Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:36

Doubtless schreef:
horsii schreef:
Doet afbreuk aan het pand en sfeer van de Dorpsstraat staat erin. ( Allemaal verschillende huizen, meeste vrijstaand en een aantal twee onder een kap).

Koekoek.
Ik vind het echt bizar dat in tijden van woningnood, een gemeente dit soort aanpassingen in de weg staat (terwijl woningen daardoor weer geschikt gemaakt kunnen worden) %)

Maar dit heeft natuurlijk weinig met woningnood te maken ;)

Eliana

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:42

Balen Horsii, hopelijk kunnen jullie met een goed alternatief komen wat ze wel goed keuren.
Gaaf zeg die keuken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:51

PSvanLot schreef:

Niet mee eens.
Door dakkapellen te plaatsen ontstaan er extra kamers en worden huizen die voor veel gezinnen/mensen/samenstellingen te klein zijn, ineens groot genoeg. Als gemeentes daar wat constructiever in meedenken, draagt dat positief bij aan de druk op de huizenmarkt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:57

Doubtless schreef:
PSvanLot schreef:

Niet mee eens.
Door dakkapellen te plaatsen ontstaan er extra kamers en worden huizen die voor veel gezinnen/mensen/samenstellingen te klein zijn, ineens groot genoeg. Als gemeentes daar wat constructiever in meedenken, draagt dat positief bij aan de druk op de huizenmarkt.

Maar dan moet ze dat aankaarten bij de gemeente, dat het een soort van levensloopbestendige woning gaat zijn. Dan zullen ze misschien eerder akkoord gaan. Maar dan zul je een goed plan moeten hebben.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:57

Anders gaat de bovenverdieping idd te klein zijn bij een tweede kind.
Ach we gaan puzzelen hoe we de aanvraag opnieuw in gaan dienen.
Daklichten vind ik belachelijk.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:59

Leuk topic! Ik kom ook meelezen en ideeën en inspiratie op doen. *\o/*
Al zal het echte verbouwen en renoveren van het huis en paarden gedeelte pas voornamelijk in het nieuwe jaar worden en de eerste stappen zijn altijd het minst leuk (onzichtbaar vooral haha, zoals volledig nieuwe electriciteit en afvoer/water leidingen), maar daarna de dingen die te zien zijn. Alles wordt gerenoveerd.

Maar wel zin in om er ons (paarden) paradijsje van te maken!

Spoiler:
Huisje
Afbeelding
Afbeelding

Een van de vele gebouwen
Afbeelding

Uitzicht over een stukje van de grond (en vooral ook heel veel werk aan onderhoud te zien _O- )
Afbeelding

Horsii, balen dat de aanvraag voor de dakkapellen afgewezen is. -O-
Hopelijk lukt het alsnog! Scheelt inderdaad heel veel ruimte, dak lichten zijn inderdaad alleen interessant als het om het licht te doen is...

MarjanB, prachtige keuken! Ook een stille meelezer van je topic en wordt erg mooi! <3
Badkamer hou ik ook echt van.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:19

@Horsii, staat het huis van de buren al te koop? Want dan is het misschien de moeite om te wachten op de nieuwe bewoners. Grote kans dat die met hetzelfde probleem komen te staan en ook hun dakkapellen willen vervangen. Wellicht dat als je dan samen aan vraagt, het wel wordt goedgekeurd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:09

Rambogirl schreef:
@Horsii, staat het huis van de buren al te koop? Want dan is het misschien de moeite om te wachten op de nieuwe bewoners. Grote kans dat die met hetzelfde probleem komen te staan en ook hun dakkapellen willen vervangen. Wellicht dat als je dan samen aan vraagt, het wel wordt goedgekeurd.

Dat was ook mijn eerste idee misschien willen de nieuwe buren straks ook een grotere dakkapel. Mooi samen aanvraag indienen

Ik word ook een beetje moe van die vergunningen, voor de verbouwing hebben we niks nodig, maar nieuwe paardenstal wel. Zelfs een metertje erbij doen ze moeilijk over. Terwijl een ander bijgebouwtje ernaast compleet weggaat. Ik zie voor volgend voorjaar eigenlijk niks nieuws staan aan dit tempo. En waar de paarden heen moeten, dat moeten we maar zien op te lossen (net of je 4 paarden even in pension zet)

Mensen met een warmtepomp, wat betalen jullie daar ongeveer voor? Paar maand terug kregen we prijs rond de 13.000 door, nu 25.000 :wow: (volledig elektrisch trouwens, geen hybride)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:13

Ook zo frustrerend hè, dan zit je ook met een probleem. Hopelijk krijgen jullie de vergunning alsnog rond. daar zullen wij ook nog wel problemen mee krijgen.

Nee, staat nog niet te koop dus daar kunnen we niet op wachten.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:13

Wow quir, prachtig en zo groot. Zweden?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:35

Quir schreef:
Leuk topic! Ik kom ook meelezen en ideeën en inspiratie op doen. *\o/*
Al zal het echte verbouwen en renoveren van het huis en paarden gedeelte pas voornamelijk in het nieuwe jaar worden en de eerste stappen zijn altijd het minst leuk (onzichtbaar vooral haha, zoals volledig nieuwe electriciteit en afvoer/water leidingen), maar daarna de dingen die te zien zijn. Alles wordt gerenoveerd.

Maar wel zin in om er ons (paarden) paradijsje van te maken!

Spoiler:
Huisje
[ [url=m/4RfU4k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cbJMiv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een van de vele gebouwen
[ [url=m/YN2C33.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uitzicht over een stukje van de grond (en vooral ook heel veel werk aan onderhoud te zien _O- )
[ [url=m/sKTn8Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Horsii, balen dat de aanvraag voor de dakkapellen afgewezen is. -O-
Hopelijk lukt het alsnog! Scheelt inderdaad heel veel ruimte, dak lichten zijn inderdaad alleen interessant als het om het licht te doen is...

MarjanB, prachtige keuken! Ook een stille meelezer van je topic en wordt erg mooi! <3
Badkamer hou ik ook echt van.

Wauw wat ontzettend gaaf

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:18

Quir mooi plekje!

Warmtepomp is ook afhankelijk van aantal Kw dat ie levert en of je er bijvoorbeeld een warmtepomp boiler bij hebt

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:29

MarjanB schreef:
Hmmm ja t is groot maar goed hebben ze niet zelf aangeven wat een goede tussenweg is?

We hebben een keuken *\o/* *\o/*
(Kookplaat helaas niet leverbaar nog)
Het eiland is grijs blauw maar zo lastig om op de foto te krijgen qua kleur

[ [url=m/UTa4t5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NugouJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3jHf1M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mum53M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel mooi geworden! Hoe van de combinatie zwart en hout :o

Heel erg balen van de aanvraag Horsii, heb je nog eventuele troefen in de hand die je kan gebruiken om het aan te vechten?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:44

Horsii wat ontzettend kak dat de aanvraag afgekeurd is zeg! Kan me voorstellen dat je stevig baalt. Kan ook niet begrijpen dat er zo moeilijk gedaan wordt in deze tijd. Zeker met zo’n suffe reden!

Marjan wat is het mooi geworden!!!

Hier weinig te melden kwa huis. Nog geen voortgang in het regelen van de keuken en de kozijnen en zo.

Voor de inrichting hebben we een beperkt budget en na weken van tobben over hoe we het exact gaan doen met het tv meubel zijn we er eindelijk uit en is het af. We wilde dus een kallax kast nemen en die met behang uniek maken. Er hebben weken allerlei behang staaltjes aangehangen, en we konden het maar niet eens worden. Maar nu zijn we beide echt helemaal gelukkig! Echt de retro look waar we voor gingen.

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:08

Mooi siloh! Erg leuk en creatief! En niet iedereen kan gelijk altijd alles nieuw kopen.

Onze keuken is niet zwart :D hij is grijs blauw maar heel lastig op de foto te zetten
Afbeelding

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:45

Hoewel ik erg van de zwarte keuken-kerk ben, vind ik dit grijs-blauw heel verfrissend. Eens wat anders en mooi. En eigenlijk ook heel goed passend bij het type woning vind ik.
Laatst bijgewerkt door Boras op 17-08-22 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:49

MarjanB schreef:
Mooi siloh! Erg leuk en creatief! En niet iedereen kan gelijk altijd alles nieuw kopen.

Onze keuken is niet zwart :D hij is grijs blauw maar heel lastig op de foto te zetten
[ [url=m/Exwgxd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps, op de foto leek het inderdaad zwart, maar nog steeds, vind het echt heel gaaf!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 10:47

Hoi allemaal ik kom me even melden met onze bouwval := ehm… klushuis uit de jaren ‘50 waar eigenlijk alles aan moet gebeuren.
Momenteel is alles enkel glas, geen cv, geen elektrische installatie meer, etc. Ik quote mezelf even uit het biedingtopic:

Mars schreef:
Hoe ziet de planning eruit... ehm.. een heleboel slopen, asbest verwijderen, nog meer slopen, behang trekken, schouw, tussenmuur, oude keuken en gaskachel eruit, vloeren eruit, plafonds eruit, oude elektriek eruit...

En uiteindelijk gaan we ergens ook weer bouwen uiteraard.
Badkamer gaat naar een slaapkamer en het oude badkamertje wordt een soort washok. kozijnen worden allemaal kunststof en HR++ glas, isoleren van dak/vloer/muur, kunststof deuren, een schuifpui, nieuwe ketel, volledig nieuwe cv installatie want die hebben we nu niet... nieuwe keuken, vloer, zonnepanelen, plafonds, wc, nieuwe elektrische installatie, trap renovatie, airco's die ook kunnen verwarmen, muren stucen, nieuwe binnendeuren, laminaat boven, betonvloer in de badkamer waar vloerverwarming in komt.... en vast nog een heleboel dat ik vergeten ben :D

Edit: oh ja we hebben ook nog een tuin maar daar denk ik nog maar even niet aan :P

Ons huidige huis is verkocht maar mogen we een half jaar lang terug huren. Wel fijn ivm levertijden en wachttijd van sommige bedrijven en materialen. Plus we hebben vogels en konijntjes die best gevoelig zijn voor stof en stress dus die kunnen lekker op hun vertrouwde stek blijven tot de verhuizing.
Ik verwacht januari volgend jaar over te gaan.

Kijk en lach/schrik/geniet mee van een stukje van ons zeer retro opknapproject:

Deel van de woonkamer, schouw gaat eruit, muur in rode cirkel gaat eruit, daar komt keuken met eilandje. Raam/deur worden vervangen voor kunststof schuifpui.

Afbeelding

Keuken huidige staat:
Afbeelding

Gang en trap:
Afbeelding

De ‘badkamer’ :') hier maken we washok van
Afbeelding

En dit wordt de badkamer:
Afbeelding

Deze slaapkamer wordt een inloopkast/kamer etc
Afbeelding

De zolder is flink groot en hoog, na isoleren van het dak gaan we daar ook mooie bergruimte van maken
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:07

Oooh heerlijk Mars, dat is bijna een mid-century museum. Heel benieuwd wat dat gaat worden :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:25

Wat heerlijk Mars, dat is precies ons huis toen wij daar vijf jaar geleden in kwamen. Dat gaat zo mooi worden!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:11

O wauw dat huis is gewoon een tijdscapsule Mars. Museum waardig haha. Maar kan zeker mooi worden. Succes! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:48

Ja jullie zeggen dat goed het is idd een soort tijdreis/museum :=

We hebben ons ook staan vergapen aan dit soort kleurencombinaties:
Afbeelding

Lekker rustgevend enzo :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 12:51

Heerlijk retro ook haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 13:09

Haha heerlijk, seventies :')

Flinke klus, maar wel leuk om te doen.
Hier een beetje hetzelfde hoor. Vooral keuken en badkamer dus.

Het kort snel in nu. Ik hoop komende maand een datum te krijgen, dan mogen we eindelijk slopen

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 22:36

Ooooo die kast op de slaapkamer met balkon !! Gaaf!!
Alsye nog retro gordijnen in de aanbieding hebt...