Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lanoca schreef:Toen ik cherimoya opzocht kwam ik op de custard appel en soursop uit. Dat is dezelfde familie, maar er is nog wel wat variatie. Ik hoop voor je dat het de custard Apple is.
Passievrucht hebben we ook, en vijgen groeien hier ook. En nog veel meer tropisch fruit, Bowen is beroemd vanwege de Kensington Pride mango.
Lanoca schreef:Dan is het echt de moeite van het proberen waard. Ik heb mijn ook van zaad uit een lekkere vrucht, en het boompje is al jong begonnen met fruit. Ze zijn ook lekker. Niet lang houdbaar, als ze rijp zijn, direct eten is mijn ervaring.
Toen ik ze opzocht op het internet vond ik zoetzak zo’n rare naam, maar als ze als cherimoya verkocht worden klinkt dat wel heel luxe.
Prairy schreef:Wat leuk Lanoca. Ik wilde de zaden meenemen naar Curaçao maar dat heeft dan misschien niet zo veel nut. Weet je hoe lang het ongeveer duurde voor ze gingen kiemen? Dan kan ik het eerst hier thuis proberen of ze ook droog kiemen. Ik heb nog ongeveer 6 weken voor ik vertrek.
Sizzle schreef:Ik ben zelf niet zo fan van dingen moeten overwinteren, kies liever iets wat in het klimaat past.