Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 16:16

Josien_ schreef:
Dit heb ik ook. Echt helemaal gelig wordt het. Maar dit krijg ik ook bij de oksels van witte shirts |(

Dat ligt waarschijnlijk aan je deo. Sinds ik nude gebruik, heb ik dit niet meer.
Soms helpt het nog op de gele vlekken in te smeren met ossengal zeep

Dagahra

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:28

Hmm die glasdoeken zorgen idd er wel voor dat het streeploos is, maar het laat wel 'stof' achter.

Meer mensen hier last van?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:30

Dagahra schreef:
Hmm die glasdoeken zorgen idd er wel voor dat het streeploos is, maar het laat wel 'stof' achter.

Heb je deze eerst uit gewassen? Ik had ook echt allemaal pluisjes van de doek maar na het wassen niet meer!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 17:33

k_m schreef:
Dagahra schreef:

Heb je deze eerst uit gewassen? Ik had ook echt allemaal pluisjes van de doek maar na het wassen niet meer!

Ah das een goede. Ben gelijk enthousiast aan de gang gegaan :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:13

Je moet de doek eerst laten weken in water en dan goed uitspoelen. En dan heel goed uitknijpen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 18:53

Dieuwke_ schreef:
Iemand dé tip om heel snel kookgeuren uit huis te verdrijven? Ik kook al met de afzuiging aan en zoveel mogelijk ramen open. En vaak alvast een geurkaars aan maar toch ruik ik het nog als ik de volgende ochtend beneden kom. Ik hoor goede verhalen over Lampe Berger, iemand ervaring mee?

Ja, Lampe berger is top!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:04

Dit topic is een topcombinatie met ontluikende nesteldrang _/-\o_ vandaag de glasdoeken meegenomen bij de Action en via plein.nl 5kg Ariël professional white besteld. Ik hoop dat ik met laatstgenoemde de witte was wat frisser wit krijg. En van het weekend alle ramen maar eens wassen. In een nieuwbouwwijk met HEEL veel zand is het een vrij ondankbare taak, maar het lijkt wel een stuk beter als de ramen weer schoon zijn. Ik heb zo’n Kärcher Windowvac, dus zoveel werk is het eigenlijk niet eens en toch presteer ik het om het veel te lang uit te stellen.

Mijn auto mag ook wel weer eens een rondje wasstraat hebben (bedacht ik me nav PSvanlot), dus dat ga ik morgen doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:08

Wordt je ook blij van hoor. Gisteren meegenomen naar een feestje en moet zeggen dat dat extra lekker rijdt in een schone auto!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:24

k_m schreef:
Iemand ervaring met deze steel stofzuiger?

https://www.vandenborre.be/steelstofzui ... TvEALw_wcB

Ik zie de bomen door het bos niet meer, ik dacht ik neem een Dyson maar wat een prijzen! Deze lijkt me stiller, gaat 50 minuten mee,.. Ik heb last van oorsuizen dus ik zou graag echt geen hele luide stofzuiger hebben,.. Wil wel echt een steel stofzuiger.

En tips om bamboe jaloezieën efficient en snel te kuisen zijn ook welkom!

Hier de Dyson V11 animal. Bij het kopen had ik echt mijn twijfels, want wat een geld. :o Maar nu wil ik echt nooit meer anders. Vond het altijd z’n gedoe stofzuigen, maar de dyson pak ik veel makkelijker en sneller. Stofzuig nu dagelijks.

Ik vind andere steelstofzuiger (die ik ken) niet in de buurt komen van Dyson.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:38

Als mijn Miele zakloze stofzuiger op is, zal ik eens naar een Dyson steelstofzuiger gaan kijken.
Dat zal wel even duren, want Miele heeft een behoorlijke levensduur haha.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:43

Ik heb een Dyson V10 en wil nooit meer zonder steelstofzuiger. Ik pak hem er sneller bij en het stofzuigen vind ik een stuk makkelijker geworden. We hebben de oude stofzuiger trouwens wel gehouden, want de Dyson past niet op vacuümzakken (voor dekbedden/winterjassen etc).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:48

Noeps schreef:
Ik heb een Dyson V10 en wil nooit meer zonder steelstofzuiger. Ik pak hem er sneller bij en het stofzuigen vind ik een stuk makkelijker geworden. We hebben de oude stofzuiger trouwens wel gehouden, want de Dyson past niet op vacuümzakken (voor dekbedden/winterjassen etc).

Mijn Bosch ook niet, ik gebruik een toiletrolletje als verloopstuk :)).

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 21:49

Ik ben voor een AEG gegaan, vooral omwille van het geluid ook. Ik heb erg last van oorsuizingen en wou graag een stille. Hij heeft dezelfde zuigkracht als de dyson V8 en gaat 50 min mee,.. Even getest en echt super fijn! Hopelijk blijf ik tevreden! Vooral ook handig dat deze vanzelf blijft staan, als je dan even iets wil verplaatsen hoef je hem niet op de grond te leggen of tegen de muur te zetten zoals bij een dyson wel moet.
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:01

Summerdreams schreef:
Weet ook niet of ik het bij een nieuwe badkamer zou doen hoor :')
Die van ons is al oud en gaat er binnenkort uit.

Ik heb m'n bamboe raamdoeken binnen dezelfde als iemand hier had gepost, geweldig handig zeg. Wij hebben veel raampjes in de deuren binnen en die zijn nu zo schoon!

Oh de mijne denk ik!
Ja ik ben er ook echt blij mee!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:05

Dagahra schreef:

Heb je het over de doeken van de action of van izi?
Van de action ben ik ook gelijk mee aan de slag gegaan (lees nu dat dat wel te snel is :o ) en daar had ik ook veel stofjes op het glas

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:35

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 22:38

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:20

PSvanLot schreef:

Ik heb deze 2 maanden geleden gekocht, ik vind het een fijn ding! Enige puntje is wel dat je echt goed op moet letten dat je de emmer niet te vol doet, zodat je ook goed kan spinnen en hij niet te nat blijft. Is hier niet zo'n probleem, want ik heb een pvc vloer, maar met laminaat is dat wat minder leuk natuurlijk. Verder super blij mee, maakt goed schoon en is een makkelijk systeem. De dweil kan ook een stukje omklappen zodat je de plinten mee kan pakken. Verder bergt het ook makkelijk op, de emmer is laag dus kan je ergens onder schuiven en die stok kan gewoon in de hoek.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:25

PSvanLot schreef:

Die heb ik, maar kan er niet mee overweg :+
Voor mij gewoon weer een stok met dweil eraan.
Ding staat in de kast te niksen nu.

Had hem aan mijn moeder gegeven om te kijken of zij hem misschien wat vond, maar kreeg hem heel rap terug met de mededeling wat een onding :')

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 14:14

https://www.plein.nl/vileda-easy-wring- ... avullingen

Ik heb deze. En daar ben ik echt wel heel happy mee op de plekken waar ik plavuizen heb. Heel fijn ding! Vooral omdat je hem heel makkelijk even op z’n kantje houdt en wat plinten meeneemt.
Op TikTok deed iemand zelfs de muur ermee.

Helaas zijn plavuizen maar 10% van het totaal van onze vloeren. De rest is grind en daar is het niet fijn dweilen.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:52

Olympia96 schreef:
https://www.plein.nl/vileda-easy-wring- ... avullingen

Ik heb deze. En daar ben ik echt wel heel happy mee op de plekken waar ik plavuizen heb. Heel fijn ding! Vooral omdat je hem heel makkelijk even op z’n kantje houdt en wat plinten meeneemt.
Op TikTok deed iemand zelfs de muur ermee.

Helaas zijn plavuizen maar 10% van het totaal van onze vloeren. De rest is grind en daar is het niet fijn dweilen.

Ik heb deze ook. Ik vind het ook wel een fijn ding. Het is wel 30 euro terwijl een dweil bij de Action veel goedkoper is. Maar goed, ik wilde graag deze dweil.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 07:47

De glasdoeken van de action gekocht en uitgeprobeerd: wat een gemak! En streeploos! Ik ben fan :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:33

Hier dus ook een keer naar de action voor die glasdoeken, en die dweil hierboven lijkt me ook wel wat...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 08:39

Ik heb via Luxplus mijn bestelling binnen gekregen en ben heel erg te spreken over de Vanish Carpet foam! Ik heb een lichte kleur vloerbedekking op mijn trap en daar zitten na een jaar al een hoop vlekken in die ik er met wat anders niet uit kreeg.

Foam er op gesprayd, inborstelen en 2 uur laten zitten en daarna stofzuigen.

De 3e trap trede uitgeprobeerd:

Spoiler:
Afbeelding

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 09:42

Dat ziet er goed uit!