Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:04

Ja, maar ik eet niet alleen. En ik weet vaak echt niet wat ik wil eten. Dus vaak ga ik doordeweeks ook nog even langs de supermarkt. En dan gaat t fout!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:08

Ik weet van te voren niet wat ik eten wil , voor mij is het wel beter een menu lijst te maken maar ik weet het niet

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:14

maar als je voor een paar dagen eten in huis haalt kun je dan per dag toch beslissen wat je wilt eten, dan heb je gewoon keuze uit die gerechten. Ik bepaal ook echt niet van tevoren welk gerecht ik op welke dag eet, tenzij je zit met tbh-datum.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:18

opisop_shop schreef:
maar als je voor een paar dagen eten in huis haalt kun je dan per dag toch beslissen wat je wilt eten, dan heb je gewoon keuze uit die gerechten. Ik bepaal ook echt niet van tevoren welk gerecht ik op welke dag eet, tenzij je zit met tbh-datum.

Dat doe ik ook en wanneer ik een keer echt geen zin heb in hetgeen we in huis hebben dan haal ik een keer wat anders tussendoor maar dat komt niet heel vaak voor.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:19

Sinds kort maak ik ook lijstjes voor een week avondeten (minus 1 dag, want in de prakijkt loopt er altijd wel iets anders zodat je niets weg hoeft te gooien als je een keer elders ofzo eet). Meestal ga ik eerst langs de Aldi en wat er dan overblijft haal ik bij de AH. Deze werkwijze scheelt behoorlijk. Net als opisop_shop beslis ik per dag dan wat we eten (hangt er ook vanaf of mijn vriend mee eet, sommige gerechten kan ik makkelijker dan andere upgraden naar 3 personen)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 14:27

Ik weet ook niet van tevoren wat ik de hele week wil eten, dus we hebben standaard dit soort dingen in huis:

- Pasta/rijst/aardappels
- Tomatenpuree of pakjes met zo'n tomatenbasis
- Ingevroren groente
- Ingevroren vlees
- Een paar blikjes groente
- Fruit, zowel vers als ingevroren
- Snacks
- Bladerdeeg

Zo kunnen we dus altijd iets van aardappels/groente/vlees maken, een stamppot, of een saus voor over de pasta/rijst. Ik maak ook vaak een grote pan soep die ik in porties invries, of een grote pan pastasaus waar we 3x van kunnen eten en waar ik dan een deel van invries. We hebben dus eigenlijk altijd wel wat te eten in huis, zowel aan gezond als aan snacks en we bedenken vaak pas 's middags wat we die avond gaan eten. Als we een week wat zuiniger aan moeten doen, of geen zin hebben om boodschappen te doen, eten we gewoon een deel voorraad weg :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:55

Hier probeer ik elke week een gevarieerde menu te maken zodat we in de week aardappel gerechten, rijst, bami, spaghetti/macaroni of een ovengerecht kunnen gaan eten. Daarnaast kijk ik begin van de week wat voor aanbiedingen er zijn en maak aan de hand daarvan een definitief menu.

Net lekker voordelig wat aankopen gedaan. Op de markt voor 3,50 euro champions, rode paprika, andijvie (waarvan ik later erachter kwam dat ze de kg prijs hanteerde ipv de pond prijs) en 2 kg winterpenen voor mijn paard gekocht.
Daarnaast bij de Etos Pampers gekocht, nu in de stad geweest en daar aan een medewerkster gevraagd of ik op de aanbieding (40% korting) ook de LIHL bon en Etos babykaart mocht inleveren. Aardige vrouw die me ook al met de Pampers had geholpen en ze vond het geen probleem. Daar ga ik dus vaker naartoe ;)
3 pakken megapak per stuk 18,99 = 56,97
40% korting = 22,80
LIHL korting = 10,-
Etos babykaart = 5,-
Totaal korting = 37,50
Totaal betaald = 19,17

Dat is toch wel erg leuk luiers kopen :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 12:58

ha dat doe je goed Carola :D

Hier net op de braderie 2 bakken druiven, 2 bakken aardbeien, 20 mandarijnen en een kilo pruimen voor 9euro en 4 heerlijke harem-achtige broeken op de markt voor 65euro die ik elk jaar koop want ze gaan ook binnen een jaar kapot maar zitten zo lekker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 13:29

opisop_shop schreef:
ha dat doe je goed Carola :D

Hier net op de braderie 2 bakken druiven, 2 bakken aardbeien, 20 mandarijnen en een kilo pruimen voor 9euro en 4 heerlijke harem-achtige broeken op de markt voor 65euro die ik elk jaar koop want ze gaan ook binnen een jaar kapot maar zitten zo lekker :P

Toevallig heb ik gisteren ook zo' n haremachtige broek gekocht voor e5. Wil er volgende week nog 1 gaan halen. Zit zo lekker haha.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 14:19

Ik heb er vandaag ook 2 gehaald, 2 voor €5,-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 15:45

dat zijn vast andere dan ik bedoel, ze zijn hier elk jaar bij alle kraampjes rond de 15 a 20 euro p.st.

Het is een dergelijk model als deze;

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:59

Wat een mooie uitvoering! Ik heb 1 soortgelijke broek van Rituals, maar dan voor thuis (voor yoga/mediteren/fysio oefeningen/bankhangen). En ik heb ooit een keer een soort van 3-kwart model gekregen van iemand, maar dat is echt zo'n camping ding waar ik niet mee over straat durf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:38

opisop_shop schreef:
dat zijn vast andere dan ik bedoel, ze zijn hier elk jaar bij alle kraampjes rond de 15 a 20 euro p.st.

Het is een dergelijk model als deze;

[ Afbeelding ]

Die hadden ze ook, ik heb met een aztec printje. Wellicht is de stof anders. De mijne is van die gladde stof <3 heerlijk vind ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 17:53

Ik heb ook aardbeien gescoord lekker zoet en Hollands dus zacht 3 bakjes voor 5 euro :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:26

Ik had vrijdag aardbeien voor € 0,49 per bakje, echt ideaal! De kleine man is er gek op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:27

Quellian schreef:
Ik had vrijdag aardbeien voor € 0,49 per bakje, echt ideaal! De kleine man is er gek op!

Wauw dat is helemaal goedkoop! Op de markt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 08:47

Nee, bij de Turkse supermarkt.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 08:54

Ik weet niet of het landelijk is, maar de Jumbo bij mij heeft 3 bakken vlees voor 6 euro. Nu heb ik voor 6 euro bijna een halve kilo gehakt, varkensblokjes en 5 schnitzels :wow:

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:50

blingh die met print zijn heel anders van stof dan deze.

quellian dat is errug goedkoop!
Had nog getwijfeld of ik meer aardbeien mee zou nemen maar las op internet even over invriezen en de doeleinden daarvan gebruik ik eigenlijk nooit aardbeien voor dus toch maar niet gedaan.
Krijg nu steeds weer wat meer ruimte in de vriezer dus binnenkort weer wat groentes groter inslaan en invriezen in blokjes voor door de wokgerechten. Inmiddels heeft manlief zelf ook uien, wortels en broccoli uitgezaaid, als we straks de groentetuin wat op orde hebben komt er nog wel meer in.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:12

Ik volg dit topic even, ik wil graag het huis uit, gooi nu altijd vanalles in mn mandje, maar zal straks zeker zuiniger aan moeten doen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:15

Quellian schreef:

Dat is behoorlijk goedkoop! Ik ben een beetje huiverig voor het kopen van aardbeien omdat ik vaak de niet lekkere aardbeien gekocht heb.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:48

Mijn zoon houdt van aardbeien, zeker icm druiven, die knaagt dat zo weg. Ik heb geen klachten gehad :P

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:38

Leuk topic!! Ben hem helemaal aan het doorlezen (ben pas op blz 117) Ik zit/lig nu toch thuis na een operatie aan mijn rug. Maar vandaag heeft mijn man goede korting gescoort bij de da. Maar liefst 47 euro korting!!! Vanderbilt geurtje voor moederdag en voor mij bruno banani geurtje. Dat is nog eens leuk shoppen!!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:26

AH vleespakket voor €10,- of €7,50 met 250 airmiles en er kan een joker op..

Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:47

Pffff airmiles sparen valt tegen hoor!! Twee weken geleden wat ingeleverd bij bol.com en ik kreeg één euro nog wat korting