Fun-da deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:10

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:34

Lieffiefi schreef:
https://www.funda.nl/koop/voorschoten/h ... enlaan-100

Deze is niet ver bij mij vandaan..
Staat als sinds (serieus) 2015 te koop..

Tja, is heel apart, dan moet je (als je dat budget al te besteden hebt) daar ook maar net van houden.

Deze verkoopt ook maar niet, ik weet nu ook waarom ;( zijn dit vorige week gaan bezichtigen, en laten hem ook voorbijgaan.
https://www.funda.nl/koop/noorbeek/huis ... ilberg-36/
Huis is wel wat van te maken, is nog wel werk aan, maar dat valt best mee, de weg waar het aan ligt had ik mijn bedenkingen over, maar dat is niet de reden dat we er vanaf zien.
En als ik dit van te voren had geweten dan waren we niet eens gaan kijken.

Dit huis heb ik de afgelopen jaren al af en aan gevolgd, in 2014 stond het ook al te koop, voor ik meen 299k, en dat wilde toen al niet.
Gaat de eigenaar nog een hele kluif aan krijgen hier vanaf te geraken.
En dat het een rijksmonument is maakt het er niet gemakkelijker op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:37

Ik vind het op de foto's nog wel meevallen?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:40

Ja, het huis is ook absoluut het probleem niet, maar de boer die erachter zit...
En die blijkbaar het stuk grond aan de voorkant waar de container op staat in bezit heeft, en niet van zins is te mee te verkopen.
Hij wil het wel ruilen tegen de weide aan de achterkant, die 3000 meter groot is...yeah right 8)7

Toen het woord procederen, met de gemeente zien te regelen dat de container en vuiligheid verwijderd wordt, en jurist vielen zijn we afgehaakt ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:44

Vraag me idd af wat dan wel de reden is van het Er vanaf zien ?
Heb wel rijksmonumenten in beroerdere staat verkocht zien worden voor om en na ik hetzelfde geld

(Heb geen idee wat de huizenprijzen in Die regio verder doen)

Edit : das idd wel een issue wat jij nu aanhaalt
Ga nog eens de foto’s bekijken (of is Er heel voordelig gefotografeerd?

Edit twee ;)
Maar is daar niet gewoon een schutting langs te zetten op de erfscheiding?
Dat zou een optie zijn als het huis verder echt je droomstek zou zijn , schutting op de erfscheiding en :evaw:
Je ziet er niks meer van
Ruilen van 3000 m weide tegen dat trutstukje vind ik ook wel een hele ver gezochte

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:51

En nog maar ene post
Maar heb eens naar het kadastrale kaartje zitten kijken
Dat minibeetje grond Met container ligt idd wel compleet crap tov van dat huis

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 13:52

Nogmaals, huis is nog niet het probleem, ok er staat water in de kelder, in het huis regent het op het achterste deel op verschillende stukken binnen, groot deel asbestdaken, in de tuin een megagroot zwembad wat nooit afgemaakt is geweest (ik dacht eerst dat het een grote mestput was).

Maar die boer heeft het weiland wat bij deze woning hoort nu in gebruik, volgens mij al heel lang, heeft er een poort in naar zijn erf, en lijkt me niet van zinnens daar ooit af te gaan.
Hebben we het nog niet over de financiele oliebol die erover hangt, ik had van te voren info bij het kadaster opgevraagd, daar heb ik het nog niet eens met de makelaar over gehad.

Hoe dan ook een moeilijk geval.

De schuur die ooit vervallen is op dat stuk waar de container opstaat, zou in princiepe weer terug opgebouwd moeten worden, als de gemeente Margraten daar ooit op gaat handhaven, dan wordt dat een nog groter issue....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:01

Nee dat is het ook
In eerste instantie kijk je naar de foto’s en Denk je
Nah; schutting op de erfgrens en je ziet heel die container niet meer
Dan zoekt ie het Maar lekker uit Met Die container Maar hebben Wij Er geen last van

Maar dat gaat volgens mij niet eens als ik de kadastrale kaart bekijk, zo stom
Als je ook gewoon logisch naar Die kaart kijkt is dat stukje ook uit het perceel van dat huis gehapt , alsof het Er ooit wel bij heeft gehoort zeg maar
En het ligt ook strak langs het huis

Als je dan een eigenwijze eigenaar hebt kan dat vernoeiende business worden (laten we het geld nog even buiten bescchouwing)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:05

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 14:13

SonjaVR: het heeft er ooit ook bijgehoord, dat kun je zien op oude foto's van de site rijksmonumenten, en een van de problemen is dat er een raam vanuit de woonkamer op uitkijkt, de boer zou in principe zo bij je kunnen staan binnengluren vanaf "zijn stuk".
En nee, je kunt er geen schutting voorzetten, hij moet er immers nog aan kunnen.
Moet je het raam al blinderen, en als er ooit wat terug voor staat heb je sowieso geen licht meer van dat raam.

Maar het schrikt af dat je waarschijnlijk niet eens het stuk weiland zelf in gebruik kunt gaan nemen na aankoop zonder een hoop sores.
Echt, toen die makelaar begon over we zijn met een jurist bezig dacht ik ...oei...laat maar ;(

Die boer lacht zich echt rot, die heeft al jaren, en waarschijnlijk nog vele jaren al een stuk weiland direkt naast zijn woning in gebruik.

Zonder dat weiland is het huis voor ons ook niks waard, als het gaat om een mooi ruim huis, dat heb ik nu al, daar hoef ik niet voor te verhuizen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:30

Dat is idd wel een vervelend pakketje gezeik bij elkaar zo
Zou ik ook voor passen

Wil gewoon wel zelf mijn eigen land in gebruik kunnen nemen

Die shutting bedoelde ik tussen dat Raam en de container, dan kan hij Er vanaf de weg bij
Maar daar voor ligt dat stukje grond idd te strak voor langs het huis
Dan is de Enige optie een leuk vergezicht op folie tegen je raam plakken voor de illusir van uitzicht
Maar goed, dan heb je nog steeds gezeik Met de achtertuin

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 15:53

Wat lastig zeg! Naar ik begreep wil hij dat stukje met die container (die op het kadastrale kaart er dus uit is 'gehapt') wel geven in ruil voor de strook die er achter zit? Die is gek. Maar als een huis met het land verkocht word kan hij er toch geen gebruik meer van maken? Met woningen is een huurder meer beschermd meende ik, maar met grond is dat toch anders? In ieder geval erg jammer dat het daardoor niet door kan gaan.
Als ik trouwens op google zoek zie ik dat het een paranormale praktijk is en geblurd is via streetvieuw.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 16:51

Merexa schreef:
Wat lastig zeg! Naar ik begreep wil hij dat stukje met die container (die op het kadastrale kaart er dus uit is 'gehapt') wel geven in ruil voor de strook die er achter zit? Die is gek. Maar als een huis met het land verkocht word kan hij er toch geen gebruik meer van maken? Met woningen is een huurder meer beschermd meende ik, maar met grond is dat toch anders? In ieder geval erg jammer dat het daardoor niet door kan gaan.
Als ik trouwens op google zoek zie ik dat het een paranormale praktijk is en geblurd is via streetvieuw.

Dat heb je goed begrepen, zo heeft ie dat tenminste al naar andere gegadigden gecommuniceerd.
En ja, je zult hem er wel vanaf krijgen, maar hoe prettig gaat de verstandhouding dan nog zijn denk je?
Dat soort perikelen zitten wij in elk geval niet op te wachten.

Die paranormale praktijk heeft er gehuurd ingezeten, omdat ze het al jaren aan de straatstenen niet kwijt komen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:11

Lieffiefi schreef:

Je hebt wel zelfspot als je een afbeelding levensgroot van de wolf of wall street met Leonardo dicrapio boven de bank hangt als je huis zo gigantisch duur is. Hilarisch.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:18

SdaphneS schreef:
Lieffiefi schreef:

Je hebt wel zelfspot als je een afbeelding levensgroot van de wolf of wall street met Leonardo dicrapio boven de bank hangt als je huis zo gigantisch duur is. Hilarisch.

Ja echt fantastisch vind ik dat hahaha

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:21

Je kan maar teveel geld hebben...
4 flessen champagne in de koeler voor een etentje met 6 man is ook een tikkie OTT trouwens :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:39

Ibbel schreef:
Je kan maar teveel geld hebben...
4 flessen champagne in de koeler voor een etentje met 6 man is ook een tikkie OTT trouwens :))

Dat ligt aan je vrienden :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:03

Nou ja, ik ga ervan uit dat er bij het hoofdgerecht ook nog wel wat mooie Bourgognes of Bordeaux uit de kelder worden opgehengeld eigenlijk, en dat de champagne alleen maar het aperitief is :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:00

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:11

Oooh die vind ik erg mooi <3

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:20

Daar is zeker wat leuks mee te doen! Prachtig. Die omgeving is ook mooi en die druivenkas <3

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:30

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:40

Die buitenkant vind ik echt gaaf gedaan.
Maar van binnen.. bah! Zo niet mijn smaak. Net alsof je in een modern kantoor woont.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:54

Oh, daar zou ik ook zo in kunnen. :j Het is maar net wat je ook mooi vind inderdaad. Maar wel erg leuk gedaan dat huis.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:33

Onze aankoopmakelaar is heel hard een poging aan het doen, om contact te krijgen met de verkopende makelaar van het huis dat in eerste instantie verkocht was op voorwaarde verkoop huis. Die koop is niet doorgegaan. Dus mogelijk gaan we alsnog een bod doen op het huis, waar we weg van waren/Zijn.