Ik zou eerst eens een prijsvergelijk doen van wat wrapping laten doen kost en wat nieuwe deurtjes kosten.
Storm
Geplaatst: 17-04-21 19:01
Ik kan de gehele keuken laten wrappen voor nog geen 900 euro. Dat is inclusief alle zijpanelen, open kastjes enz. Ik denk dat dit een hele nette prijs is.
En ik neig ook naar matzwart maar ben ook bang voor vette vingers...
Mooi ja Marlinderoos, ik ben er nog steeds weg van, gaat ook niet vervelen ofzo.
Boras, het is een folie die over de folie van je kastje heen gaat. Het blijft lang mooi zitten.
smurffie
Geplaatst: 17-04-21 20:20
Wij hebben vinger afdruk vrij mat zwart. Perfect! Al is het stiekem heeeel donkergrijs
Storm
Geplaatst: 17-04-21 22:38
smurffie schreef:
Wij hebben vinger afdruk vrij mat zwart. Perfect! Al is het stiekem heeeel donkergrijs
Folie? Of was je keuken zo al? Klinkt goed!
karijn
Geplaatst: 18-04-21 18:59
We hebben eindelijk een fauteuil gevonden als opvolger van onze versleten grijze oorfauteuil.
De kleur komt overeen met onze salontafel en eettafel.
Hier schiet de verbouwing aardig op. Dus we moeten na gaan denken over verf kleuren. Paniek haha. We neigen alletwee eigenlijk naar alles (gebroken) wit.. wat zouden jullie doen? Onze bank is antraciet, de keuken mat zwart met een lichtgrijs marmeren blad. (Alles zit in 1 ruimte). Op de vloer komen 60x60 tegels in een hele licht beige/grijsachtige zand tint. Het donkere vlak wat je op de eerste foto links naast het raam ziet, wordt samen getrokken met het raam ernaast 1 groot raam. Tegen die muur komt ook de keuken. De ruimte is 12x4,5.
soesita
Geplaatst: 18-04-21 21:28
Wow, bij dat uitzicht heb je geen vrolijke kleurtjes op de muren meer nodig, toch? Ik vind alles gebroken wit hier prima passen. En anders toch maximaal een bescheiden pasteltintje. Zodat het landschap en de eventuele schilderijtjes aan de muur met alle eer gaan lopen.
Dat was inderdaad ook ons idee. Omdat het uitzicht rondom zo mooi is, leek wit ons het meest rustige. En je ziet op wit de insecten makkelijker Ceetje: dat is zeker waar! Een andere kleur kan altijd nog.
Ik denk dat we alle kamers maar gewoon wit doen. Als het verveelt kunnen we het aanpassen.
Ik heb kleur altijd het liefst van accessoires omdat ik graag vaak wissel van kleuren dus kussens, kaarsen, dekentjes etc. We hebben pas 1 ding voor aan de muur, een groot zwart houtsnijwerk. Als alles staat en hangt dan maar eens bedenken of we er nog iets bij willen. We hebben maar 1 vrije muur natuurlijk want de rest bestaat vooral uit ramen.
soesita
Geplaatst: 19-04-21 09:12
Ik kan het me al helemaal voorstellen met muren in gebroken wit en kleuraccenten door het uitzicht en de inrichting. Wordt vast heel erg mooi!
DubbelFun
Geplaatst: 19-04-21 09:13
@frummels: ik zou 3 wanden gebroken wit doen en één wand een zachte gele kleur. Dat kombineert bij veel kleuren accesoires en geeft meer warmte aan de kamer als tegenhanger van al de 'koude' kleuren die er al komen.
Ik zal foto’s maken als het af is! Ik verwacht midden mei
DubbelFun: op de foto’s kun je geloof ik nog een beetje zien dat de muren deels zacht geel waren, maar dat is niet onze smaak en past niet bij de inrichting die we voor ogen hebben. Was er na een dag ook al helemaal klaar mee met die kleur haha.
Ik dacht eerst aan misschien een muur heel licht grijs of taupe. Maar we zijn er denk ik wel uit dat alles voorlopig gewoon gebroken wit wordt. We krijgen ook wel genoeg afwisseling door de accessoires en verlichting. In het plafond komen spotjes, tussen de openslaande deuren komt muur verlichting die zowel omhoog als omlaag schijnt en op de vloer achter de tv komen een paar spotjes in de vloer die omhoog schijnen tegen de muur.
Volgend jaar komen er nieuwe kozijnen en deuren/ramen trouwens. Maar we wachten nog tot we goedgekeurd worden voor de eco bonus want dan krijgen we 60%-70% terug dan wordt ook alles geïsoleerd en de buitenkant van het huis geverfd want dat valt ook onder de eco bonus.
noviceh
Geplaatst: 19-04-21 09:48
Ik zou juist alle muren een kleur geven. Lichtgrijs of -taupe inderdaad Geeft wat meer sfeer dan dat steriele wit op de muur en is evengoed rustig.
karijn
Schiet goed op ja, Frummels. Kleur op de muur kan altijd nog.
Gisteren heb ik in de winkel proef gezeten in de fauteuil. Hij zit prima. Nu de jongens nog uitleggen dat ze iets zuiniger moeten gaan zijn op de stoel... Heb een vlekgarantie erbij en een onderhoudskit.
Schiet lekker op Frummels! Zo benieuwd naar je eindresultaat straks!
xPareltje
Geplaatst: 19-04-21 19:30
Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat! Maar wat een gave grote ruimte.
Zijn er mensen die met mij mee willen denken over het opvullen van mijn wandplanken, ik weet echt niet wat ik erop moet zetten issues Ik kan wel foto's plaatsen mochten mensen mee willen denken.