Lego

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 15:16

Oh nee dat heb ik helemaal niet meegekregen

Dan is kruidvat nu wel goedkoop 18 euro voor dezelfde auto.

Maar alsnog hadden ze beter kunnen verhogen met de nieuwe pakketen die eraan komen. Dit geeft een beetje een bijzonder beeld.

Genoeg speelgoedwinkels ook met korting trouwens! Ook iets om in de gaten te houden

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 16:44

Zebrastreep schreef:
Oh nee dat heb ik helemaal niet meegekregen

Dan is kruidvat nu wel goedkoop 18 euro voor dezelfde auto.

Maar alsnog hadden ze beter kunnen verhogen met de nieuwe pakketen die eraan komen. Dit geeft een beetje een bijzonder beeld.

Genoeg speelgoedwinkels ook met korting trouwens! Ook iets om in de gaten te houden

Maar lego is gewoon net al alles in de wereld veel duurder geworden om te produceren, alle sets zijn dus in prijs omhoog gegaan en inderdaad ergens net voor de zomer al. Dus prijzen met vorig jaar vergelijken schiet niet op, de beste vergelijking is om met de prijs van september te vergelijken. En die is verder niet veranderd

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:15

Aantal andere verkooppunten hebben de prijsverhogingen niet meegedaan dat zorgt wel een beetje voor verwarring. Althans ik kreeg er een beetje mediamarkt ideeën van :')

Brickshop had wel leuke aanbiedingen alleen is dat wel iets meer oude collectie

beert

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:12

Die Ferrari was een paar weken geleden voor 15 euro bij Intertoys. Ook bij Amazon is hij geregeld voor dat bedrag. Dus die kun je beter daar in de gaten houden :-)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:48

Zebrastreep schreef:
Aantal andere verkooppunten hebben de prijsverhogingen niet meegedaan dat zorgt wel een beetje voor verwarring. Althans ik kreeg er een beetje mediamarkt ideeën van :')

Brickshop had wel leuke aanbiedingen alleen is dat wel iets meer oude collectie

Snap ik.

Wat ik fijn vind is dat lego gewoon een adviesprijs hanteert. Daar verkopen ze het zelf voor.
Een aantal exclusieve sets zijn daardoor daar het goedkoopste.

Bijna al het andere is iets goedkoper in andere winkels.

Sets die heel schaars zijn (geworden) zijn soms bij lego nog te krijgen voor de normale prijs, en via andere kanalen zijn ze vaak (veel) duurder.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:53

Ik wil het disney kasteel…

Maar het gaat nu niet…

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:17

Ik heb me laten verleiden door het VIP weekend op de lego shop.
Ik heb nu het leeuwenridders kasteel besteld, en krijg er 3 extra setjes bij kado, ik ben benieuwd. En ook nog even 6000 VIP punten, dat is 2x zoveel als ik had voordat ik begon en een hoop aan een extra set had uitgegeven :P
Ook heb ik meteen een halloween uiltje en de arrenslee mee besteld, want die vond ik zo leuk en die zijn zo seizoensgebonden.

Verder heb ik ook bij bol het sanctum sanctorium besteld. Die was leuk geprijsd, zeker met nog 70 euro aan kadobonnen die ik nog had :P

En ik wilde al heel lang de vleugelpiano hebben, maar die is steeds uitverkocht bij lego. Nu had ik die ergens voor een gunstige prijs gevonden (hoewel nog heel veel geld), en toch maar besloten m te kopen. Want als ie al zo moeilijk te krijgen is wordt dat alleen maar lastiger in de loop van de tijd, en waarschijnlijk ook duurder.

Dus ben wel een heel flink bedrag armer, lang leve de ontslagvergoeding van mijn oude werkgever waar ik van heb besloten dat ik er wel wat van uit mag geven ipv alles op een spaarrekening te dumpen :P
Maar misschien voorlopig ook wel weer genoeg lego gekocht :D

Ik heb iig in de winter genoeg te bouwen.
Een collega van mij had het erover dat ie heel wat starwars lego had en evt wel uit elkaar kon halen zodat ik ze een keer op kon bouwen. Zou wel leuk zijn, ik zou dat soort sets nooit kopen maar vind ze wel leuk om te bouwen. Dus wie weet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:21

Leuke aankopen :)

Hier nog de Lego orchidee gekocht net bij de intertoys in de aanbieding, die komt beneden te staan. Ander staat al in de badkamer. Eerst verder met de medieval blacksmith.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:21

Ik wil nog steeds het disney kasteel maar t komt gewoon niet lekker uit nu…

Klinkt als een lekkere uitgave Renske

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:29

Ja ik twijfelde tussen hogwarts express, leeuwenridderskasteel, disney kasteel en een aantal losse kleinere sets om tot de 250 te komen voor de extra kadootjes.
De Hogwarts express was 100 euro goedkoper maar die code kon je stom genoeg niet samen gebruiken met de code voor het avontuurlijke drakenrit setje die ik voor punten gratis erbij wou, dus tsja.
Dat ding is ook wel heel erg groot volgens mij, en ik vond het leeuwenridderskasteel ook wel heel leuk en is een leuke afsluiter van een kastelentocht die ik met een vriend doe, elke maand een ander kasteel in Nederland bezoeken :)

Het disneykasteel vond ik niet leuk genoeg voor dat geld. Er is ook een mini versie, die neem ik misschien nog wel eens. Ik ben in oktober naar disneyland geweest, dus dat is wel leuk als aandenken, samen met haunted mansion, wat een van onze favoriete attracties was.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:55

Ik heb net de kerstset van dit jaar en vorig jaar besteld (Kerst dorpstraat en Bezoek van de Kerstman), nu is onze kerstverzameling ook weer compleet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 15:56

Ik ga denk ik toch voor de middeleeuwse smid. Toch een set die ik wil maar dan even minder duur.

Stiefbroer van mijn vriend gaat de eiffeltoren bestellen. Hij heeft ook de titanic. (Om mij even jaloers te maken)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:46

Die is leuk, leuke details zitten daarin, echt leuk om te bouwen.

Titanic zag ik bij pepper stuk goedkoper langskomen, ruim 600 ipv boven de 900,-

Leuke bestellingen Neon, ik kwam bij bol alleen de bezoek van de kerstman tegen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 16:57

Mijn man wil de vuurtoren graag voor de kerst, maar dat ding is mega duur en ik hik aan tegen de afrekening van m’n energieleverancier dus ik durf zo’n bedrag nu echt niet uit te geven. Jammer voor hem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:05

Jammer Morrie. Wij hebben hem een tijd geleden ook gekocht, maar nog niet gebouwd, kan dus niet zeggen hoe leuk die is.

Carola, https://www.bol.com/nl/nl/p/lego-icons- ... oductTitle. Hij is er wel bij Bol, wel 40 euro duurder dan bij de Lego winkel.
Bezoek van de Kerstman is 1,09 euro goedkoper bij Bol.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:51

Jammer maar begrijpelijk Morrie om het dan niet te kopen.

Ik zag het net inderdaad Neon, heb het toch op mijn lijst gezet mocht het later nog goedkoper worden dan bij Lego.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 19:28

Oh jee, door jullie geklets ook verleid om te bestellen. We hadden het Disney Kasteel al op het oog, nu is hij via Lego net zo duur als via Marktplaats. Meteen maar besteld.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 20:25

xoranlover schreef:

Dat kasteel gaat er wel uit (die grote). Van de kleine weet ik het niet.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 20:42

Morrie schreef:
Mijn man wil de vuurtoren graag voor de kerst, maar dat ding is mega duur en ik hik aan tegen de afrekening van m’n energieleverancier dus ik durf zo’n bedrag nu echt niet uit te geven. Jammer voor hem.

Om je misschien gerust te stellen; het valt echt tegen. De bouwconstructie was niet top en de herrie als je het lichtje aanzet is echt vreselijk door het roterende motortje. We hebben het lichtje dus nooit aan. Om het lichtje aan te zetten moet je ook flink kneuteren. We hebben al veel gemaakt maar dit is echt de minste :+

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:14

Ik heb net the elf house in elkaar gezet en dacht toch nog eens op de Lego site te kijken voor meer kerst items.
Heb nu spijt. De Titanic is op dit moment leverbaar maar vind m echt te veel geld kosten. Krijg m alleen niet uit m’n hoofd %)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 22:15

Luxorvalkje schreef:
xoranlover schreef:

Dat kasteel gaat er wel uit (die grote). Van de kleine weet ik het niet.

Klopt, kleine geloof ik niet.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 22:45

Ik weet dat die er uit gaat daarom wil ik die ook maar voor mij komt het nu niet uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 13:43

Die grote lijkt eruit te gaan.

Ik heb toch maar wat besteld die eruit gaan en kadootjes gekregen ook. Deze kant komen op een tweedehands delorean. Nou ja die ga ik dus ophalen van de week. :j

De saturnus raket (die had ik bij kennedy space center al opgebouwd zien staan en te koop samen met de spaceshuttle en het iss station, die paste helaas niet in de ruimbagage :P ) en dacht ooit komt dat wel. Stond in de planning voor komende zomer. Maar ja dan staat hij nou bij gaat uit de verkoop samen met het iss station. Die krijg ik kado <3 vooral de raket ga ik blij mee zijn. Een monster van 1 meter :)) en de kadogever heb ik een beetje weer aangestoken. Voor hemzelf heeft hij de gele fiat 500 besteld

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:37

Een vriend van mij is ook hard aan het sparen voor de Delorean.
Helaas heeft hij veel andere kosten.

Ik houd marktplaats in de gaten.
Nieuw hoeft namelijk niet, maar ze zijn toch net wat te duur voor wat hij gespaard heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:57

Op marktplaats staan er wel wat maar sommigen op de nu nieuwprijs of zelfs meer. Sommigen zitten op de vorige nieuwprijs van 175 euro. Ik heb geluk dat ik via via tegen deze tweedehands met doos ben aangelopen voor een net bedrag wat ik kan missen. :j

Ik was in de veronderstelling dat ik hem al had maar bleek afgelopen voorjaar de verkeerde optie aangeklikt te hebben :') en werd de ghostbusters auto afgeleverd samen met een back to the future t shirt -O- . De grote terwijl ik de kleine drie weken daarvoor samen met een bijpassend t shirt had aangeschaft.

Scheelt dat ik die dadelijk op twee adressen kan gaan bouwen als mijn knutseltafel over is gehuisd. :P en hoewel hetzelfde model hebben ze toch andere details. Maar ik had liever toen de delorean gehad hoor. :P