[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:11

Als je het kan betalen zou ik meer geheugen nemen. Of de 6 met meer geheugen, is toch goedkoper dan de 6s.
Ik heb de 6 16 gig, ik heb 5,2 gig muziek, 3,6 gig foto's en video's, 2,5 gig aan apps, hen nog 280 mb vrij. Moet dus nu weer uitkijken met wat ik doe qua geheugen.
Je hebt zo ongeveer 11,5 gig beschikbaar van de 16 gig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:25

Cer schreef:
Ik heb een poosje geleden een poging gedaan mn Air (van twee jaar oud) te updaten naar Yosemite.. maar dat duurde zo godsgruwelijk lang dat ik de update naar El Capitan niet aandurf. Overigens, de update van Yosemite heb ik niet afgemaakt. Is die update noodzakelijk of kan ie meteen El Capitan binnenhalen?
En wat zijn de ervaringen met de update? Gaat t een beetje vlot?

Ik ben heel tevreden over de update naar El Capitan. Bij mij duurde het een ruim half uur geloof ik voordat 'ie geïnstalleerd was. Ik had wel al Yosemite erop staan. Ik merk overigens vrij weinig verschil, niet merkbaar sneller/langzamer o.i.d. vond de overstap van mavericks naar yosemite een stuk groter. Mijn mac is van begin 2014.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:28

Ik zou trouwens ook kiezen voor meer dan 16GB. Ik heb een iPhone met 16GB en vind het nu toch best wel weinig. Ik heb 11,9 GB beschikbaar (want iOS kost ook geheugen e.d.) en heb nu nog 5.4 vrij. Ik heb mijn iPhone nu een half jaartje. Ik heb er 600 foto's opstaan, 125 liedjes en 25 korte filmpjes. Nu heb ik wel behoorlijk wat apps & luister ik altijd muziek via spotify, dus op zich kan ik de muziek wel verwijderen nog die er opstaat.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:10

Ik heb hier al eerder gereageerd en iTunes ziet hem nu wel en ik kan hem ook herstellen alleen hij zegt dat ik dan van alles terug krijg alleen niet mijn foto's....
Is er een manier hoe ik die eraf kan krijgen?
Vandaag komt mijn nieuwe telefoon binnen alleen kan de simkaart pas over minstens 11 dagen geactiveerd worden ofzo. Ik vroeg me af, als ik mijn oude simkaart er in stop, zie ik dan gewoon al mijn gesprekken en contacten? Of hoe moet dat anders?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:33

Ugh ik word een beetje moe van mijn imac.. Ik kijk altijd alles met een koptelefoon en regelmatig doet mijn linker kant het niet. Ben al een keer terug naar de winkel geweest met mijn koptelefoon en toen deed ie het natuurlijk weer wel.. Gênant! Wat blijkt nu mijn Imac gooit de balans tussen links en rechts iedere keer door elkaar. Altijd als ik links dus niet heb dan staat het streepje meer naar rechts waardoor er rechts meer geluid komt dan links. Nu moet ik het iedere keer weer terug zetten en dat ben ik nu wel een beetje zat weet iemand een permanente oplossing? 8)7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:25

Heeft iemand hier toevallig nog een oude, witte iphone 4s liggen die verkocht mag worden? Ik zoek er namelijk een voor mijn moeder, voor de kerst :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:29

Grrrrr me iPad kan niet meer op internet... WiFi staat aan... Al aan en uit gezet.... Drama :(

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:47

Misschien moet je je wifirouter resetten?

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:01

CoriienRN misschien een keer een reset uitvoeren met de homeknop en uit-knop?

Ik heb een probleem, op de een of andere manier kan ik in 2 groepsgesprekken geen gewone berichtjes meer sturen, maar wel foto's? In de rest van de groepsgesprekken geprobeerd en daar werkt het allemaal gewoon. Ik ben in een van de groepen beheerder en in de andere groep ben ik er ook niet uit gegooid ofzo. In plaats van vinkjes krijg ik alleen dat 'klokje'. Iemand enig idee wat dit is en hoe ik het op kan lossen? WiFi-/3G aan en uitzetten en resetten van telefoon heb ik al geprobeerd.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:44

Mijn Ipad geeft steeds aan dat iCloud vol is, maar als ik dan kijk, heb ik nog meer dan genoeg ruimte over.
Dit geeft hij aan sinds ik mijn Ipad helemaal heb leeggehaald.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 01:08

Rienn schreef:
Mijn Ipad geeft steeds aan dat iCloud vol is, maar als ik dan kijk, heb ik nog meer dan genoeg ruimte over.
Dit geeft hij aan sinds ik mijn Ipad helemaal heb leeggehaald.

Dat komt omdat er een verschil is tussen je iCloud en je fysieke iPad. Als je de iPad leeghaalt dan blijven je bestanden op de iCloud staan. Je zult je iCloud moeten leeghalen als je die melding wil weghalen :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 12:44

Even een snel vraagje voor mijn vriend...
Hij geeft les en doet dit via zijn Apple TV en een powerpoint op zijn iPad. Sinds gisteren herkent de TV de Powerpoint niet meer wanneer deze op groot formaat gaat (dus de presenteerstand). Wanneer hij "gewoon" in PP zit, gaat het prima maar wanneer hij het scherm vergroot als presentatie gaat de TV op zwart... Zijn vader's iPad doet het wel.
We hebben geprobeerd het te google'en maar kom er niet uit....
Iemand enig idee?
Hij gebruikt Office 365 op zijn iPad, hij was gisteren les aan het geven en is van de PP naar Youtube gegaan en sindsdien herkent hij de diashow van PP niet meer.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:19

Is het mogelijk om bestanden (video's) die op een ander apparaat staan, toch op de iPad af te spelen zonder dat er een internetverbinding is? Bijvoorbeeld door het koppelen van een externe harde schijf aan een iPad?

Binnenkort wil ik namelijk video's af kunnen spelen die niet meer qua geheugen op de iPad passen, maar daar is geen internetverbinding in de buurt. Ik vrees dat er weinig mogelijk is, maar wie weet hebben jullie nog briljante ideeën.

Ik google al en kom dit soort dingen tegen: http://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/i ... chijf.html
Maar daar kan ik als leek geen touw aan vast knopen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:20

Ik geloof dat er wel creatieve oplossingen zijn, maar daar moet je je ipad sowieso voor jailbreaken. Ik heb het nooit gedaan en echt goed werken doet het volgens mij niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:43

Ik weet niet of het mogelijk is om rechtstreeks via de icloud drive af te spelen, maar die zou je kunnen vergroten naar het aantal GB die je nodig hebt..

Ik was laatst eens per ongeluk die Siri aan het testen, maar wat een briljant systeem is dat eigenlijk he! :+ Zijn er meer mensen die daar vaak gebruik van maken? Ik heb me meteen een boodschappenlijst aangemaakt en ik hoef maar in te spreken wat ik nodig heb. Ideaal!
Als je em persoonlijke dingen gaat vragen zijn de antwoorden soms echt geniaal :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:21

Siri verstaat mij niet helaas, wat ik ook doe, hoe duidelijk ik articuleer, het wordt niets, ik heb het dus maar uit gezet

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:28

Echt? Terwijl hij met mijn limburgse accent de moeilijkste woorden zelfs vaak goed raadt!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:31

ja, bizar, ik spreek accentloos, want ik heb meer dan 30 jaar voor de klas gestaan en ben nog van de generatie die eindeloos logopedie kreeg op de lerarenopleiding om ieder spoortje van accent eruit te rammen.

Als ik dat 0800 nummer van de politie bel, moet je de plaats inspreken en dan herhalen ze ook altijd een heel andere plaats als dat ik insprak..... ik klink altijd wel erg verkouden, daar zal het wel door komen, vermoed ik

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:53

Jailbreaken durf ik niet aan, bang dat ik dan meer schade aanricht dan dat het voordeel oplevert.

De iCloud klinkt goed, niet aan gedacht. Het geheugenprobleem is dan opgelost. Alleen nog even puzzelen of je video's dan ook offline kunt bekijken.

Siri probeerde ik 1 keer, maar toen belde ik 2 mensen per ongeluk die ik zeker niet wilde bellen. Sindsdien niet meer geprobeerd.

Edit: Is iCloud gekoppeld aan je Apple-ID?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:02

iCloud ga je niet offline kunnen gebruiken. Dan staat het alsnog op je ipad en heb je die ruimte dus toch nodig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:04

Haha, bij mij doet Siri het prima :D
Ik zei gisteren iets als 'herinner mij aan de documentaire op nederland 2 vanavond om 11 uur', en dan zegt ie: oké, ik heb de herinnering voor je aangemaakt _/-\o_
En 'voeg dropjes toe aan de boodschappenlijst' en het staat er bij :D

En als ik zeg 'regent het buiten?' dan zegt ie 'volgens mij regent het niet' met een weerlijstje erbij :+

Haha, zo leuk!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:06

Logisch ja, had ik zelf ook kunnen bedenken, zo werkt Dropbox offline ook en dat gebruik ik vaak. Jammer maar helaas, volgens mij is wat ik wil gewoon niet mogelijk.

Klinkt als een leuke siri :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 18:14

Maar waar vind je die boodschappenlijst dan?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:29

Die kun je aanmaken door te zeggen 'maak een boodschappenlijst aan' :D
En hij staat bij herinneringen :) Je kan natuurlijk ook andere lijsten aanmaken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 22:42

Hij zegt dat hij geen lijst kan maken, dat ik dat zelf moet doen in herinneringen.