Opbouwen vanaf nul op La Palma

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:17

Prairy schreef:
Ik zou de kast een kwartslag draaien, met de achterkant tegen de lange kant van je bed aan (hoofdzijde). Neemt hij minder ruimte in beslag en je hebt gelijk een soort slaapkamer.

Dan kun je bijna niet meer bij de bergruimte onder het bed

Boras

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:27

Wordt de lichtinval geen probleem als de kast dwars komt te staan?

Ik vind het anders wel een goed idee.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:13

Met een dwarse kast wordt het bed opmaken ook wel een dingetje. Dat staat al aan 2 kanten tegen de muur.

Ik denk dat dat witte ding waar iemand het over had een lamp is, die zo te zien wat hoger hangt want aan de lange kant zie ik er nog 2.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 23:02

YvonneV schreef:
Prairy schreef:
Ik zou de kast een kwartslag draaien, met de achterkant tegen de lange kant van je bed aan (hoofdzijde). Neemt hij minder ruimte in beslag en je hebt gelijk een soort slaapkamer.

Dan kun je bijna niet meer bij de bergruimte onder het bed

Op te lossen met bergruimte boven het bed. Sowieso is verticaal gaan in kleine ruimtes handiger als alles op de vloer doen. Er is nu eenmaal meer muur als vloer ruimte.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 00:07

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 01:03

Waarom maak je van het bed geen hoogslaper? Dan heb je echt ruimte onder je bed.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:03

janderegelaa schreef:
Waarom maak je van het bed geen hoogslaper? Dan heb je echt ruimte onder je bed.

:)* Mits goed ter been en geen hoogtevrees :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 09:49

Een halfhoogslaper geeft veel bergruimte en is nog makkelijk in/uit te komen.
Qua bank zou ik kijken naar een kleine slaapbank (uitvouwbaar), altijd handig als je nog eens gasten krijgt :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:20

Palmera schreef:
Ik doel echt op heuphoogte, geen hoogslaper. Ik zie het fout gaan met die trapjes als ik moet plassen ofzo. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 10:30

Mbt tot de kast in de breedte als afscheiding en de bergruimte onder het bed; als je de bergruimte in kratten maakt met wielen er onder kun je er eerst 1 verwijderen en dan de 2e (die achter de kast valt) zijdelings verplaatsen en dan eruit trekken. Vaak zitten hier toch dingen in die je niet dagelijks/wekelijks nodig hebt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:03

Je zou de kast ook op stevige wielen met remmen kunnen zetten. Dan kun je hem nog eens verplaatsen indien nodig. Of bijv met bed verschonen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 11:10

TS laat een foto van haar huis zien en iedereen slaat gelijk aan het herinrichten :+

Fijn dat je huisje eindelijk staat! Nu hopelijk niet teveel stress meer.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:11

Temeraire schreef:
TS laat een foto van haar huis zien en iedereen slaat gelijk aan het herinrichten :+

Palmpje had eerder al aangegeven dat op prijs te stellen, voor als er goede opties voor haar uit zouden komen :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 18:03

Vermoedelijk word het zo:
Afbeelding

Nee, ik ben heel blij met alle meedenkers. Ik zie dingen soms echt niet :)

Water is inmiddels op een nieuwe drinkwatertank aangesloten, leidingen naar het huis liggen.
De rest komt. Hopelijk op tijd. Ik heb de huur opgezegt@ *\o/*
Nu móet het af

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:11

Idd wel een stok achter de deur om de huur op te zeggen.
Komt er in je badkamer echt een openslaande deur die de badkamer in draait*?? Op de tekening te zien heb je er de ruimte voor, maar vaak is het een sta-in-de-weg en kiest men voor een schuif- of vouwdeur.
*In NL is dat bouwtechnisch ook niet toegestaan en moet een badkamer/wc-deur altijd naar buiten open gaan.

Ik weet niet wat dat voor kastje is naast je keukenblok maar is het een idee om dat om te draaien met je bankje. Dan kijk je niet altijd je keuken én je slaapkamer in nl én heb je misschien ruimte voor een bredere bank ??

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 18:27

Klopt, badkamerdeur slaat naar binmen. Maakt mij op zich niet uit.

De tip over draaien van kastje/bank is een goede! Dank je

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:22

DubbelFun schreef:
Idd wel een stok achter de deur om de huur op te zeggen.
Komt er in je badkamer echt een openslaande deur die de badkamer in draait*?? Op de tekening te zien heb je er de ruimte voor, maar vaak is het een sta-in-de-weg en kiest men voor een schuif- of vouwdeur.
*In NL is dat bouwtechnisch ook niet toegestaan en moet een badkamer/wc-deur altijd naar buiten open gaan.

Ik weet niet wat dat voor kastje is naast je keukenblok maar is het een idee om dat om te draaien met je bankje. Dan kijk je niet altijd je keuken én je slaapkamer in nl én heb je misschien ruimte voor een bredere bank ??

Nooit geweten. Waarom is dat dan? Bij ons gaat de badkamerdeur naar binnen open. In mijn vorige huis ook ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:23

Hier ook een naar binnen draaiende badkamerdeur... Ben ook wel benieuwd :j

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:27

En hier een schuifdeur :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:38

Ha interessant! Ik lees stil mee en het huisje wordt geweldig.

Over de badkamerdeur lees ik dit:

Citaat:
Vroeger was de CO2 de voornaamste reden. Maar ook door de warmte en vochtige lucht is de kans om onwel te worden groot. Bovendien ga je, als je je niet fit voelt, ook sneller naar de badkamer toe.

En:
Citaat:
,,Ik vertel het altijd zo”, begint architect André van Deursen van studio D11. ,,In een badkamer is het wel eens glad en is de kans op vallen groter. Wat je wil voorkomen is dat iemand die wil helpen, de deur niet open krijgt omdat de gevallen persoon de ingang blokkeert. Om die reden laten we de deur altijd naar buiten open draaien, naar de kant van de gang.”

https://www.ad.nl/wonen/waarom-een-badk ... ~a7e872e5/

In het artikel van AD staat dat het geen verplichting is, maar dat het meestal gedaan wordt vanwege de veiligheid.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 08:46

beert schreef:
Ha interessant! Ik lees stil mee en het huisje wordt geweldig.

Over de badkamerdeur lees ik dit:

Citaat:
Vroeger was de CO2 de voornaamste reden. Maar ook door de warmte en vochtige lucht is de kans om onwel te worden groot. Bovendien ga je, als je je niet fit voelt, ook sneller naar de badkamer toe.

En:
Citaat:
,,Ik vertel het altijd zo”, begint architect André van Deursen van studio D11. ,,In een badkamer is het wel eens glad en is de kans op vallen groter. Wat je wil voorkomen is dat iemand die wil helpen, de deur niet open krijgt omdat de gevallen persoon de ingang blokkeert. Om die reden laten we de deur altijd naar buiten open draaien, naar de kant van de gang.”

https://www.ad.nl/wonen/waarom-een-badk ... ~a7e872e5/

In het artikel van AD staat dat het geen verplichting is, maar dat het meestal gedaan wordt vanwege de veiligheid.

Ah, hier pampert de overheid gelukkig niet zo. :+

Zaterdag gaat er grot transport: matras, koelkast, was machine, groot hondehok, etc, etc.
Dan kan het indelen echt beginnen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:02

Ik heb het topic een tijdje in stilte gevolgd. Wat gaaf dat je schuur er is, leuk dat je het proces deelt op bokt en superfijn dat de huur van het tijdelijke huis is opgezegd *\o/*

De reden dat ik even een berichtje wilde achterlaten is de indeling. Ik heb in een hutje gewoond met dezelfde afmetingen en verhoudingen: lang en smal. En mijn indeling was nagenoeg hetzelfde als die van TS (met overigens een schuifdeur naar de badkamer). Dus dat komt vast goed :)

Ik zou alleen nog een spiegel boven het hoofdeinde hangen. Door het draaien van de kast blokkeer je de lichtinval, en met een spiegel kun je het licht wat door het raam komt reflecteren. Zo heb je ook licht als het bij voorbeeld te koud is om de deur open te laten staan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:41

Ik zou je kast kops tegen de andere muur zetten. Nu kijk je altijd naar je bed als je op de bank zit. Als je m aan de andere kant zet, heb je dat niet. Leuk behangetje op de achterkant van de kast, of een heeeel groot prikbord van maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:42

Ik ben anti-spiegel boven mijn hoofd :) en voor een evt donkere kamer hebben ze elektriciteit uitgevonden :) Een lichte kleur kast en muren doen ook een hoop.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 12:34

rien10 schreef:
Ik zou je kast kops tegen de andere muur zetten. Nu kijk je altijd naar je bed als je op de bank zit. Als je m aan de andere kant zet, heb je dat niet. Leuk behangetje op de achterkant van de kast, of een heeeel groot prikbord van maken.

Dat is een beter en logischer idee. Bovendien heb je dan binnen meer daglicht.