het zelf ook mooi vind zou ik het zo laten. Maar als je er zelf niet echt enthousiast over bent (zoals ik hier lees in je berichtje), zou ik het de kleur maken die jij zelf echt mooi vind. Want het belangrijkste is natuurlijk dat jij er fijn kunt wonen. (of is het misschien het idee om een van de kleuren te behouden en die te combineren met een kleur die je zelf wel mooi vind?)

Ik ben benieuwd naar de foto's! :D

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:14

Thnx Yvettee, tip, trouw een boer ;) mn vriend heeft een melkveebedrijf (samen met z'n ouders) vanwege omstandigheden moeten we verplaatsen met het complete bedrijf en zodoende hebben we dit kunnen kopen. Anders had dit nooit gekund natuurlijk!

Afbeelding

ff zien of het zo lukt (foto van internet geplukt) maar dit is dus de eetkamer :)
Er zit nog een prachtige oude (manshoge!) schouw in, met origineel (denk ik :P) tegelwerk, mooie houten vloer, deur naar de kelder en daarboven de opkamer. Maar moeilijk om te verzinnen welke kleuren het moet worden (of blijven...)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:57

Ohh dat is gaaf meikemarieke! Heb je een linkje van het huis toevallig? O:)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:24

jawel, maar niet jaloers worden hoor! :o

http://www.thoma.nl/index_thomamakelaar ... t=Landgoed

Ik schaam me er haast voor :o Het is zo'n prachtig huis in zo'n prachtige omgeving!
Dit had ik nooit durven dromen :)
Het zijn btw 2 woningen, het voorhuis en het achterhuis. Vriend en ik gaan in het voorhuis wonen en mn schoonouders in het achterhuis. Maar voorlopig gaan alleen mn vriend en ik er wonen, mn schoonouders blijven op de oude locatie. We gaan zo snel mogelijk beginnen met de bouw van de nieuwe stal (achter het huis komt die te staan) en als dat allemaal klaar is komen de koeien en mn schoonouders ook bij ons wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:25

Hij is alleen maar heel erg mooi :P , oh wow nice place :wow:

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:26

Dat huis ken ik wel :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:39

Ik heb al een aantel keren in dit topic gekeken, en kon het toch niet laten mijn leefruimte met jullie te delen!

Zo was het toen we bezig waren met klussen.
Afbeelding

Dit is nu de grote tafel!
Afbeelding

De foto's van het woongedeelte heb ik nog niet. Wel een waar je een stukje zit, de foto ging toen meer om de hond.

Afbeelding

Foto van onze badkamer meubel!
Afbeelding

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:40

ja echt mooi he! Maar wel moeilijk om in te richten vind ik zelf :)
Waar ken jij het huis van Astaloca? Het staat niet echt in het zicht ofzo :P

meikemarieke

Oh mooi geworden Miesjex! Gave vloer!

Britt

Ohh waauuw MM.... :~

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:42

Je kan oud en modern toch ook heel mooi combineren? Ik zou zelf de muur een andere kleur geven als je dit niet mooi vind.. Zou veel op internet kijken naar wat je leuk vind. Kijk eens op Pinterest. Zo'n leuke en handige app/site.

Denk dat je er echt een heel mooi paleisje van kan maken. :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:42

@ meikemarieke : Dankjewel, dat huis van jou is trouwens gaaf!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:47

:o Thnx :)
Pinterest heb ik indd ontdekt en ben al duftig aan t pinnen :P
De keuken vind ik niet moeilijk, heb al grootste plannen mee (alleen geen budget, dus dat wordt op de lange baan geschoven), de woonkamer wil ik de wanden een zandkleurtje geven, alleen de vloer weet ik nog niet zo goed of ik daar iets mee moet/ga doen.
Ook voor de studeerkamer weet ik het al wel ongeveer.
Alleen de eetkamer vind ik ontzettend moeilijk, het moet wel passen bij de stijl van het huis (dus geen knalgroene muur oid) maar mag toch wel iets moderner.... moeilijkmoeilijk!
Dus ideeen en voorbeelden zijn van harte welkom!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:53

Voor je eetkamer kan je toch ook prima werken met natuurtinten? Wit, creme, taupe, zandkleur, beige, etc.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:01

Oooh ik vind het huis van MM juist niks, en tegen je schoonouders aan wonen lijkt me een ware hel. _O-
Ik denk dat het voor mij vooral door de inrichting komt trouwens, ik hou totaal niet van dat ouderwetse.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:09

Haha, tjah, iedereen zn eigen smaak he! ;)
Ik vind het wel gaaf om in zo'n huis te wonen met zo'n rijke geschiedenis.
En zo dichtbij mn schoonouders wonen is ook niet mijn ideaalplaatje :+
Hoewel het wel een stuk beter is dan hoe we nu zitten, nu wonen we ook onder 1 dak, maar de je staat zo van onze slaapkamer, bij hun in de keuken.... Das wel erg dichtbij :P
Zo dalijk hebben we 2 gescheiden woningen (eigen cv, meterkast enz.) en ertussen zit de 'deel' dus ook geen geluidsoverlast oid.
Maar goed, een relatie met een boer heeft zo z'n voor- en nadelen.

Natuurtinten zat ik ook aan te denken ja! Maar wat doe je met de trap en de schouw? en zou je dan alle muren een tintje geven??

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:11

meikemarieke wauw gaaf die foto's! En grooooot.
Dat hoeft voor mij dan ook weer niet haha! Een kleine versie van dit huis zou voor mij al prima zijn! Zo'n schattig woonboerderijtje, zonder stallen etc. (hooguit voor een/twee paarden) En ik denk dat een boer ook niks voor mij is, hele aardige mensen niks mis mee hoor! Maar ik denk dat het wat te veel zou botsen met mijn karakter! :')

De inrichting op de foto's vind ik persoonlijk niet echt iets. Maar ik denk dat je daar wel echt heel iets moois van kunt maken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:13

Het is denk ik wel heerlijk rustig wonen. :D