Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:56

Oh daar zou ik ook niet blij van worden inderdaad, vlak naast de afrit. Ik wil wel rust en privacy als ik vrijer ga wonen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:21

Plantanen of leibomen zetten om dat op te lossen was wel een optie volgens mijn collega.

Inkijk en geluid wordt daarmee flink gereduceerd.
Maar ook een fiks prijskaartje gezien het aantal meters.

Overigens zaten er voor mij wel heel veel pluspunten aan de woning.
Veel potentie om er iets geweldigs van te maken

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 21:28

Pal bij de afrit zou mij dan niet trekken. Ik woon nu op een km afstand van de snelweg en kan als ik in m'n bed ligt en het raam staat open de snelweg horen. Ondanks geluidswal.

Gelukkig voor ieder wat wils.
Ben benieuwd of ze op je bod ingaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:47

Ik heb vroeger op 150 meter van de snelweg gewoond. Wel een geluidswal ertussen en haaks erop. Maar je went echt heel snel en dan valt het pas op, wanneer er iets gebeurt is en de weg is dicht en je dus niks hoort :+

Als je er in huis geen last van hebt en op perceel met beplanting wat kan om ook beschut en rustiger te zitten.. zou ik het wel wagen als het verder helemaal voldoet aan de eisen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-03-22 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 22:48

Ik hoor het nu bijna acht jaar later nog haha.nu ben ik wel een slechte en lichte slaper.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 22:49

Jullie nog bezichtigingen staan idinn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:50

Ik was te rooskleurig.. het was krap 150 meter. Ja opzich hoorde je het wel, maar je merkte het niet echt op ofzo. Het hoorde er gewoon bij en was wel een fijn soort achtergrondruis. En in huis had je er nooit last van.

Nee.. wel vanavond eentje via funda aangevraagd, maar dat is vast al vol..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-22 22:52

In Overijssel weer? Gelukkig lijkt er wel weer wat meer aanbod te komen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:03

horsii schreef:
Pal bij de afrit zou mij dan niet trekken. Ik woon nu op een km afstand van de snelweg en kan als ik in m'n bed ligt en het raam staat open de snelweg horen. Ondanks geluidswal.

Gelukkig voor ieder wat wils.
Ben benieuwd of ze op je bod ingaan.

Ja lastig. Ik woon zelf op 100 meter van het spoor. Op het punt waar ik zit heeft de trein precies voldoende snelheid waardoor ik hem eigenlijk niet hoor. Zo nu en dan hoor ik 's avonds de goederentrein, maar verder niks. Terwijl er toch echt minimaal 6 treinen langskomen per uur :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:04

Ik heb ook naast een spoorweg gewoond, dat went heel snel. Naast een snelweg zou ik niet willen wonen, al die uitlaatgassen en fijn stof wat je dagelijks binnen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:24

horsii schreef:
In Overijssel weer? Gelukkig lijkt er wel weer wat meer aanbod te komen.

Nee totaal andere richting op.. alleen nog niks gehoord, dus zal al wel vol zitten. Maar na de lunch even bellen om dat aan te horen :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 14:07

Spannend een heel andere richting.
Wij dinsdag twee bezichtigingen in Noord Brabant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:33

Ok.. we hebben nu een bezichtiging staan in Gelderland.. en die andere (Noord Brabant) kwam ik niet verder als het bandje van de makelaar. Dus via hun site zelf nog maar een bezichtiging aangevraagd.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:08

Fijn dat er weer zoveel bezichtigingen in de planning staan. Dan gebeurt er in ieder geval al iets.

Hier totaal onverwacht goed nieuws, wij hebben een mooi huis gevonden met weiland en een stal, nog net binnen provincie Utrecht. 2 weken geleden hebben we bezichtigd en een week geleden is ons bod geaccepteerd.
Dus ik zou zeggen, houdt hoop, want wij zijn ook echt jaren aan het zoeken geweest, maar nu dus toch geslaagd.
Ik wil wel meer delen over hoe en wat, maar liever via pb. Moet zeggen dat de funda push melding wel heel handig is, daardoor konden wij vaak wel bezichtigen terwijl het dan later vol zat.

Hopelijk vallen de komende bezichtigingen mee en vindt iedereen die nog op zoek is ook snel een mooi plekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:21

Gefeliciteerd!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:41

idinn schreef:
Ok.. we hebben nu een bezichtiging staan in Gelderland.. en die andere (Noord Brabant) kwam ik niet verder als het bandje van de makelaar. Dus via hun site zelf nog maar een bezichtiging aangevraagd.

Die in Brabant is denk ik dezelfde als waar wij ook gaan kijken, haha grappig.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:41

Talishe schreef:
Fijn dat er weer zoveel bezichtigingen in de planning staan. Dan gebeurt er in ieder geval al iets.

Hier totaal onverwacht goed nieuws, wij hebben een mooi huis gevonden met weiland en een stal, nog net binnen provincie Utrecht. 2 weken geleden hebben we bezichtigd en een week geleden is ons bod geaccepteerd.
Dus ik zou zeggen, houdt hoop, want wij zijn ook echt jaren aan het zoeken geweest, maar nu dus toch geslaagd.
Ik wil wel meer delen over hoe en wat, maar liever via pb. Moet zeggen dat de funda push melding wel heel handig is, daardoor konden wij vaak wel bezichtigen terwijl het dan later vol zat.

Hopelijk vallen de komende bezichtigingen mee en vindt iedereen die nog op zoek is ook snel een mooi plekje.

Super zeg gefeliciteerd.
Dat geeft wat moed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:42

Congratz iedereen! Een huis met weiland en stal is natuurlijk wel echt de droom, heerlijk :D

Hier in de binnenstad van een centrum gewoond - dat was verschrikkelijk qua geluidsoverlast, maar een consessie die voor mij het stadsleven toen wel waard was voor mij, lange leve orophax- en bij een vliegveld. Dat wende echt wel heel snel. Denk dat ik het na een week niet meer hoorde. Vrij uitzicht op mijn tuintje zou wel echt een dealbreker zijn, hier.

Hier ook hulde aan de funda zoekopdracht.
Wij hadden deze week uiteindelijk een stuk of 8 bezichtigingen :o . Gisteren op een woning geboden, 10.000 boven wat de aankoopmakelaar zei. Dus wie weet. Toch wel echt een klushuis, met volgens mij vrij weinig gegadigden. Maar fijne buurt, veel potentie en alles functioneerde. We hebben het gevoel een kans te maken, dus de teleurstelling zal groter zijn mocht het niet lukken.

Andere was helemaal instapklaar, gerenoveerd volgens het boekje en aankoopmakelaar adviseerde een bod van 55K boven de vraagprijs :+ :+ :oo , dat gaan we echt niet redden. Dus eerst de andere afwachten en dan besluiten of we daar nog een poging bij gaan wagen zonder verwachtingen :+

Opzich blijkt het aanbod voor hetgeen wat we zoeken in onze prijsklasse wel echt heel groot :j.Dus in dat opzicht gaat de zoektocht voorspoedig. Alleen nu hopen dat we een beetje vlot mee kunnen komen met het bieden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:49

Ik zag van de week ook een super leuke jaren 30 woning hier in de buurt. Maar ja, met deze woningmarkt zit je dan de rest van je leven eraan vast. Want die verkoop je nooit meer voor dit bedrag. En als je nu al weet liever in het buitengebied te wonen.. dan schiet dat niet op. In een normale woningmarkt was het een ideale tussenstap geweest om geen geld aan huur weg te gooien en extra te sparen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:57

Menino, fijn veel aanbod. hopelijk lukt het.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 16:58

idinn schreef:
Ik zag van de week ook een super leuke jaren 30 woning hier in de buurt. Maar ja, met deze woningmarkt zit je dan de rest van je leven eraan vast. Want die verkoop je nooit meer voor dit bedrag. En als je nu al weet liever in het buitengebied te wonen.. dan schiet dat niet op. In een normale woningmarkt was het een ideale tussenstap geweest om geen geld aan huur weg te gooien en extra te sparen.

Opzich wordt de overbiedingsgekte een stuk minder volgens de aankoopmakelaar.dan kan het wel uit als dat vele overbieden eraf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:01

De vraagprijs is al absurd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:03

idinn schreef:

Ik zou het risico ook niet durven nemen.

Maar er is opzicht geen enkele prognose die stelt dat de woningmarkt in zal storten. Juist jaren '30 stadshuisjes kunnen wel een goede investering zijn me dunkt. In de stad is altijd ruimte te weinig, en jaren '30 huizen kunnen ze er vandaag de dag niet meer bijzetten :P . Denk dus dat die prijzen altijd harder zullen stijgen en minder dalen dan nieuwere huizen.

Zit nu in een jaren '30 achterstandswijk, net buiten het stadscentrum en die buurt zijn ze dan ook om die reden helemaal hip en happening aan het maken :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 17:10

Ja in zulke wijken zou ik wel kopen nu. Maar dit staat al in een hippe wijk voor echt de hoofdprijs. Je tikt bijna de half miljoen aan zeg maar :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:58